Már ne haragudj de ez irtó baromság !
Akkor a jenki harckocsizók irtó baromságokról számolnak be, mert ez az ő véleményük.. kerek perec leírják hogy ahol a Tigerek és Pantherek röhögve elmentek laza talajon, ott ők megsüllyedtek és elakadtak.
A Tigris tömeg/Le aránya és a talajnyomása is sokkal rosszabb volt mint az M4-é ! A terepjáró képessége , hogy lehetne egy majd 57t-s folyamatos hajtási problémákkal küszködő járműnek jobb mint egy 30t-énak ami sokkal kiforrottabb volt a nagyobb gyártási szám miatt is ?
A tömeg / LE aránya rosszabb volt, persze ez akkor számít ha 1. a gyorsulást nézed 2. egysebességges váltó van mindegyikben. Nem véletlen, hogy a Tigerben 8 előremeneti fokozat volt (ebből az első kettő gyakorlatilag felező), hiszen végső soron az váltóáttétel fogja megadni, hogy el tud-e indulni egy neccesebb helyzetből.
A talajnyomásnál te a kemény talajon számított talajnyomásra gondolsz (gyakorlatilag lánctalpfelület / tömeg), az viszont nem érdekes különösebben, mert puha talajon már kicsit máshogy működik a helyzet, az számít hogy mennyire egyenletesen oszlik el az a tömeg a lánctalpon. Itt pedig bejön az, hogy milyen futómű is van alatta.
Ha kevés ponton érintkeznek a futógörgők a lánctalppal, az nem ideális, hiszen gyakorlatilag a teljes tömeg arra néhány felfekvési pontra koncentrálódik, mélyebben fog süllyedni a talajon. A kisebb méretű görgőknek pedig nagyobb a gördülési ellenállása is.
A Shermanen ez láthatóan nem túl ideális, kevés, hat apró görgő van csak rajta, és azok is csak a lánctalp külső részén érintkeznek a lánctalppal:
Vessük össze egy pillanatra a Tiger I és II. futóműelrendezésével, rögtön látszik a különbség, és hogy miért használtak a németek átlapolt, nagyméretű görgőket - sokkal jobban eloszlik a nyomás.
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltés
www.kepfeltoltes.eu
Elmagyarázok neked valamit korunk legjobb terepjárójának a G Mercinek hajtottam a 3 ajtós 300E jelű változatát meg volt Pajeszom 3500 V6 szintén 3 ajtósom ! A motorok ereje is kb ott volt egy szinten . A Merciben elöl és hátul is zárható diffizár a Pajeszba csak hátul volt zárható !
Mégis bárhol és bármikor megette a Mergát terepen is meg közúton is ! Vajon miért ? Azért mert volt köztük 500kg különbség meg a Pajesz az elől független felfüggesztésével jobban fogta a terepet nem pattogott el !
Ez nagyon érdekes, csak éppen a témához semmi köze nincs, gumikeres járművekből nehéz megítélni lánctalpas járműveket.
Na kb ez volt a Tigris meg az M4 között is !
A különbség a Tiger és az M4 között az volt, hogy a Tiger bárhol elment ahol a Sherman nem tudott.
Ajánlom ennek a tanulmányozását - laza talajon vizsgálja az egyes harckocsik talajnyomását (MMP - mean maximum pressure), itt bizony jól kijön, hogy melyik harckocsi bírt jó terepjáró képességgel és melyik nem.
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltés
www.kepfeltoltes.eu
Képfeltöltés, ingyen képtárolás korlátlan számban, képmegosztás, családi és üzleti képek feltöltése, nyaralási fotók megosztása.Csoportos és URL képfeltöltés
www.kepfeltoltes.eu