KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Amúgy mit szólsz a brazil védelmi atyaúristen nyilatkozatához?
Azt, hogy el akarja adni a gépet...!

Ami nekünk Lechfeld mellé már nem fog kelleni. - Az A332F mellé meg pláne nem, mert az jó eséllyel átalakítható tankerré...
Tehát nekünk már csak 2 kisebb /Spartan méretű/ rámpás taktikai gép kell...

Annál nagyobbat /és drágábbat/ meg vegyen az a hülye, akinek 3 anyja van - és akik majd "kezelik" az első szériás drágaságok gyermekbetegségeit...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 873
91 397
113
Pontosan, plane, ha az Aero Vodot is belekalkulalod a kepletbe...
Benkő mai nyilatkozata, ebből a szempontból több mint érdekes!!!

"Hangsúlyozta a magyar hadiipar újraindításának fontosságát, amely jelenleg a kézifegyverek gyártásával foglalkozik, de a tervek között szerepel a kiképző repülőgépek, kézi páncéltörők és gyalogsági harcjárművek gyártása is."
Hát, úgy néz ki mégis lesz itt Cseh csoda...
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
W

Wilson

Guest
Azt, hogy el akarja adni a gépet...!

Ami nekünk Lechfeld mellé már nem fog kelleni. - Az A332F mellé meg pláne nem, mert az jó eséllyel átalakítható tankerré...
Tehát nekünk már csak 2 kisebb /Spartan méretű/ rámpás taktikai gép kell...

Annál nagyobbat /és drágábbat/ meg vegyen az a hülye, akinek 3 anyja van - és akik majd "kezelik" az első szériás drágaságok gyermekbetegségeit...

És ha mégis helytálló amit mondott és mégis veszünk KC390-t?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Láttad már a KC390-est burkolatlan kifutóról üzemelni?

(én sem...)

Igen, en is azt varom, hogy legyen arrol tesztvideo. Elvileg tud mindenfele jot: http://www.nationshield.ae/index.ph...ts-kc-390’s-multiple-missions/en#.X44Bw-17kuU

Rugged Design
Developed according to stringent requirements, the KC-390 is a multi-mission aircraft, with a rugged design that withstands operations from semi-prepared and damaged runways, as well as in harsh environments, varying from the hot and humid Amazon forest down to the freezing cold Antarctic continent, as well as in hot and sandy desert conditions.
Small, austere and semi-prepared airfields are some of the typical operational environments for military airlift aircraft. The operational capacity of the KC-390 on semi-prepared and unpaved airfields is achieved with a highly capable structure, landing gear designed to operate and reduce damage on soft unpaved airfields and execute a defined number of passes before soil failure and engines installed to be clear of runway debris.

In terms of airfield roughness level, the KC-390 is capable of operating from the maximum (worst) semi-prepared runway defined by MIL-A-008866B and, for soft field operations, perform 10 passes at a CBR 4 airfield (loose fine sand or soft clay). The KC-390 has excellent ground manoeuvrability, and can operate on airfields with limited space for parking or manoeuvring and no ground facilities. It can normally operate from a 4,000 ft Critical Field Length (CFL) semi-prepared soft airstrip (CBR-6: compacted sand-clay soils) carrying 12 metric tonne of cargo to a distance of 500 nm.

The KC-390 is capable of carrying heavy combat vehicles weighting up to 26 metric tonne. An unobstructed cargo compartment with a volume of 169 m³ (5,970 ft³) was optimised to provide extra room for over and outsize cargo, accommodating combinations of vehicles, cargo on pallets, troops, medical patients and auxiliary fuel tanks, among other items.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 103
73 632
113
Én remélem, hogy a hollandokhoz hasonlóan mi sem ugrunk fejest 1 ilyen kockázatos üzletbe...

Kíváncsi leszek, mikor ugranak át a hollandokhoz egy termékbemutatóra. Ha lesz a hollandoknál júniusban repülőnap, valószínűleg legkésőbb akkor ott lesznek.
De azon is biztos elgondolkodnak a hollandok, hogy a környezetükben szinte mindenki A400M-et rendszeresített...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
K

kamm

Guest
Azt krisss, kamm, SilvioD és Wilson fog kapni...! :):):)

Én remélem, hogy a hollandokhoz hasonlóan mi sem ugrunk fejest 1 ilyen kockázatos üzletbe...

Mi ugyan nem, mert mi mar 100x elmonodtuk, hogy nekunk mind a C-390, mind az Atlas megfelel, csak max paran az utobbit preferealjauk, mint idealis megoldast, nem a brazilt, ami egy koztes kompromisszum.
Az meg hogy veszunk uj rampasakat, amelyek tankernek is jok stb, azt mar rengetegszer elmondtak, szoval nem is kerdeses, hogy te kapsz majd hisztirohamot... :D
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson