Drónok, pilóta nélküli légi járművek (UAV/UCAV) elleni védekezés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 789
44 661
113
DRCIM a helin
Es mindene megvan egy modern hajonak,hogy elharotsa a tamafast.Aktiv-padsziv szonat,szonatboja helirol,reaktiv vizobomba,aktiv megteveszto csali,stb.
Papiron a Moszkvanak is el kellett volna tudnia haritania az ukran Neptunokat,pedig egy oreg hajó volt.Csakhat működniük kellett volna az elhárító rendszereknek.....
Papíron mindkét oldalnak "meg van mindene" - gyakorlatban meg majd elválik! ;)
Ez egy macska egér játék. A Fekete-tengeren a hagyományos ruszki flott eléggé vesztésre áll a drónokkal szemben: 2 év alatt nem tudtak igazán működő ellenintézkedéssel előállni...
A gyakorlatban egyelőre a drónok állnak nyerésre.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 216
35 486
113
Papíron mindkét oldalnak "meg van mindene" - gyakorlatban meg majd elválik! ;)
Ez egy macska egér játék. A Fekete-tengeren a hagyományos ruszki flott eléggé vesztésre áll a drónokkal szemben: 2 év alatt nem tudtak igazán működő ellenintézkedéssel előállni...
A gyakorlatban egyelőre a drónok állnak nyerésre.
Flotta egy draga haderonem.Oroszoknak meg valojaban nincs rá penze.Kalibr erehezesen kivul semmiben sem sikeres az orosz flotta.
Ugyan az a helyzet a tengeri dronokkal os,mont a szárazföldi zarsaikkal.Megvan minden az elharitasukhoz-csakhat azokat a cuccokat fel os kell szerelni a hajokta,ami penzbe kerül.Bar sokminden mar most is ott van a hajokon,max sw finomitas kell neki.Pl sonar finomitas
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 789
44 661
113
A BAE Systems az Eurosatoryn mutatta be Tridon Mk2 légvédelmi rendszert

A Bofors 40 története több mint 80 évvel ezelőtt kezdődött, bár teljesen más változatban, de még mindig él. Az Eurosatory rendezvényen a BAE Systems a Bofors bemutatja 40 mm-es lövedékének legújabb alkalmazását, amelyet a vállalat által a földi légvédelmi (GBAD) szegmensben azonosított hiányosságok pótlására fejlesztettek ki, még az orosz-ukrán konfliktus előtt. Az új, összetett fenyegetések megjelenése a csatatéren, mint például az UAS telítettségi támadások, amelyeket kis, olcsó drónok rajok hajtanak végre, kiegészítve a klasszikusabbakkal, például támadóhelikopterekkel és közeli légi támogató repülőgépekkel, egyre nehezebbé teszik a szárazföldi alakulatok számára a harcot. szabadon működni. „A fenyegetések leküzdése drága rakétákkal nem túl költséghatékony” – magyarázza Stefan Löfström, a BAE Systems Bofors marketing- és értékesítési igazgatója, indokolva a vállalat azon döntését, hogy olyan megfizethető rendszert fejlesztenek ki, amelyet a szárazföldi haderő is bevethet. mobil alakulatok védelme, a Tridon Mk2. Az új rendszert bevált technológiák, a Bofors 40 Mk4 löveg, a Bofors 3P programozható "minden célpont" lőszer, egy optronikus tűzvezérlő egység és egy mobilitási platform egyesítésével fejlesztették ki, a rendszer fix helyzetben is bevethető, pl. alap védelmére használják.

BAE-Systems-Tridon-Mk2-02.jpg


A Bofors Mk4 fegyver tömege lőszer nélkül körülbelül 2300 kg; jellemzően két tárral van felszerelve, amelyek rendre 30 töltényt tartalmaznak az elsődleges, illetve 70 töltényt a másodlagosból (összesen 100 lőszer van toronyba betárazva), ami körülbelül 250 kg-mal növeli a fent említett tömeget. „Csak kisebb változtatásokat végeztünk a fegyveren, megerősítettük a kupola tetejét, miközben a fegyver alatti kúpot módosítottuk, hogy csökkentsük a löveg magasságát, hogy megfeleljen a svéd közlekedési szabályoknak” – Stefan Röstlund, a BAE Tridon Mk2 Progamme menedzsere. Systems Bofors mondta. A BAE Systems Bofors adatai szerint a 40 mm-es löveg maximális hatótávolsága 12 500 méter, a csőtorkolat sebessége a 3P lövedék használatakor 1 012 m/s. A maximális emelési szög 80°, jellemző a légelhárítói szerepre született fegyverekre, minden működtetőelem elektromos, csúszógyűrűs 360° feletti korlátlan kiképzést biztosít. Az EDR On-Line tudomás szerint, hogy a visszarúgás még akkor sem jelentős probléma, ha mobil platformról lőtték vele. Stefan Röstlund elmondta, hogy az első teszteket egy kereskedelmi teherautóról végezték el, ugyanis kora tavasszal átadták a Scania G460 katonai teherautót, amelyen a Tridon Mk2-t kiállítják az Eurosatoryban. A cég képviselői szerint a tesztek kimutatták, hogy a rendszer 6×6-os teherautón kitámasztókarok nélkül is alkalmazhat; "Természetesen van levegő a gumikban és a felfüggesztésekben is, szóval minden mozog, miközben tüzelünk, de a gyári átvételi tesztek során bebizonyítottuk, hogy ez jócskán a specifikáción belül van, így most nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel." - Stefan Röstlund megállapított. Az összes tüzelés a BAE Systems Bofors szülővárosában, a Karlskoga-i Bofors Test Centerben zajlott. Az első teszteket február elején végezték el, míg további hat lövöldözésre tavasszal került sor, különböző méretű rögzített és forgószárnyú UAV-k ellen, köztük a tipikus DJ Phantom. Azonban a jelenleg Ukrajnában használt drónok ellen is végeztek teszteket. A svéd hatóságok kérésére a Tridon Mk2 más típusú lövedékeket, például APFSDS-t is lőtt földi célpontok ellen, ezeket egymás után lőtték le, ezzel tesztelve a rendszer önvédelmi képességét. A kísérletekhez használt Scania 6×6 platform mellett Stefan Löfström egyértelművé tette, hogy a Tridon Mk2 platform agnosztikus, ezért bármilyen jármű használható az új rendszer szállítására, amelynek méretei és teherbírása kompatibilis a fegyverrendszerrel. Figyelembe véve a rezgéseket, előfordulhat, hogy egyeseknél kitámasztókra van szükség, ami a BAE Systems Hägglunds BVs10-en javasolt megoldás esetében lehet, bár a cég szakértői hangsúlyozzák, hogy először ezt kell tesztelni. A programvezető azonban megjegyezte, hogy a tűzsebesség, maximum 300 lövés percenként, hangolható, szoftverrel, amely lehetővé teszi a sebesség csökkentését, hogy megbirkózzon az esetleges rezonancia problémákkal. A Tridon Mk2 második eleme a Bofors 3P programozható all-target lőszer, amely hat különböző módban programozható: közelségi gyújtós üzemmód (légvédelem), közelségi gyújtós üzemmód ütközési prioritással (légvédelem, nagy célpontok), időzített üzemmód. (kis gyors, manőverező felszíni célok és rejtett szárazföldi célok), – csapósó gyújtós üzemmód mód (felszíni célok), páncéltörő mód (páncélozott felszíni célok). Minden töltény súlya 2,5 kg, amelyből 0,975 kg a lövedék maga.

bofors.jpg


A prototípusra telepített tűzvédelmi rendszer a Chess Dynamics UK által biztosított Hawkeye, de az ügyfelek választásától függően más rendszerek is alkalmazhatók. A tesztek során a Tridon Mk2 mellé egy Saab Giraffe 1X könnyűsúlyú 3D-radart helyeztek el, amely a célmeghatározást szolgálta. A célpontonkénti lövések számát nem közölték, bár 5-10 lövés egy rakétacél ellen reális lehet. A vállalat nagymértékben támaszkodik a szimulációra, és ennek érdekében kifejlesztette a Grindstone-t, egy modellalapú szoftvert, amelyet a rendszerek szimulálására, elemzésére és hatékonyságának felmérésére használnak. A rendszer egy korábbi szoftvert használ, és az elmúlt két évben fejlesztették ki, és most termékként népszerűsíti a piacon. A BAE Systems Bofors haladó párbeszédet folytat két potenciális nemzetközi ügyféllel, Svédország mellett. Előfordulhat, hogy az egyes vásárlók bizonyos követelményeket támasztanak, mint például a torony fokozott védelme, ami természetesen növeli a tömeget, és a teherautó fülkéjét is érinti valószínűleg . A vállalat már kialakítja az ellátási láncot, és reális átfutási időt 15 hónapnak tekint a szerződéstől a szállításig.

(Cikk vége)

Azért egy gagyibb, kiforratlanabb rendszer mint a Skynex vagy a Skyranger, bár a löveg teljesítménye valamivel nagyobb.
Előny
  • nagyobb teljesítményű löveg: 4000-5000 méter lehet hatásos lőtávolság légi cél ellen
Hátrány
  • a torony túl nagy (magas) ahhoz, hogy harcjárművre tegyék: 1990 mm magas a torony - bármiylen harcjárműre teszik 4 méter fölötti lesz a magassága.
  • nincs önálló kereső és célkövető radarja
  • fentiből kifolyólag célelfogás nem automatizált. Tömeges drón támadásnál ez kevés lesz...
  • 100 db betárazott lőszer nagyon kevés: a Skyranger-30 252-300 lőszert visz (kb. 25-30 cél elfogására elég), a Skynex 35 mm-es lövegébe szintén ennyi tárazható. 10-12 drón lelövése után újra kell tölteni az nem túl életszerű...

Telepített légvédelmi rendszeként még elmegy, pláne ha kap egy automatizáltabb tűzvezető rendszert - talán majd az "Mk3"-as verzió már ilyen lesz.
Akár hogyis nézzük a Boforsnál későn ébredtek, egyértelműen az Oerlikon "vezet" ebben a szegmensben jelenleg a Skynes és Skyranger termékcsaláddal.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 216
35 486
113
A BAE Systems az Eurosatoryn mutatta be Tridon Mk2 légvédelmi rendszert

A Bofors 40 története több mint 80 évvel ezelőtt kezdődött, bár teljesen más változatban, de még mindig él. Az Eurosatory rendezvényen a BAE Systems a Bofors bemutatja 40 mm-es lövedékének legújabb alkalmazását, amelyet a vállalat által a földi légvédelmi (GBAD) szegmensben azonosított hiányosságok pótlására fejlesztettek ki, még az orosz-ukrán konfliktus előtt. Az új, összetett fenyegetések megjelenése a csatatéren, mint például az UAS telítettségi támadások, amelyeket kis, olcsó drónok rajok hajtanak végre, kiegészítve a klasszikusabbakkal, például támadóhelikopterekkel és közeli légi támogató repülőgépekkel, egyre nehezebbé teszik a szárazföldi alakulatok számára a harcot. szabadon működni. „A fenyegetések leküzdése drága rakétákkal nem túl költséghatékony” – magyarázza Stefan Löfström, a BAE Systems Bofors marketing- és értékesítési igazgatója, indokolva a vállalat azon döntését, hogy olyan megfizethető rendszert fejlesztenek ki, amelyet a szárazföldi haderő is bevethet. mobil alakulatok védelme, a Tridon Mk2. Az új rendszert bevált technológiák, a Bofors 40 Mk4 löveg, a Bofors 3P programozható "minden célpont" lőszer, egy optronikus tűzvezérlő egység és egy mobilitási platform egyesítésével fejlesztették ki, a rendszer fix helyzetben is bevethető, pl. alap védelmére használják.

