W
Wilson
Guest
Ha már ennyire előtérbe került az utóbbi időben az LNG......
Cseppfolyósított földgáz (LNG) szállítása tengeri gázszállítókkal. Betöltés és újragázosítás
2018. augusztus 8. 21:09
Az LNG tengeri szállítása drágább, mint a csővezetékes szállítás. De például az USA-ból csak így lehet gázt exportálni Európába
IA Neftegaz.RU. A cseppfolyósított földgáz (LNG) tengeri szállítása a gázipar fontos része.
A megtermelt földgázt el kell juttatni a fogyasztóhoz, így a gázipari beruházások nem érnek véget a kutatás, fúrás, gázmező fejlesztés és termelés szakaszában.
Ez megtehető gázvezetékek (TGP) vagy LNG segítségével.
LNG esetében a gázt először az LNG üzemben cseppfolyósítani, majd gázszállító tartályhajóra kell rakni, a rendeltetési kikötőbe érkezéskor a szállított LNG-t az LNG újragázosítási terminálon kell kirakni , ahonnan azt ki kell szállítani. a fogyasztónak.
Az LNG piac növekszik, bár a cseppfolyósított gáz eleve drágább a cseppfolyósítás és az újragázosítás szükségessége miatt.
Az LNG-szállítók flottája is növekszik, mind az LNG lineáris szállítása, mind a bunkerezés terén.
Egyre növekszik az LNG-szállítókat építő hajógyárak száma.
A gázszállító tartályhajók legnagyobb gyártói a japán és koreai hajógyárak: Mitsui, Daewoo, Hyundai , Mitsubishi, Samsung, Kawasaki .
A Q-Flex és Q-Max szabvány méretű modern tartályhajók szilárd nettó űrtartalommal rendelkeznek, és akár 210-266 ezer m 3 LNG szállítására is képesek.
Az LNG-szállító charter ciklus a következőket tartalmazza:
A visszautazás nem tekinthető produktívnak, de elegendő LNG-nek kell maradnia a fedélzeten ahhoz, hogy a tárolószerkezeteket üzemi hőmérsékleten tartsa és tüzelőanyagot biztosítson.
A Panama- vagy a Szuezi-csatorna használata további tranzitköltségekkel jár.
Az export és import kikötőkért kikötői illetéket kell fizetni.
A tartályhajó - normál méretű gázszállító tartályok bérlésének költsége évszaktól függően 40-200 ezer USD / nap.
Az energiacégek igyekeznek nem maradni tankhajók nélkül a télre, amikor a hideg időjárás megnöveli az LNG-kereskedelem volumenét, és ennek következtében a szállítási költségeket.
2020 elején körülbelül 500 LNG-szállító lesz a világon, ebből körülbelül 50-et építettek 2019-ben.
A megnövekedett kereskedelem azonban a különböző régiók közötti árrések csökkenéséhez vezetett, ami azt jelenti, hogy kevesebb lehetőség nyílik az LNG árkülönbözeteiből profitálni,szerte a világon.
Az átlagos ázsiai árprémium Európa-szerte körülbelül 1 USD/ 1 millió Btu -ra esik akkoriban. 2020-hoz hasonlóan a prémium átlagosan 7,3 USD/MMBtu volt.
Technikailag az 1950 -es években vált lehetővé az LNG távolsági tengeri szállítása .
De 1929-1931 -ben a Shell megpróbált LNG-t szállítani a Megara tartályhajón.
Majd megépült a 4,5 ezer tonnás hordképességű Agnita hajó, amely az olajon kívül egyidejűleg LNG-t és kénsavat is képes szállítani.
Az 1945-ben épült Marlin Hitch újraszerelt LNG tartályhajó ömlesztettáru-szállító tartályhajó, amelyben balsából készült külső hőszigetelésű alumínium tartályok álltak szabadon.
A száraz teherhajót Methane Pioneer névre keresztelték, és vállalkozó szellemű amerikaiak használták először 1956-ban, hogy olcsó földgázt szállítsanak a Mexikói-öböl menti távoli mezőkről a Mississippi folyóparti húsfagyasztó és konzerv létesítményekbe, ahol energiaforrásként használhatták fel.
