Drónok, pilóta nélküli légi járművek (UAV/UCAV) elleni védekezés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 190
43 293
113

A GShG 7.62 négycsövű repülőgép-géppuska üzemeltetése , korszerűsítve a kamikaze hajók elleni küzdelemre.

A korszerűsített géppuska gyorsan túlmelegedő gázmotor helyett elektromos hajtással van felszerelve, ami jelentősen növeli a folyamatos működés idejét.
7,62 kicsit kevés lesz erre, inkább gépágyú kellene, de minimum 12,7-es kell....

Amúgy meg a legújabb ukrán tengeri drónok már közel sem mennek: pár kilómtérről GRAD-dal megrakétázzák a hajókat és kész!
Lehet, hogy ez nem süllyeszti el őket, de használhatatlanná teheti hosszú időre.

Graddal szerelt tengeri drónok: már bele sem kell hajtani az ellenséges hadihajókba...

seagrad.jpg
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 190
43 293
113
Hogy eltaláltam hogy mi ez a cucc! :D

"A jelenlegi rendszert egy polgári teherautóról, legutóbb pedig egy Scania G460 katonai teherautóról tesztelték. A BAE Systems szerint a legtöbb 6x6-os vagy 8x8-as járműből, valamint a BVS10-ből is használható. Stefan Löfström, a BAE Systems Bofors marketing- és értékesítési igazgatója elmondta, hogy a vállalat előre látta a CUAS-rendszerek szükségességét az orosz-ukrán háború előtt, amely során nagy hangsúlyt kapott az UAS-rendszerek felgyorsult képessége és fejlesztése. „Ez egy bevált fegyver több mint 12,5 km-es hatótávolsággal, és [sokféle célpontot] képes becsapni a nagy sebességű szuperszonikus rakétáktól és vadászrepülőgépektől a kis UAS-okig és földi célpontokig, például IFV-kig, 300 rd/perc sebességgel” – mondta Löfström. mondott. „A 40 mm-es Mk4 haditengerészeti löveg kiforrott technológiáját átvettük több mint 60 eladott egységgel és 3P lőszerrel, és integráltuk egy tűzvezetővel” – tette hozzá. "Egybeépítettük a Giraffe GX1 légvédelmi radarral, a radar 100 méterre van a járműtől."

bofors.jpg
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
7,62 kicsit kevés lesz erre, inkább gépágyú kellene, de minimum 12,7-es kell....

Amúgy meg a legújabb ukrán tengeri drónok már közel sem mennek: pár kilómtérről GRAD-dal megrakétázzák a hajókat és kész!
Lehet, hogy ez nem süllyeszti el őket, de használhatatlanná teheti hosszú időre.
Jajj az irániak hogy levoltak szólva hasonló ért. A fórum jelentős része csak röhögött hogy szart sem érnek az ilyen fegyverekkel szerelt csonakok
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ha légvédelem valami gebaszba kerül folyton a haditengerészet nyúlnak aztán szarnak az egészre hogy újra lehessen hogy ja hát ezt a haditengerészet már megoldotta...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 190
43 293
113
Jajj az irániak hogy levoltak szólva hasonló ért. A fórum jelentős része csak röhögött hogy szart sem érnek az ilyen fegyverekkel szerelt csonakok
én nem mondtam ezekre semmit... :)
Ezek a rakétákkal felszerelt RC csónakok még veszélyesebbek: gépágyú hatósugarán kívülről tudnak lövöldözni a hajókra. Valszeg nem süllyesztik el őket, de megrongálhatják őket annyira hogy vissza kelljen vonni őket a kikötőkbe. Ha turbedókat is tudnának vinni, na az már el is tudná süllyeszteni a hajókat. Sztem majd vissza jönnek a "régi" torpedó csónakok modern kivitelben: lopakodó kialakítással és távirányítással. 8-10 km-ről be pottyantanak vízbe egy pár torpedót és már húznak is el. Valszeg észre sem veszik őket.

