Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 135
454
83
Egyértelműen a 757-es a legszebb, bár nekem inkább a -200-as verzió áll a szívemhez közelebb. :D
Karcsú törzs, hosszú lábak, szép nózi, jó erős hajtóművek, tág performance határok, mi kell még? ;)

A 350-es teste szép, de a nózija szerintem nagyon csúnyácskára sikeredett.
Nekem a régiek közül a de Havilland Comet tetszik, az újabbak közül a B747 Jumbo... :)
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 463
5 483
113
Ilyenkor mi történik?

 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 585
3 992
113
Ilyenkor mi történik?

Az amerikaiak sok várost térképésztetnek fel civilekkel, ők adnak egy konténert, amit aztán feltesznek egy C-210 és afölötti méretű gépre és lerepültetik. Haverom sok ilyet repült, mesélte a konténernek kell egy fél óra, míg állati pontosan megtalálja a pozíciót, aztán a várost és a környéket centiméteres potossággal feltérképezi a hadsereg számára.
Valszeg valami LIDAR van benne.
Sanszosan fotózik/térképez valamivel.
Yup! És civilek ezt töredék áron megcsináltatják. Én is repültem sok cégnek (pl. gázvezetéket fényképeztünk, falvakat meg üzemeket megrendelésre, ilyesmiket). Hogy ők mit szereltek fel a gépre és mivel mit csináltak, nem kötötték at orromra soha. Én előre néztem, ezért fizettek :D
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 930
39 197
113
  • Hűha
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 859
21 810
113
Airbus is aiming to replace the mechanical rudder controls on A320neo-family aircraft, switching to a full electric rudder system by early 2024...
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
3 104
1 912
113
Üdvözlöm Önöket a fedélzeten, itt a Abdul Santacruz Nguyen, az évfolyamán egyébként utolsóként végzett, genderfluid Arab-latino-ázsiai Kapitány beszél...

Nemi és faji kvótát vezet be a pilótáknál a United Airlines | Mandiner

Ha utolsóként végzett az évfolyamon, akkor az azt jelenti, hogy ő már jól és megbízhatóan tud repülőt vezetni.

Talán érdemes megnézni az eredeti oldalt is:


Azt írják ők a legsokszínűbbek a pilóták terén, ami azt jelenti, hogy közel 20%-uk nő vagy színesbőrű. Vagyis 80%-a fehér férfi. És ez a 80% a legalacsonyabb arány a légitársaságok között. Tehát önmagában nem ördögtől való gondolat, hogy ez akár lehetne más is. Persze erőltetni nem kell minden áron, mert ha a férfiak jobban szeretnek pilótásat játszani, mint a nők, akkor mindig lesz jelentős eltolódás a nemek között. És nem kvótákról van szó, ahogy látom, hanem csak törekednek más arányokra. A pénzügyi ösztöndíj amiről írnak is valószínűleg ezt szolgálja. Ha segítségével több néger mérettetheti meg magát, akkor többől is lesz pilóta ugyanazon feltételek mellett. Kvóta nélkül változna az arány. Az ösztöndíj amúgy aligha szól csak a kisebbségekről, simán szegényebb környékről jövő fehér férfiakat is érinthet.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 930
39 197
113
Ha utolsóként végzett az évfolyamon, akkor az azt jelenti, hogy ő már jól és megbízhatóan tud repülőt vezetni.

Talán érdemes megnézni az eredeti oldalt is:


Azt írják ők a legsokszínűbbek a pilóták terén, ami azt jelenti, hogy közel 20%-uk nő vagy színesbőrű. Vagyis 80%-a fehér férfi. És ez a 80% a legalacsonyabb arány a légitársaságok között. Tehát önmagában nem ördögtől való gondolat, hogy ez akár lehetne más is. Persze erőltetni nem kell minden áron, mert ha a férfiak jobban szeretnek pilótásat játszani, mint a nők, akkor mindig lesz jelentős eltolódás a nemek között. És nem kvótákról van szó, ahogy látom, hanem csak törekednek más arányokra. A pénzügyi ösztöndíj amiről írnak is valószínűleg ezt szolgálja. Ha segítségével több néger mérettetheti meg magát, akkor többől is lesz pilóta ugyanazon feltételek mellett. Kvóta nélkül változna az arány. Az ösztöndíj amúgy aligha szól csak a kisebbségekről, simán szegényebb környékről jövő fehér férfiakat is érinthet.
Tehát csudaszép. A kvóta miatt egy olyan kap ösztöndíjat, aki a nem vagy bőrszíne miatt egy tehetségesebb elől veheti el. Mert ők ezt írták.
Egy kommentelő is pont ezzel a hülyeséggel jött.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
1 585
3 992
113
Ha utolsóként végzett az évfolyamon, akkor az azt jelenti, hogy ő már jól és megbízhatóan tud repülőt vezetni.

