Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest

carpmat

Member
2014. július 30.
92
26
18
Minden vidéki repülőtér masszívan veszteséges. Csak Debrecen éves szinten több száz millió forintot nyel el...
Ez azért erős általánosítás, Nyíregyháza például nullszaldósan üzemel már évek óta, a hozzáadott gazdasági érték pedig már erősen pozitív irányba tolja el mérleget. Nyílván vizsgálni kell a megtérülést de vannak olyan térségek az országban ahol indokolt lehet a fejlesztés.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Természetesen szükség van a vidéki repterekre! De nem kell mindet az égig fejleszteni, mert iszonyat pénzeket el tudnak nyelni. Mi számít cargonak: az L410 is, vagybl csak az An124. Mit veszünk üzleti gépnek: egy Citationt is, vagy csak a Boeing BBJ-t? A kategóriak közt éves szinten milliárdok vannak repülőtér üzemeltetési költségben.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 513
14 960
113
Szerintem ne több százezres forgalmú utasterminállal+javítóbázissal számoljatok.
2800 m futópálya 1 db, fapados terminál 1 db, radar+fénytechnika+torony(tech).
Gazdasági vonzereje már megéri, mert odatelepülhet néhány cég. + tartalék reptér bármilyen eshetőségre. + építőipari beruházás, munkahelyteremtés... Megéri...
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem ne több százezres forgalmú utasterminállal+javítóbázissal számoljatok.
2800 m futópálya 1 db, fapados terminál 1 db, radar+fénytechnika+torony(tech).
Gazdasági vonzereje már megéri, mert odatelepülhet néhány cég. + tartalék reptér bármilyen eshetőségre. + építőipari beruházás, munkahelyteremtés... Megéri...
Azért egy kereskedelmi járatokat indító-fogadó nemzetközi reptérnek egy picit több kell a fentieknél...
Egy ilyen reptérnek már saját CTR kell, rep. irányító, tűzoltó, üzemanyag, pálya karbantartó szoiogálatok, stb...

Egy ilyen reptér fenntartása még a leg szerényebb kivitelben is évi több milliárdos költség. Évi több százezer utasnál kisebb forgalom esetén masszív veszteséget termel egy ilyen reptér.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 720
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 761
35 952
113
Egy érdekes, új hajtómű-elrendezésű regionális repülővel áll elő az EMBRAER.
Cél hogy át állítható legyen hidrogén hajtásra, ha el jön az idő és ehhez szerinteük ez a legjobb elrendezés + ez addig is csendesebb mintha a szárnyon lennének a légcsavarok...

 
  • Hűha
Reactions: formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Egy érdekes, új hajtómű-elrendezésű regionális repülővel áll elő az EMBRAER.
Cél hogy át állítható legyen hidrogén hajtásra, ha el jön az idő és ehhez szerinteük ez a legjobb elrendezés + ez addig is csendesebb mintha a szárnyon lennének a légcsavarok...
Sugárhajtású gépeknél nem újdonság ez az elrendezés, ám turbopropnál eddig nem alkalmazták.
Hidrogén üzemanyagnál talán azért jobb, mert a hidrogén gyúlékonyabb, így kisebb a robbanásveszély...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 761
35 952
113
Sugárhajtású gépeknél nem újdonság ez az elrendezés, ám turbopropnál eddig nem alkalmazták.
Hidrogén üzemanyagnál talán azért jobb, mert a hidrogén gyúlékonyabb, így kisebb a robbanásveszély...
Az EMRAER manager azt mondja, hogy a hidrogént gömb alakú tartályban tudnák csak tárolni a nagy nyomás miatt és az csak a farokrészben fér el - a szárnyban nem.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: gacsat and formosa1

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az EMRAER manager azt mondja, hogy a hidrogént gömb alakú tartályban tudnák csak tárolni a nagy nyomás miatt és az csak a farokrészben fér el...
Logikus, pláne hogy az a gép legbiztonságosabb része, ám azzal az utastér /tehát a befogadóképesség/ is csökkenni fog. - És ezek után beszélni kéne a gép súlypontjáról is... :(
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell