F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 696
65 969
113
Alaszkában már most nagyon sok az F-35-ös.
Alaszkában először is két légibázis van: Elmendorf és Eielson Bázisok.
Elmendorf egy hatalmas, vegyes komplexum, rengeteg típussal.
Itt az állandósult vadásztípus az USAF 90. és 525. szazadainak F-22-esei, melyek a 3. Wing alá vannak bevonva.
Ide tartozik még a 477. Fighter Group, ami nem az aktív USAF, nem is az ANG, hanem a tartalékos USAF, vagyis az USAR Air Reserve alá tartozik.
Ez a fighter group adja a 302. tartalékos repülőszázadot és a 477. tartalékos repülőgép karbantartó századot, a 477. tartalékos karbantartó századot és így tovább, egy sor 477. tartalékos kiszolgáló alegységet.
A 477-esek a 3. Wing-el együtt mozognak, ahogy a Pacific Air Force utasítja.

Eielson AFB egy másik alaszkai alakulat. Itt a fő típus az az 54 darab F-35A, ami a 354. Fighter Wing-hez tartozik.
Ezt az alakulatot a 11. Air Force irányítja Elmendorf-ból.
A 11. Air Force az egyik, úgynevezett számozott légi hadserege a Pacific Air Force-nak.
A 354. Fighter Wing két vadász százada a 18. Agresszor század F-16-osokkal és a nemrég reaktivált 355. század az 54 darab F-35A-val. A 355-ösök korábban Texas-ban állomásoztak és F-16-osaik, illetve A-10-eseik voltak. TX volt akkor a farokkódjuk.
Ezelőtt pedig Alaszkában voltak, tehát a 2010 utáni reaktiválással egyúttal hazajöttek.

A fent említett összes F-22-esnek, F-35-ösnek és F-16-osnak mind AK a farokkódja.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 272
83 997
113
Alaszkában már most nagyon sok az F-35-ös.
Alaszkában először is két légibázis van: Elmendorf és Eielson Bázisok.
Elmendorf egy hatalmas, vegyes komplexum, rengeteg típussal.
Itt az állandósult vadásztípus az USAF 90. és 525. szazadainak F-22-esei, melyek a 3. Wing alá vannak bevonva.
Ide tartozik még a 477. Fighter Group, ami nem az aktív USAF, nem is az ANG, hanem a tartalékos USAF, vagyis az USAR Air Reserve alá tartozik.
Ez a fighter group adja a 302. tartalékos repülőszázadot és a 477. tartalékos repülőgép karbantartó századot, a 477. tartalékos karbantartó századot és így tovább, egy sor 477. tartalékos kiszolgáló alegységet.
A 477-esek a 3. Wing-el együtt mozognak, ahogy a Pacific Air Force utasítja.

Eielson AFB egy másik alaszkai alakulat. Itt a fő típus az az 54 darab F-35A, ami a 354. Fighter Wing-hez tartozik.
Ezt az alakulatot a 11. Air Force irányítja Elmendorf-ból.
A 11. Air Force az egyik, úgynevezett számozott légi hadserege a Pacific Air Force-nak.
A 354. Fighter Wing két vadász százada a 18. Agresszor század F-16-osokkal és a nemrég reaktivált 355. század az 54 darab F-35A-val. A 355-ösök korábban Texas-ban állomásoztak és F-16-osaik, illetve A-10-eseik voltak. TX volt akkor a farokkódjuk.
Ezelőtt pedig Alaszkában voltak, tehát a 2010 utáni reaktiválással egyúttal hazajöttek.

A fent említett összes F-22-esnek, F-35-ösnek és F-16-osnak mind AK a farokkódja.
Avtomat Kalasnyikova?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
K

kamm

Guest
Alaszkában már most nagyon sok az F-35-ös.
Alaszkában először is két légibázis van: Elmendorf és Eielson Bázisok.
Elmendorf egy hatalmas, vegyes komplexum, rengeteg típussal.
Itt az állandósult vadásztípus az USAF 90. és 525. szazadainak F-22-esei, melyek a 3. Wing alá vannak bevonva.
Ide tartozik még a 477. Fighter Group, ami nem az aktív USAF, nem is az ANG, hanem a tartalékos USAF, vagyis az USAR Air Reserve alá tartozik.
Ez a fighter group adja a 302. tartalékos repülőszázadot és a 477. tartalékos repülőgép karbantartó századot, a 477. tartalékos karbantartó századot és így tovább, egy sor 477. tartalékos kiszolgáló alegységet.
A 477-esek a 3. Wing-el együtt mozognak, ahogy a Pacific Air Force utasítja.