Szóval a gépágyús védelem sem lesz sokáig hatásos. Hellfire vagy SPIKE ER kategóriájú olcsó rakéták kellenek majd a a hajókra, hogy ezt kivédjék, amik ellen meg a drón-csónakok kapnak APS-t. Jó kis macska-egér játék lesz ez! :D
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 564
34 288
113
Jajj az irániak hogy levoltak szólva hasonló ért. A fórum jelentős része csak röhögött hogy szart sem érnek az ilyen fegyverekkel szerelt csonakok
Irani Grados rohamcsonakokon nincs stabilizátor.Igy azert eleg nehez eltalalni barmit is egy mozgo rohamcsonakrol.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 564
34 288
113
én nem mondtam ezekre semmit... :)
Ezek a rakétákkal felszerelt RC csónakok még veszélyesebbek: gépágyú hatósugarán kívülről tudnak lövöldözni a hajókra. Valszeg nem süllyesztik el őket, de megrongálhatják őket annyira hogy vissza kelljen vonni őket a kikötőkbe. Ha turbedókat is tudnának vinni, na az már el is tudná süllyeszteni a hajókat. Sztem majd vissza jönnek a "régi" torpedó csónakok modern kivitelben: lopakodó kialakítással és távirányítással. 8-10 km-ről be pottyantanak vízbe egy pár torpedót és már húznak is el. Valszeg észre sem veszik őket.

Szóval a gépágyús védelem sem lesz sokáig hatásos. Hellfire vagy SPIKE ER kategóriájú olcsó rakéták kellenek majd a a hajókra, hogy ezt kivédjék, amik ellen meg a drón-csónakok kapnak APS-t. Jó kis macska-egér játék lesz ez! :D
Heli,helidron lassan alapfelszereles egy modern hadihajonak.Levadasszak a rohamcsonakokat.57-127 milis agyukhoz mag van itanyitott lőszer.Tomeges tamadast is ki tudnak velük védeni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 564
34 288
113
SAL irányítás kell árjuk - azt a tech szintet már bárki megugorja.
Besugarzasjelzo jelzi,kilovik a kisigarzot,kodosit a hajó,stb.
Meg az a SAL ogazabol csak vegfazis kortekcipra kepes.Mokor egy hullam miatt 20 fokkal elter a loirany,azt mar nem tudja korrigálni.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 190
43 293
113
Heli,helidron lassan alapfelszereles egy modern hadihajonak.Levadasszak a rohamcsonakokat.
Ukránok már bemutattak egy tengeri drónt R60 léharcrakétáj voltak rajta. A helikopter helyében nem mennék arra... :D

57-127 milis agyukhoz mag van itanyitott lőszer.Tomeges tamadast is ki tudnak velük védeni.
Ahhoz előbb észlelni kellene őket és be kellene tudni fogni. Lopakodó kialakítás segíthet elbújni nekik.
Meg az irányított lőszerek drágák és nincsnek elterjedve.
Továbbá vannak már olyan drónok amik víz alá tudnak merülni: azokat nem tudod kilőni. Sztem az lesz min a második vh-s tengeralattjárók műveletei voltak: felszínen megközelítik a célpontot majd lebuknak a víz alá a végső támadáshoz. ha kiszúrják őket akkor megint csak víz alá buknak, amíg szem elől tévesztik őket.

Egy jól összerrakott "összefegyvernemi" drón-csomag indul majd támadsra: légvédelmis drónok, torpedós meg kamikáze drónok.
Ezeket jól összehangolják AI segítségével.

