Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 133

Guest

Meg fogja venni az állam. Ez totál blama.

Köze nincs az egészhez a Budapest Airportnak.
Egy teljesen külön cégnek a Menziesnek a hibája, ők végzik a járatok kiszolgálását. Esetleg még lehet mutogatni a Wizz Airre aki szarul tervezi a menetrendjét a személyzethiány miatt és emiatt késtek a gépei.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Bleroka

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 311
22 582
113
Köze nincs az egészhez a Budapest Airportnak.
Egy teljesen külön cégnek a Menziesnek a hibája, ők végzik a járatok kiszolgálását. Esetleg még lehet mutogatni a Wizz Airre aki szarul tervezi a menetrendjét a személyzethiány miatt és emiatt késtek a gépei.
Érdemes ránézni a reptérhasználati dijjak elosztására 24 órára....
Mostanában mindenki igyekszik úgy csúszni hogy a legolcsóbb időkategóriába kerüljön, ami evidens módon a hajnali órákat jelenti.
És evidens módon kevesebb is ebben az időszakban a kiszolgáló személyzet, mert papír szerint mennyi gépnek is kellene érkezni-indulni? :oops:
Szimpla üzlet, és ismét a fizető utas csatlakozik a Jack dugóra, mert megtehetik vele....
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 503
16 611
113
Érdemes ránézni a reptérhasználati dijjak elosztására 24 órára....
Mostanában mindenki igyekszik úgy csúszni hogy a legolcsóbb időkategóriába kerüljön, ami evidens módon a hajnali órákat jelenti.
És evidens módon kevesebb is ebben az időszakban a kiszolgáló személyzet, mert papír szerint mennyi gépnek is kellene érkezni-indulni? :oops:
Szimpla üzlet, és ismét a fizető utas csatlakozik a Jack dugóra, mert megtehetik vele....

Nem árulkodni akarok, de pl. járatkiszolgáló munkakörre (aki "megfordítja"' a gépet, vagyis intézi a csomagosokat, a tankolást, a lépcsőket, mindent ő felügyel) ajánlanak bruttó 280.000 Ft fizetést...
És persze hétvége, éjszaka állandó, és szuper rugalmas munkaidő - lehet találgatni miért van gond ezen a fronton :D
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 923
5 428
113
Nem árulkodni akarok, de pl. járatkiszolgáló munkakörre (aki "megfordítja"' a gépet, vagyis intézi a csomagosokat, a tankolást, a lépcsőket, mindent ő felügyel) ajánlanak bruttó 280.000 Ft fizetést...
És persze hétvége, éjszaka állandó, és szuper rugalmas munkaidő - lehet találgatni miért van gond ezen a fronton :D
:eek:
Ez komoly?
Mèg nettóban is rossz viccnek hangzana
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 311
22 582
113
Nem árulkodni akarok, de pl. járatkiszolgáló munkakörre (aki "megfordítja"' a gépet, vagyis intézi a csomagosokat, a tankolást, a lépcsőket, mindent ő felügyel) ajánlanak bruttó 280.000 Ft fizetést...
És persze hétvége, éjszaka állandó, és szuper rugalmas munkaidő - lehet találgatni miért van gond ezen a fronton :D
Szánalmas...Elszomorító.
(Szépkártyára kapnak "Sztyui"-kat? Mert akkor rendben van :D)
 
T

Törölt tag 133

Guest
Érdemes ránézni a reptérhasználati dijjak elosztására 24 órára....
Mostanában mindenki igyekszik úgy csúszni hogy a legolcsóbb időkategóriába kerüljön, ami evidens módon a hajnali órákat jelenti.
És evidens módon kevesebb is ebben az időszakban a kiszolgáló személyzet, mert papír szerint mennyi gépnek is kellene érkezni-indulni? :oops:
Szimpla üzlet, és ismét a fizető utas csatlakozik a Jack dugóra, mert megtehetik vele....

00.00 - 05.00 között nem lehet induló/érkező gép, csak külön hatósági engedéllyel max 6 darab összesen. (A különösen hangos állami cargo A330 persze megkapja mindig az engedélyt.)

