1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Újzéland nem Magyarország. Szóval az ő áruk, az nem a mi árunk.
     
  2. Fade

    Fade Well-Known Member

    Ki beszélt a kontexusban SHról?

    KC-390 Portugália- Hello.
     
  3. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Épp ezért kár összegekről beszélni. Pláne fixre kijelenteni , hogy drága.

    Viszont értelme van a gépek képességeit, fejlettségét összehasonlítani. Ebben a KC390 jobb. Talán egy dolog amiben a C130J néhányaknak jobbnak tűnhet, az az, hogy Made In USA.
    Ha már USA... Anno mikor az "ajándék" UH-1-ek rendszeresítéséről volt szó, fura módon nem volt gond, hogy nagyjavításra az USÁ-ba kellett volna elszállítani a gépeket.
     
    borisz and alfa74 like this.
  4. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Na most ebbe a vitába igen sokmindent tudnék írni, de csak 2 dologhoz szólnék hozzá:

    1, V-2500: jó engine, olcsó is a kategórián belül - viszont ennek okán egy szerelő rémálom. Egy segédberendezés bontás - legalább két ujjadról lenyúzza a bőrt (legalábbis a régebbi változat, nem volt hozzá szerencsém vagy hat éve...)

    2, Ha 12 év support, akkor az iszonyat megéri - elárulom mondjuk Boeingnél fizetsz ÖT számjegyű összeget dollárban, ha küldesz egy levelet egy mérnöki jellegű kérdéssel. Alkatrész (főleg ha AOG-re kéred) irgalmatlan drágák - ha pedig bármi módosítást kell végezni, akkor a költségek még brutálisabbak. Szimulátor óra állati drága, mivel mindegyik le van foglalózva hónapokra előre. Na ha ezek 12 évig nincsenek - már rohadtul megérte, még közepes kihasználtság esetén is (és a HM nem tűnik úgy, hogy Low Utilization-ban használná az új gépeket).
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hát ez azért nem annyira jött össze.
    A 165M az EUR, és nem USD. OK, hogy úgy még rosszabb, csakhogy ebben benne van 12év!!! support, meg a teljes háttér kiépítése, szimulátorostúl.
    Írom ezt úgy, hogy én is annak szurkolok, hogy az utolsó pillanatban meggondoljuk magunkat.:rolleyes::D
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Már csak azért is más kávéház, mivel ott C-130-ról váltanak C-130-ra. Gyakorlatilag minimál átképzést, bevezetést, infrastruktúrát igényel.
     
    formosa1 likes this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Erre azért kíváncsi leszek! Már, ha beteszel ide párat. Én is szeretek új infókhoz jutni...
     
  9. Fade

    Fade Well-Known Member

    Mindig viszonyatani kell vmihez. Ha gondolod visszanézhetsz más szerődéseket is. SHból ugye van. 100-150m$ közt szóródnak az árak support függvényében.
     
  10. Fade

    Fade Well-Known Member

    Sztem az A400M az egyik tipikus pléda mért nem szabad olyan gépet rendszeresíteni amivel nincs tapasztalat.

    Amúgy a gép mostanra sztem teljesen vállalható, kifort darab lett. Csak az ára nemtudom mennyi. Bár ha összvetjük a KC-390el igazi bomba üzletnek tünik. Mondjuk nem azonos kategória....
     
  11. Fade

    Fade Well-Known Member

    Keress olyan beszerzést ahol nem. Mondjuk annyira nem könnyű H, SH talán a legelterjedtebb katonai szállítógép a világon és tippre az elmúlt 10-20-30évben a legtöbbet belölük adták át.
     
    formosa1 likes this.
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    Miről akarsz linket? A KC-390 megbízhatóságáról? - Olyat csak néhány év múlva fogsz találni...!
     
    rappali_ likes this.
  13. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Az A400M esetében a legnagyobb probléma maga a hajtómű volt, ezt leszámítva tulajdonképp csak apró módosításokat igénylő hibákat fedeztek fel. Na most a KC390-nél a hajtóművet, mint hibaforrást talán kizárhatjuk. Kissebb hibák lehet, hogy lesznek, de olyan megtorpanásra, mint ami az ATLAS esetében volt, én nem számítok.
     