BAE-Systems-Tridon-Mk2-02.jpg


A Bofors Mk4 fegyver tömege lőszer nélkül körülbelül 2300 kg; jellemzően két tárral van felszerelve, amelyek rendre 30 töltényt tartalmaznak az elsődleges, illetve 70 töltényt a másodlagosból (összesen 100 lőszer van toronyba betárazva), ami körülbelül 250 kg-mal növeli a fent említett tömeget. „Csak kisebb változtatásokat végeztünk a fegyveren, megerősítettük a kupola tetejét, miközben a fegyver alatti kúpot módosítottuk, hogy csökkentsük a löveg magasságát, hogy megfeleljen a svéd közlekedési szabályoknak” – Stefan Röstlund, a BAE Tridon Mk2 Progamme menedzsere. Systems Bofors mondta. A BAE Systems Bofors adatai szerint a 40 mm-es löveg maximális hatótávolsága 12 500 méter, a csőtorkolat sebessége a 3P lövedék használatakor 1 012 m/s. A maximális emelési szög 80°, jellemző a légelhárítói szerepre született fegyverekre, minden működtetőelem elektromos, csúszógyűrűs 360° feletti korlátlan kiképzést biztosít. Az EDR On-Line tudomás szerint, hogy a visszarúgás még akkor sem jelentős probléma, ha mobil platformról lőtték vele. Stefan Röstlund elmondta, hogy az első teszteket egy kereskedelmi teherautóról végezték el, ugyanis kora tavasszal átadták a Scania G460 katonai teherautót, amelyen a Tridon Mk2-t kiállítják az Eurosatoryban. A cég képviselői szerint a tesztek kimutatták, hogy a rendszer 6×6-os teherautón kitámasztókarok nélkül is alkalmazhat; "Természetesen van levegő a gumikban és a felfüggesztésekben is, szóval minden mozog, miközben tüzelünk, de a gyári átvételi tesztek során bebizonyítottuk, hogy ez jócskán a specifikáción belül van, így most nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel." - Stefan Röstlund megállapított. Az összes tüzelés a BAE Systems Bofors szülővárosában, a Karlskoga-i Bofors Test Centerben zajlott. Az első teszteket február elején végezték el, míg további hat lövöldözésre tavasszal került sor, különböző méretű rögzített és forgószárnyú UAV-k ellen, köztük a tipikus DJ Phantom. Azonban a jelenleg Ukrajnában használt drónok ellen is végeztek teszteket. A svéd hatóságok kérésére a Tridon Mk2 más típusú lövedékeket, például APFSDS-t is lőtt földi célpontok ellen, ezeket egymás után lőtték le, ezzel tesztelve a rendszer önvédelmi képességét. A kísérletekhez használt Scania 6×6 platform mellett Stefan Löfström egyértelművé tette, hogy a Tridon Mk2 platform agnosztikus, ezért bármilyen jármű használható az új rendszer szállítására, amelynek méretei és teherbírása kompatibilis a fegyverrendszerrel. Figyelembe véve a rezgéseket, előfordulhat, hogy egyeseknél kitámasztókra van szükség, ami a BAE Systems Hägglunds BVs10-en javasolt megoldás esetében lehet, bár a cég szakértői hangsúlyozzák, hogy először ezt kell tesztelni. A programvezető azonban megjegyezte, hogy a tűzsebesség, maximum 300 lövés percenként, hangolható, szoftverrel, amely lehetővé teszi a sebesség csökkentését, hogy megbirkózzon az esetleges rezonancia problémákkal. A Tridon Mk2 második eleme a Bofors 3P programozható all-target lőszer, amely hat különböző módban programozható: közelségi gyújtós üzemmód (légvédelem), közelségi gyújtós üzemmód ütközési prioritással (légvédelem, nagy célpontok), időzített üzemmód. (kis gyors, manőverező felszíni célok és rejtett szárazföldi célok), – csapósó gyújtós üzemmód mód (felszíni célok), páncéltörő mód (páncélozott felszíni célok). Minden töltény súlya 2,5 kg, amelyből 0,975 kg a lövedék maga.

bofors.jpg


A prototípusra telepített tűzvédelmi rendszer a Chess Dynamics UK által biztosított Hawkeye, de az ügyfelek választásától függően más rendszerek is alkalmazhatók. A tesztek során a Tridon Mk2 mellé egy Saab Giraffe 1X könnyűsúlyú 3D-radart helyeztek el, amely a célmeghatározást szolgálta. A célpontonkénti lövések számát nem közölték, bár 5-10 lövés egy rakétacél ellen reális lehet. A vállalat nagymértékben támaszkodik a szimulációra, és ennek érdekében kifejlesztette a Grindstone-t, egy modellalapú szoftvert, amelyet a rendszerek szimulálására, elemzésére és hatékonyságának felmérésére használnak. A rendszer egy korábbi szoftvert használ, és az elmúlt két évben fejlesztették ki, és most termékként népszerűsíti a piacon. A BAE Systems Bofors haladó párbeszédet folytat két potenciális nemzetközi ügyféllel, Svédország mellett. Előfordulhat, hogy az egyes vásárlók bizonyos követelményeket támasztanak, mint például a torony fokozott védelme, ami természetesen növeli a tömeget, és a teherautó fülkéjét is érinti valószínűleg . A vállalat már kialakítja az ellátási láncot, és reális átfutási időt 15 hónapnak tekint a szerződéstől a szállításig.

