Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
365
1 711
93

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
A reptér egy bejegyzése szerint "közel 30 tonna autóipari alkatrészt" hozott az EAE-ből, ami legalábbis fura...
Ami még furábbá teszi, hogy a rakományt vitték is tovább Szerbiába közúton. (A dehir.hu szerint)

 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
365
1 711
93
Ami még furábbá teszi, hogy a rakományt vitték is tovább Szerbiába közúton. (A dehir.hu szerint)
Lehet hogy a múltkori Nis-i akciójuk után már nem látják őket szívesen a szerbeknél:
A 450-es lajstromjelű gép egyébként évi pár alkalommal rendszeresen megfordul Pozsonyban, még aktív(abb) szpotter koromban gyakran gondolkodtam rajta, hogy az (akkor) utolsó civil üzemeltetésben lévő Il-62-esre megérné kimenni. Végül aztán külső körülmények, a bizonytalanság, vagy éppen az útitársak hiánya miatt egyszer sem indultam el, de szerencsére tavaly nagy meglepetésre 4 alkalommal is megfordult Budapesten.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 105
9 420
113

Úton a Lufthansa eddigi történetének leghosszabb közvetlen járata: az egyik A350-900-asuk viszi a Falkland-szigetekre az antarktiszi német kutatóállomásra tartó váltást egy cirka 15 órás útvonalon. Az idei különjárat oka a vírushelyzet: idén nem jöhetett szóba a korábbi évek megoldása, a Dél-afrikai Köztársaságból átdobbantás.
 

MoyesMD

Member
2020. október 29.
24
53
18
Egyenletes , lamináris tengerparti szél , nincs benne semmi veszély .Biztos ismerik a terepet , vigyáznak hogy ne sodródjanak hátra . A hülye fokozására nem mondanék semmit , mert azért oda férne még néhány szakma és sport.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 105
9 420
113
A videó után azt néztem tegnap, hogy a részben téves pályainformációkra visszavezethetően elbaltázott san francisco-i elstartolás közben a megközelítési fénysor oszlopaiból 3 db 5 méter körüli vasrúd fúródott a géptestbe, kis híján megölve 2 utast. Az egyik vasrúd 4 széket fel is nyársalt, de azokban szerencsére nem ült senki:

The crew completed all other preflight preparations and began the takeoff at 3:28 PM. The takeoff seemed normal until the first officer noticed the end of the runway “coming up at a very rapid speed” (NTSB, 1972, p. 5). He called for the captain to rotate the aircraft to the takeoff attitude not because the appropriate V-R speed was reached, but because the flight was rapidly reaching the end of the runway. Passing through 165 knots, the crew felt a bump (NTSB, 1972, p. 5). Horrified passengers in the rear of the cabin saw three pieces of metal from the runway’s approach lighting system penetrate up through the aircraft’s floor, severely injuring two passengers. One of the pieces impaled four seats, but the seats were unoccupied. The third piece flew through rear seats and the rear lavatories (NTSB, 1972, p. 14).



Azért az elképesztő, hogy ezt a gépet ezek után rendbe hozták és még évtizedeken keresztül használták.

Azám, "dolgozott" még erre-arra utána:
Boeing 747-121
cn/serial number: 19639/2
delivered to Pan American World Airways in October 1970 as N747PA
to Air Zaïre in 1973 as N747PA, leased from Pan American World Airways
returned to Pan American World Airways in 1975 as N747PA
to Aeroposta in 1992 as N747PA
to Kabo Air in 1993 as N747PA, leased from Aeroposta
returned to Aeroposta in 1993 as N747PA
withdrawn from use and ferried to Namyangju, South Korea in 1999 as a restaurant
now it is a church in the same city.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
653
964
93
A videó után azt néztem tegnap, hogy a részben téves pályainformációkra visszavezethetően elbaltázott san francisco-i elstartolás közben a megközelítési fénysor oszlopaiból 3 db 5 méter körüli vasrúd fúródott a géptestbe, kis híján megölve 2 utast. Az egyik vasrúd 4 széket fel is nyársalt, de azokban szerencsére nem ült senki:







Azám, "dolgozott" még erre-arra utána:
Hogy ez, hogy nem szenvedett kijavíthatatlan szerkezeti károkat? Az a felszedett oszlopsor hátul, aztán finom landolás a főtartóknál
 
M

molnibalage

Guest
Egy aeronautikai phd dr. mérnökkel vitatkozol, nem velem.
Hát a szakmai alázat az nem a te erősséged.
Először talán olvasd el, amit belinkeltem, aztán nyilatkozz.
Tudod, ettől megyek falnak. A tekintély elvtől.
Leszarom, hogy phd mérnök. Régen is felmerült a tankolás és láthatod, hogy mennyire valósult meg.
A C-17 fajlagos repóra költsége 26 ezer dollár tárán van. Óránként. Az USAF-nak. A KC-135 és KC-10-nél 14-22 ezer dollárt adtak meg 2008-2012 között.
Nah, felemelkedni, tankolni és lejönni alsó hangon 1,5 órás meló.
És feltételezed, hogy ezek a tankerek léteznek. Meg személyzet. Meg van tankolható cég.
A civil szférában egyik sincs.
Az FAA és sehol nem engedélyeznek ilyet.

Szerintem az alázat ott kezdőik, hogy talán értelmezted azt is, amit olvasol és nem linkeket hánysz be és talán elgondolkodsz azon, hogy ami linkelhető, az nem feltétlen igaz.

Az, hogy valahi phd vagy doktor semmit nem jelent, lásd azt a sok ökobarmot, akik valamiből tudományos fokozattal bírnak és szórják a hülyeséget az érterbe. Mint az a vén kurva, akit tegnap linkeltem a villamosáram topikba.

Komolyan, ez lesz most a tempó?
Valaki abbahagyja egy marhaság mantrázását, erre jön egy másik, aki folytatja más témával...?
Ráadásul egy nem létező tankerral? Az eszem megáll, komolyan.

Szerintem az ide járó kereskedelmi pilóták (mint pl @angelsoul) a röhögéstől a padlón fetrengenek. Tanker civil szférában...