1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Egyéb 5. generációs vadászbombázók

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. grabo112

    grabo112 Active Member

    Újrafeldolgozott, lekicsinyített 1.44, kissé átmasszírozott szívócsatornákkal. A J-20 is hasonló alaprendezésű.
    Kérdés hogy ez mennyire fedi a valódi LMFS-t, ha van/lesz egyáltalán olyan, mert ha jól értem, ez a rajz sem hivatalos forrásból származik.
     
  2. Roni

    Roni Well-Known Member

    Kicsit olyan tejas kudarcos kinézetű!

    De vigyázat! 1 Én nem hiszek benne! 2A pakfa gépről sem jelentt meg normális koncepció.
    3 Az armata kinézetéről sem tudtunk meg semmit

    Ezek után nem szabad ítélkezni
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Ezzel az 5. generációs MiG fejlesztéssel az elmúlt két évben tobbszor is találkoztam hírek, nyilatkozatok formájában. A franciákhoz csak most jutott el úgy néz ki . :)
    Viszont a fejlesztés alatt nem azt kell érteni, hogy valami nagy tempóban már az 5. generációs gép protóját építik. Errol szó sincs, a fejleszto mérnokok a MiG-1.44 fejlesztésénél megszerzett tapasztalatokat, tudást próbálják átvinni egy koncepció-számítógépes tervezés formátumba. Az oroszok érdeke, hogy fennmaradjon a MiG tervezoiroda- a kapacitás, kompetenciák..stb. Mivel komplex fejlesztésre nincs pénzuk abban bíznak, hogy majd idovel megrendelést kapnak az 5.generációs konnyu vadászgép fejlesztésére, hiszen a hosszútávú orosz koncepcióban - a jovoben már csak két típus alkalmazása- uzemeltetése szerepel az orosz légieroben. Egyik a "nehéz " PAK-FA a másik az új 5. generációs "konnyu" MiG.(MiG-35 utáni korszakban).
    Jelenleg az RSzK MiG az Egyiptom által rendelt 46 darab MiG-29M/M2/35 (2020-ig) leszállításán dolgozik. Idén április-májusban kéne átadniuk az első gépeket. Ezenkívül a napokban aláírtak még egy szerződést az orosz VM-el két újabb MiG-35 protó építéséről. 2018-ban írják alá a MIG-35 szériagyártásáról a szerződést mely keretében 30-39 darab gépet rendelnek. A hírek szerint vannak még kulfoldi érdeklodok a MiG-35 iránt.
     
    fishbed and rappali_ like this.
  4. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ez most egy szubjektív magánvélemény, de a PAKFA mellet a könnyű MIG-et el kéne felejteni, de nagyon gyorsan.... Minden MIG-be fektetett pénz pusztán pocsékolás...
    Ráadásul nem értem az oroszok "két típus" koncepcióját, hiszen a MIG-31-nek nem váltótípusa se a PAKFA se a könnyű MIG.
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    A MiG-31 a PVO-hoz tartozik. Annak a váltótípusa lenne a MiG-41. Nincs koze a konnyu 5. gen . MiG-hez.
    Kérdés, hogy lesz-e rá pénz.
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Van egy másik opció is az 5. gen. MiG-re. Kulfoldi invesztor lép a projektbe. :)
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Kína, India, Indonézia vagy Törökország?!! :)
     
  8. boki

    boki Well-Known Member

    EAE

    Roni linkelte, de rossz helyre :)
    Szu-27-es topikban.
     
