Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Nem is véletlen, hogy ezekkel a kis szekszi vasakkal gond nélkül fel lehetett menni 15-16 ezer méterre és ott hosszabb távot is le tudtak repülni.
Ha belegondolunk egy ilyen gép elfogása egy Gripen-nel már nem is olyan egyszerű, hiszen az e célra sokkal alkalmasabb MiG-21-es se bírta sokáig ezt a magasságot.

Bár a Learjetek service ceiling-je pár korai modell kivételével valóban FL510 (~15500 méter), de azért FL450 felett elég ritkán közlekednek ezek. Konkrétan 510-en még nem láttam business jetet, pedig papíron egész sok típusnak annyi a ceiling-je. (és nincs aminek magasabb)
Gondolom FL450-en a Gripen sem jön már annyira szégyenbe, persze nyilván nem egy Eurofighter ott már.
 
M

molnibalage

Guest
149848971_2175474932589829_3756917261315406806_n.jpg

Nem tudom, hogy tudod-e, de ebben semmi vicc nincs. Az nem sima tape, speed tape a neve. Az Aeropark csatornán is volt róla szó.
 
K

kamm

Guest
Jol mutatja a kisebb gepek piacanak szerepet, hogy a vilagmeretu orulet ellenere az Embraer tavaly leszallitott 130 kereskedelmi gepebol 44 (!) meg mindig commercial jetliner volt, meg ~35% (YOY) forgalomcsokkenes mellett is (a maradek 86 executive jet volt.)
A teljes order backlogjuk erteke ev vegen $14.4 milliard volt (gondolom a civil, a Defense division nelkul.)

A Defense & Security ehhez meg hozzatesz 4 gepet, (2) Milleniumbol ketto volt atadva tavaly plusz masik ketto R-99 (=E-145 AEW&C) azaz 134 gep korul kell lennie a vegenek...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 362
113
Nem tudom, hogy tudod-e, de ebben semmi vicc nincs. Az nem sima tape, speed tape a neve. Az Aeropark csatornán is volt róla szó.

Hihetetlen jó cucc, kavicsfelverődésre pl. eszményi (lukat befedni). Amíg nem a nyomástartó falat ragasztod vele tökéletes mindenre, bírja a vizet, még a jeget is egész türhetően. A villámcsapás viszont közel ahhoz lepörköli :D
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
K

kamm

Guest
Ujabb jo hir a kisebb gepek gyartoinak, fokepp az Embraernek: https://www.bloomberg.com/news/arti...with-planemakers-on-switching-to-smaller-jets

"Europe’s largest airline group is in negotiations with Airbus SE and Boeing Co. about existing orders, with the manufacturers showing flexibility in the discussions, Chief Executive Officer Carsten Spohr said in a webinar Monday as part of the London School of Economics German Symposium.

Spohr didn’t elaborate on the potential changes. He said he doubted whether demand for business travel in Europe and the U.S. will ever return to pre-pandemic levels. Lufthansa previously said it was in talks about its plane backlog, without detailing its goals."

"The CEO also said the airline is in fleet talks with Embraer SA, whose regional planes are operated at Lufthansa, Austrian and Air Dolomiti and compete with the Airbus A220 used by Swiss."
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ujabb jo hir a kisebb gepek gyartoinak, fokepp az Embraernek: https://www.bloomberg.com/news/arti...with-planemakers-on-switching-to-smaller-jets

"Europe’s largest airline group is in negotiations with Airbus SE and Boeing Co. about existing orders, with the manufacturers showing flexibility in the discussions, Chief Executive Officer Carsten Spohr said in a webinar Monday as part of the London School of Economics German Symposium.

Spohr didn’t elaborate on the potential changes. He said he doubted whether demand for business travel in Europe and the U.S. will ever return to pre-pandemic levels. Lufthansa previously said it was in talks about its plane backlog, without detailing its goals."

"The CEO also said the airline is in fleet talks with Embraer SA, whose regional planes are operated at Lufthansa, Austrian and Air Dolomiti and compete with the Airbus A220 used by Swiss."
Itt van magyarul is, melyből sejthető, hogy hosszabb távú szélestörzsűeket nem fogják regionaljetekre cserélni. Az A321neo esetén már lehet róla szó, ám ez esetben "a nagy hatótáv" garantáltan nem fog megvalósulni...!!! :):):)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Itt van magyarul is, melyből sejthető, hogy hosszabb távú szélestörzsűeket nem fogják regionaljetekre cserélni. Az A321neo esetén már lehet róla szó, ám ez esetben "a nagy hatótáv" garantáltan nem fog megvalósulni...!!! :):):)
Látom "elsőre" nem sikerült betenni, tehát íme:

 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 178
113
Az FR24-nek picit alakítottak a felületén: baloldlra kikerült 2 új widget. Az egyikben kijelzi, hogy mely gépeket követik épp a legtöbben.

/off
Mikor néztem az 1. helyen épp egy RAF Typhoon volt. Meglestem és a környéken több típusát is repteti a RAF az Északi-tenger felett valami gyakorlat végett. Typhoon-ok, van egy AWACS, tanker. (A Rivet Joint meg litván légtérben csavargásból érkezett épp vissza.)
Meg fent van a Cobham Aviation 2 Falcon 20-asa is a RAF-nak bedolgozva.

Szóval semmi extra csak úgy épp szembe jött - és jobb topicot nem találtam neki...

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Maldívia pont a gép hatósugarának a határán van.
Nem lenne olcsóbb és kényelmesebb egy rendes repülő első osztályán? Ott mégiscsak tudsz sétálni egy kicsit, és nem olyan klausztrofób az egész.
Szerintem te nem láttál még magángépet belülről... Pláne nem Global Expresst, ez egy komoly nagy repülő, nem lesz senki klausztrofóbiás benne... Ha én választhatnék, nem lenne kérdés, hogy ezt választanám, és nem egy first class-t...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Szerintem te nem láttál még magángépet belülről... Pláne nem Global Expresst, ez egy komoly nagy repülő, nem lesz senki klausztrofóbiás benne... Ha én választhatnék, nem lenne kérdés, hogy ezt választanám, és nem egy first class-t...

Azért a 188 cm-es belmagasság egy magasabb embernek már lehet problémás egy hosszú úton.
 
K

kamm

Guest
Jezusom.




Utas videoja, ahogy eg az engine a levegoben:
Landolasra mar eleg gazosan nezett ki:
 
K

kamm

Guest
Egy napja Hollandiaban is egy Boeing engine fogott tuzet, egy freighter 747-esen es ugyanigy hullott rola minden, ott sajnos ket serult van: https://www.aviation24.be/airlines/...astricht-diverts-to-liege-two-people-injured/

Errol a DW remek dokuja jutott eszembe, amely megerositett abban a hitemben, amit mar a 737 botrany kapcsan edontotttem, hogy ha ujra repulhetunk, akkor nem ulok tobbe Beoing gepre, ha van mas megoldas - nem tudom volt-e mar (a vege fele jon ez a rejtett, jovoben varhato hibak temaja elo, de az egesz jo):
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Hat, ha vegig all, akkor esetleg. :D

Amikor ül 1-2 órát az ember és feláll hogy sétálgat már egy kicsit, de csak behúzott nyakkal/lehajtott fejjel tud, az azért tud kényelmetlen lenni. Az utasszállító gépeken általában 2 méter a belmagasság a közlekedőknél.