Oké, de azért állítsd párhuzamna egy B52 és az F15 logisztikát. Nem véletlenül került képbe a gép.Pár JATO rakéta és mehet B-52-re is
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Oké, de azért állítsd párhuzamna egy B52 és az F15 logisztikát. Nem véletlenül került képbe a gép.Pár JATO rakéta és mehet B-52-re is
Amúgy mi lenne, ha már Minuteman, akkor az első fokozatot használni F-15 helyett? Nem lenne egyszerűbb és olcsóbb?Oké, de azért állítsd párhuzamna egy B52 és az F15 logisztikát. Nem véletlenül került képbe a gép.
Egy adott rakétát, pláne egy rendszeresített ICBM-et akárhonnannem indíthatsz, egy gép sokkal rugalmasabb. De végeredményben ez csak egy koncept maradt.Némileg modosított Minutrment meg indítanak hébehoba. Ez lett a Banán rakéta...Amúgy mi lenne, ha már Minuteman, akkor az első fokozatot használni F-15 helyett? Nem lenne egyszerűbb és olcsóbb?
Szerintem még nagyon messze van az "akárhonnan" orbitális rakétaindítás repülő ide vagy oda.Egy adott rakétát, pláne egy rendszeresített ICBM-et akárhonnannem indíthatsz, egy gép sokkal rugalmasabb. De végeredményben ez csak egy koncept maradt.Némileg modosított Minutrment meg indítanak hébehoba. Ez lett a Banán rakéta...
Banán rakétának is csúfolt Minotaur I indítás.
Az indítás minősített jellege miatt, nyilvánosan nem tudni, mit szállított a rakéta, a tömege azonbam nem lehetett 580 kg több, ami a Minotaur I maximális teherbírása.rocket-science.blog.hu
Ha szigorúan nézem, akkor a 4. gen gépekből az, amiből a legtöbbet sajtolták ki az F-15EX.Érdekes adalék, az F-15ACTIVE (ami egy erősen átalakított nullszériás F-15B volt még leánykorában) a legutolsó tesztsorozathoz már az F-15E műszerfalait kapta meg:
Ekkor ennek a NASA-Boeing programnak célja már az volt, hogy a továbfejlesztett kormányvezérlés és TVC rendszer ne is csak úgy általánosságban az F-15-ös család, hanem mindinkább az F-15E Strike Eagle képességeit javítsa.
Illetve az is látszott, hogy a Boeing (McDD) bármiféle további F-15-ös megrendelést már kizárólag csak az F-15E platformján teljesítsen.
Nekem amúgy a legjobban az F-15C/D gépek CFT-je tetszik, ami még nem volt így "elrontva" ezel a sok pilonnal. Csak egy sornyi pilon volt rajtuk.Ha szigorúan nézem, akkor a 4. gen gépekből az, amiből a legtöbbet sajtolták ki az F-15EX.
Csak az a sajnos "minek már" kategória, és főleg ennyiért. Mindent is beleépítettek és terveztek, amit csak megkaphatott egy 4. gen sárkány a TVC-t leszámítva, ami meh kategória.
- Megkapta a kvázi legésszerűbb és legerősebb hajtóművet, F110-GE-129.
- AESA radar
- MAWS
- IRST is lehet rajta már (lásd szingapúri gépeket)
- data link (Link 16-on túli?)
- aktiválták a két külső függesztőt, amivel kb. 1980 táján szórakoztak utoljára
- kapott CFT ÉS használják is (bár sok CFT konfig volt, de abból csak a legegyszerűbbet valósították meg, de két formában is ugye...)
- fly by wire-t is megkapta
- legalább 2,5 cockpit facelift volt (C +1 MFD, Golden Eagle, F-15E és EX nagy kijelzője)
- sisakdisplay
Kinézetre nekem is a legjobban tetsző. Sőt, ha szemét akarok lenni, akkor az USAF-nak lehetett lényegében egy Szu-27-ese, mert a CFT-vel a keró kvázi azonos volt. Csak a gép szerkezetileg még mindig vagy 3 tonnával volt könnyebb és ettől még, ha akarta lehetett póttartálya is.Nekem amúgy a legjobban az F-15C/D gépek CFT-je tetszik, ami még nem volt így "elrontva" ezel a sok pilonnal. Csak egy sornyi pilon volt rajtuk.
https://www.flickr.com/photos/xnir/4811436628/
Azóta jól látszik, hogy a fő profil, azaz a csapásmérés miatt az F-15E leszármazottakon két sornyi pilon van, de a legutóbbi leszármazottakon legalább egy nagy közös gerendára rendezték az alsó sort. Viszont ezt a sok pilon a CFT-n nagyon otromba:
https://www.flickr.com/photos/halfmind/50906327651/
Viszont praktikus és ez az, ami a harcászatban számít.
Csak tolóerő oldalról nem volt meg a támasz, habár - érdekesség - az F100PW220-asok és a statikusan jóval erősebb AL-31F-ek dinamikus tolóereje kis magasságon, hangsebesség közelében közel azonos volt.Kinézetre nekem is a legjobban tetsző. Sőt, ha szemét akarok lenni, akkor az USAF-nak lehetett lényegében egy Szu-27-ese, mert a CFT-vel a keró kvázi azonos volt. Csak a gép szerkezetileg még mindig vagy 3 tonnával volt könnyebb és ettől még, ha akarta lehetett póttartálya is.
Upsz...