Az össze hagyományos flotta fel kell kösse a gatyáját.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Besugarzasjelzo jelzi,kilovik a kisigarzot,kodosit a hajó,stb.
Meg az a SAL ogazabol csak vegfazis kortekcipra kepes.Mokor egy hullam miatt 20 fokkal elter a loirany,azt mar nem tudja korrigálni.
tudja mert akkor indít amikor nem 20 fokba tér el. amikor kedvező szögbe kerül a rakétavető elektromosgyújt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 564
34 288
113
Ukránok már bemutattak egy tengeri drónt R60 léharcrakétáj voltak rajta. A helikopter helyében nem mennék arra... :D


Ahhoz előbb észlelni kellene őket és be kellene tudni fogni. Lopakodó kialakítás segíthet elbújni nekik.
Meg az irányított lőszerek drágák és nincsnek elterjedve.
Továbbá vannak már olyan drónok amik víz alá tudnak merülni: azokat nem tudod kilőni. Sztem az lesz min a második vh-s tengeralattjárók műveletei voltak: felszínen megközelítik a célpontot majd lebuknak a víz alá a végső támadáshoz. ha kiszúrják őket akkor megint csak víz alá buknak, amíg szem elől tévesztik őket.

Egy jól összerrakott "összefegyvernemi" drón-csomag indul majd támadsra: légvédelmis drónok, torpedós meg kamikáze drónok.
Ezeket jól összehangolják AI segítségével.

Az össze hagyományos flotta fel kell kösse a gatyáját.
DRCIM a helin
Es mindene megvan egy modern hajonak,hogy elharotsa a tamafast.Aktiv-padsziv szonat,szonatboja helirol,reaktiv vizobomba,aktiv megteveszto csali,stb.
Papiron a Moszkvanak is el kellett volna tudnia haritania az ukran Neptunokat,pedig egy oreg hajó volt.Csakhat működniük kellett volna az elhárító rendszereknek.....
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 190
43 293
113
DRCIM a helin
Es mindene megvan egy modern hajonak,hogy elharotsa a tamafast.Aktiv-padsziv szonat,szonatboja helirol,reaktiv vizobomba,aktiv megteveszto csali,stb.
Papiron a Moszkvanak is el kellett volna tudnia haritania az ukran Neptunokat,pedig egy oreg hajó volt.Csakhat működniük kellett volna az elhárító rendszereknek.....
Papíron mindkét oldalnak "meg van mindene" - gyakorlatban meg majd elválik! ;)
Ez egy macska egér játék. A Fekete-tengeren a hagyományos ruszki flott eléggé vesztésre áll a drónokkal szemben: 2 év alatt nem tudtak igazán működő ellenintézkedéssel előállni...
A gyakorlatban egyelőre a drónok állnak nyerésre.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 564
34 288
113
Papíron mindkét oldalnak "meg van mindene" - gyakorlatban meg majd elválik! ;)
Ez egy macska egér játék. A Fekete-tengeren a hagyományos ruszki flott eléggé vesztésre áll a drónokkal szemben: 2 év alatt nem tudtak igazán működő ellenintézkedéssel előállni...
A gyakorlatban egyelőre a drónok állnak nyerésre.
Flotta egy draga haderonem.Oroszoknak meg valojaban nincs rá penze.Kalibr erehezesen kivul semmiben sem sikeres az orosz flotta.
Ugyan az a helyzet a tengeri dronokkal os,mont a szárazföldi zarsaikkal.Megvan minden az elharitasukhoz-csakhat azokat a cuccokat fel os kell szerelni a hajokta,ami penzbe kerül.Bar sokminden mar most is ott van a hajokon,max sw finomitas kell neki.Pl sonar finomitas
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 190
43 293
113
A BAE Systems az Eurosatoryn mutatta be Tridon Mk2 légvédelmi rendszert