Előtte 23.00-23.59 között nighttime arrival peak van, az meg pont nem akciós időszak. Hajnali 5 után meg nincs igazából érkező forgalom, éjfélre beérkezik a többség, h 6-tól induljon az aznapi első körre.

Nem értem miről írsz.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and hete

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Nem árulkodni akarok, de pl. járatkiszolgáló munkakörre (aki "megfordítja"' a gépet, vagyis intézi a csomagosokat, a tankolást, a lépcsőket, mindent ő felügyel) ajánlanak bruttó 280.000 Ft fizetést...
És persze hétvége, éjszaka állandó, és szuper rugalmas munkaidő - lehet találgatni miért van gond ezen a fronton :D
És ott is megy a mese, hogy nincs ember?:)
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 311
22 582
113
00.00 - 05.00 között nem lehet induló/érkező gép, csak külön hatósági engedéllyel max 6 darab összesen. (A különösen hangos állami cargo A330 persze megkapja mindig az engedélyt.)

Előtte 23.00-23.59 között nighttime arrival peak van, az meg pont nem akciós időszak. Hajnali 5 után meg nincs igazából érkező forgalom, éjfélre beérkezik a többség, h 6-tól induljon az aznapi első körre.

Nem értem miről írsz.
Idegenforgalomban dolgozó Budapesti ismerősök mondják hogy bő fél éve 00-05 között érkeznek a vendégek, mert késést jelezve addig ültetik őket az induló állomáson.
A Repülők éjfél után szálnak le...szobákat hajnali 01 és 05 között foglalják el, ebből van is probléma a 10 órás Check-Out-nál.
( Aztán van-e hatósági engedély a késő gépeknek....Na ez már más kérdés.....)
 
T

Törölt tag 133

Guest
Idegenforgalomban dolgozó Budapesti ismerősök mondják hogy bő fél éve 00-05 között érkeznek a vendégek, mert késést jelezve addig ültetik őket az induló állomáson.
A Repülők éjfél után szálnak le...szobákat hajnali 01 és 05 között foglalják el, ebből van is probléma a 10 órás Check-Out-nál.
( Aztán van-e hatósági engedély a késő gépeknek....Na ez már más kérdés.....)

Szerintem ezek nem szándékos késések, tényleg óriási káosz van munkaerőhiány miatt a légiközlekedésben manapság. :(

Most bukik ki h nem fenntartható a rendszer, a légiközlekedés alulfizetett dolgozóinak is többet kellene adni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 923
82 556
113
Norwegian Air Ambulance Foundation and Airbus prepare for the future of HEMS (Helicopter Emergency Medical Services)

Implementing a CT scanner into a helicopter...

h145-air-ambulance.jpg
EXPH-2142-220%20_Copyright%20Anthony%20Pecchi.jpg
 
K

kamm

Guest

Rolls-Royce targets Beluga as Antonov alternative


Dominic Perry

2 minutes



Rolls-Royce and Airbus are exploring the potential use of the A300-600ST Beluga outsize transport for the ad hoc movement of large civil aircraft engines.
Dominic Horwood, chief customer officer at the UK propulsion specialist, says it has been working with the airframer “for some time” to develop the Beluga as a means of transporting its engines.
Airbus Beluga-c-Airbus

Source: Airbus
That requirement has become more pressing due to the war in Ukraine, which has reduced the number of high-capacity aircraft in the market, notably through sanctions imposed on the Russian-operated Antonov An-124 fleet.
“The Antonov offers productivity because of the number of engines you can get in it,” says Horwood, who emphasises that it will continue to “support” Ukranian operators of the type.
But as an alternative “we have also been working with Airbus to explore the use of their Beluga”. No engines have been carried so far, but “hopefully that is not far away”, says Horwood.
In addition, R-R is examining the use of smaller commercial freighters or even sea freight.
Airbus has opted to establish a spin-off carrier, Airbus Beluga Transport, to take advantage of the outsize capabilities of the Beluga fleet given the -600ST’s retirement from the airframer’s internal logistics service