1959-ben a Methane Pioneer tette meg az első tengeri útat 5 ezer m3 LNG rakománnyal az USA-ból az Egyesült Királyságba.
Bár technológiailag nem volt fejlett, mert a raktérbe behatoló víz átnedvesítette a balsát, a gázhordozó sokáig működött, majd úszó gáztárolónak használták.
1964-ben az Egyesült Királyságban megépült az első dedikált LNG-szállító, a Methane Princess, hogy LNG-t szállítson Algériából Angliába.
A tartályhajó alumínium tartályokkal, gőzturbinával rendelkezett, melynek kazánjaiban lehetett hasznosítani a metánt.
Műszaki adatok Methane Princess:
Vickers Armstong Hajóépítők építette Shell Tankers UK számára;
Hosszúság - 189 m;
Szélesség - 25 m;
Az erőmű 13750 LE teljesítményű gőzturbina;
Sebesség - 17,5 csomó;
Rakománykapacitás - 34,5 ezer m 3 metán;
Az LNG-szállító hajók mérete így változott azóta.
A kereskedelmi tevékenység első 10 évében 27,5-ről 125 ezer m 3 -re , majd 145 ezer m 3 -re nőtt a mennyiség és mára 216 ezer m 3 -re van növekedési trend .
Korábban a fáklyázott "forralt' gáz nem került semmibe a hajótulajdonosoknak, mert a kifúvódó gáz-cseppfolyósító üzem ( BOG ) hiánya miatt nem lehetett ártalmatlanítani, és a légkörbe kellett engedni.
A modern szerződések tartalmazzák a fáklyás gáz költségét, ezt a vevő fizeti.
Ezért a fáklyás gáz tüzelőanyagként való felhasználása, vagy cseppfolyósítása a hajógyártás fejlődésének motorjává vált.
Cseppfolyósított földgáz (LNG) szállítása tengeri gázszállítókkal. Betöltés és újragázosítás
2018. augusztus 8. 21:09
Az LNG tengeri szállítása drágább, mint a csővezetékes szállítás. De például az USA-ból csak így lehet gázt exportálni Európába
IA Neftegaz.RU. A cseppfolyósított földgáz (LNG) tengeri szállítása a gázipar fontos része.
A megtermelt földgázt el kell juttatni a fogyasztóhoz, így a gázipari beruházások nem érnek véget a kutatás, fúrás, gázmező fejlesztés és termelés szakaszában.
Ez megtehető gázvezetékek (TGP) vagy LNG segítségével.
LNG esetében a gázt először az LNG üzemben cseppfolyósítani, majd gázszállító tartályhajóra kell rakni, a rendeltetési kikötőbe érkezéskor a szállított LNG-t az LNG újragázosítási terminálon kell kirakni , ahonnan azt ki kell szállítani. a fogyasztónak.
Az LNG piac növekszik, bár a cseppfolyósított gáz eleve drágább a cseppfolyósítás és az újragázosítás szükségessége miatt.
Az LNG-szállítók flottája is növekszik, mind az LNG lineáris szállítása, mind a bunkerezés terén.
Egyre növekszik az LNG-szállítókat építő hajógyárak száma.
A gázszállító tartályhajók legnagyobb gyártói a japán és koreai hajógyárak: Mitsui, Daewoo, Hyundai , Mitsubishi, Samsung, Kawasaki .
A Q-Flex és Q-Max szabvány méretű modern tartályhajók szilárd nettó űrtartalommal rendelkeznek, és akár 210-266 ezer m 3 LNG szállítására is képesek.
Az LNG-szállító charter ciklus a következőket tartalmazza:
- hajó berakodása az LNG export kikötőben, például 1 nap alatt 160 000 m 3 folyékony LNG kerül berakodásra;
- "repülési idő", amelyre a charter nap költségét levonják. Az utazási idő az a távolság a kikötők között egy adott hajózási útvonalon, ideértve az oda és visszautakat is, és amely során üzemanyagot fogyasztanak a hajó motorjainak működtetéséhez.