A Bofors 40 története több mint 80 évvel ezelőtt kezdődött, bár teljesen más változatban, de még mindig él. Az Eurosatory rendezvényen a BAE Systems a Bofors bemutatja 40 mm-es lövedékének legújabb alkalmazását, amelyet a vállalat által a földi légvédelmi (GBAD) szegmensben azonosított hiányosságok pótlására fejlesztettek ki, még az orosz-ukrán konfliktus előtt. Az új, összetett fenyegetések megjelenése a csatatéren, mint például az UAS telítettségi támadások, amelyeket kis, olcsó drónok rajok hajtanak végre, kiegészítve a klasszikusabbakkal, például támadóhelikopterekkel és közeli légi támogató repülőgépekkel, egyre nehezebbé teszik a szárazföldi alakulatok számára a harcot. szabadon működni. „A fenyegetések leküzdése drága rakétákkal nem túl költséghatékony” – magyarázza Stefan Löfström, a BAE Systems Bofors marketing- és értékesítési igazgatója, indokolva a vállalat azon döntését, hogy olyan megfizethető rendszert fejlesztenek ki, amelyet a szárazföldi haderő is bevethet. mobil alakulatok védelme, a Tridon Mk2. Az új rendszert bevált technológiák, a Bofors 40 Mk4 löveg, a Bofors 3P programozható "minden célpont" lőszer, egy optronikus tűzvezérlő egység és egy mobilitási platform egyesítésével fejlesztették ki, a rendszer fix helyzetben is bevethető, pl. alap védelmére használják.

BAE-Systems-Tridon-Mk2-02.jpg


A Bofors Mk4 fegyver tömege lőszer nélkül körülbelül 2300 kg; jellemzően két tárral van felszerelve, amelyek rendre 30 töltényt tartalmaznak az elsődleges, illetve 70 töltényt a másodlagosból (összesen 100 lőszer van toronyba betárazva), ami körülbelül 250 kg-mal növeli a fent említett tömeget. „Csak kisebb változtatásokat végeztünk a fegyveren, megerősítettük a kupola tetejét, miközben a fegyver alatti kúpot módosítottuk, hogy csökkentsük a löveg magasságát, hogy megfeleljen a svéd közlekedési szabályoknak” – Stefan Röstlund, a BAE Tridon Mk2 Progamme menedzsere. Systems Bofors mondta. A BAE Systems Bofors adatai szerint a 40 mm-es löveg maximális hatótávolsága 12 500 méter, a csőtorkolat sebessége a 3P lövedék használatakor 1 012 m/s. A maximális emelési szög 80°, jellemző a légelhárítói szerepre született fegyverekre, minden működtetőelem elektromos, csúszógyűrűs 360° feletti korlátlan kiképzést biztosít. Az EDR On-Line tudomás szerint, hogy a visszarúgás még akkor sem jelentős probléma, ha mobil platformról lőtték vele. Stefan Röstlund elmondta, hogy az első teszteket egy kereskedelmi teherautóról végezték el, ugyanis kora tavasszal átadták a Scania G460 katonai teherautót, amelyen a Tridon Mk2-t kiállítják az Eurosatoryban. A cég képviselői szerint a tesztek kimutatták, hogy a rendszer 6×6-os teherautón kitámasztókarok nélkül is alkalmazhat; "Természetesen van levegő a gumikban és a felfüggesztésekben is, szóval minden mozog, miközben tüzelünk, de a gyári átvételi tesztek során bebizonyítottuk, hogy ez jócskán a specifikáción belül van, így most nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel." - Stefan Röstlund megállapított. Az összes tüzelés a BAE Systems Bofors szülővárosában, a Karlskoga-i Bofors Test Centerben zajlott. Az első teszteket február elején végezték el, míg további hat lövöldözésre tavasszal került sor, különböző méretű rögzített és forgószárnyú UAV-k ellen, köztük a tipikus DJ Phantom. Azonban a jelenleg Ukrajnában használt drónok ellen is végeztek teszteket. A svéd hatóságok kérésére a Tridon Mk2 más típusú lövedékeket, például APFSDS-t is lőtt földi célpontok ellen, ezeket egymás után lőtték le, ezzel tesztelve a rendszer önvédelmi képességét. A kísérletekhez használt Scania 6×6 platform mellett Stefan Löfström egyértelművé tette, hogy a Tridon Mk2 platform agnosztikus, ezért bármilyen jármű használható az új rendszer szállítására, amelynek méretei és teherbírása kompatibilis a fegyverrendszerrel. Figyelembe véve a rezgéseket, előfordulhat, hogy egyeseknél kitámasztókra van szükség, ami a BAE Systems Hägglunds BVs10-en javasolt megoldás esetében lehet, bár a cég szakértői hangsúlyozzák, hogy először ezt kell tesztelni. A programvezető azonban megjegyezte, hogy a tűzsebesség, maximum 300 lövés percenként, hangolható, szoftverrel, amely lehetővé teszi a sebesség csökkentését, hogy megbirkózzon az esetleges rezonancia problémákkal. A Tridon Mk2 második eleme a Bofors 3P programozható all-target lőszer, amely hat különböző módban programozható: közelségi gyújtós üzemmód (légvédelem), közelségi gyújtós üzemmód ütközési prioritással (légvédelem, nagy célpontok), időzített üzemmód. (kis gyors, manőverező felszíni célok és rejtett szárazföldi célok), – csapósó gyújtós üzemmód mód (felszíni célok), páncéltörő mód (páncélozott felszíni célok). Minden töltény súlya 2,5 kg, amelyből 0,975 kg a lövedék maga.