    wolfram likes this.
  14. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Megkésve, de reflektálok: ezek szerint ha egy trabantot karbonszálas kasztniba csomagolom, rakok bele korszerű kétütemű mocit, meg lcd-t, akkor az patent? Senki nem mondta, h 70 éves gép! A szerkezet és szemlélet az. Légi utántölgésnél szerintem nagyon nem mind1, hogy hány légcsavar turbulenciájában hajtod a feladatot végre. Főleg, h akkoriban finoman fogalmazva is korlátozottak voltak a tervezői előforrások...embraer gondolom látott már ansyst, femapot, etc.
    Lassu: franc tudja...de veszélyes terület fölött nem szívesen andalognék. Légihíd vagy ellátmánynál meg nagyon nem mindegy, h mennyi forduló fér az időbe...szerintem.
    Zaj: egyik sem szuperszónikus, így nem mindegy az ellenségnek, hogy bő 50 km-ről hall meg és jó sokáig észlel, mint egy utasszállító hangját produkáló gép 3 perces produkciója. Ugye nem kell ecsetelni miért?!
    Levedlett: igen, az. Attól, h az ős vw bogárt tán 2 évvel ezelőtt még gyártották, még nem új. Lásd fentebb.
    Miben sokoldalúbb? Mi olyan többlet (ha van ilyen) vagy potenciál van benne, ami nekünk kell és a 390 nem tudja (jobban)?! Ja tudom...bezzegoláhországnak van:)
     
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Akkor mit szívtak a brazil újságírók, akik ezt írták?
    https://www.defesa.tv.br/depois-de-...-tornar-o-segundo-operador-europeu-do-kc-390/
     
  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    Te írtad korábban: "Már csak a gépnek kéne megbízhatónak lenni, de attól nagyon-nagyon messze vagyunk."
    Most meg leírod, hogy: "A KC-390 megbízhatóságáról? - Olyat csak néhány év múlva fogsz találni...!"
    Akkor Te minden bizonnyal időutazó vagy.
    Én nem aggódom azon, hogy mi lesz a megbízhatósággal meg a gyermekbetegségeivel..., most, hogy a 'terepen' jártam inkább azon aggódom, hogy ki fogja repülni és karbantartani...
     
    fip7, wolfram, alfa74 and 8 others like this.
  17. arcas

    arcas Well-Known Member

    Rengeteg érdekesség van fent még a tervezési fázisból. Ezt a gépet dedikáltan légiutántöltésre IS tervezték...

    ...a lényeg kb. itt kezdődik:
     
    wolfram likes this.
  18. emel

    emel Well-Known Member

    Mármint C-031 Herky. Találkoztam velük néhány airshow alkalmával, ott áll mellettük az üzemeltető személyzet is. Nem mondtak azok egy rossz szót se a gépre, a legnagyobb kifogás az volt: "néha sokat kell várni alkatrészre..", hogy fizetési vagy más probléma volt azt persze nem kötötték a szerelők orrára. Viszont nemigen vigyorogtak, inkább vicsorogtak szegények, hogy nagyon munkaigényes "Őfelsége" (egyik román srác így becézte a Herkyt)....
     
    fip7, wolfram, alfa74 and 2 others like this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A világon nincs olyan repülőgép pl. amit 50 km-ről hallasz. Még 5-ről se nagyon hallani sok gépet, ha minimális háttérzaj van úgy, hogy földközelben repül nemhogy 5 km magasan fejed felett.

    A szerkezet és szemlélet sem az. Azért tud a C-130A-hoz képest kétszer többet emelni nagyságrendileg. Szerinted a burkolat alatt ugyanúgy néz ki a gép. Az aerodinamikai kialakítása az alapforma azonos, mert ugyanazt a sebességtartományt lövik be. De alatt nem ugyanaz.
     
    Last edited by a moderator: 2019. augusztus 22.
  20. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Molni...lehet rosszul fogalmaztam; 50 km-en át hallható. Ha egy utasszállító közel 10 km magasan van. 45 fokos rálátásnál az már majd 15 km ha érkezik. Ugyanennyi ha távolodik. Az már 30 km, amíg hallod.
     
    Last edited by a moderator: 2019. augusztus 22.

Ezen oldal megosztása