Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Lájtosan döngicsél, mégis utánégetőt használ? Miért?
Mert ezt a videót különböző formákban már vagy 10x láttam. Pár évente feltalálják ugyanezt, ki is próbálják, majd marad minden a régiben. Mindig a zaj miatt. Ha érdekeset akarsz olvasni, olvasd el az NK-93 történetét.Megnézted a videót? Miért kell rögtön mérnökdoktori magabiztossággal reagálni?
Akkor írjál már légyszi a CFM-nek, hogy állítsák már le a 2021.06.14.-én indított RISE programjukat, mert te már egy csomó videót láttál erről, ésMert ezt a videót különböző formákban már vagy 10x láttam. Pár évente feltalálják ugyanezt, ki is próbálják, majd marad minden a régiben. Mindig a zaj miatt. Ha érdekeset akarsz olvasni, olvasd el az NK-93 történetét.
Ha szólsz nekik, lehet nem dobnak ki rá egy rahedli pénzt feleslegesen!A zaj miatt nem lehetséges. Ha meg körbeburkolják, romlik a hatásfok. Ha meg jól megcsinálják, az a turbofan hajtómű.
Kibic vagyok, de "szegényt" vagy 40 éve fejlesztik. Most került volna célegyenesbe?Akkor írjál már légyszi a CFM-nek, hogy állítsák már le a 2021.06.14.-én indított RISE programjukat, mert te már egy csomó videót láttál erről, és
Ha szólsz nekik, lehet nem dobnak ki rá egy rahedli pénzt feleslegesen!
Na ilyenkor megértem molnibalage rohamait.
A helikopternek hány évtized kellett, hogy meglegyen a racionális megvalósításhoz szükséges technológiai- és gazdasági környezet? És ez csak egy példa csípőből. Pl. a 2. vh. nélkül szerinted mennyi időbe telt volna, mire a lökhajtás leváltja a légcsavaros meghajtást? Még így is kellett vagy 2-3 évtized.Kibic vagyok, de "szegényt" vagy 40 éve fejlesztik. Most került volna célegyenesbe?
Mert épp felszáll.Lájtosan döngicsél, mégis utánégetőt használ? Miért?
Éjjel már nem volt kedvem válaszolni. Reggel válaszoltam, de úgy látszik, nem küldtem el.Megnézted a videót? Miért kell rögtön mérnökdoktori magabiztossággal reagálni?
Forszázst kapcsolt a falu fölött? Vagy eleve csak úgy tud fölszállni?Mert épp felszáll.
Pont nem ilyen vagyok. Sőt. Én a fizikusokkal és mérnökökkel szemben az optikusokkal és a bicikliműszerészekkel vagyok. De ez nem fizikai, vagy technikai okok miatt nem versenyképes, hanem emberi okok miatt. Volt egy ilyen helyből felszálló vadászgépe az amerikaiaknak. A pilóták és a kezelők is megőrültek a zajtól. Valami Allison motoros farkára szálló ellenforgó légcsavaros izé volt.A helikopternek hány évtized kellett, hogy meglegyen a racionális megvalósításhoz szükséges technológiai- és gazdasági környezet? És ez csak egy példa csípőből. Pl. a 2. vh. nélkül szerinted mennyi időbe telt volna, mire a lökhajtás leváltja a légcsavaros meghajtást? Még így is kellett vagy 2-3 évtized.
Nézd meg a videót, sőt olvasd el az egyik kommentet, amit egy nyugdíjas Boeing mérnök írt, aki dolgozott a 7J7 projekten, hogy miért került parkolópályára az ígéretes kutatás/fejlesztés.
Nem lehet ilyen egysíkúan szemlélni ezeket a dolgokat. A gazdasági, politikai környezet ugyanúgy befolyásolja az eseményeket, mint a technológia állása.
Ezzel a hozzáállással soha, semmi nem készülne el! @gacsat 100 évvel ezelőtt ugyanilyen nagy mellénnyel jelentette volna ki, hogy lehetetlen élve embert juttatni a Holdra, majd vissza, MERT EDDIG NEM SIKERÜLT! A technikai fejlődés töretlen, csak a sebessége változik állandóan.
A Concorde soha nem szállt fel utánégetés nélkül. Ez pedig nem egy falu, hanem a Heathrow-i repülőtér közvetlen közelében levő épületek.Forszázst kapcsolt a falu fölött? Vagy eleve csak úgy tud fölszállni?
Akkor nekifutok még egyszer, mert látom nem akarjátok megnézni.Éjjel már nem volt kedvem válaszolni. Reggel válaszoltam, de úgy látszik, nem küldtem el.
Szóval akkor most.
Ezt a videót különböző formákban 10x láttam az elmúlt 30 évben. Bár minden paraméter mellette szól, sose vették gyártásba. vagy kétszer leástam a probléma gyökeréig. Már amennyire az interneten lehetséges. A megoldhatatlan probléma a zaj.
És íme az állatorvosi ló:
Én megnéztem. A végén beburkolják, és lesz egy geared turbofan hajtóművük. Pont olyan, amilyet épp most csinálnak. Én a reptér végében lakom. Repülőre meg nem ülök, úgyhogy nekem nem fáj a rosszabb hatásfok, a nagyobb zaj meg igen.Akkor nekifutok még egyszer, mert látom nem akarjátok megnézni.
A videóban pont ez a lényeg. Ugyebár a CFM egy kooperáció a GE és a Safran (Snecma) között. A RISE program előtt a Safran foglalkozott a témával, és 2017-ben a nyilatkozatok szerint a prototípus - köszönhetően a formai és anyagszerkezeti fejlesztéseknek - ugyanazt a zajszintet produkálta mint az akkori CFM LEAP hajtómű. Ez még "hagyományos" koax ellenforgó konstrukció volt. Innen jutunk el a CFM RISE programhoz.
Ha tényleg megoldották a zaj problémáját, vagy legalább is jó úton járnak felé, akkor a jelenlegi energiaválság elhozza a lehetőséget ennek a technológiának.
A fogyasztás kérdése ráadásul hatványozott. A küszöbön álló új meghatások - hidrogén és elektromos - még érzékenyebbek ebből a szemszögből. Az Airbus egyébként is átépít egy A380-at a hidrogén alapú hajtás vizsgálatára.
Az már egy külön sztori, hogy a kerozin után (ami gyak. víz a hidrogénhez képest) hogy sikerül átállni/bevezetni az extrém gyúlékony hidrogént. Az égő Hindenburg látványa kétségeket ébreszt az átlag polgárban.
Két hónapos hír...Legyártották az utolsó Boeing 747-et | 24.hu
53 év után végleg leállították az ikonikus repülőgép gyártását.24.hu
Wow!Bozóttűz oltási feladat végrehajtása közben lezuhant egy B737-300-as Ausztrália nyugati részén. Mindkét pilóta saját lábán hagyta el a helyszínt:
Coulson fire fighting 737 suffers accident in Australia | Flightradar24 Blog
A Coulson 737 Fireliner suffered an accident while fighter bush fires in Australia. The two pilots aboard were able to walk away.www.flightradar24.com