F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
molnibalage

Azt ne keverjük össze,hogy egy helikopter nem száll le egy tűzharc közelében azzal,hogy egy vadászgép kb 800 km/h-s sebességgel megközelít egy célpontot 1000 méterre és lő egy sorozatot gépágyúval majd gyorsít és elmegy.

egyébként ha van időd akkor van egy olyan sorozat,hogy Ross Kemp Afganisztánban ott az angol CASEVAC helikopter leszállt ellenséges tevékenység közben és nem csak a a film kedvéért.
 
M

molnibalage

Guest
Nem tűzharc közelében, egész tartományra volt ilyen korlátozás emlékeim szerint.

A vadászgép gépágyús támadásra meg elég sok variáció van, hogy hogyan csinálod, de a MANPAD szempontjából a lendületből emelkedés a legjobb vagy az, hogy lent maradsz alapgázon pár km-et és utána húzod fel, de a legújabb MANPAD ellen ez is kevés. Az all aspect és képes hőmérsékletmérésre is a dual érzékelő miatt.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Ezek már repülő számítógépek, szoktak viccelődni az F–35-rajongók. Nem járnak messze az igazságtól. A szoftver az agy és a vér, ami a gépben kering, amely irányítja a teljes fegyverrendszert. Az amerikai légierő dollármilliárdokat költött az operációs rendszerre, mégis tele van hibákkal. A vadászgépek bevethetősége is veszélybe került emiatt.
http://www.origo.hu/techbazis/20160429-szamitogepes-kodok-kore-terveztek-vadaszgepet.html
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ezek már repülő számítógépek, szoktak viccelődni az F–35-rajongók. Nem járnak messze az igazságtól. A szoftver az agy és a vér, ami a gépben kering, amely irányítja a teljes fegyverrendszert. Az amerikai légierő dollármilliárdokat költött az operációs rendszerre, mégis tele van hibákkal. A vadászgépek bevethetősége is veszélybe került emiatt.
http://www.origo.hu/techbazis/20160429-szamitogepes-kodok-kore-terveztek-vadaszgepet.html

Kicsit pontosabban: a szoftver az agy, az elektronikai rendszer az idegrendszer, a szív az a hajtómű, az izmok azok a hidraulikus munkahengerek, és a vér az a tüzelőanyag és a hidraulika-folyadék, amik nélkül nem megy a hajtómű és nem működnek a hidraulikus "izmok.
A másik oldal.
Nehogy azt képzelje valaki, hogy a műszaki életben, pláne a harci repülőgépeknél ez valaha is másként volt! Minden új követelmény technikai fejlesztésekkel járt (mert csak így tudták kielégíteni a követelményeket), és kezdetben minden fejlesztés hozta magával a problémákat. A fix géppuska felszerelése veszélyeztette a légcsavart, voltak átmeneti megoldások, de ezt megoldotta a szinkronizálás - kezdeti problémákkal, aztán üzembiztossá vált. A sebesség növekedése kikényszerítette a behúzható futóművet - jöttek a problémák, hol nem ment be, hol nem jött ki, időbe telt míg másodlagos, tartalék/vész-rendszerekkel biztonságos lett a működés (de ma se mindig, lásd magyar Griff vagy Airbus 320 futó-problémák). A további sebesség-növekedéssel jöttek a gázturbinás hajtóművek, velük a magas fogyasztás, az instabil működés (pompázs) és a lassú teljesítmény-növelés korlátai - és kellett 30-40 év, mire ezeken magas százalékban sikerült úrrá lenni. A magassági repülés miatti túlnyomásos kabin kezdetben szilárdsági, anyagfáradási problémákat okozott - lásd Comet-katasztrófák. Aztán a "radar és rakétatechnika mindenhatósága" és a kiábrándulás Vietnamban, ebben is kellett vagy 20-30 év mire elérték azt, amit már a 60-as években szerettek volna elérni. Ugyanez így volt a robotpilóták és automatikák üzembiztonságával, a titán-technológiával a nagynyomású hidralika-rendszerekben, végül most a számítógépes fedélzeti rendszerekkel, csak itt már nem maga a technika, hanem a program a gond, így minden kis hiba csak hosszú távon derül ki és kijavítása sziszifuszi munka, sokáig tart.
Szóval problémák mindig voltak és lesznek is, mindig voltak olyanok akik csak köpködtek és felfújták a dolgokat, de mindig voltak olyanok is, akik először csak annyit nyögtek ki hogy "hűha", esetleg valami erősen népieset is mellé, de aztán megoldották a problémákat.
 

rappali

Member
2014. augusztus 5.
187
0
16
Gondolkodtam, hogy a humor topicba tegyem e, de csak idevág:
http://www.origo.hu/techbazis/20160429-szamitogepes-kodok-kore-terveztek-vadaszgepet.html
 
M

molnibalage

Guest
Ezek már repülő számítógépek, szoktak viccelődni az F–35-rajongók. Nem járnak messze az igazságtól. A szoftver az agy és a vér, ami a gépben kering, amely irányítja a teljes fegyverrendszert. Az amerikai légierő dollármilliárdokat költött az operációs rendszerre, mégis tele van hibákkal. A vadászgépek bevethetősége is veszélybe került emiatt.
http://www.origo.hu/techbazis/20160429-szamitogepes-kodok-kore-terveztek-vadaszgepet.html
A kommentek elég nagy része szokásos ökörség.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 201
113
USMC-F-35-B-Lightning-II-Operational-Model-pilot-3d-model-e1430047227861.jpg
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Cutting Edge vs. Tried–And–True: F-35 & F-16 Flying Together
https://www.youtube.com/watch?v=K902jEoO7mM
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 201
113
F-35 Wins Denmark Competition

http://www.reuters.com/article/global-aerospace-denmark-decision-idUSL5N1886EM
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 201
113
F-35 will not be ready for its final test phase until 2018 at the earliest.

http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/2016/05/24/final-f-35-testing-slips-2018/84885820/
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Ez a cikk elég érdekes dolgot feszeget:

http://www.popsci.com/air-forces-plan-for-2030-doesnt-mention-f-35

Mit gondoltok? különösen az utolsó mondatról?

If I had to guess what war in the sky will look like in 2030, I’d place my money on the small cheap deadly drones.
 
M

molnibalage

Guest
Hogyan lehet egy drón deadly, ami nem képes megtalálni külső segítség nélkól egy stealth gépet? Ja, és a vadászgépet utol is kellene élni. Egy szuperszonikus drón minden, csak nem olcsó...
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
ja hát ez így elég erős, de nekem ami eszembe jutott, h pl. van vmi veréb vagy légy méretű eszköz és ezek százezreivel megszállnak egy területet, és mivel mindenhol "kiirthatatlanul" ott vannak és mindent megfigyelnek képesek lehetnek egy összehangolt támadásra, és annyival hatékonyabb lehet, mint a mai csapásmérés, h nem lesz szükség a klasszikus vadászbombázókra.