(Cikk vége)

Azért egy gagyibb, kiforratlanabb rendszer mint a Skynex vagy a Skyranger, bár a löveg teljesítménye valamivel nagyobb.
Előny
  • nagyobb teljesítményű löveg: 4000-5000 méter lehet hatásos lőtávolság légi cél ellen
Hátrány
  • a torony túl nagy (magas) ahhoz, hogy harcjárművre tegyék: 1990 mm magas a torony - bármiylen harcjárműre teszik 4 méter fölötti lesz a magassága.
  • nincs önálló kereső és célkövető radarja
  • fentiből kifolyólag célelfogás nem automatizált. Tömeges drón támadásnál ez kevés lesz...
  • 100 db betárazott lőszer nagyon kevés: a Skyranger-30 252-300 lőszert visz (kb. 25-30 cél elfogására elég), a Skynex 35 mm-es lövegébe szintén ennyi tárazható. 10-12 drón lelövése után újra kell tölteni az nem túl életszerű...

Telepített légvédelmi rendszeként még elmegy, pláne ha kap egy automatizáltabb tűzvezető rendszert - talán majd az "Mk3"-as verzió már ilyen lesz.
Akár hogyis nézzük a Boforsnál későn ébredtek, egyértelműen az Oerlikon "vezet" ebben a szegmensben jelenleg a Skynes és Skyranger termékcsaláddal.
Egyrészt ez a haditengerészeti löveg szárazföldi platformon nem annyira új.Pl az Oto Melara is kinálta 30+ éve a 40/35 milis haditengerészeti tornyát utánfutón,és az Otomatic is a 76milis tengerészeti torony módositása volt.
Inkább az az érdekes,hogy miért nem az LvKv 90 tornyot vették elő a naftalinbol?
lvkv_90_l1.jpg

Ősszehozhattak volna olyan tescogazdaságos cuccot is,mint a rác PASARS.
Elaludtak,az tény.
Ugyanakkor az nem olyan nagy probléma,hogy a keresőradar nincs minden járművön.Üteg szinten leosztják a beérkező célokat az egyes ágyúk között,megadva a leosztott cél vektorát,és a gá önálló tüzvezető rendszere onnantol átveszi
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 789
44 661
113
Egyrészt ez a haditengerészeti löveg szárazföldi platformon nem annyira új.Pl az Oto Melara is kinálta 30+ éve a 40/35 milis haditengerészeti tornyát utánfutón,és az Otomatic is a 76milis tengerészeti torony módositása volt.
Inkább az az érdekes,hogy miért nem az LvKv 90 tornyot vették elő a naftalinbol?

Mert ez már rég nincs gyártásban, a Mk4 tengerészeti torony meg igen. Ha jól tudom a svéd haderő is átfog állni a CV90 mk.IV-esekkel a 30x173mm gépágyúkra és "elengedik" a 40-es tornyokat. Vlaszeg már nincs meg a beszállítói lánc erre a és több 40-es harcjármű toronyra.
lvkv_90_l1.jpg

