Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 755
17 655
113
Bozóttűz oltási feladat végrehajtása közben lezuhant egy B737-300-as Ausztrália nyugati részén. Mindkét pilóta saját lábán hagyta el a helyszínt:

Ez maradt a gépből;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Screenshot-2023-02-07-17-37-58.png

Screenshot-2023-02-07-17-37-40.png

737-crash-firefighter2.jpg

A gép sajnos nagyon kiégett, de az még így is látszik, hogy a roncs relatíve egyben van nem szóródtak szét nagy területen. Valószínűleg a becsapódás energiája az alacsony magasságú repülés miatt nem volt olyan nagy...
De még így se semmi, hogy lábon hagyta el a két pilóta a gépet.
 
  • Hűha
Reactions: fishbed

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 755
17 655
113
Csak azért színes, hogy lássák hova megy?
Ennek utánna kellett nézzek, mert én se tudtam... de azt írják, hogy nyilván optikailag is számít a szín, de ez valami kemikália, több fajtája van főbb komponens az Ammónium foszfát ami a vízzel ellentétben nem párolog el, és így amit beterit hosszabb távon megőrzi a gyulladástól..


Találtam egy jobb képet a lezuhant és még ki nem égett gépről..
itt meg látszik, hogy a pilóta fülke tök jól egybearadt, pedig jellemzően ez az egyik első ami letörik..
IMG-20230207-184601.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 221
73 829
113
Joghatóság hiányára hivatkozva elutasította helyi idő szerint csütörtökön az illetékes bíróság Texasban az áldozatok hozzátartozóinak azt a kérését, hogy nyissák újra a Boeing ellen a 737 MAX típusú repülőgépek katasztrófája miatt indított eljárást, és vizsgálják felül az ügyben született vádalkut.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/255056/
 
  • Szomorú
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 755
17 655
113
ua-1722-maui-fr24-track.jpeg

Egy eddig nem jelentett decemberi incidens során a United 777 gépe a felszállás után nem sokkal zuhanásba kezdett amiből a pilóták egy 2.7G manőverrel húzták ki a gépet...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak elképzelni tudom mit érezhettek az utasok. Van már legalabb vagy10eve, hogy egy AerLingus A319-el szálltunk le este Dublinban, olyan oldalszélben, hogy az ablakból látszódott a pálya annyira "csálén" repülve közelítette meg a pilóta. Na ott akkor volt pár rövid zuhanás, amikor csak egy-egy pillanatra sulytalanságot érzékeli az ember..
Nem vagyok beszari alak, sokat repültem, de akkor én is majd befostam!

Szóval "Fasza" lehetett az utasoknak a zuhanás, majd a 2.7G!
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 137
9 757
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kicsit macerás útja lehetett ezen járat utasainak. Egy Atlanta - Chicago járat, ami az erős széllökések miatt kitérő reptérre kellett mennie. Ez a közeli Milwaukee volt. Landolást követő 1 órán belül útra kéltek ismét Chicago felé, ahol 3 próbálkozásból sem sikerült landolni, így visszatértek Milwaukee-ba. Végól 4 órával későbbi újrapróbálkozáskor már nem szóét közbe az időjárás.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 871
9 838
113

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
366
1 713
93
Lemaradtam róla :(
1400mm-vel utána lőttem, de akkor már magasan volt a Pilis felett.
Sajnos nincs ADS-B-je, így a Flightradaron csak jóval a felszállás után jelent meg, a földi mozgása nem látszott.
Bár amúgy sem volt nálam gép, tegnap egy E-4-es robogott át fölöttem, amíg egy brüsszeli csokiboltban válogattam :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 936
67 934
113
Sajnos nincs ADS-B-je, így a Flightradaron csak jóval a felszállás után jelent meg, a földi mozgása nem látszott.
Bár amúgy sem volt nálam gép, tegnap egy E-4-es robogott át fölöttem, amíg egy brüsszeli csokiboltban válogattam :)
Adsb-n ott volt, csak későn eszméltem. Hang alapján azt hittem, katonai gép. Megmondom őszintén, a Tu-154M még a relatíve halkabb szovjet típusok közé tartozik.
Bezzeg régen a maléves Tu-154B-2, a 134-esek, vagy a néha felénk járó Il-86-osok teljesen átlagos zajnak számítottak, ahogy a B737-200-asok és a 727-esek is.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
366
1 713
93
Adsb-n ott volt, csak későn eszméltem. Hang alapján azt hittem, katonai gép. Megmondom őszintén, a Tu-154M még a relatíve halkabb szovjet típusok közé tartozik.
Bezzeg régen a maléves Tu-154B-2, a 134-esek, vagy a néha felénk járó Il-86-osok teljesen átlagos zajnak számítottak, ahogy a B737-200-asok és a 727-esek is.
Mármint maga a gép nem ADS-B képes, csak Mode-S transzpondere van.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
20 372
27 300
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.