A visszautazás nem tekinthető produktívnak, de elegendő LNG-nek kell maradnia a fedélzeten ahhoz, hogy a tárolószerkezeteket üzemi hőmérsékleten tartsa és tüzelőanyagot biztosítson.
A Panama- vagy a Szuezi-csatorna használata további tranzitköltségekkel jár.
Az export és import kikötőkért kikötői illetéket kell fizetni.
A tartályhajó - normál méretű gázszállító tartályok bérlésének költsége évszaktól függően 40-200 ezer USD / nap.
Az energiacégek igyekeznek nem maradni tankhajók nélkül a télre, amikor a hideg időjárás megnöveli az LNG-kereskedelem volumenét, és ennek következtében a szállítási költségeket.
2020 elején körülbelül 500 LNG-szállító lesz a világon, ebből körülbelül 50-et építettek 2019-ben.
A megnövekedett kereskedelem azonban a különböző régiók közötti árrések csökkenéséhez vezetett, ami azt jelenti, hogy kevesebb lehetőség nyílik az LNG árkülönbözeteiből profitálni,szerte a világon.
Az átlagos ázsiai árprémium Európa-szerte körülbelül 1 USD/ 1 millió Btu -ra esik akkoriban. 2020-hoz hasonlóan a prémium átlagosan 7,3 USD/MMBtu volt.
Technikailag az 1950 -es években vált lehetővé az LNG távolsági tengeri szállítása .
De 1929-1931 -ben a Shell megpróbált LNG-t szállítani a Megara tartályhajón.
Majd megépült a 4,5 ezer tonnás hordképességű Agnita hajó, amely az olajon kívül egyidejűleg LNG-t és kénsavat is képes szállítani.
Az 1945-ben épült Marlin Hitch újraszerelt LNG tartályhajó ömlesztettáru-szállító tartályhajó, amelyben balsából készült külső hőszigetelésű alumínium tartályok álltak szabadon.
A száraz teherhajót Methane Pioneer névre keresztelték, és vállalkozó szellemű amerikaiak használták először 1956-ban, hogy olcsó földgázt szállítsanak a Mexikói-öböl menti távoli mezőkről a Mississippi folyóparti húsfagyasztó és konzerv létesítményekbe, ahol energiaforrásként használhatták fel.
1959-ben a Methane Pioneer tette meg az első tengeri útat 5 ezer m3 LNG rakománnyal az USA-ból az Egyesült Királyságba.
Bár technológiailag nem volt fejlett, mert a raktérbe behatoló víz átnedvesítette a balsát, a gázhordozó sokáig működött, majd úszó gáztárolónak használták.
1964-ben az Egyesült Királyságban megépült az első dedikált LNG-szállító, a Methane Princess, hogy LNG-t szállítson Algériából Angliába.
A tartályhajó alumínium tartályokkal, gőzturbinával rendelkezett, melynek kazánjaiban lehetett hasznosítani a metánt.
Műszaki adatok Methane Princess:
Vickers Armstong Hajóépítők építette Shell Tankers UK számára;
Hosszúság - 189 m;
Szélesség - 25 m;
Az erőmű 13750 LE teljesítményű gőzturbina;
Sebesség - 17,5 csomó;
Rakománykapacitás - 34,5 ezer m 3 metán;
Az LNG-szállító hajók mérete így változott azóta.
A kereskedelmi tevékenység első 10 évében 27,5-ről 125 ezer m 3 -re , majd 145 ezer m 3 -re nőtt a mennyiség és mára 216 ezer m 3 -re van növekedési trend .
Korábban a fáklyázott "forralt' gáz nem került semmibe a hajótulajdonosoknak, mert a kifúvódó gáz-cseppfolyósító üzem ( BOG ) hiánya miatt nem lehetett ártalmatlanítani, és a légkörbe kellett engedni.
A modern szerződések tartalmazzák a fáklyás gáz költségét, ezt a vevő fizeti.
Ezért a fáklyás gáz tüzelőanyagként való felhasználása, vagy cseppfolyósítása a hajógyártás fejlődésének motorjává vált.