Ősszehozhattak volna olyan tescogazdaságos cuccot is,mint a rác PASARS.
Elaludtak,az tény.
Látszik hogy ezt csak összedobták. Asszem egy másik cikkben írták erről a rendszerről, hogy 2023 szeptemberében kezdtek dolgozni rajta. Ukrán háború második évében, látva az ottani tapasztalatokat: ez eléggé megkésett reakció...
Ha már telepített rendszerben gondolkodnak akkor az 57 mm-es Mk110 tornyukkal is megcsinálhatnák. Nagyobb lőtávolsága (8500 méter) és több lőszer fér bele: 120 lőszer, de valszeg kevesebb is elég egy drón lelövéséhez...
Ugyanakkor az nem olyan nagy probléma,hogy a keresőradar nincs minden járművön.Üteg szinten leosztják a beérkező célokat az egyes ágyúk között,megadva a leosztott cél vektorát,és a gá önálló tüzvezető rendszere onnantol átveszi
Célkövető radar azért kellene rá és automatizált tűzvezető rendszer. Ha kiküldik a célt a lövegtoronynak annak automatikusan le kellene tudnia szedni. Ehhez még kellhet 1-2 év meg legalább egy megrendelő aki a zsebébe nyúl. Ha minden igaz a svéd haderőt érdekli...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 789
44 661
113
Ezek a C-sUAS rendszerek a Rheinmetall parancsnoki és vezérlőrendszerét, a Skymastert és a nagy teljesítményű lövegeket kombinálják a Lattice-vel és a nyitott, moduláris és méretezhető hardverelemekkel, beleértve az Anduril Sentry Tower-t, a Wisp-érzékelőket és az Anvil-t, annak autonóm drón elfogó drónját. A két vállalat egyedi képességeinek ötvözésével páratlan réteges megoldást kínálnak a C-sUAS számára.

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 461
83 668
113

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 111
40 388
113
te sosem hiszel el semmit! :D

CM-ek könnyű célpontok: egyenletes sebességgel repülnek nyílegyenes útvonalon a föld felett 50-100 méterrel. Lelőhetőek csöves tűzfegyverekkel.
A Kaliber maximális repülési sebessége a wiki szerint 0.8 mach-3mach
Ami 988-3578 km/h
Repüljön csupán csak 800km/h- val mondjuk 75 méteres magasságon.
Az esély, hogy ez megtörténjen nagyon kicsi.
Ráadásul nem nyílegyenesen repül a rekettye azért nevezik cirkálónak.
Azok az alkatrészek, amiket mutogat meg valószínűleg egy mosógépből származnak.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 789
44 661
113
A Kaliber maximális repülési sebessége a wiki szerint 0.8 mach-3mach
Ami 988-3578 km/h
Repüljön csupán csak 800km/h- val mondjuk 75 méteres magasságon.
Az esély, hogy ez megtörténjen nagyon kicsi.
Ráadásul nem nyílegyenesen repül a rekettye azért nevezik cirkálónak.
Azok az alkatrészek, amiket mutogat meg valószínűleg egy mosógépből származnak.
Ezek baromira egyenesen repülnek: beprogramozott pontoknál fordulnak.
Könnyen lelőhető. Szerencse is kell, de simán megtörténhet.

Nézegesd a képen a 7,62 mm-es golyó nyomokat! ;)
Ha szokás szerint nem hiszed, az se baj...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 789
44 661
113
A Kaliber maximális repülési sebessége a wiki szerint 0.8 mach-3mach
Ami 988-3578 km/h
Repüljön csupán csak 800km/h- val mondjuk 75 méteres magasságon.
Az esély, hogy ez megtörténjen nagyon kicsi.
Ráadásul nem nyílegyenesen repül a rekettye azért nevezik cirkálónak.
Azok az alkatrészek, amiket mutogat meg valószínűleg egy mosógépből származnak.
Egyébként a KH-101 csak 0,58 machhal vagyis 716 km/h-val közlekedik.
A képek alapján inkább erről lehet szó...
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
489
2 043
93
Ezek baromira egyenesen repülnek: beprogramozott pontoknál fordulnak.
Könnyen lelőhető. Szerencse is kell, de simán megtörténhet.

Nézegesd a képen a 7,62 mm-es golyó nyomokat! ;)
Ha szokás szerint nem hiszed, az se baj...
Az, hogy könnyű lenne elég mered állítás. A statisztikák szerint a II. vh.-ban a "csak" 450-500 km/h sebességgel röpködő, jóval nagyobb repülőgépek lelövéséhez is több 10.000 lövesre volt szükség.
El lehet persze találni egy 700 km/h-val hasító CM-et is, de az inkább szerencse, mint könnyű.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 461
83 668
113
Small drones will soon lose combat advantage, French Army chief says...