Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Megnézted a videót? Miért kell rögtön mérnökdoktori magabiztossággal reagálni?
Mert ezt a videót különböző formákban már vagy 10x láttam. Pár évente feltalálják ugyanezt, ki is próbálják, majd marad minden a régiben. Mindig a zaj miatt. Ha érdekeset akarsz olvasni, olvasd el az NK-93 történetét.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 232
93
Mert ezt a videót különböző formákban már vagy 10x láttam. Pár évente feltalálják ugyanezt, ki is próbálják, majd marad minden a régiben. Mindig a zaj miatt. Ha érdekeset akarsz olvasni, olvasd el az NK-93 történetét.
Akkor írjál már légyszi a CFM-nek, hogy állítsák már le a 2021.06.14.-én indított RISE programjukat, mert te már egy csomó videót láttál erről, és
A zaj miatt nem lehetséges. Ha meg körbeburkolják, romlik a hatásfok. Ha meg jól megcsinálják, az a turbofan hajtómű.
Ha szólsz nekik, lehet nem dobnak ki rá egy rahedli pénzt feleslegesen! :confused:

Na ilyenkor megértem molnibalage rohamait.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 715
10 655
113
Akkor írjál már légyszi a CFM-nek, hogy állítsák már le a 2021.06.14.-én indított RISE programjukat, mert te már egy csomó videót láttál erről, és

Ha szólsz nekik, lehet nem dobnak ki rá egy rahedli pénzt feleslegesen! :confused:

Na ilyenkor megértem molnibalage rohamait.
Kibic vagyok, de "szegényt" vagy 40 éve fejlesztik. Most került volna célegyenesbe?
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 232
93
Kibic vagyok, de "szegényt" vagy 40 éve fejlesztik. Most került volna célegyenesbe?
A helikopternek hány évtized kellett, hogy meglegyen a racionális megvalósításhoz szükséges technológiai- és gazdasági környezet? És ez csak egy példa csípőből. Pl. a 2. vh. nélkül szerinted mennyi időbe telt volna, mire a lökhajtás leváltja a légcsavaros meghajtást? Még így is kellett vagy 2-3 évtized.

Nézd meg a videót, sőt olvasd el az egyik kommentet, amit egy nyugdíjas Boeing mérnök írt, aki dolgozott a 7J7 projekten, hogy miért került parkolópályára az ígéretes kutatás/fejlesztés.
Nem lehet ilyen egysíkúan szemlélni ezeket a dolgokat. A gazdasági, politikai környezet ugyanúgy befolyásolja az eseményeket, mint a technológia állása.
Ezzel a hozzáállással soha, semmi nem készülne el! @gacsat 100 évvel ezelőtt ugyanilyen nagy mellénnyel jelentette volna ki, hogy lehetetlen élve embert juttatni a Holdra, majd vissza, MERT EDDIG NEM SIKERÜLT! A technikai fejlődés töretlen, csak a sebessége változik állandóan.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Megnézted a videót? Miért kell rögtön mérnökdoktori magabiztossággal reagálni?
Éjjel már nem volt kedvem válaszolni. Reggel válaszoltam, de úgy látszik, nem küldtem el.
Szóval akkor most.
Ezt a videót különböző formákban 10x láttam az elmúlt 30 évben. Bár minden paraméter mellette szól, sose vették gyártásba. vagy kétszer leástam a probléma gyökeréig. Már amennyire az interneten lehetséges. A megoldhatatlan probléma a zaj.
És íme az állatorvosi ló:
 
  • Tetszik
Reactions: superjet100

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A helikopternek hány évtized kellett, hogy meglegyen a racionális megvalósításhoz szükséges technológiai- és gazdasági környezet? És ez csak egy példa csípőből. Pl. a 2. vh. nélkül szerinted mennyi időbe telt volna, mire a lökhajtás leváltja a légcsavaros meghajtást? Még így is kellett vagy 2-3 évtized.

Nézd meg a videót, sőt olvasd el az egyik kommentet, amit egy nyugdíjas Boeing mérnök írt, aki dolgozott a 7J7 projekten, hogy miért került parkolópályára az ígéretes kutatás/fejlesztés.
Nem lehet ilyen egysíkúan szemlélni ezeket a dolgokat. A gazdasági, politikai környezet ugyanúgy befolyásolja az eseményeket, mint a technológia állása.
Ezzel a hozzáállással soha, semmi nem készülne el! @gacsat 100 évvel ezelőtt ugyanilyen nagy mellénnyel jelentette volna ki, hogy lehetetlen élve embert juttatni a Holdra, majd vissza, MERT EDDIG NEM SIKERÜLT! A technikai fejlődés töretlen, csak a sebessége változik állandóan.
Pont nem ilyen vagyok. Sőt. Én a fizikusokkal és mérnökökkel szemben az optikusokkal és a bicikliműszerészekkel vagyok. De ez nem fizikai, vagy technikai okok miatt nem versenyképes, hanem emberi okok miatt. Volt egy ilyen helyből felszálló vadászgépe az amerikaiaknak. A pilóták és a kezelők is megőrültek a zajtól. Valami Allison motoros farkára szálló ellenforgó légcsavaros izé volt.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 232
93
Éjjel már nem volt kedvem válaszolni. Reggel válaszoltam, de úgy látszik, nem küldtem el.
Szóval akkor most.
Ezt a videót különböző formákban 10x láttam az elmúlt 30 évben. Bár minden paraméter mellette szól, sose vették gyártásba. vagy kétszer leástam a probléma gyökeréig. Már amennyire az interneten lehetséges. A megoldhatatlan probléma a zaj.
És íme az állatorvosi ló:
Akkor nekifutok még egyszer, mert látom nem akarjátok megnézni. :(

