Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 651
26 823
113

Én örülök, hogy rátaláltál. Én azt hittem, hogy Te a Konteós oldalon már túl vagy. :)

Nagyon jó az oldal támafelvetése, a szövegezése és a hozzászólók is oda teszik magukat. Én örömmel olvastam migegyiket. :)

A Denverest olvastad? Ott azért van 1-2 dollárt keresgélőn túlmenő ebbe a topicba tartozó.

 
M

molnibalage

Guest
Én örülök, hogy rátaláltál. Én azt hittem, hogy Te a Konteós oldalon már túl vagy. :)

A Denverest olvastad? Ott azért van 1-2 dollárt keresgélőn túlmenő ebbe a topicba tartozó.

Tiboru konteóblogja kifigurázása az egész témának és nem a kőhülye fémfóliás sapis emberekről szól.
 
M

molnibalage

Guest

Nagyon bejön ez a csatorna, ahogy minimalista módon, de mégis összességében fantasztikus vizualitással tolja.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 651
26 823
113
Tiboru konteóblogja kifigurázása az egész témának és nem a kőhülye fémfóliás sapis emberekről szól.


Teljesen más HSz-t vártam tőled, de valójában nem meglepi! :D

Azzal teljesen tisztában vagyok - ha nem tudnád -, hogy Tiboru blogja próbálja az embereket ráébreszteni a valóságra és

nem csak "kifigurázása" /ezzel könnyű elintézni/

, mert erről szól az egész blogja!! Én ezért is olvastam végig és néha jeleztem a hozzávalóimat.

De a hozzászólásod már megint a

bizonytalanságodról árulkodik, meg vergődsz a saját problémáidon és még behozod a "és nem a kőhülye fémfóliás sapis emberekről szól." témakört.
Ki kérdezte ezt? A blogban benne van.
Teljesen feleslegesen bonyolult vagy!

Mintha úgy tűnne, hogy végig olvastad a hozzászólásokat is.

Én csak jót akartam, kedvező választ vártam, de egy életfilozófiát kaptam. Bár néha rossz rágondolni, hogy mi van a soraid mögött! :(
Legszívesebben azt írtam volna ide, hogy a régebbi hozzászólásaid jelzős szerkezeteidből, gondolj ide magadnak 1-et. :(
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 651
26 823
113
Én örülök, hogy rátaláltál. Én azt hittem, hogy Te a Konteós oldalon már túl vagy. :)

Nagyon jó az oldal támafelvetése, a szövegezése és a hozzászólók is oda teszik magukat. Én örömmel olvastam migegyiket. :)

A Denverest olvastad? Ott azért van 1-2 dollárt keresgélőn túlmenő ebbe a topicba tartozó.

A denveri reptért, olvassátok végig, a mostani helyzetet is figyelembe véve!
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 651
26 823
113
Tiboru konteóblogja kifigurázása az egész témának és nem a kőhülye fémfóliás sapis emberekről szól.
Te írtad, nem én. Magadra utaljál és kezdj ki vele. :D

Nem így van!

Tiboru konteóbolgja csak nagyon kis részben szól a vidámra vehető eseményekről, valójában kőkemény dolgokról ír, ami néha határmezsgyén mozog és az a célja hogy megmozgassa az emberek fantáziáját. Szerintem oda te még nem is írtál HSz-t. ?

A te elméleted ellen szól, mármint a szűkösön látott elméletednek, hogy a nagyon-nagyon sok hozzászólásokban effélékről

szó sincs!

Néha nem is tudom miről írsz, valami befolyásoltság van nálad? Vagy valami kényszer? Amit írtál most is csöppet gázosnak találom.

Volt már olyan, hogy bevállaltad, hogy nem jó, amit leírtál?

:(
 
M

molnibalage

Guest
Te írtad, nem én. Magadra utaljál és kezdj ki vele. :D

Nem így van!

Tiboru konteóbolgja csak nagyon kis részben szól a vidámra vehető eseményekről, valójában kőkemény dolgokról ír, ami néha határmezsgyén mozog és az a célja hogy megmozgassa az emberek fantáziáját. Szerintem oda te még nem is írtál HSz-t. ?

A te elméleted ellen szól, mármint a szűkösön látott elméletednek, hogy a nagyon-nagyon sok hozzászólásokban effélékről

szó sincs!

Néha nem is tudom miről írsz, valami befolyásoltság van nálad? Vagy valami kényszer? Amit írtál most is csöppet gázosnak találom.

Volt már olyan, hogy bevállaltad, hogy nem jó, amit leírtál?

:(
Ne haragudj, de az sem értem, hogy mit írtál ebben és az előbbi kommentben. És ez kb. a huszadik ilyen alkalom.
Olvasom a hsz-t és egymásra hányt mondatokat látok.

Egyedül az utolsó mondatot értem teljesen önállóan nézve, amire a válasz, hogy igen. Csak nem tudom, hogy hogyan jön ide.
Tiboruval meg online privát beszélőviszonyban vagyok. Szóval viszonylag képben vagyok, hogy mit és miért csinált.
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: jani22 and deze75

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 651
26 823
113
Ne haragudj, de az sem értem, hogy mit írtál ebben és az előbbi kommentben. És ez kb. a huszadik ilyen alkalom.
Olvasom a hsz-t és egymásra hányt mondatokat látok.

Egyedül az utolsó mondatot értem teljesen önállóan nézve, amire a válasz, hogy igen. Csak nem tudom, hogy hogyan jön ide.
Tiboruval meg online privát beszélőviszonyban vagyok. Szóval viszonylag képben vagyok, hogy mit és miért csinált.
Ez sima mellébeszéd, de már nem is érdekel. A dolog a Te érdekes megnyilatkozásából indult, "Tiboru konteóblogja kifigurázása az egész témának és nem a kőhülye fémfóliás sapis emberekről szól."

Előtte, kedveskedve írtam neked a denveri reptérről, de verem a fejem a falba, hogy minek is.

Tiboruval, már bocs de nekem is több E_mail levélváltásom volt előremutatóan. Effélékkel kár kérkedned, mert az országban nagyon sok ember van így.

Türelmes ember a Tiboru, hogy veled szóba áll, mert én úgy látom, hogy itt a HSz-eid arról szólnak, hogy jól belekötni a másikba. :(

Más:

"Közel hatvan százalékkal esett vissza a HungaroControl légi navigációs szakemberei által kezelt repülőgépforgalom 2020-ban, a koronavírus-járvány következtében. A jelenleg elérhető optimistább előrejelzések szerint legkorábban három év múlva térhet vissza a hazai légi közlekedés a 2019-es szintre."

 
M

molnibalage

Guest
Ez sima mellébeszéd, de már nem is érdekel. A dolog a Te érdekes megnyilatkozásából indult, "Tiboru konteóblogja kifigurázása az egész témának és nem a kőhülye fémfóliás sapis emberekről szól."

Előtte, kedveskedve írtam neked a denveri reptérről, de verem a fejem a falba, hogy minek is.

Tiboruval, már bocs de nekem is több E_mail levélváltásom volt előremutatóan. Effélékkel kár kérkedned, mert az országban nagyon sok ember van így.

Türelmes ember a Tiboru, hogy veled szóba áll, mert én úgy látom, hogy itt a HSz-eid arról szólnak, hogy jól belekötni a másikba. :(

Más:

"Közel hatvan százalékkal esett vissza a HungaroControl légi navigációs szakemberei által kezelt repülőgépforgalom 2020-ban, a koronavírus-járvány következtében. A jelenleg elérhető optimistább előrejelzések szerint legkorábban három év múlva térhet vissza a hazai légi közlekedés a 2019-es szintre."

Ne haragudj, de egész egyszerűen azért nem reagáltam n+1 kommentedre, mert nem értem, hogy mi a fittyfenéről beszélsz folyamatosan. Valami homályos adomázgatás, rébusz bácsi és virtuális fejmosást tartasz a random semmikre.

Milyen mellé beszéd? Egész egyszerűen nem értem mi a búbánatot mondasz. Random dolgokat pakolsz egymásra.
 
  • Dühítő
Reactions: jani22

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 651
26 823
113
Én örülök, hogy rátaláltál. Én azt hittem, hogy Te a Konteós oldalon már túl vagy. :)

Nagyon jó az oldal támafelvetése, a szövegezése és a hozzászólók is oda teszik magukat. Én örömmel olvastam migegyiket. :)

A Denverest olvastad? Ott azért van 1-2 dollárt keresgélőn túlmenő ebbe a topicba tartozó.

Ne haragudj, de egész egyszerűen azért nem reagáltam n+1 kommentedre, mert nem értem, hogy mi a fittyfenéről beszélsz folyamatosan. Valami homályos adomázgatás, rébusz bácsi és virtuális fejmosást tartasz a random semmikre.
Milyen mellé beszéd? Egész egyszerűen nem értem mi a búbánatot mondasz. Random dolgokat pakolsz egymásra.
Nézd, nekem igazából csak a magatartásod és a hozzászólásaid BÁNTANAK amelyet az elmúlt években tettél, és nagyon sok Fórumozót megbántottál! Egyáltalában ezt észrevetted, vagy nem érdekelt, talán még örültél is!

Neked nem szabad válaszolni, semmire, mert a nem létezőből is problémát csinálsz!

Ha megnéznénk, hogy a hozzád szólóknak hány %-ban írtál olyat, hogy fórumfolyam/beszélgetés, akkor azzal kéne szembesülnöd, hogy csak a negatív, a saját magad fölényeskedését igazoló bejegyzéseket teszel.

Már többször kértelek, az évek során.


Megint mellé beszélsz, csak az igazadat akarnád látni az álomvilágodban, ahol összegyűjtött számtalan, sehol sem ellenőrizhető a nyilvánosságra került adatokból, amiből ki lehet mutatni, hogy a különböző eszközök mit tudnak produkálni egymás ellen, és a harceljárások, területek , stb.

Egyre rosszabb vélemény alakul ki rólad !

De arról írjál már, hogy miért is kezdtél el kötekedni a denveri HSz-el kapcsolatban?

Innen indult és ?? Írd már le a

"kőhülye fémfóliás sapis emberekről .."

Most mi is van??

Nagyon bosszantó vagy!

Nem fogom hagyni, hogy még én nekem kelljen magyarázkodni, a teljesen ide való HSz-nél.

Egyszerűen nem értem, hogy ezeket a feszkókat miért kell csinálni ........

Szerk:

Keress magadnak több jelzőt, amelyet leírtál több helyen.

Kérlek olvass fel magadban kb. 10 ezret.

Küldök neked 1 b+ -et, mert legalább ennyit megérdemelsz, te ... :) :)
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and kamm

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Az Il-86-os első példánya a 10. ötéves terv első évéből, 1976-ból:

1577778_9a6add503e7e7c26bc4665bc16ff3e14.jpg


Iljusin Il-86, azaz a "86-os gyártmány" - itt legalább következetesek voltak a gyártmányjelzéssel...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 048
113
Az Il-86-os első példánya a 10. ötéves terv első évéből, 1976-ból:

Iljusin Il-86, azaz a "86-os gyártmány" - itt legalább következetesek voltak a gyártmányjelzéssel...

Vajon mennyivel lett volna sikeresebb egy nagy kétáramúsági fokú hajtóművel? Nem is értem, hogy miért nem fejlesztettek olyat a szovjetek ebben az időben, egy PS-90 féle hajtóművet ki kellett volna hozzanak vagy 20 évvel korábban...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Vajon mennyivel lett volna sikeresebb egy nagy kétáramúsági fokú hajtóművel? Nem is értem, hogy miért nem fejlesztettek olyat a szovjetek ebben az időben, egy PS-90 féle hajtóművet ki kellett volna hozzanak vagy 20 évvel korábban...
Megtették helyettük az amerikaiak, igaz, csak tíz év volt az előnyük. Húsz évvel korábban senkinek se volt ilyen jellegű hajtóműve.
A PSz-90-es mind méretben, mind teljesítményben, mind konfigurációban a B757-esre kifejlesztett Pratt&Whitney PW2000-esére hajaz (1981).
Ez utóbbit sok más gép mellett a nálunk is jól ismert C-17-es is megkapta (F117PW100) . Ha innen nézzük a C-17-es és az új Il-76-os között csak annyi a különbség, hogy az egyik a PW2000-es egyik legnagyobb teljesítményű alváltozatát, a másik pedig a nagyon hasonló PSz-90-es család legkisebb tolóerejű verzióját kapta meg.
Okkal.
De a PSz-90-esnek van akkora teljesítményű verziója is, mint az F117-es, csak ezt a jókora Il-96-400T számára fejlesztették ki.
Amúgy érdekes, hogy a PSz-90-es időrendben második platformja a Tu-204-es volt (1989), ami pedig a PW2000-es legelső platformjául szolgáló B757-es orosz "testvére".

