F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

Alaszkában már most nagyon sok az F-35-ös.
Alaszkában először is két légibázis van: Elmendorf és Eielson Bázisok.
Elmendorf egy hatalmas, vegyes komplexum, rengeteg típussal.
Itt az állandósult vadásztípus az USAF 90. és 525. szazadainak F-22-esei, melyek a 3. Wing alá vannak bevonva.
Ide tartozik még a 477. Fighter Group, ami nem az aktív USAF, nem is az ANG, hanem a tartalékos USAF, vagyis az USAR Air Reserve alá tartozik.
Ez a fighter group adja a 302. tartalékos repülőszázadot és a 477. tartalékos repülőgép karbantartó századot, a 477. tartalékos karbantartó századot és így tovább, egy sor 477. tartalékos kiszolgáló alegységet.
A 477-esek a 3. Wing-el együtt mozognak, ahogy a Pacific Air Force utasítja.

Eielson AFB egy másik alaszkai alakulat. Itt a fő típus az az 54 darab F-35A, ami a 354. Fighter Wing-hez tartozik.
Ezt az alakulatot a 11. Air Force irányítja Elmendorf-ból.
A 11. Air Force az egyik, úgynevezett számozott légi hadserege a Pacific Air Force-nak.
A 354. Fighter Wing két vadász százada a 18. Agresszor század F-16-osokkal és a nemrég reaktivált 355. század az 54 darab F-35A-val. A 355-ösök korábban Texas-ban állomásoztak és F-16-osaik, illetve A-10-eseik voltak. TX volt akkor a farokkódjuk.
Ezelőtt pedig Alaszkában voltak, tehát a 2010 utáni reaktiválással egyúttal hazajöttek.

A fent említett összes F-22-esnek, F-35-ösnek és F-16-osnak mind AK a farokkódja.
 
Alaszkában már most nagyon sok az F-35-ös.
Alaszkában először is két légibázis van: Elmendorf és Eielson Bázisok.
Elmendorf egy hatalmas, vegyes komplexum, rengeteg típussal.
Itt az állandósult vadásztípus az USAF 90. és 525. szazadainak F-22-esei, melyek a 3. Wing alá vannak bevonva.
Ide tartozik még a 477. Fighter Group, ami nem az aktív USAF, nem is az ANG, hanem a tartalékos USAF, vagyis az USAR Air Reserve alá tartozik.
Ez a fighter group adja a 302. tartalékos repülőszázadot és a 477. tartalékos repülőgép karbantartó századot, a 477. tartalékos karbantartó századot és így tovább, egy sor 477. tartalékos kiszolgáló alegységet.
A 477-esek a 3. Wing-el együtt mozognak, ahogy a Pacific Air Force utasítja.

Eielson AFB egy másik alaszkai alakulat. Itt a fő típus az az 54 darab F-35A, ami a 354. Fighter Wing-hez tartozik.
Ezt az alakulatot a 11. Air Force irányítja Elmendorf-ból.
A 11. Air Force az egyik, úgynevezett számozott légi hadserege a Pacific Air Force-nak.
A 354. Fighter Wing két vadász százada a 18. Agresszor század F-16-osokkal és a nemrég reaktivált 355. század az 54 darab F-35A-val. A 355-ösök korábban Texas-ban állomásoztak és F-16-osaik, illetve A-10-eseik voltak. TX volt akkor a farokkódjuk.
Ezelőtt pedig Alaszkában voltak, tehát a 2010 utáni reaktiválással egyúttal hazajöttek.

A fent említett összes F-22-esnek, F-35-ösnek és F-16-osnak mind AK a farokkódja.
Avtomat Kalasnyikova?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Alaszkában már most nagyon sok az F-35-ös.
Alaszkában először is két légibázis van: Elmendorf és Eielson Bázisok.
Elmendorf egy hatalmas, vegyes komplexum, rengeteg típussal.
Itt az állandósult vadásztípus az USAF 90. és 525. szazadainak F-22-esei, melyek a 3. Wing alá vannak bevonva.
Ide tartozik még a 477. Fighter Group, ami nem az aktív USAF, nem is az ANG, hanem a tartalékos USAF, vagyis az USAR Air Reserve alá tartozik.
Ez a fighter group adja a 302. tartalékos repülőszázadot és a 477. tartalékos repülőgép karbantartó századot, a 477. tartalékos karbantartó századot és így tovább, egy sor 477. tartalékos kiszolgáló alegységet.
A 477-esek a 3. Wing-el együtt mozognak, ahogy a Pacific Air Force utasítja.

Eielson AFB egy másik alaszkai alakulat. Itt a fő típus az az 54 darab F-35A, ami a 354. Fighter Wing-hez tartozik.
Ezt az alakulatot a 11. Air Force irányítja Elmendorf-ból.
A 11. Air Force az egyik, úgynevezett számozott légi hadserege a Pacific Air Force-nak.
A 354. Fighter Wing két vadász százada a 18. Agresszor század F-16-osokkal és a nemrég reaktivált 355. század az 54 darab F-35A-val. A 355-ösök korábban Texas-ban állomásoztak és F-16-osaik, illetve A-10-eseik voltak. TX volt akkor a farokkódjuk.
Ezelőtt pedig Alaszkában voltak, tehát a 2010 utáni reaktiválással egyúttal hazajöttek.

A fent említett összes F-22-esnek, F-35-ösnek és F-16-osnak mind AK a farokkódja.

Fent emlitett egyike sem Air National Guard, igen, ez volt asszem a kiindulópont.

FYI kb tavaly nyar vegen-osszel kezdte az USAF egyaltalan odatelepiteni az uj F-35-osoket: https://www.defensenews.com/smr/fro...jets-begin-transfer-to-alaska-air-force-base/

Konkrétan ugyanekkor tették közzé, hol cserélik az ANG regi F-15 gepeit F-35-re: https://www.af.mil/News/Article-Dis...e-announces-guard-locations-for-f-35a-f-15ex/
 
Ígértem a podcastot - hat csak a szokasos Intelligence Matters volt, csak ezúttal nem a (kínzós-ex-CIA director) Michael Morell volt a host, hanem "valaki" (ret. Navy Adm. Winnefeld, former Vice Chairman of Joint Chiefs of Staff)" beugrott" helyette, ha jol követtem, akkor a ret. Adm. Stavridis szavai (former NATO Allied Supreme Commander) utan o hozza pont peldanak, hogy a NORAD parancsnokakent inkabb az F-15-ot kuldi ki az orosz bonbazok elfogasara, mint az F-35-ot (a link kb 20-30 másodperccel korabbra mutat, a jobb kontextus kedvéért):
 
Gy.k.: az illeto szolgalt NORAD Commanderkent, sot, NORTHCOM Commanderkent is, azaz a megjegyzése ill magyarazata világos (és teljesen logikus) policyt takar (még ha egyeseknek itt ez esetleg újdonság is lesz.)
 
Ígértem a podcastot - hat csak a szokasos Intelligence Matters volt, csak ezúttal nem a (kínzós-ex-CIA director) Michael Morell volt a host, hanem "valaki" (ret. Navy Adm. Winnefeld, former Vice Chairman of Joint Chiefs of Staff)" beugrott" helyette, ha jol követtem, akkor a ret. Adm. Stavridis szavai (former NATO Allied Supreme Commander) utan o hozza pont peldanak, hogy a NORAD parancsnokakent inkabb az F-15-ot kuldi ki az orosz bonbazok elfogasara, mint az F-35-ot (a link kb 20-30 másodperccel korabbra mutat, a jobb kontextus kedvéért):
Meghallgattam, de az egész kontextus téves. Vagyis, megtévesztő.
A nyilatkozó titulusa és szakmai előmenetele ki van hangsúlyozva, de ő csak egy magánvéleményt fogalmaz meg.
Ugyanis egy elavult és mára már életszerűtlenné vált feltételezést említ meg, hogy ő inkább F-15-öst küldött volna F-22-es helyett Tu-95-ösöket elfogni és erre analógia, hogy miért nem adták el az Sz-400-ast rendszeresítő törököknek az F-35-öst.
Namost ez egy almát a körtével effektus, mert tény, hogy az F-35-ös esetében a technológiát féltették az Sz-400-ast beüzemelő orosz tanácsadókkal és hírszerzőkkel szemben, de a NORAD hosszú évek óta F-22-essekkel hajtja végre a Tu-95-ösök elleni elfogásokat.
Mert ez kellett neki ott fent északon.
Itt már nincs mit visszacsinálni és a helyzet az, hogy nem is nagyon kell.