  9. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    A PAK-FA túl nagy sok feladathoz, és túl drága is. Kell egy kisebb gép a jövőbeni hordozókra, a MiG-29 család váltására és exportra. Ugyan az a koncepció mint az USA-ban a Raptor/Lightning páros, vagy Kínában a J-20 mellett megjelenő J-31 (vagy mi) esetén.
     
    boki likes this.
  10. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Telek2

    A PAKFA méretben a Szu-27 és a MIG-29 között van. Lényegében akkora, mint egy Szuper Hornet. Vagyis nem túl nagy egy repülőgép hordozóra. E mellet Oroszország rohadt nagy ország, kell oda a hatótávolság bőven.
    Továbbá nem tudom elképzelni, hogy ez a nyomi új MIG koncepció verseny társa legyen egy F-35-nek. Ellenben a PAKFA bármelyik tenderen nagy eséllyel megállná a helyét az F-35-el szemben. Valószínűleg árban is.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Semmi értelme egy ilyen kéthajtóműves kisebb gépnek, ezt a 29-es pontosan megmutatta már.
     
    endre, grabo112 and fip7 like this.
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az oroszoknak nem kell egyhajtóműves gép.
     
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Még a szovjet időkben akartak együléses gépet, de aztán jött az összeomlás. Az után meg már nem volt pénz kifejleszteni egy ilyet. Szerintem kéne nekik.
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Szergejék már az afgán háború alatt eldöntötték, hogy nem akarnak többé egyhajtóműves harcigépet háborúba küldeni, mert hajtómű-sérülés esetén esély nincs a hazatérésre, a kéthajtóműves gépek ilyen szempontból biztonságosabbak, kisebb a veszteségarányuk. Nem véletlen, hogy a 90-es évektől pánikszerűen selejtezték le az összes harci alakulatnál szolgáló MiG-23/27 és Szu-17 gépeiket.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Apró hiba, hogy ez nem igaz generálisan... Egy szarul megcsinált kéthajótműves gép túlélési aránya nem jobb. Vietnámnál az F-105 és F-4 között nem volt statisztikailag kimutatható eltérés. A rakéták nagy része akkora, hogy kb. AAA ellen lehet kimutatni vagy max. R-60 méretű kis rakétáknál.
     
  16. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ennek ellenére mind a két nagy tervezőiroda belekezdett egy egyhajtóműves gép tervezésébe
    Mig esetében lett volna a Mig-33
    [​IMG]
    [​IMG]
    A Szuhojnak meg lett volna a Szu-54
    [​IMG]
    Egyikből sem lett semmi, de a szándég megvolt.
     
    endre likes this.
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Őket ez nem zavarta az egyhajtóműves gépek selejtezésében, tapasztalatnak és magyarázatnak jó volt nekik amit kitaláltak. Szerintem a pénzügyi helyzetük is erősen belejátszott a csökkentésbe, és valahogy meg kellett magyarázni a pénzügyeseknek, hogy miért azokat selejtezi ki és nem a drágább üzemű MiG-29-et MiG-31-et és Szu-27-et. Egy pénzügyi vezetésnek nehezebb azt beadni, hogy azért dobjuk ki a régebbi gépeket mert lejár az élettartamuk, van rá tőlük válasz: gyártassatok újat belőle, ezeket a drága kéthajtóműves szarokat meg dobjátok ki! Szóval kiselejtezhették volna az akkor új MiG-29-eket hogy gyártassanak olcsóbb MiG-23-akat. Padlón voltak és valahogy spórolni kellett, de a harckészültséget is meg akarták őrizni valamennyire.
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Persze, a tervezői/gyártói oldalról mindig megvan a szándék minden tervezésre/gyártásra, csak alapvetően a megrendelőn múlik a dolog. Ha nem kell, vagy kellene csak nincs pénz akkor pont olyan a helyzet mint az én Volvómmal a 23 éves Astra helyett. Sajnos az én Volvóm se lesz legyártva... :)
     
  19. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Naigen, de ha rajtad múlna lenne Volvód, csak néhány apró részlet hiányzik hozzá (pl. pénz). Valahogy így lehetett a légierő is.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A bibi az, hogy egy 2. generációs faék egyszerűségű gépet összevetni egy nagyobb páncélozott kéthajtóművessel nettó statiszitkai ökörség... Indoknak jó volt. A világos sok helyen meg ezerszám használnak F-16-ost, meg Mirage-t, de a legkorszerűbb japán gép is egyhajtóműves, pedig előtte mindegyik kettő volt. F-35 egy hajtómű...
     

Ezen oldal megosztása