Amúgy a PSz-90-es az még egy szovjet dizájn, de a PW2000-es volt az iránymutató kategória és a kialakítás. A PW2000-est 1981-től gyártották sorozatban, míg a PSz_90-esnek 1988-ban egy Il-96-os fedélzetén volt az első önálló startja.



Nyílván egy Il-76LL gépen (vagy akármilyen LL gépen, ez Tu-16-os is lehetett ebben az időben) már tesztelték a nyolcvanas évek közepén is.

Ott van szerintem a félreértés, vagy téves ráérzés, hogy maga az Il-86-os már 1976-ban is félrement.
Kicsinek nagy volt, nagynak meg kicsi. Ennél nagyobb gépnek állt csak jól a négyhajtóműves kialakítás, lásd B747-es család, amelyik nagyobb befogadóképességű, sebességű de a mi a lényeg, lényegesen nagyobb hatótávolságú is volt ebben az időben.
Érdekes tény ugyanakkor, hogy míg a Boeing a 747-es után több négyhajtóműves géppel már nem jött ki, az Airbus még megcsinálta az Il-86-oshoz hasonlóan kicsinek nagy, nagynak kicsi A340-est, aminél szintén nem tudták eltalálni a megfelelő hajtóművet. az A340-600-asnál alkalmazott RR hajtóműveket vissza kellett szabályozni, mert túl erősek lettek volna, de ugyanakkor a háromtengelyes kialakítás miatt (is) az a hajtómű meg nehéz is. És négy van neki. Na de az eredeti hajtóművei meg nem voltak elég erősek. -> Ez volt az Il-86-os baja is, de a szovjet típus hibája volt még a rendkívül alacsony hatótáv is.
(Az A380-as pedig a B747-es nyomdokain jár, nincs vele gond, csak rossz korban jött világra)

Vissza az Il-86-osra.
A hetvenes évek végén, illetve a nyolcvanas években, de különösen a kilencvenes évtizedben azt már nehezen lehetett gazdaságossági oldalról megmagyarázni, hogy egy gépnek azért vannak kicsivel nagyobb teljesítményű, de mindenképpen nagyobb fogyasztású hajtóművei (és nem három, hanem négy!) a Tu-154M-hez képest, csak mert több utast tud elvinni. De ugyanakkora távolságra! Sokkal több üzemanyaggal...
A Tu-154M-ével azonos hajtóművekkel szerelt, de az Il-86-oshoz hasonlóan szintén négy hajtóműves Il-62M pedig kétszer messzebbre tud repülni.
Látszik, hogy nem nagyon jön ki a matek. Az Il-86-os amúgy önmagukban erős hajtóművei a gép tömegéhez képest egyszerűen kevesek és nagyon magas a fogyasztásuk.
De az Il-96-os alig tíz éven belül jött és újradefiniálta ugyanazt a receptet és jóformán csak a hajtóművek cseréjével (meg egy kis aerodinamikai finomítás) máris kétszeres lett a hatótáv.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 048
113
Köszönöm a választ, de azthiszem kicsit félreértetted a kérdésem. :)
A 20 évet úgy értettem, hogy az első nyugati nagy kétáramúságú fokú hajtóművek, és a PS-90 között volt kb. 20 év. Tudom, hogy pont ez a kategória nyugaton sem volt 20 évvel korábban, de ennél nagyobbak már voltak ugye. (TF39/CF6, JT9D, RB211)
A D-18T is nagyon le volt maradva időben a nyugati megfelelőitől. Miért nem tartották a szovjetek fontosnak, hogy nekik is legyen nagy kétáramúságú, nagy tolóerejű, gazdaságos hajtóművük?

Ha az Il-86 szolgálatba állására lett volna a szovjeteknek is egy szép jó nagy turbofanja, akkor egészen biztosan sokkal jobb hatótávolságú lehetett volna, és ezáltal maga a típus is sokkal sikeresebb lehetett volna. Szerintem maga a koncepció nem volt rossz, csak nem volt hozzá megfelelő hajtóművük.

Egyébként ha már itt tartunk, az A340-200 és -300-ra miért nem a PW2000/RB211-535-öt választották? A 190kN környéke pont félúton lett volna a harmatgyenge CFM-ek és a túltolt Trent 500 között... Tán akkor az A340-es is sikeresebb lett volna...
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 492
16 476
113
Én örülök, hogy rátaláltál. Én azt hittem, hogy Te a Konteós oldalon már túl vagy. :)

Nagyon jó az oldal támafelvetése, a szövegezése és a hozzászólók is oda teszik magukat. Én örömmel olvastam migegyiket. :)

A Denverest olvastad? Ott azért van 1-2 dollárt keresgélőn túlmenő ebbe a topicba tartozó.


Te jó ég, mi ez az izé...? Egész délelőtt itt gépelhetnék, ha ezt a gyökérséget szépen ki akarnám vesézni. Szóval full randomra kiragadok párat, ami megmaradt bennem:

1, Szobrok meg festmények. Egy repülőtér pont arról szól, hogy nagy távolságú utaskikötő - ergo az egész világról van ember (ha ez belföldi hub is inkább). Mivel pedig az USA büszke a "melting pot" elvre, megjelenik a világon minden momentum sok helyen. Gondolom a kivitelező egy olyan belső építész céget fogadott fel, ami ezt az elvet követte (vagy csak piszok alternatív a művészeti osztály). Kiscicákkal is kifesthetik amúgy, amíg megfelel az FAA előírásainak a reptér műszaki szempontból.
Mondjuk tényleg iszonyat randa némelyik....

2, Az "alaprajz" - szerinte horogkeresztet formál - szerintem meg a pályákat érdemes derékszögben egymáshoz letenni, mivel egy pálya mindkét irányban használható, így max 45-fokos oldalszélirány lefedettség elérhető (legroszabb eset - és az igen kellemes, kezelhető). Max ott térnek el ettől, ahol vagy nem fér el, vagy a szél dominánsan adott irányból jön. Ahol van hely, ott a legjobb a pályákat derékszögben letenni. A pályaküszöbök eltolása pedig a taxiútvonalak optimalizálása a NTZ csökkentése miatt történik. Mivel pedig USA, vagy 350 millió lakossal (+utazók), így kell a nagy kapacitás - sok pálya szükséges, tekintve akármilyen mixed üzem is van, vagy 40-50 sec pálya occupation van mindenképpen (lásd Heathrow elmúlt években).

3, "Bunker" - mivel a reptér bár nagy, sok dolognak közel kell lenni - így ami nem fér el a felszínen, megy le alá. Megjegyzem a virtuális tornyok is mennek le a föld alá - Londonban a jó példa.
Amúgy nem lehetetlen az óvóhely lehetősége, a polgári védelemmel egyeztetve lehet így alakították ki. Végül is mikor építették ment a HH dili a nuki holokauszt veszélyével...

4, Mindenféle szabadkőműves/klingon/gyíkember jelképek - megint a kivitelező, azt csinál, amit akar. Akár trollkodhatnak is, vagy valami reprezentációs/támogatói dolog is lehet. Ami a kérdés, hogy az ilyen titkos szervezetek mi a francnak tetetik ki a logóikat mindenhová? Tag-eznek mint a pánkok a hídpilléreken?

Amúgy fun írás, de mondjuk ha egy UFO leszálló nincs kiépítve (és a reptér taxi/állóhely chartján nem láttam), akkor nekem felejtős...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Tudom, hogy pont ez a kategória nyugaton sem volt 20 évvel korábban, de ennél nagyobbak már voltak ugye. (TF39/CF6, JT9D, RB211)
A D-18T is nagyon le volt maradva időben a nyugati megfelelőitől.
A D-18T a TF39-eshez és a JT9D-hez képest 15 évvel, míg az RB211-eshez képest mint egy tíz évvel van lemaradva.
Ennek is megvolt az oka, hiszen nem készült a B747-eshez és a C-5-öshöz hasonló, négyhajtóműves, óriási utas, illetve teherszállító gép a Szovjetúnióban, a hatvanas évek végére.
A szovjetek ilyen célra még azon is elgondolkodtak, hogy az An-22-esből alakítanának ki egy kétszintes utasgépet, de ezt végül elvetették.
De még a DC-10/Lockheed Tristar-hoz képest hasonló se volt.
A “kozák Jumbo”, mint szélestörzsű gép, ez utóbbiak szovjet megfelelője, ha a kapacitást nézzük.
De azok hatótávja nélkül.
Ebben az időben a világon az összes transzkontinentális gép négy, illetve minimum három hajtóműves volt.
A D-18T-t az An-124-es katonai (és másodlagosan civil) teherszállító gép hívta életre.
Ehhez is el kellett jutni, mert korábban a Kuznyecov például a koax légcsavaros hajtással kiegészített, az utánégetőjétől megfosztott NK-25-ösre épülő, kétáramú (a légcsavarokkal együtt három áramú) hajtóművét, az NK-62-est ajánlotta.
Ennek későbbi átdolgozása (a belső NK-25-öst az NK-32-es, míg az AV-60-as légcsavarpárt egy csőbe zárt propfan váltotta fel) lett az NK-93-as, amit a kilencvenes évekre tervezett óriási teherszállítóhoz terveztek használni.

De vissza a hetvenes évek szovjet realitásához. Épp csak becsödől a Tu-144-es program, miközben a katonai teherszállítás terén az An-22-es magasra tette a lécet, úgy kapacitásban, mint hatótávban. Nem volt sietős ez utóbbi leváltása.
Az amerikaiak a brit-francia Concorde-ot és a saját, időben eltörölt SST programjukat a B747-essel és a három hajtóművesekkel előzték be a nagyobb kapacitás oldaláról.
Különösen az 1973-as olajválsággal csúcsosodott ki, hogy ez a koncepció az életképesebb, nem a nagy sebességre alapozott megoldás.
A Szovjetúnióban 1972-ben Brezsnyevék még Kádárt fenyegetik a szimbolikus tököli rapportjukon, hogy az végleg hagyjon fel az “Új Gazdasági Mechanizmus” nevű szocialista piacgazdasági modellel, illetve minden kelet-európai elvtárs számára ott volt a világos üzenet: a Nyugat gazdasági bajai egyszerűen nem tudnak begyűrűzni a keleti blokk berkein belülre.

(Az igazság az volt, hogy a szovjetek is tudták, hogy ennek sajnos az ellenkezője az igaz, de egyszerűen annyira nagy volt az életszínvonal igény és termelési potenciál közti különbség a Szovjetúnió és az általa megszállt káeurópai államok között, hogy már a szerkezeti átalakulás, mint igény emlegetése is felért volna egy súlyos arcvesztéssel.)

A hetvenes évek második felére vált nyilvánvalóvá a szovjetek számára is, hogy a B747, illetve kisebb méretben a DC10/Tristar az, amire szükség lehet odahaza is, ha 200 feletti utas számban gondolkodnak.
Az Il-86-ost három D-18T-vel lehetett volna gazdaságossá tenni, de ez csak az An-124-es program felfutását követően, a nyolcvanas évek elejére volt elérhető, akkor meg már késő volt áttervezni a gépet.

Technológiailag kisebb rizikó volt a szintén négy hajtóműves Il-96-os, amely fejlesztése az afganisztáni háború, az Enyergija/Buran program és a csernobili katasztrófa árnyékában vált igazán alacsonyra szabott költségvetésűvé.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 602
36 990
113
Mindenféle szabadkőműves/klingon/gyíkember jelképek - megint a kivitelező, azt csinál, amit akar. Akár trollkodhatnak is, vagy valami reprezentációs/támogatói dolog is lehet. Ami a kérdés, hogy az ilyen titkos szervezetek mi a francnak tetetik ki a logóikat mindenhová? Tag-eznek mint a pánkok a hídpilléreken

Igen, a konteósok szerint szeretik kitenni mindenhová a jelképeiket (ahogy a vakolók is odabiggyesztettek egy-egy jelet a középkori katedrálisokra), meg pl. filmekben elrejteni előre utalásokat a terveikre, ez lenne a "prediktív programozás". :)