Eielson AFB egy másik alaszkai alakulat. Itt a fő típus az az 54 darab F-35A, ami a 354. Fighter Wing-hez tartozik.
Ezt az alakulatot a 11. Air Force irányítja Elmendorf-ból.
A 11. Air Force az egyik, úgynevezett számozott légi hadserege a Pacific Air Force-nak.
A 354. Fighter Wing két vadász százada a 18. Agresszor század F-16-osokkal és a nemrég reaktivált 355. század az 54 darab F-35A-val. A 355-ösök korábban Texas-ban állomásoztak és F-16-osaik, illetve A-10-eseik voltak. TX volt akkor a farokkódjuk.
Ezelőtt pedig Alaszkában voltak, tehát a 2010 utáni reaktiválással egyúttal hazajöttek.

A fent említett összes F-22-esnek, F-35-ösnek és F-16-osnak mind AK a farokkódja.

Fent emlitett egyike sem Air National Guard, igen, ez volt asszem a kiindulópont.

FYI kb tavaly nyar vegen-osszel kezdte az USAF egyaltalan odatelepiteni az uj F-35-osoket: https://www.defensenews.com/smr/fro...jets-begin-transfer-to-alaska-air-force-base/

Konkrétan ugyanekkor tették közzé, hol cserélik az ANG regi F-15 gepeit F-35-re: https://www.af.mil/News/Article-Dis...e-announces-guard-locations-for-f-35a-f-15ex/
 
K

kamm

Guest
Ígértem a podcastot - hat csak a szokasos Intelligence Matters volt, csak ezúttal nem a (kínzós-ex-CIA director) Michael Morell volt a host, hanem "valaki" (ret. Navy Adm. Winnefeld, former Vice Chairman of Joint Chiefs of Staff)" beugrott" helyette, ha jol követtem, akkor a ret. Adm. Stavridis szavai (former NATO Allied Supreme Commander) utan o hozza pont peldanak, hogy a NORAD parancsnokakent inkabb az F-15-ot kuldi ki az orosz bonbazok elfogasara, mint az F-35-ot (a link kb 20-30 másodperccel korabbra mutat, a jobb kontextus kedvéért):
 
K

kamm

Guest
Gy.k.: az illeto szolgalt NORAD Commanderkent, sot, NORTHCOM Commanderkent is, azaz a megjegyzése ill magyarazata világos (és teljesen logikus) policyt takar (még ha egyeseknek itt ez esetleg újdonság is lesz.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 696
65 969
113
Ígértem a podcastot - hat csak a szokasos Intelligence Matters volt, csak ezúttal nem a (kínzós-ex-CIA director) Michael Morell volt a host, hanem "valaki" (ret. Navy Adm. Winnefeld, former Vice Chairman of Joint Chiefs of Staff)" beugrott" helyette, ha jol követtem, akkor a ret. Adm. Stavridis szavai (former NATO Allied Supreme Commander) utan o hozza pont peldanak, hogy a NORAD parancsnokakent inkabb az F-15-ot kuldi ki az orosz bonbazok elfogasara, mint az F-35-ot (a link kb 20-30 másodperccel korabbra mutat, a jobb kontextus kedvéért):
Meghallgattam, de az egész kontextus téves. Vagyis, megtévesztő.
A nyilatkozó titulusa és szakmai előmenetele ki van hangsúlyozva, de ő csak egy magánvéleményt fogalmaz meg.
Ugyanis egy elavult és mára már életszerűtlenné vált feltételezést említ meg, hogy ő inkább F-15-öst küldött volna F-22-es helyett Tu-95-ösöket elfogni és erre analógia, hogy miért nem adták el az Sz-400-ast rendszeresítő törököknek az F-35-öst.
Namost ez egy almát a körtével effektus, mert tény, hogy az F-35-ös esetében a technológiát féltették az Sz-400-ast beüzemelő orosz tanácsadókkal és hírszerzőkkel szemben, de a NORAD hosszú évek óta F-22-essekkel hajtja végre a Tu-95-ösök elleni elfogásokat.
Mert ez kellett neki ott fent északon.
Itt már nincs mit visszacsinálni és a helyzet az, hogy nem is nagyon kell.

Egyfelől az elsővonalas bázisokon az elfogási feladatok egyértelműen az ötödik generáció feladatai lesznek.
Alaszkában már vagy tíz éve nem szolgál F-15-ös, helyette van az F-22-es és emiatt nincs értelme arról ábrándozni, hogy inkább mégis az Eagle lenne jobb arrafelé a Tu-95-ös EW porszívózásai miatt.
És a Raptor mellé jön oda az F-35-ös.

Másrészt Lakenheath, a nagy F-15-ös bázis is F-35-re áll át, megtartva az F-15E-ket.
Tehát inkább infrastruktúrát bővítenek a 35-ösök miatt és inkább megtartják a húsz-huszonöt éves E-ket egy elsővonalas alakulatnál, semmint a szipiszuper “cost effective” EX-re akárcsak egy fillért is költsenek.
Ez utóbbiak mennek Floridába meg Oregonba, ott majd keresnek nekik feladatokat.
De Alaszka, Lakenheath, sőt, még Kadena is az F-35-ös fele mozdul el.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
amugy meg hiaba is emliteni az f35 es a porszivozast amikor a f35 mar volt emelve a ruszki gepek ellen...ilyesmi idovel totalisan normalis lesz.

 
  • Tetszik
Reactions: bel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 066
113
amugy meg hiaba is emliteni az f35 es a porszivozast amikor a f35 mar volt emelve a ruszki gepek ellen...ilyesmi idovel totalisan normalis lesz.

A videóban szinte kivétel nélkül felismerhetők az összes gépen a Luneberg lencsék. (Két oldalt, a 2 függőleges vezérsík előtt lévő kis bütykök)
Ahol nem látod, ott inkább csak a felvételek szöge miatt nem látszik. Air Policing-hez nem kell lopakodni... Sőt!
 
  • Tetszik
Reactions: bel
T

Törölt tag 2361

Guest
A videóban szinte kivétel nélkül felismerhetők az összes gépen a Luneberg lencsék. (Két oldalt, a 2 függőleges vezérsík előtt lévő kis bütykök)
Ahol nem látod, ott inkább csak a felvételek szöge miatt nem látszik. Air Policing-hez nem kell lopakodni... Sőt!
en csak azert tettem be hogy lehessen lattni hogy a f35 is hasznaljak ruszki gepek elfogasara.

persze h ottvanak a lencsek, meg beke van,hasznalni is fogjak oket mindig.
 
M

molnibalage

Guest
Jönnek ezekkel a szarból várat építős példákkal, hogy milyen sok kerót tud elvinni. Főleg pótosokban.
Ja, és milyen nagy a légellenállása, amire a zömét el kell pazarolni.
Milyen sok podot lehet rá függeszteni. Mert semmi sincsen beleintegrálva.
És hasonlók.
Kb. Meg a szupercirkálás benyögése. Pótossal baszod? Meg fegyverzettel és poddal? A tegnapi videóban is ilyen marhaságok voltak.
 
M

molnibalage

Guest
9.40 kitalalnak a boingban mindent, csak lehesen eladni a gepet.
Hát igen. Mi a túrónak jelölgessen meg célt?
Ha az F-35A olyan közel van, akkor ennyi erővel szét is lőheti az is.

Komolyan mondom, ehhez képest a Zumwalt egy tisztességes üzletnek tűnik, mert legalább új koncepció volt, csak szar.
De ez? Ennél nagyobb korrupciós üzeletet a világ nem látott nagyon...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 979
80 638
113
F-15EX-APG-82.jpg


We Talk F-15EX’s New Radar With The Woman Who Runs The Program Behind It...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 4082

Guest
Talán @molnibalage hoz fordulok főleg, de bárkihez, aki ért hozzá: van valami valós előnye a 200+ km hatótávnak? Tényleg érdemben növeli a megsemmisítési zónaát? Mert nekem abszolút laikusként a nagyobb kezdősebesség lenne ami valóban növelne, és nem a nagyobb hatótáv. Mármint 200 kmnél akkora a repülési idő, hogy kb ha nem tartja teljesen egyenesen a gépet már nem találod el még iránykorrekciókkal sem. De ha 50 kmet nem 30 hanem 10 sec alatt tesz meg, akkor kb mire Szerjózsa kapcsol, már ott a rakéta.
Szóval mi értelme ezeknek a távolságoknak?