bofors.jpg


A prototípusra telepített tűzvédelmi rendszer a Chess Dynamics UK által biztosított Hawkeye, de az ügyfelek választásától függően más rendszerek is alkalmazhatók. A tesztek során a Tridon Mk2 mellé egy Saab Giraffe 1X könnyűsúlyú 3D-radart helyeztek el, amely a célmeghatározást szolgálta. A célpontonkénti lövések számát nem közölték, bár 5-10 lövés egy rakétacél ellen reális lehet. A vállalat nagymértékben támaszkodik a szimulációra, és ennek érdekében kifejlesztette a Grindstone-t, egy modellalapú szoftvert, amelyet a rendszerek szimulálására, elemzésére és hatékonyságának felmérésére használnak. A rendszer egy korábbi szoftvert használ, és az elmúlt két évben fejlesztették ki, és most termékként népszerűsíti a piacon. A BAE Systems Bofors haladó párbeszédet folytat két potenciális nemzetközi ügyféllel, Svédország mellett. Előfordulhat, hogy az egyes vásárlók bizonyos követelményeket támasztanak, mint például a torony fokozott védelme, ami természetesen növeli a tömeget, és a teherautó fülkéjét is érinti valószínűleg . A vállalat már kialakítja az ellátási láncot, és reális átfutási időt 15 hónapnak tekint a szerződéstől a szállításig.

(Cikk vége)

Azért egy gagyibb, kiforratlanabb rendszer mint a Skynex vagy a Skyranger, bár a löveg teljesítménye valamivel nagyobb.
Előny
  • nagyobb teljesítményű löveg: 4000-5000 méter lehet hatásos lőtávolság légi cél ellen
Hátrány
  • a torony túl nagy (magas) ahhoz, hogy harcjárművre tegyék: 1990 mm magas a torony - bármiylen harcjárműre teszik 4 méter fölötti lesz a magassága.
  • nincs önálló kereső és célkövető radarja
  • fentiből kifolyólag célelfogás nem automatizált. Tömeges drón támadásnál ez kevés lesz...
  • 100 db betárazott lőszer nagyon kevés: a Skyranger-30 252-300 lőszert visz (kb. 25-30 cél elfogására elég), a Skynex 35 mm-es lövegébe szintén ennyi tárazható. 10-12 drón lelövése után újra kell tölteni az nem túl életszerű...