Talán érdemes megnézni az eredeti oldalt is:


Azt írják ők a legsokszínűbbek a pilóták terén, ami azt jelenti, hogy közel 20%-uk nő vagy színesbőrű. Vagyis 80%-a fehér férfi. És ez a 80% a legalacsonyabb arány a légitársaságok között. Tehát önmagában nem ördögtől való gondolat, hogy ez akár lehetne más is. Persze erőltetni nem kell minden áron, mert ha a férfiak jobban szeretnek pilótásat játszani, mint a nők, akkor mindig lesz jelentős eltolódás a nemek között. És nem kvótákról van szó, ahogy látom, hanem csak törekednek más arányokra. A pénzügyi ösztöndíj amiről írnak is valószínűleg ezt szolgálja. Ha segítségével több néger mérettetheti meg magát, akkor többől is lesz pilóta ugyanazon feltételek mellett. Kvóta nélkül változna az arány. Az ösztöndíj amúgy aligha szól csak a kisebbségekről, simán szegényebb környékről jövő fehér férfiakat is érinthet.

Azért ez nem ilyen egyszerű.
Először is tedd fel magadnak a kérdést? Kivel akarsz repülni, kire bíznád rá az életed (mert a pilótától függ az életed)? A legjobbra vagy a kvótanégerre?
Van annak oka, hogy fehér férfiak végzik ezt a munkát - ahogy mondjuk a tűzoltók is túlnyomórészt azok. A válasz egyszerű - ez hivatás. Nem munka, vagy akinek az, az úgyis a középvonal max. De akkor vesézzük ki ezeket az alternatív csoportokat (tessék készülni a nácizásra nyugodtak):
  • Nők: A legkisebb gond velük van, alapjaiban semmi gond egy női pilótával, a civil repülésben semmiképpen (katonaság az más tészta). Az egyetlen gond velük a biológia, vagyis ha gyereket akarnak szülni, akkor hosszú hónapokra kiesnek, utána pedig kérdéses, mennyire akarnak maradni, és nem a gyerekeikkel foglalkozni (mivel pedig náluk azért 30 évesen ezt már meg kéne ejteni, a gond fokozott - mert általában addigra vagy nagyjából belerázódva az iparba). Ez a munka eléggé lefoglaló, sokszor hetekre-hónapokra eltűnsz, és bizony az ember hamar felteszi a kérdést, hogy ez megéri-e. Egy férfi pedig erre sokkal könnyebben ad igen választ (megint csak biológia).
  • Színesbőrűek - na itt mesélhetnék az elbaszott idiótákról, legyenek azok arabok, négerek meg a többi - simán nem alkalmasak erre a munkára. Ők mások, más a civilizációs szintjük, nekik ez a precizitás nem való. Ez nem fajgyűlölet, ez tapasztalati tény. Egyszerűen a repülés a fehér ember civilizációs terméke, az ő mindset-jére van az egész ráhúzva. Iszonyat szenvedés őket felhúzni erre - tessék kérdezni mondjuk a török pilóták oktatóit itt Magyarországon (és akkor hamarosan jönnek a feketék...). Az egész mentalitásuk nem illik bele abba, ami a pilótafülkében kell - tisztelet a kivételnek, de az nagyon ritka, itt általánosságban beszélünk.
Onnantól kezdve, hogy kvóta van, a pilóták minősége szükségszerűen esni fog, mert a kiválasztás esetén nem 100%-ban a képességek döntenek, hanem rasszok meg kromoszómák (+ ha a jelöltnek volt egy nem elég PC megjegyzése a facebookon, máris náci és pápá, kár, hogy a legjobb jellölt amúgy). Ez már a politika egy életveszélyes szintje - nagyjából már egy szinten van a Szovjet politikai tisztek futtatásával (amit hamarosan várok a nyugati seregekben ha így folytatják). A gond csak az, hogy itt nagyon sok élettel játszunk egy ismét egyre zsúfoltabb légtérben.

Amúgy bónusz, hogy a hithű Abdult hogy rakod össze mondjuk nővel? Mert ő azzal biza nem fog repülni - vagy nem veszi emberszámba. Sok sikert egy ilyen F/O-t adni egy női kapitány alá... katasztrófa borítékolt (vagy az indiai eset, ahol a pasas nem foglalkozott a PNF-el, mert az nő volt és ki is törte a 737-es futóját). A felsőbbrendű kultúrájukat ezek a népek nem fogják felülírni olyan hülyeségekkel, mint cockpit procedures meg hasonlók...
Dolgoztam ezekkel UKban eleget. Nem erre a pályára valók metálisan.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
250
458
63
Azért ez nem ilyen egyszerű.
Először is tedd fel magadnak a kérdést? Kivel akarsz repülni, kire bíznád rá az életed (mert a pilótától függ az életed)? A legjobbra vagy a kvótanégerre?
Van annak oka, hogy fehér férfiak végzik ezt a munkát - ahogy mondjuk a tűzoltók is túlnyomórészt azok. A válasz egyszerű - ez hivatás. Nem munka, vagy akinek az, az úgyis a középvonal max. De akkor vesézzük ki ezeket az alternatív csoportokat (tessék készülni a nácizásra nyugodtak):
  • Nők: A legkisebb gond velük van, alapjaiban semmi gond egy női pilótával, a civil repülésben semmiképpen (katonaság az más tészta). Az egyetlen gond velük a biológia, vagyis ha gyereket akarnak szülni, akkor hosszú hónapokra kiesnek, utána pedig kérdéses, mennyire akarnak maradni, és nem a gyerekeikkel foglalkozni (mivel pedig náluk azért 30 évesen ezt már meg kéne ejteni, a gond fokozott - mert általában addigra vagy nagyjából belerázódva az iparba). Ez a munka eléggé lefoglaló, sokszor hetekre-hónapokra eltűnsz, és bizony az ember hamar felteszi a kérdést, hogy ez megéri-e. Egy férfi pedig erre sokkal könnyebben ad igen választ (megint csak biológia).
  • Színesbőrűek - na itt mesélhetnék az elbaszott idiótákról, legyenek azok arabok, négerek meg a többi - simán nem alkalmasak erre a munkára. Ők mások, más a civilizációs szintjük, nekik ez a precizitás nem való. Ez nem fajgyűlölet, ez tapasztalati tény. Egyszerűen a repülés a fehér ember civilizációs terméke, az ő mindset-jére van az egész ráhúzva. Iszonyat szenvedés őket felhúzni erre - tessék kérdezni mondjuk a török pilóták oktatóit itt Magyarországon (és akkor hamarosan jönnek a feketék...). Az egész mentalitásuk nem illik bele abba, ami a pilótafülkében kell - tisztelet a kivételnek, de az nagyon ritka, itt általánosságban beszélünk.
Onnantól kezdve, hogy kvóta van, a pilóták minősége szükségszerűen esni fog, mert a kiválasztás esetén nem 100%-ban a képességek döntenek, hanem rasszok meg kromoszómák (+ ha a jelöltnek volt egy nem elég PC megjegyzése a facebookon, máris náci és pápá, kár, hogy a legjobb jellölt amúgy). Ez már a politika egy életveszélyes szintje - nagyjából már egy szinten van a Szovjet politikai tisztek futtatásával (amit hamarosan várok a nyugati seregekben ha így folytatják). A gond csak az, hogy itt nagyon sok élettel játszunk egy ismét egyre zsúfoltabb légtérben.

Amúgy bónusz, hogy a hithű Abdult hogy rakod össze mondjuk nővel? Mert ő azzal biza nem fog repülni - vagy nem veszi emberszámba. Sok sikert egy ilyen F/O-t adni egy női kapitány alá... katasztrófa borítékolt (vagy az indiai eset, ahol a pasas nem foglalkozott a PNF-el, mert az nő volt és ki is törte a 737-es futóját). A felsőbbrendű kultúrájukat ezek a népek nem fogják felülírni olyan hülyeségekkel, mint cockpit procedures meg hasonlók...
Dolgoztam ezekkel UKban eleget. Nem erre a pályára valók metálisan.
Ellenzek mindenféle kvótát a személyzetek kiválasztásánál. Ha 100 ember kell, akkor fel kell venni a jelentkezők közül a 100 legjobbat és kész. Ha a 100 legjobb mind nő, fekete, férfi, vagy transzgender ocelot, akkor őket.

Viszont a mondandód többi része gusztustalanul rasszistára sikeredett. Az én saját tapasztalati tényem pedig az, hogy a legbalf@szabb balf@sz elsőtisztjeim szinte kivétel nélkül* arrogáns, beképzelt fehér férfiak voltak. Akik még meg is akarták magyarázni, hogy amit elb@sztak, az úgy jó! Ja, de tisztelet a kivételnek!
(*mivel többségében velük repültem)

Akikkel eddig repültem, azoknál az átlagból nem lógott ki egyik nem, vagy bőrszín sem!
 

kamm

Well-Known Member
2019. február 23.
5 985
6 687
113
Ellenzek mindenféle kvótát a személyzetek kiválasztásánál. Ha 100 ember kell, akkor fel kell venni a jelentkezők közül a 100 legjobbat és kész. Ha a 100 legjobb mind nő, fekete, férfi, vagy transzgender ocelot, akkor őket.

Viszont a mondandód többi része gusztustalanul rasszistára sikeredett. Az én saját tapasztalati tényem pedig az, hogy a legbalf@szabb balf@sz elsőtisztjeim szinte kivétel nélkül* arrogáns, beképzelt fehér férfiak voltak. Akik még meg is akarták magyarázni, hogy amit elb@sztak, az úgy jó! Ja, de tisztelet a kivételnek!
(*mivel többségében velük repültem)

Akikkel eddig repültem, azoknál az átlagból nem lógott ki egyik nem, vagy bőrszín sem!
A tuzoltokrok irt resz is komplett hülyeség. Pusztan azert mind feher, mert az hagyomanyosan irek tartjak kezben es egymast hozzak be. Volt jopar per, mire a feketekbol elkezdtek felvenni, de azokat szarra fingattak a vizsgakon (ahol az irek meg atsetaltak.) Remgeteg ilyen van, rendori felsovezetok kozott is irek vannak, meg esetleg olaszok, nehany skot leszarmazott, a feketek altalaban mutatoban voltak mindig, mostansag kezd valtozni (bar most mteg mindegy, ha alkalmatlan, ha pl fekete no, ammor remek lesz, lasd DC.)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson