F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

molnibalage

Azt ne keverjük össze,hogy egy helikopter nem száll le egy tűzharc közelében azzal,hogy egy vadászgép kb 800 km/h-s sebességgel megközelít egy célpontot 1000 méterre és lő egy sorozatot gépágyúval majd gyorsít és elmegy.

egyébként ha van időd akkor van egy olyan sorozat,hogy Ross Kemp Afganisztánban ott az angol CASEVAC helikopter leszállt ellenséges tevékenység közben és nem csak a a film kedvéért.
 
Nem tűzharc közelében, egész tartományra volt ilyen korlátozás emlékeim szerint.

A vadászgép gépágyús támadásra meg elég sok variáció van, hogy hogyan csinálod, de a MANPAD szempontjából a lendületből emelkedés a legjobb vagy az, hogy lent maradsz alapgázon pár km-et és utána húzod fel, de a legújabb MANPAD ellen ez is kevés. Az all aspect és képes hőmérsékletmérésre is a dual érzékelő miatt.
 
Ezek már repülő számítógépek, szoktak viccelődni az F–35-rajongók. Nem járnak messze az igazságtól. A szoftver az agy és a vér, ami a gépben kering, amely irányítja a teljes fegyverrendszert. Az amerikai légierő dollármilliárdokat költött az operációs rendszerre, mégis tele van hibákkal. A vadászgépek bevethetősége is veszélybe került emiatt.
http://www.origo.hu/techbazis/20160429-szamitogepes-kodok-kore-terveztek-vadaszgepet.html
 
Ezek már repülő számítógépek, szoktak viccelődni az F–35-rajongók. Nem járnak messze az igazságtól. A szoftver az agy és a vér, ami a gépben kering, amely irányítja a teljes fegyverrendszert. Az amerikai légierő dollármilliárdokat költött az operációs rendszerre, mégis tele van hibákkal. A vadászgépek bevethetősége is veszélybe került emiatt.
http://www.origo.hu/techbazis/20160429-szamitogepes-kodok-kore-terveztek-vadaszgepet.html

Kicsit pontosabban: a szoftver az agy, az elektronikai rendszer az idegrendszer, a szív az a hajtómű, az izmok azok a hidraulikus munkahengerek, és a vér az a tüzelőanyag és a hidraulika-folyadék, amik nélkül nem megy a hajtómű és nem működnek a hidraulikus "izmok.
A másik oldal.
Nehogy azt képzelje valaki, hogy a műszaki életben, pláne a harci repülőgépeknél ez valaha is másként volt! Minden új követelmény technikai fejlesztésekkel járt (mert csak így tudták kielégíteni a követelményeket), és kezdetben minden fejlesztés hozta magával a problémákat. A fix géppuska felszerelése veszélyeztette a légcsavart, voltak átmeneti megoldások, de ezt megoldotta a szinkronizálás - kezdeti problémákkal, aztán üzembiztossá vált. A sebesség növekedése kikényszerítette a behúzható futóművet - jöttek a problémák, hol nem ment be, hol nem jött ki, időbe telt míg másodlagos, tartalék/vész-rendszerekkel biztonságos lett a működés (de ma se mindig, lásd magyar Griff vagy Airbus 320 futó-problémák). A további sebesség-növekedéssel jöttek a gázturbinás hajtóművek, velük a magas fogyasztás, az instabil működés (pompázs) és a lassú teljesítmény-növelés korlátai - és kellett 30-40 év, mire ezeken magas százalékban sikerült úrrá lenni. A magassági repülés miatti túlnyomásos kabin kezdetben szilárdsági, anyagfáradási problémákat okozott - lásd Comet-katasztrófák. Aztán a "radar és rakétatechnika mindenhatósága" és a kiábrándulás Vietnamban, ebben is kellett vagy 20-30 év mire elérték azt, amit már a 60-as években szerettek volna elérni. Ugyanez így volt a robotpilóták és automatikák üzembiztonságával, a titán-technológiával a nagynyomású hidralika-rendszerekben, végül most a számítógépes fedélzeti rendszerekkel, csak itt már nem maga a technika, hanem a program a gond, így minden kis hiba csak hosszú távon derül ki és kijavítása sziszifuszi munka, sokáig tart.
Szóval problémák mindig voltak és lesznek is, mindig voltak olyanok akik csak köpködtek és felfújták a dolgokat, de mindig voltak olyanok is, akik először csak annyit nyögtek ki hogy "hűha", esetleg valami erősen népieset is mellé, de aztán megoldották a problémákat.
 
Gondolkodtam, hogy a humor topicba tegyem e, de csak idevág:
http://www.origo.hu/techbazis/20160429-szamitogepes-kodok-kore-terveztek-vadaszgepet.html
 
Ezek már repülő számítógépek, szoktak viccelődni az F–35-rajongók. Nem járnak messze az igazságtól. A szoftver az agy és a vér, ami a gépben kering, amely irányítja a teljes fegyverrendszert. Az amerikai légierő dollármilliárdokat költött az operációs rendszerre, mégis tele van hibákkal. A vadászgépek bevethetősége is veszélybe került emiatt.
http://www.origo.hu/techbazis/20160429-szamitogepes-kodok-kore-terveztek-vadaszgepet.html
A kommentek elég nagy része szokásos ökörség.
 
USMC-F-35-B-Lightning-II-Operational-Model-pilot-3d-model-e1430047227861.jpg
 
Cutting Edge vs. Tried–And–True: F-35 & F-16 Flying Together
https://www.youtube.com/watch?v=K902jEoO7mM
 
F-35 Wins Denmark Competition

http://www.reuters.com/article/global-aerospace-denmark-decision-idUSL5N1886EM
 
F-35 will not be ready for its final test phase until 2018 at the earliest.

http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/2016/05/24/final-f-35-testing-slips-2018/84885820/
 
Ez a cikk elég érdekes dolgot feszeget:

http://www.popsci.com/air-forces-plan-for-2030-doesnt-mention-f-35

Mit gondoltok? különösen az utolsó mondatról?

If I had to guess what war in the sky will look like in 2030, I’d place my money on the small cheap deadly drones.
 
Hogyan lehet egy drón deadly, ami nem képes megtalálni külső segítség nélkól egy stealth gépet? Ja, és a vadászgépet utol is kellene élni. Egy szuperszonikus drón minden, csak nem olcsó...
 
ja hát ez így elég erős, de nekem ami eszembe jutott, h pl. van vmi veréb vagy légy méretű eszköz és ezek százezreivel megszállnak egy területet, és mivel mindenhol "kiirthatatlanul" ott vannak és mindent megfigyelnek képesek lehetnek egy összehangolt támadásra, és annyival hatékonyabb lehet, mint a mai csapásmérés, h nem lesz szükség a klasszikus vadászbombázókra.