Telepített légvédelmi rendszeként még elmegy, pláne ha kap egy automatizáltabb tűzvezető rendszert - talán majd az "Mk3"-as verzió már ilyen lesz.
Akár hogyis nézzük a Boforsnál későn ébredtek, egyértelműen az Oerlikon "vezet" ebben a szegmensben jelenleg a Skynes és Skyranger termékcsaláddal.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 564
34 288
113
A BAE Systems az Eurosatoryn mutatta be Tridon Mk2 légvédelmi rendszert

A Bofors 40 története több mint 80 évvel ezelőtt kezdődött, bár teljesen más változatban, de még mindig él. Az Eurosatory rendezvényen a BAE Systems a Bofors bemutatja 40 mm-es lövedékének legújabb alkalmazását, amelyet a vállalat által a földi légvédelmi (GBAD) szegmensben azonosított hiányosságok pótlására fejlesztettek ki, még az orosz-ukrán konfliktus előtt. Az új, összetett fenyegetések megjelenése a csatatéren, mint például az UAS telítettségi támadások, amelyeket kis, olcsó drónok rajok hajtanak végre, kiegészítve a klasszikusabbakkal, például támadóhelikopterekkel és közeli légi támogató repülőgépekkel, egyre nehezebbé teszik a szárazföldi alakulatok számára a harcot. szabadon működni. „A fenyegetések leküzdése drága rakétákkal nem túl költséghatékony” – magyarázza Stefan Löfström, a BAE Systems Bofors marketing- és értékesítési igazgatója, indokolva a vállalat azon döntését, hogy olyan megfizethető rendszert fejlesztenek ki, amelyet a szárazföldi haderő is bevethet. mobil alakulatok védelme, a Tridon Mk2. Az új rendszert bevált technológiák, a Bofors 40 Mk4 löveg, a Bofors 3P programozható "minden célpont" lőszer, egy optronikus tűzvezérlő egység és egy mobilitási platform egyesítésével fejlesztették ki, a rendszer fix helyzetben is bevethető, pl. alap védelmére használják.

BAE-Systems-Tridon-Mk2-02.jpg


A Bofors Mk4 fegyver tömege lőszer nélkül körülbelül 2300 kg; jellemzően két tárral van felszerelve, amelyek rendre 30 töltényt tartalmaznak az elsődleges, illetve 70 töltényt a másodlagosból (összesen 100 lőszer van toronyba betárazva), ami körülbelül 250 kg-mal növeli a fent említett tömeget. „Csak kisebb változtatásokat végeztünk a fegyveren, megerősítettük a kupola tetejét, miközben a fegyver alatti kúpot módosítottuk, hogy csökkentsük a löveg magasságát, hogy megfeleljen a svéd közlekedési szabályoknak” – Stefan Röstlund, a BAE Tridon Mk2 Progamme menedzsere. Systems Bofors mondta. A BAE Systems Bofors adatai szerint a 40 mm-es löveg maximális hatótávolsága 12 500 méter, a csőtorkolat sebessége a 3P lövedék használatakor 1 012 m/s. A maximális emelési szög 80°, jellemző a légelhárítói szerepre született fegyverekre, minden működtetőelem elektromos, csúszógyűrűs 360° feletti korlátlan kiképzést biztosít. Az EDR On-Line tudomás szerint, hogy a visszarúgás még akkor sem jelentős probléma, ha mobil platformról lőtték vele. Stefan Röstlund elmondta, hogy az első teszteket egy kereskedelmi teherautóról végezték el, ugyanis kora tavasszal átadták a Scania G460 katonai teherautót, amelyen a Tridon Mk2-t kiállítják az Eurosatoryban. A cég képviselői szerint a tesztek kimutatták, hogy a rendszer 6×6-os teherautón kitámasztókarok nélkül is alkalmazhat; "Természetesen van levegő a gumikban és a felfüggesztésekben is, szóval minden mozog, miközben tüzelünk, de a gyári átvételi tesztek során bebizonyítottuk, hogy ez jócskán a specifikáción belül van, így most nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel." - Stefan Röstlund megállapított. Az összes tüzelés a BAE Systems Bofors szülővárosában, a Karlskoga-i Bofors Test Centerben zajlott. Az első teszteket február elején végezték el, míg további hat lövöldözésre tavasszal került sor, különböző méretű rögzített és forgószárnyú UAV-k ellen, köztük a tipikus DJ Phantom. Azonban a jelenleg Ukrajnában használt drónok ellen is végeztek teszteket. A svéd hatóságok kérésére a Tridon Mk2 más típusú lövedékeket, például APFSDS-t is lőtt földi célpontok ellen, ezeket egymás után lőtték le, ezzel tesztelve a rendszer önvédelmi képességét. A kísérletekhez használt Scania 6×6 platform mellett Stefan Löfström egyértelművé tette, hogy a Tridon Mk2 platform agnosztikus, ezért bármilyen jármű használható az új rendszer szállítására, amelynek méretei és teherbírása kompatibilis a fegyverrendszerrel. Figyelembe véve a rezgéseket, előfordulhat, hogy egyeseknél kitámasztókra van szükség, ami a BAE Systems Hägglunds BVs10-en javasolt megoldás esetében lehet, bár a cég szakértői hangsúlyozzák, hogy először ezt kell tesztelni. A programvezető azonban megjegyezte, hogy a tűzsebesség, maximum 300 lövés percenként, hangolható, szoftverrel, amely lehetővé teszi a sebesség csökkentését, hogy megbirkózzon az esetleges rezonancia problémákkal. A Tridon Mk2 második eleme a Bofors 3P programozható all-target lőszer, amely hat különböző módban programozható: közelségi gyújtós üzemmód (légvédelem), közelségi gyújtós üzemmód ütközési prioritással (légvédelem, nagy célpontok), időzített üzemmód. (kis gyors, manőverező felszíni célok és rejtett szárazföldi célok), – csapósó gyújtós üzemmód mód (felszíni célok), páncéltörő mód (páncélozott felszíni célok). Minden töltény súlya 2,5 kg, amelyből 0,975 kg a lövedék maga.

bofors.jpg


A prototípusra telepített tűzvédelmi rendszer a Chess Dynamics UK által biztosított Hawkeye, de az ügyfelek választásától függően más rendszerek is alkalmazhatók. A tesztek során a Tridon Mk2 mellé egy Saab Giraffe 1X könnyűsúlyú 3D-radart helyeztek el, amely a célmeghatározást szolgálta. A célpontonkénti lövések számát nem közölték, bár 5-10 lövés egy rakétacél ellen reális lehet. A vállalat nagymértékben támaszkodik a szimulációra, és ennek érdekében kifejlesztette a Grindstone-t, egy modellalapú szoftvert, amelyet a rendszerek szimulálására, elemzésére és hatékonyságának felmérésére használnak. A rendszer egy korábbi szoftvert használ, és az elmúlt két évben fejlesztették ki, és most termékként népszerűsíti a piacon. A BAE Systems Bofors haladó párbeszédet folytat két potenciális nemzetközi ügyféllel, Svédország mellett. Előfordulhat, hogy az egyes vásárlók bizonyos követelményeket támasztanak, mint például a torony fokozott védelme, ami természetesen növeli a tömeget, és a teherautó fülkéjét is érinti valószínűleg . A vállalat már kialakítja az ellátási láncot, és reális átfutási időt 15 hónapnak tekint a szerződéstől a szállításig.

(Cikk vége)

Azért egy gagyibb, kiforratlanabb rendszer mint a Skynex vagy a Skyranger, bár a löveg teljesítménye valamivel nagyobb.
Előny
  • nagyobb teljesítményű löveg: 4000-5000 méter lehet hatásos lőtávolság légi cél ellen
Hátrány
  • a torony túl nagy (magas) ahhoz, hogy harcjárművre tegyék: 1990 mm magas a torony - bármiylen harcjárműre teszik 4 méter fölötti lesz a magassága.
  • nincs önálló kereső és célkövető radarja
  • fentiből kifolyólag célelfogás nem automatizált. Tömeges drón támadásnál ez kevés lesz...
  • 100 db betárazott lőszer nagyon kevés: a Skyranger-30 252-300 lőszert visz (kb. 25-30 cél elfogására elég), a Skynex 35 mm-es lövegébe szintén ennyi tárazható. 10-12 drón lelövése után újra kell tölteni az nem túl életszerű...

Telepített légvédelmi rendszeként még elmegy, pláne ha kap egy automatizáltabb tűzvezető rendszert - talán majd az "Mk3"-as verzió már ilyen lesz.
Akár hogyis nézzük a Boforsnál későn ébredtek, egyértelműen az Oerlikon "vezet" ebben a szegmensben jelenleg a Skynes és Skyranger termékcsaláddal.
Egyrészt ez a haditengerészeti löveg szárazföldi platformon nem annyira új.Pl az Oto Melara is kinálta 30+ éve a 40/35 milis haditengerészeti tornyát utánfutón,és az Otomatic is a 76milis tengerészeti torony módositása volt.
Inkább az az érdekes,hogy miért nem az LvKv 90 tornyot vették elő a naftalinbol?
lvkv_90_l1.jpg

Ősszehozhattak volna olyan tescogazdaságos cuccot is,mint a rác PASARS.
Elaludtak,az tény.
Ugyanakkor az nem olyan nagy probléma,hogy a keresőradar nincs minden járművön.Üteg szinten leosztják a beérkező célokat az egyes ágyúk között,megadva a leosztott cél vektorát,és a gá önálló tüzvezető rendszere onnantol átveszi
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 190
43 293
113
Egyrészt ez a haditengerészeti löveg szárazföldi platformon nem annyira új.Pl az Oto Melara is kinálta 30+ éve a 40/35 milis haditengerészeti tornyát utánfutón,és az Otomatic is a 76milis tengerészeti torony módositása volt.
Inkább az az érdekes,hogy miért nem az LvKv 90 tornyot vették elő a naftalinbol?

Mert ez már rég nincs gyártásban, a Mk4 tengerészeti torony meg igen. Ha jól tudom a svéd haderő is átfog állni a CV90 mk.IV-esekkel a 30x173mm gépágyúkra és "elengedik" a 40-es tornyokat. Vlaszeg már nincs meg a beszállítói lánc erre a és több 40-es harcjármű toronyra.
lvkv_90_l1.jpg

Ősszehozhattak volna olyan tescogazdaságos cuccot is,mint a rác PASARS.
Elaludtak,az tény.
Látszik hogy ezt csak összedobták. Asszem egy másik cikkben írták erről a rendszerről, hogy 2023 szeptemberében kezdtek dolgozni rajta. Ukrán háború második évében, látva az ottani tapasztalatokat: ez eléggé megkésett reakció...
Ha már telepített rendszerben gondolkodnak akkor az 57 mm-es Mk110 tornyukkal is megcsinálhatnák. Nagyobb lőtávolsága (8500 méter) és több lőszer fér bele: 120 lőszer, de valszeg kevesebb is elég egy drón lelövéséhez...
Ugyanakkor az nem olyan nagy probléma,hogy a keresőradar nincs minden járművön.Üteg szinten leosztják a beérkező célokat az egyes ágyúk között,megadva a leosztott cél vektorát,és a gá önálló tüzvezető rendszere onnantol átveszi
Célkövető radar azért kellene rá és automatizált tűzvezető rendszer. Ha kiküldik a célt a lövegtoronynak annak automatikusan le kellene tudnia szedni. Ehhez még kellhet 1-2 év meg legalább egy megrendelő aki a zsebébe nyúl. Ha minden igaz a svéd haderőt érdekli...