Egyfelől az elsővonalas bázisokon az elfogási feladatok egyértelműen az ötödik generáció feladatai lesznek.
Alaszkában már vagy tíz éve nem szolgál F-15-ös, helyette van az F-22-es és emiatt nincs értelme arról ábrándozni, hogy inkább mégis az Eagle lenne jobb arrafelé a Tu-95-ös EW porszívózásai miatt.
És a Raptor mellé jön oda az F-35-ös.

Másrészt Lakenheath, a nagy F-15-ös bázis is F-35-re áll át, megtartva az F-15E-ket.
Tehát inkább infrastruktúrát bővítenek a 35-ösök miatt és inkább megtartják a húsz-huszonöt éves E-ket egy elsővonalas alakulatnál, semmint a szipiszuper “cost effective” EX-re akárcsak egy fillért is költsenek.
Ez utóbbiak mennek Floridába meg Oregonba, ott majd keresnek nekik feladatokat.
De Alaszka, Lakenheath, sőt, még Kadena is az F-35-ös fele mozdul el.
 
amugy meg hiaba is emliteni az f35 es a porszivozast amikor a f35 mar volt emelve a ruszki gepek ellen...ilyesmi idovel totalisan normalis lesz.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
amugy meg hiaba is emliteni az f35 es a porszivozast amikor a f35 mar volt emelve a ruszki gepek ellen...ilyesmi idovel totalisan normalis lesz.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A videóban szinte kivétel nélkül felismerhetők az összes gépen a Luneberg lencsék. (Két oldalt, a 2 függőleges vezérsík előtt lévő kis bütykök)
Ahol nem látod, ott inkább csak a felvételek szöge miatt nem látszik. Air Policing-hez nem kell lopakodni... Sőt!
 
  • Tetszik
Reactions: bel
A videóban szinte kivétel nélkül felismerhetők az összes gépen a Luneberg lencsék. (Két oldalt, a 2 függőleges vezérsík előtt lévő kis bütykök)
Ahol nem látod, ott inkább csak a felvételek szöge miatt nem látszik. Air Policing-hez nem kell lopakodni... Sőt!
en csak azert tettem be hogy lehessen lattni hogy a f35 is hasznaljak ruszki gepek elfogasara.

persze h ottvanak a lencsek, meg beke van,hasznalni is fogjak oket mindig.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Jönnek ezekkel a szarból várat építős példákkal, hogy milyen sok kerót tud elvinni. Főleg pótosokban.
Ja, és milyen nagy a légellenállása, amire a zömét el kell pazarolni.
Milyen sok podot lehet rá függeszteni. Mert semmi sincsen beleintegrálva.
És hasonlók.
Kb. Meg a szupercirkálás benyögése. Pótossal baszod? Meg fegyverzettel és poddal? A tegnapi videóban is ilyen marhaságok voltak.
 
9.40 kitalalnak a boingban mindent, csak lehesen eladni a gepet.
Hát igen. Mi a túrónak jelölgessen meg célt?
Ha az F-35A olyan közel van, akkor ennyi erővel szét is lőheti az is.

Komolyan mondom, ehhez képest a Zumwalt egy tisztességes üzletnek tűnik, mert legalább új koncepció volt, csak szar.
De ez? Ennél nagyobb korrupciós üzeletet a világ nem látott nagyon...
 
F-15EX-APG-82.jpg


We Talk F-15EX’s New Radar With The Woman Who Runs The Program Behind It...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Talán @molnibalage hoz fordulok főleg, de bárkihez, aki ért hozzá: van valami valós előnye a 200+ km hatótávnak? Tényleg érdemben növeli a megsemmisítési zónaát? Mert nekem abszolút laikusként a nagyobb kezdősebesség lenne ami valóban növelne, és nem a nagyobb hatótáv. Mármint 200 kmnél akkora a repülési idő, hogy kb ha nem tartja teljesen egyenesen a gépet már nem találod el még iránykorrekciókkal sem. De ha 50 kmet nem 30 hanem 10 sec alatt tesz meg, akkor kb mire Szerjózsa kapcsol, már ott a rakéta.
Szóval mi értelme ezeknek a távolságoknak?