A videóban pont ez a lényeg. Ugyebár a CFM egy kooperáció a GE és a Safran (Snecma) között. A RISE program előtt a Safran foglalkozott a témával, és 2017-ben a nyilatkozatok szerint a prototípus - köszönhetően a formai és anyagszerkezeti fejlesztéseknek - ugyanazt a zajszintet produkálta mint az akkori CFM LEAP hajtómű. Ez még "hagyományos" koax ellenforgó konstrukció volt. Innen jutunk el a CFM RISE programhoz.
Ha tényleg megoldották a zaj problémáját, vagy legalább is jó úton járnak felé, akkor a jelenlegi energiaválság elhozza a lehetőséget ennek a technológiának.
A fogyasztás kérdése ráadásul hatványozott. A küszöbön álló új meghatások - hidrogén és elektromos - még érzékenyebbek ebből a szemszögből. Az Airbus egyébként is átépít egy A380-at a hidrogén alapú hajtás vizsgálatára.
Az már egy külön sztori, hogy a kerozin után (ami gyak. víz a hidrogénhez képest) hogy sikerül átállni/bevezetni az extrém gyúlékony hidrogént. Az égő Hindenburg látványa kétségeket ébreszt az átlag polgárban.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Akkor nekifutok még egyszer, mert látom nem akarjátok megnézni. :(

A videóban pont ez a lényeg. Ugyebár a CFM egy kooperáció a GE és a Safran (Snecma) között. A RISE program előtt a Safran foglalkozott a témával, és 2017-ben a nyilatkozatok szerint a prototípus - köszönhetően a formai és anyagszerkezeti fejlesztéseknek - ugyanazt a zajszintet produkálta mint az akkori CFM LEAP hajtómű. Ez még "hagyományos" koax ellenforgó konstrukció volt. Innen jutunk el a CFM RISE programhoz.
Ha tényleg megoldották a zaj problémáját, vagy legalább is jó úton járnak felé, akkor a jelenlegi energiaválság elhozza a lehetőséget ennek a technológiának.
A fogyasztás kérdése ráadásul hatványozott. A küszöbön álló új meghatások - hidrogén és elektromos - még érzékenyebbek ebből a szemszögből. Az Airbus egyébként is átépít egy A380-at a hidrogén alapú hajtás vizsgálatára.
Az már egy külön sztori, hogy a kerozin után (ami gyak. víz a hidrogénhez képest) hogy sikerül átállni/bevezetni az extrém gyúlékony hidrogént. Az égő Hindenburg látványa kétségeket ébreszt az átlag polgárban.
Én megnéztem. A végén beburkolják, és lesz egy geared turbofan hajtóművük. Pont olyan, amilyet épp most csinálnak. Én a reptér végében lakom. Repülőre meg nem ülök, úgyhogy nekem nem fáj a rosszabb hatásfok, a nagyobb zaj meg igen.
A videóban éppen az az érvelési csalás, ami az orosz videókban szokott. A most készülő hajtóművüket a már gyártásban levőkkel hasonlítják össze, aztán ünneplik magukat a jobb paraméterek miatt. Közbe meg tíz évvel le vannak maradva.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 446
36 488
113
A Kosmos legalább egy Tu-134-ese nem csak repül még, hanem charterjáratokat is teljesítenek a videó alapján. Az Air Koryo-n kívül már csak náluk repül a típus. Bár ez sétarepülés inkább, Vnukovóról Vnukovóra.

 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 545
16 534
113
Két hónapos hír...
https://forum.htka.hu/threads/civil-repuelessel-kapcsolatos-temak.1584/post-1366564


Kicsit off;
Tudjátok vannak azok a kis piros "Remove Before Flight" feliratú bilétak a gépeken;
1674217605000.jpg
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113
Bozóttűz oltási feladat végrehajtása közben lezuhant egy B737-300-as Ausztrália nyugati részén. Mindkét pilóta saját lábán hagyta el a helyszínt:

 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 545
16 534
113
Bozóttűz oltási feladat végrehajtása közben lezuhant egy B737-300-as Ausztrália nyugati részén. Mindkét pilóta saját lábán hagyta el a helyszínt:

Wow!
Nem is tudtam, hogy 737-ből is csináltak tűzoltót..
FoSCvKBWAAABj-k.jpg

f32a6009312b65eefcd63644b9500f8391bb3f23

És Wow, hogy a két pilóta saját lábán hagyta el a gépet..
Sajnos még nincs kép a médiában a gépről, pedig rohadt kíváncsi vagyok rá...