Szép hosszú fejtegetés, de pontosan azt mondod, amit én írtam.
Ha már jön a rakéta, akkor nem azt csinálja a cél, hogy elkezd emelkedni, de még lehetséges fenyegetés esetén sem ez a célszerű. Viszont nem indítottak a 25-ösre a beszámolók szerint.
Viszont akkor sem észerrű az, hogy 8 km magasan csutkagáz és egyből felfele mikor M0.9 táján van a gép. Sokkal ésszerűbb és biztonságosabb az ellenséges vadászfenyegetés közelében akár kicsit süllyedve is gyorsan M1.5-re ugrani és elveszteni 1,5-2 km-et.Miért?
Innentől fogva az F-15 sansztalan a MiG-25 ott fogja hagyni.
- Ezzel eléred azt, hogy ha rakéta már úton van, akkor ne löjőenek gyorsan seggbe, mert a rakéta közeledési sebessége hozzád képes ezzel lényegesen alacsonyabb lesz és a távolságra ennek igen drasztikus hatása van.
- Ezen felül lejebb rángatta a sűrűbb légrétegekbe azt, tehát még jobban is lassul.
- Ezek után viszont lehet emelkedni 15-20 fokos szögben, mert lent maradni ekkor tényleg csak akkor van értelme,ha tudod,hogy rakétát indítotottak és még feléd tart sanszosan, de akkor is legfeljebb 20-25 sec-ig. A MIG sebessége nem nagyon fog nőni, de a rakéta lent marad a sűrűbb légrétegben és csak lassul. Ha ennyi idő alatt nem lőttek le, akkor nem is fognak, a rakéta nem ér utol.
- Ekkor keződik a menekülés. Ok,a MiG-25 túlélte a rakétát, ideje megpattani, hogy több ne is jöjjön. Ha az F-15 is full utánégetőn van, de magasabban, akkor kicsit még lassabb lehet a MIG-25-nél, de magassági fölénye van és előbb utóbb legyorsulná, mert a 10 km az 10 km és azért van toleórő a gépen, lásd Streak Eagle írás. Viszont, ha a NEZ peremén van vagy akár kint is, akkor is ez a jó pillanat a felfelé indulásra. A magasság növelésével a NEZ elkezd kinyílni, viszont ha nem túl meredeken emelkedik a MiG-25, akkor a gép kezdi nagyon, de nagyon jól érezni magát. (Én is tudtam a MiG-25 ezen munkapont paraméterét.) Ekkor a MiG-25 már az F-15 gyorsulásal nemhogy pariban de, megkockáztatom, hogy jobban gyorsul főleg, ha előtte rakétáit. Ha emelkedés közben enyhén gyorsul, akkor már innen nyerő helyzetben van, mert a AIM-7 rakéta indítás után felfelé kell, hogy menjen és gyorsuló cél után lőve ami eleve a NEZ peremén van sok sansza nincs.
Viszont pontosan ezért pocsék az MIG-25, mint classic ASF, mert a jellemző 4-8 km-es tartományban egyszerűen harmatgyenge a 4. gen gépekhez képest, de talán még a 3. generációhoz képest is.
Magasról nem lehetett vele lefelé lövöldözni?Tehát 10000 méter+ magasan repül a MIG-25 és az alatta lévő célokat támadja(Mi a helyzet a MIG-31-el ami biztosan képes földháttérben lévő célokat támadni?)