Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 4082

Guest
Képzeld el,hogy 1000 méterre vagy az ellenség peremvonalától.Amerikai kaonaként ezt az 1000 métert gyalog egy hk mögé kushadva kell megtenned miközben lő az ellenség géppuskája és aknavetője.Képzeld el ugyanezt német katonaként egy féllánctalpasban ülve 20km/h-s sebességgel védve az aknavető és géppuskatűztől.Persze ki kell szállni majd a jarműből de elég csak 100 méterre a roham terepszakasztól,tehát nagyjából 150 metert kell csak megtenned.... Kezded már érteni?
Jó, elképzeltem.
Mindezt úgy, hogy a mai gyalogságnak se nagyon van 1 kmre hatékony tüzet vezetni képes eszköze. A II Vhban pláne nem volt. A szovjet gyalogságnak meg még annyira se.
Volt viszont tonnaszám tüzérsége, beleértve a rakétatüzérséget is, ami a féllánctalpasodat szecskává aprította. Az IS2 esed nem. Viszont az utóbbi legalább képes volt 1 kmről puhítani az ellen peremvonalát, és kilövöldözni a tűzállásait. A te féllánctalpasod nem.
Na akkor melyik a hatékonyabb fedezet?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 091
16 441
113
A Chieftain óta nem volt olyan MBT, ahol annyira feláldoztak volna mobilitást, mint a Tigernel.

Tigernél nem igazán áldoztak fel semmi, jó mobilitása volt a kor szintjén. Az amerikai 3. pc. hadosztály katonai maguk irtak a paserborn melletti ütközet után hogy a Sherman terepjáró kepessege szar, és hogy a velük szemben álló Tiger-B olyan saron terepen is vidaman manőverezett, ahol ők teljesen elakadtak..


Panther pedig egy egész külön kategória.

 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Képzeld el,hogy 1000 méterre vagy az ellenség peremvonalától.Amerikai kaonaként ezt az 1000 métert gyalog egy hk mögé kushadva kell megtenned miközben lő az ellenség géppuskája és aknavetője.Képzeld el ugyanezt német katonaként egy féllánctalpasban ülve 20km/h-s sebességgel védve az aknavető és géppuskatűztől.Persze ki kell szállni majd a jarműből de elég csak 100 méterre a roham terepszakasztól,tehát nagyjából 150 metert kell csak megtenned.... Kezded már érteni?
A Ryan közlegényben elhangzik egy mondat 1 ember lőszerpocsékolás sok ember együtt jó kövér célpont ! Mivel nem vagyok katona ezért csak kérdem a lövész páncélosok a gyalogságot csak kiviszik a harcmezőre és a HK-at csak tisztes távolból kísérik ? A lövész katona a harcmezőn a HK-t fedezéknek használva vonul rajonként/szakaszonként és adott harci szituációban fedezi és védi a HK-t az ellenséges gyalogságtól ? Ha egy szakasz katona ül a szállító járműben és ez legyen bármi nincs kiszolgáltatva az ellen PCT tevékenységének jobban mintha a HK mögött esetleg szétterülve vonul ? 100-re a roham szakasztól nem öngyilkosság egy gyengén páncélozott járműbe bezsúfolni 10-20 embert ?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 810
80 377
113
Az ifv nem felesleges, csak nem kéne erős jóindulattal APCbe (inkább páncélautó) IFVt halucinálni.
Nem nagyon tetszik érteni,hogy a kor szinvonalán megfelelő volt hozzá a páncélzata és a tűzereje.Említettem a BMP-1-et.Ma már a páncélzata nulla de a 60-as években IFV-nek megfelelő volt a vedettsége.Vagy, szerinted egy P-51D nem vadászgép azért, mert ma már nevetséges a fegyverzete és a repülési teljesítménye?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 810
80 377
113
Jó, elképzeltem.
Mindezt úgy, hogy a mai gyalogságnak se nagyon van 1 kmre hatékony tüzet vezetni képes eszköze. A II Vhban pláne nem volt. A szovjet gyalogságnak meg még annyira se.
Volt viszont tonnaszám tüzérsége, beleértve a rakétatüzérséget is, ami a féllánctalpasodat szecskává aprította. Az IS2 esed nem. Viszont az utóbbi legalább képes volt 1 kmről puhítani az ellen peremvonalát, és kilövöldözni a tűzállásait. A te féllánctalpasod nem.
Na akkor melyik a hatékonyabb fedezet?
Szerinted az aknavető akkor mi a f@aszom?
De állványról 1200 meterig használták az MG42-t a németek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 810
80 377
113
Jó, elképzeltem.
Mindezt úgy, hogy a mai gyalogságnak se nagyon van 1 kmre hatékony tüzet vezetni képes eszköze. A II Vhban pláne nem volt. A szovjet gyalogságnak meg még annyira se.
Volt viszont tonnaszám tüzérsége, beleértve a rakétatüzérséget is, ami a féllánctalpasodat szecskává aprította. Az IS2 esed nem. Viszont az utóbbi legalább képes volt 1 kmről puhítani az ellen peremvonalát, és kilövöldözni a tűzállásait. A te féllánctalpasod nem.
Na akkor melyik a hatékonyabb fedezet?
Kevered a szezont a fazonnal.Milyen torz logika mentén hasonlítasz össze almát szőlővel(meg csak nem is körtével)?

No meg azt sem értem,hogy miért nem tankon utazik a gyalogság meg a tank mögött bújkál ahelyett,hogy IFV-vel bohóckodik és a rengeteg rohamlöveget sem látom rendszerben a vilag haderőiben.De valószínűleg mindenki hülye csak te vagy helikopter.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 810
80 377
113
Nem tudtok egy értelmes koncepciót felvázolni a szovjet taktikára és a kontextusból kiragadott mondatokat fikaztok folyamatosan.Nem érzitek a deficitet?

Szóval vevő vagyok az érdemi vitára,de akkor tessék érdemben érvelni a szovjet harcászattal,hogy az micsoda hatékony dolog volt.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Tigernél nem igazán áldoztak fel semmi, jó mobilitása volt a kor szintjén. Az amerikai 3. pc. hadosztály katonai maguk irtak a paserborn melletti ütközet után hogy a Sherman terepjáró kepessege szar, és hogy a velük szemben álló Tiger-B olyan saron terepen is vidaman manőverezett, ahol ők teljesen elakadtak..


Panther pedig egy egész külön kategória.

Már ne haragudj de ez irtó baromság ! A Tigris tömeg/Le aránya és a talajnyomása is sokkal rosszabb volt mint az M4-é ! A terepjáró képessége , hogy lehetne egy majd 57t-s folyamatos hajtási problémákkal küszködő járműnek jobb mint egy 30t-énak ami sokkal kiforrottabb volt a nagyobb gyártási szám miatt is ?

Elmagyarázok neked valamit korunk legjobb terepjárójának a G Mercinek hajtottam a 3 ajtós 300E jelű változatát meg volt Pajeszom 3500 V6 szintén 3 ajtósom ! A motorok ereje is kb ott volt egy szinten . A Merciben elöl és hátul is zárható diffizár a Pajeszba csak hátul volt zárható !

Mégis bárhol és bármikor megette a Mergát terepen is meg közúton is ! Vajon miért ? Azért mert volt köztük 500kg különbség meg a Pajesz az elől független felfüggesztésével jobban fogta a terepet nem pattogott el ! Na kb ez volt a Tigris meg az M4 között is !
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Negan and honved

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 810
80 377
113
Már ne haragudj de ez irtó baromság ! A Tigris tömeg/Le aránya és a talajnyomása is sokkal rosszabb volt mint az M4-é ! A terepjáró képessége , hogy lehetne egy majd 57t-s folyamatos hajtási problémákkal küszködő járműnek jobb mint egy 30t-énak ami sokkal kiforrottabb volt a nagyobb gyártási szám miatt is ?

Elmagyarázok neked valamit korunk legjobb terepjárójának a G Mercinek hajtottam a 3 ajtós 300E jelű változatát meg volt Pajeszom 3500 V6 szintén 3 ajtósom ! A motorok ereje is kb ott volt egy szinten . A Merciben elöl és hátul is zárható diffizár a Pajeszba csak hátul volt zárható !

Mégis bárhol és bármikor megette a Mergát terepen is meg közúton is ! Vajon miért ? Azért mert volt köztük 500kg különbség meg a Pajesz az elől független felfüggesztésével jobban fogta a terepet nem pattogott el ! Na kb ez volt a Tigris meg az M4 között is !
Sokkal jobb váltója és kormányszerkezete volt.Tehat azon a talajon amin képes volt elmenni(nem süllyedt el stb) sokkal könnyebben mozgott, mert egyszerűbb volt vezetni.No meg a Shermannél örök probléma volt a motor.A Tigrisben egy 100%-ban harckocsiba tervezett motor volt a Shermanba meg változattól függően még repülőmotort is beépítettek.
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU
T

Törölt tag 4082

Guest
Nem nagyon tetszik érteni,hogy a kor szinvonalán megfelelő volt hozzá a páncélzata és a tűzereje.
Nem, nem volt megfelelő.
Említettem a BMP-1-et
Fip említette. Btw a világ egyik legelső IFVje. Hogy első e nem tudom.

Vagy, szerinted egy P-51D nem vadászgép azért, mert ma már nevetséges a fegyverzete és a repülési teljesítménye?
Nézd, a P-51D vadászgép. De bármennyire fáj is neked, nem 5 gen sugárhajtású vadászgép. Márpedig te a féllánctalpas leifvzésével kvázi ezt mondod.
Szerinted az aknavető akkor mi a f@aszom?
Valami ami a hülye féllánctalpasodat darabokra szaggatja...
De állványról 1200 meterig használták az MG42-t a németek.
Mindig elfelejtem, hogy az űbermencsek mindennel is jobban lőttek, mint ma lehetséges...
De valószínűleg mindenki hülye csak te vagy helikopter.
A szovjeteken kívül mindenkinek volt a német féllánctalpasokkal egyenértékű, vagy azt felülmúló technikája, de fejlesztés szintjén szovjet is létezett. Valahogy senki nem használta, csak a németek. És ők is tankok helyett. Akkor ki a helikopter?
Szóval vevő vagyok az érdemi vitára,de akkor tessék érdemben érvelni a szovjet harcászattal,hogy az micsoda hatékony dolog volt.
Reichstag_flag_original.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 909
58 177
113
Nem nagyon tetszik érteni,hogy a kor szinvonalán megfelelő volt hozzá a páncélzata és a tűzereje.Említettem a BMP-1-et.Ma már a páncélzata nulla de a 60-as években IFV-nek megfelelő volt a vedettsége.

Ne beszélj már butaságokat. A német féllánctalpas csak gpu. ellen védet, sima pct. puskák átlőtték!
Ez a BTR-60 szintje a 60-s években!
Ezzel szemben a BMP-1-et 20 mm-s gépágyúk ellen méretezték szemből, ebből kifolyólag csak RPG/ATGM/MBT tudta leküzdeni!
Magyarán a BMP-1 a saját korában sokkal jobban védett volt, mint a német féllánctalpasok.
Ugyan ez igaz a mobilitásra és a tűzerőre is!

A német féllánctalpas szintje a 60's években a BTR-60. Az meg nem IFV.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Tigernél nem igazán áldoztak fel semmi, jó mobilitása volt a kor szintjén.
Nem volt.
És tessék végre a statikus talajnyomás mellett a dinamikust is figyelembe venni.

Igazából ez a mai hknál is igaz, hogy 70 tonna dinamikus terhelése nagyobb mint 50 tonnáé, de elvileg a mai hknak már van ehhez elég erőtartaléka, a gyakorlatban meg hálégnek sose derült ki.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
! Vajon miért ? Azért mert volt köztük 500kg különbség
Ahogy a magyar közút se a vw passáttól kap agyérgörcsöt, hanem a scaniától. Pedig
4x315 hátul duplázva vontatmányon még 6x315 legalább a kerék felület mmben.
Ez együttesen 3715² ha csak 1 mm érintkezik az útburkolattal. Ehhez jön 40 tonna.

A passat meg 2 tonna felülbecsülve 190 mmes egyenkénti felülettel. Azaz nincs 800 mm².

Magyarul a kamion statikus terhelése alig több mint 2szerese a passaténak...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 810
80 377
113
Ne beszélj már butaságokat. A német féllánctalpas csak gpu. ellen védet, sima pct. puskák átlőtték!
Ez a BTR-60 szintje a 60-s években!
Ezzel szemben a BMP-1-et 20 mm-s gépágyúk ellen méretezték szemből, ebből kifolyólag csak RPG/ATGM/MBT tudta leküzdeni!
Magyarán a BMP-1 a saját korában sokkal jobban védett volt, mint a német féllánctalpasok.
Ugyan ez igaz a mobilitásra és a tűzerőre is!

A német féllánctalpas szintje a 60's években a BTR-60. Az meg nem IFV.
Igeny de alig volt páncéltörő puska ezt is láthattad.Még egyszer: a saját korában megfelelő védelme volt.
A BMP-1-nek hiába volt erősebb a páncélzata mégis kevésbé voltál benne biztonságban mint a német féllánctalpasban mert a 60-as évkben sokkal nagyobb volt a gyalogság páncéltörő képessege.
No de nem spojlerezem el a mai epizódot!
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 077
18 825
113
Már ne haragudj de ez irtó baromság ! A Tigris tömeg/Le aránya és a talajnyomása is sokkal rosszabb volt mint az M4-é ! A terepjáró képessége , hogy lehetne egy majd 57t-s folyamatos hajtási problémákkal küszködő járműnek jobb mint egy 30t-énak ami sokkal kiforrottabb volt a nagyobb gyártási szám miatt is ?

Elmagyarázok neked valamit korunk legjobb terepjárójának a G Mercinek hajtottam a 3 ajtós 300E jelű változatát meg volt Pajeszom 3500 V6 szintén 3 ajtósom ! A motorok ereje is kb ott volt egy szinten . A Merciben elöl és hátul is zárható diffizár a Pajeszba csak hátul volt zárható !

Mégis bárhol és bármikor megette a Mergát terepen is meg közúton is ! Vajon miért ? Azért mert volt köztük 500kg különbség meg a Pajesz az elől független felfüggesztésével jobban fogta a terepet nem pattogott el ! Na kb ez volt a Tigris meg az M4 között is !

Így van. Egyedül a német harckocsik közül, a Párduc tömeg/Le aránya volt jó. Még a PZ IV sem volt ideális, a keskeny lánctalpa miatt. Mondjuk szódával elment.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 210
113
Eh, szerintem nem láttad azt a cuccot élőben. Én igen, kb Kispolski / Kettenkrad méretű.. a másik neve Bren carrier, mert kb egy géppuskát tudott vinni és csókolom.
Még ültem is benne.Kb egy tűzcsoport férhetett el,akkorka.Nem is lett egy sikeres lövészszállitó,amcsi Half Trackot használták tömegesen a szövik.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses