Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Ja, az 1360 új gyártású egyiptomi Abrams ne zavarjon... a tajvaniak szintén újak lesznek.
Akkor kérdeznék egyet én is. Ha tényleg annyira szar a turbina amennyire gondoljátok, miért nem kért egyik nem amerikai felhasználó sem dízelest? Pedig meg van rá a lehetőség, AVDS-1790 befér, ha jól tudom az MTU is, ráadásul minimális változtatásokkal...
Hja ezt meg el is felejtettem.
Tegyük fel Tajvan megrendelte volna a dízel verziót. Majd egy szép májusi napon az aktuális Kínai elnöknek begyullad az aranyere, és dühében kiadja az ukázt a sziget lerohanására, akkor honnan fog érkezni a segítség? Vagy tartalék motor? Egyenesen a hűvös Faterlandból, az MTU gyáraiból, vagy Sam bácsi fog komplett harckocsikkal felvonulni? Na ebben a szituban mit kezdenének a dízel Abrams-szal? Szerintem az amerikai karbantartók slusszkulccsal az indítóban tolnák bele a szoros felöli strandon a tengerbe, hogy legalább alámerülve némileg megakasszák a kínai támadást.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 767
34 572
113
Már ezt is leírtam neked, csak nem értetted meg. Ezeknek az országoknak Abrams-ot KELLETT venni. Ők csak harckocsit akartak, de mivel erősen függenek az USA jóindulatától, így nem osztottak nekik más lapot. Persze lehet keménykedni, de ugye az is feltünt, hogy Tajwan F-16-ost rendelt! Nem volt szerinted jobb opció? (Kína meg közben átkacsint a szoroson)
És mégegyszer:
Létezik sorozatgyártott dízel Abrams?
Akinek nem volt kötelező Abrams-ot venni, az nem is vett. Akinek meg kötelező volt, az meg nem variált. Ha letolnak a torkodon valamit, akkor remélem te nem vagy olyan hülye, hogy még fizetsz is érte csilliókat.
Márpedig, ha az amerikai alap verziótól eltérőt szeretnél, akkor ott nagyon komolyan pengetni kell.
Tehát hogy megértsd:
Ha odamész a GDELS-hez, hogy tessék szíves lenni adni nekem 100 Abrams tankot, de látni szeretnéd a dízel verziót is. Akkor kapsz egy 6M-s árat (ex has) az alap export verzióra, meg 18M-óst a dízelre. Namost te melyiket vennéd meg?
Hiába létezik a bele való dízel motor, ha az még sosem volt ilyen formában gyártva, ráadásul sem az eladónak, sem a gyártónak nem érdeke, hogy eltérő verziók rohangáljanak a nagyvilágban.
Marhaság.Se Egyiptomnak,se Saud Arábiának nem volt kötelező Abramsot vennie.Ausztrália is vehetett volna Leot,ha akar.Taivan az egyetlen,ami Úgy ahogy megfelel az állitásodnak,de még az is vehetett volna koreait,ha nagyon akar.És vettek ők Mirage 2000 gépeket is.
Az az eszement Abrams mennyiség,amit az amcsik maguknak gyártottak,7000 pár száz db.Mennyi T72/80 tankot is gyártottak a ruszkik abban az időben?
Abrams gázturbinájának legnagyobb baja,hogy egy 50 éves tipus,amit alig korszerűsitettek.Hátrányai egy jelentős részét egy korszerű tipus simán ledolgozná.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Marhaság.Se Egyiptomnak,se Saud Arábiának nem volt kötelező Abramsot vennie.
Most őszintén, te melyik moziban ülsz?
Ausztrália is vehetett volna Leot,ha akar.
Felidézném neked az ausztrálok friss helikopter tenderét, ahol a szándékosan több gépet kértek, mint a rendelkezésre álló Tigerek, hogy az Airbus csak egy nem komolyan vehető ajánlatot adhasson be, pusztán az arc kedvéért.
Miközben a saját katonai vezetőik elismerték, hogy megoldódtak a Tigerjeik problémái, és idestova 1-2 éve megelégedéssel használják is őket.
És láss csodát az Apache nyert.
A turbina "jó ötlet"-ségéről az a legjobb mutató, hogy a nyűves oroszok otthagyták a koncepciót, és a modern gépeikbe elhagyták a turbinát.
Pedig nekik van frissiben összehozott modern koncepciójuk (Armata), szerintem egy hajtóművet is összedobtak volna már.
Annak tükrében meg különösen sokat mondó, hogy pont az új motor miatt szívnak.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 767
34 572
113
Most őszintén, te melyik moziban ülsz?

Felidézném neked az ausztrálok friss helikopter tenderét, ahol a szándékosan több gépet kértek, mint a rendelkezésre álló Tigerek, hogy az Airbus csak egy nem komolyan vehető ajánlatot adhasson be, pusztán az arc kedvéért.
Miközben a saját katonai vezetőik elismerték, hogy megoldódtak a Tigerjeik problémái, és idestova 1-2 éve megelégedéssel használják is őket.
És láss csodát az Apache nyert.
A turbina "jó ötlet"-ségéről az a legjobb mutató, hogy a nyűves oroszok otthagyták a koncepciót, és a modern gépeikbe elhagyták a turbinát.
Pedig nekik van frissiben összehozott modern koncepciójuk (Armata), szerintem egy hajtóművet is összedobtak volna már.
Annak tükrében meg különösen sokat mondó, hogy pont az új motor miatt szívnak.
Szaud Arábia eredetileg brazil hk-t akart venni.És vettek pl AMX 30ast is anno,meg Tornádó vb-t,meg G3 rohampuskát,stb-csupa nem amcsi fegyvert.Ami azt illeti,most is vesznek,pl kinai dronokat.
Ausztrálok megvették a tigert-csak szarrakat.Nem ekarják ezt a szarrakatot továbbiakban.
De attol még vehetnének,ahogy vettek is-csak ugyanazt a szarrakatot nem akarják megegyszer.De spec vettek ők anno Mirage III vadászgépeket is.
Ez ugyanolyan marhaság,minthogy az Abramsot nem lehet dizellel venni-mert lehet.Eleve az egyik prototipusa dizelmotoros volt.És ami azt illeti,az amcsi hk dizelek nem rosszak voltak.Mikor a Leo 1ben 830 lovas motor volt,akkor a Pattonbab már 900 lovas Continentál csühögött.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 960
72 839
113
Marhaság.Se Egyiptomnak,se Saud Arábiának nem volt kötelező Abramsot vennie.Ausztrália is vehetett volna Leot,ha akar.Taivan az egyetlen,ami Úgy ahogy megfelel az állitásodnak,de még az is vehetett volna koreait,ha nagyon akar.És vettek ők Mirage 2000 gépeket is.
Az az eszement Abrams mennyiség,amit az amcsik maguknak gyártottak,7000 pár száz db.Mennyi T72/80 tankot is gyártottak a ruszkik abban az időben?
Abrams gázturbinájának legnagyobb baja,hogy egy 50 éves tipus,amit alig korszerűsitettek.Hátrányai egy jelentős részét egy korszerű tipus simán ledolgozná.
Ausztrália támogatást vett a hk-kal a kínai veszély ellen az usától, amit a Leoparddal a németektől aligha vehetett volna meg. A szaudiak kényszerből vették. A tendereztetésen az Osorio nyert, de végül az usa megkérte őket, hogy Abrams-t akarnak, nagyon, így az Osorio végül ment a kukába, az Abrams meg a sivatagba. Ezzel szépet húztak az usánkák, mert az akol legolajosabb tagja végre látta, mennyire meg van védve, a brazil modern idők meg visszaléptek pár évtizedet. Egyiptom Izrael békéjéért cserébe kapta a mennyiséget.

Szóval nem itt rohadtul nem csak a technikáról volt szó többnyire.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 767
34 572
113
Ausztrália támogatást vett a hk-kal a kínai veszély ellen az usától, amit a Leoparddal a németektől aligha vehetett volna meg. A szaudiak kényszerből vették. A tendereztetésen az Osorio nyert, de végül az usa megkérte őket, hogy Abrams-t akarnak, nagyon, így az Osorio végül ment a kukába, az Abrams meg a sivatagba. Ezzel szépet húztak az usánkák, mert az akol legolajosabb tagja végre látta, mennyire meg van védve, a brazil modern idők meg visszaléptek pár évtizedet. Egyiptom Izrael békéjéért cserébe kapta a mennyiséget.

Szóval nem itt rohadtul nem csak a technikáról volt szó többnyire.
Valóban beleszól a politika.De korántsem annyira és úgy,ahogy itt lefestitek.Szaudiak annyira benne vannak az USA seggében,hogy akartak ők Leot venni-csak a német politka nem engedte.Nem az amcsi,a német.
Amcsik csak annyira szentek,hogy maguk felé hajlik a kezük-de nem is az az ördög,aminek itt lefestitek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Ausztrálok megvették a tigert-csak szarrakat.Nem ekarják ezt a szarrakatot továbbiakban.
De attol még vehetnének,ahogy vettek is-csak ugyanazt a szarrakatot nem akarják megegyszer.
Ha nem vagy képben, akkor miért kell marhaságokkal össze-vissza vagdalkozni. Fáradj át légyszi a Tiger topicba!
Mégegyszer leírom, hogy a katonák már elégedettek a Tigerrel.
De ha akarnának sem tudnának még egyszer Tigert venni, mert már nem gyártják. A Tiger esetén a jelenlegi helikoptereiket hozták volna az mk3 szintre. Természetesen jóval kedvezőbb áron, mint az új Apache flotta.
De mivel - elég átlátszóan - 29 helikoptert kértek a 22 jelenleg használt Tiger helyett, így az Airbus a maradékot csak H145M-mel tudta volna csak kipótolni.
Szóval nem, nem "vehettek volna újra Tigert".
A szaudiak is vehettek mást,..... amint már vettek amerikait is.
Elgondolkodtál már azon, hogy mi értelme van egyszerre F-15-ösöket, és Eurofightereket egyszerre tartani?

Milyen Pattonban van 900LE-s motor?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 767
34 572
113
Ha nem vagy képben, akkor miért kell marhaságokkal össze-vissza vagdalkozni. Fáradj át légyszi a Tiger topicba!
Mégegyszer leírom, hogy a katonák már elégedettek a Tigerrel.
De ha akarnának sem tudnának még egyszer Tigert venni, mert már nem gyártják. A Tiger esetén a jelenlegi helikoptereiket hozták volna az mk3 szintre. Természetesen jóval kedvezőbb áron, mint az új Apache flotta.
De mivel - elég átlátszóan - 29 helikoptert kértek a 22 jelenleg használt Tiger helyett, így az Airbus a maradékot csak H145M-mel tudta volna csak kipótolni.
Szóval nem, nem "vehettek volna újra Tigert".
A szaudiak is vehettek mást,..... amint már vettek amerikait is.
Elgondolkodtál már azon, hogy mi értelme van egyszerre F-15-ösöket, és Eurofightereket egyszerre tartani?

Milyen Pattonban van 900LE-s motor?
Ja,elégedettek-azért akarják lecserélni.
És mi van.ha közben nőtt a harci helikopter igény?H145M az csak egy felfegyverzett heli,nem csata.Azonkivűl azért az Apach egy egész csöppet nagyobb harcértékű az eredetileg dedikált páncélvadász Tigernél.
Az összesbe,amibe beletették.Mert az M48 is megkapta utólag-meg a IDF Centurionok és a Merkava I is.59ben az M60 750 lovas dizellel indult,majd jött a 900 lovas,végül az 1200lovas változat.Közben volt egy 1470 lovas motor az MBT70be,ami aztán belekerült az egyik Abrams protoba-de @papi -t szépen megkérjük,tűpontosan elmondja a történetét.
Saudi EF vásárlás sima korrupció,meg politika.
Osoriot részben azért mondát vissza a saudiak,hogy a beérkző amcsi katonáknak ismerős legyen-de főleg azért,mert az Abrams egy ligával felette játszik.És frissen bizonyitotta a harcértékét egy háborúban,nem csak egy igéretes protóként létezett
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Valóban beleszól a politika.De korántsem annyira és úgy,ahogy itt lefestitek.Szaudiak annyira benne vannak az USA seggében,hogy akartak ők Leot venni-csak a német politka nem engedte.Nem az amcsi,a német.
Amcsik csak annyira szentek,hogy maguk felé hajlik a kezük-de nem is az az ördög,aminek itt lefestitek.
A német politika kizárólag a Hasogji ügy óta tette partvonalra a szaudi beszerzéseket. Sőt még azóta is szállítanak nekik csak fű alatt.
A nagyobb tételek (EF, A400M) vannak csak jegelve.
Hogy mennyire befolyásolja az amerikai kormányzat a nemzetközi beszerzéseket:
  • horvát-izraeli F-16 megfúrása.
  • a Gripen több országnak való megfúrása.
  • a török S-400-as beszerzés és folyományai.
Soroljam még?
És ezek csak a nyilvánosság elé került dolgok. Ezen felül ott vannak még a háttérben folyó aknamunkák eredményei.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 767
34 572
113
A német politika kizárólag a Hasogji ügy óta tette partvonalra a szaudi beszerzéseket. Sőt még azóta is szállítanak nekik csak fű alatt.
A nagyobb tételek (EF, A400M) vannak csak jegelve.
Hogy mennyire befolyásolja az amerikai kormányzat a nemzetközi beszerzéseket:
  • horvát-izraeli F-16 megfúrása.
  • a Gripen több országnak való megfúrása.
  • a török S-400-as beszerzés és folyományai.
Soroljam még?
És ezek csak a nyilvánosság elé került dolgok. Ezen felül ott vannak még a háttérben folyó aknamunkák eredményei.
És ezen most mit csodálkozol?
Második tételed meg mutatja,hogy az amcsik akkor fojthatnák meg a Gripent.mikor csak akarnák.Se a brazilok,se a thaiok,se mi,se senki nem kaphatná meg,ha nem engednék.És a horvátoknak sem tudná a Saab felajánlani,ha az amcsik nem engednék......De engedik-mert olyan hű de gonosszak és galádak,hogy csak na......
Szóval nem szentek az amcsik,de nem is olyan nagy ördögök.Nekünk se tiltották meg,hogy Leokat vegyünk
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Ja,elégedettek-azért akarják lecserélni.
És mi van.ha közben nőtt a harci helikopter igény?H145M az csak egy felfegyverzett heli,nem csata.Azonkivűl azért az Apach egy egész csöppet nagyobb harcértékű az eredetileg dedikált páncélvadász Tigernél.
Azzal tisztában vagy, hogy az eredeti beszerzés alkalmával is vehettek volna Apache-t? :rolleyes: És most hirtelen rájöttek hogy van olyan is, hogy csata helikopter.
Hja és hogy nekik innentől olyan kell.
Mindenki csökkenti a harci helikopterek számát a drónok térnyerésével. De az ausztrál hadvezetésnek pont most lett hirtelen szüksége plusz 7 helikopterre. :cool:

Még egyszer mondom, a hadvezetés nem akarja már lecserélni, és hidd el, hogy lenne mire elkölteniük a közel 4Mrd USD-t, amibe az Apache-ok kerülni fognak. Hja és az ausztrál hadvezetés nem ismer olyat, hogy csatahelikopter. Náluk ARH van. Armed Reconnaissance Helicopter. Azaz felfegyverzett felderítő helikopter.
 
T

Törölt tag 22302

Guest
az abrams turbinája akkor volt nyerő amikor még a hőképalkotórendszerek igen csak fejletlenek voltak vagy nemigen vőltak elterjedve keleten... no meg akinek nem gond a kero.
Elenyésző különbség van egy turbinás hk és dieseles hk közt hőképalkotón. Mozgásban a lánctalpak meg a lövegcső (ha tüzelt) látható igazán, és az egész gép fokozatosan melegszik a vékonyabb lemezektől a vastagabbakig.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Elenyésző különbség van egy turbinás hk és dieseles hk közt hőképalkotón. Mozgásban a lánctalpak meg a lövegcső (ha tüzelt) látható igazán, és az egész gép fokozatosan melegszik a vékonyabb lemezektől a vastagabbakig.
jó emlékezzz vissza a 72 hőpellengátorának méretére hogy mi volt ha járó motorral mellé álltál és nézd meg egy m1 ét és nézd meg ki állhat mögé és mikor? majd gondolkozz el a müködési elvükőön melyiknek mennyi levegő az igénye? és az a levegőtömeg modern érzékelőkön bizony meglátszik... még csak szilárd tárgyat sem kell felmelegítenie. tehát az eggyik legalább szmből nem látszik a másik szemből is nagyon látszik bokrok mögött is látszik... tüzelés? ahhoz hogy egy tüzelő hkt kiszurj nem kell hőkép :D ahogy egy csapatásban levőhöz se ha porosabb a talaj.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
pach egy egész csöppet nagyobb harcértékű az eredetileg dedikált páncélvadász Tigernél.
Az összesbe,amibe beletették.Mert az M48 is megkapta utólag-meg a IDF Centurionok és a Merkava I is.59ben az M60 750 lovas dizellel indult,majd jött a 900 lovas,végül az 1200lovas változat.
Egyébként van egy 1500 lóerős AVDS-1790 változat is, de eddig semmibe nem került beépítésre.
Egyik gondja, hogy 600 kilóval nehezebb mint az MTU 883 másik, hogy a fogyasztása is harmadával több. Egy MTU 883 úton, ~50 km/h sebesség mellett 200 liter/óra körül fogyaszt, ezzel szemben az AVDS-1790-1500 inkább 300 liter/óra körül. Mind a két motor 1500 lóerő, maximális nyomatékra is 5000 körül vannak, az AVDS-nek annyi előnye van, hogy a nyomatékcsúcsa ~1800 fordulatnál áll rendelkezésre, még az MTU ~2100 fordulatnál éri el ezt.
A GDLS gyártja az MTU motorokat az Egyesült Államokban ugyanabban a gyárban, ahol a Continental AVDS motorok is készülnek.



Ott lenne a CAT/Perkins CV12 motor 1500 lovas változata is, aminek nagyon jó nyomatékgörbéje van, ha jól emlékszem ilyen 1300 rpm körül eléri az 5000 Nm forgatónyomatékot, 1500 fordulaton tud 5250 Nm-et, amit ki tud tartani 2000 fordulatig, de ott sem szakad be, hanem viszonylag szépen leszállóágba megy át és csak 2400 fordulatnál zuhan be. 2002 körül már a Crusader is ezt a motort kapta volna, akkor egységesen cserélni szerették volna az Abrams motorokat is ugyanerre. Aztán a Crusader 55 tonna helyett már csak 40 tonnásnak volt tervezve, akkor ennek a Perkins motornak egy 1000 esetleg az 1200 lóerős változatával számoltak, mert feleslegesnek érezték az 1500 lóerős változatot a 40 tonnásra fogyó gépbe. Természetesen, ahogyan te is mondtad, a GE/Honeywell is nyomult az LV 100-5 turbinával, ami ha jól rémlik 25 százalékos fogyasztáscsökkenést ígért az AGT-1500 turbinához képest és a tömeggel kampányoltak a közel 2 tonnás Perkins dízellel szemben. Egyébként nincs min csodálkozni, hiszen közel 3000 harckocsi átmotorizálásáról volt szó és 20 éve 3 milliárd dolláros költséggel számoltak, ami harckocsinként 1 millió dollárnak felel meg.
Ahogyan a Crusader programból sem lett semmi, ugyanúgy az Abrams dízelmotorosításából sem. Ennek szerintem annyi az oka, hogy nem volt meg az anyagi háttere annak, hogy a 2 intervenció mellett még arra is égessék a pénzt, hogy átfaragják több ezer Abrams hátulját.
Az, hogy más sem rendel ilyen konfigot simán lehet, hogy senki nem szeretné kifizetni az átalakítás költségeit. AVDS-1790-1500 esetén gond lehet az is, hogy senki nem rendszeresítette, a CV12-ből is csak az 1200 lóerős motor került be a Challenger harckocsikba, szóval ez is inkább egzotikum mint elterjedt típus. Így marad a gázturbina vagy esetleg az MTU 880 típuscsalád, de ebben az esetben is számtalan hosszadalmas és költséges tervezésre, próbára, átépítésre lehet számítani. Szerintem az amik simán megcsinálják ezt is, ha lesz valaki aki kifizeti a dolgot, de én úgy gondolom, hogy ez egyszerűen nem éri meg, főleg olyannak nem, aki pár száz darab géppel rendelkezik csak.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
4 298
22 449
113
Nemtudom,én nem kezeltemnem szereltem.De az oroszok a csecsen háború után nem voltak oda érte-ez lehetett a karbantartás hiánya rész.A távol keleti csapatok viszont már akkor is ragaszkodtak hozzá.
Abramsnak már protoként is volt dizel változata,azóta meg egy amcsi,meg egy német dizel hajtáslánc is készült hozzá,de senkinek nem kellettek.
Kb 10 éve meg a GE ajánlotta,hogy lehetne fejleszteni bele 2000+ lovas új turbinát,ami még ráadásul tartósabb is,meg kevesebbet is eszik.És nem kellett a Pentagonnak
Valójában a hk dizelek többnyire egyáltalán nem olyan hűdetartós darabok.
Na várj...
A földrajzi körülmények? Lehet nem szereti a szerpentíneket, meg a ritka levegőt.
Lásd Afgán. A MI-k, típustól függetlenül fuldokoltak a ritka levegő miatt a hegyek között.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 767
34 572
113
Na várj...
A földrajzi körülmények? Lehet nem szereti a szerpentíneket, meg a ritka levegőt.
Lásd Afgán. A MI-k, típustól függetlenül fuldokoltak a ritka levegő miatt a hegyek között.
Nemtudom.Dugattyúmotoros helik meg fel se tudnak menni addig,ameddig egy turbinás.Szerintem inkább az üzemeltetési költséggel van összeföggésben.Szibériaiak meg a hidegben könnyebb indithatósága miatt,namegt a jó nagy erőtöbbletért szerethetik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
És ami azt illeti,az amcsi hk dizelek nem rosszak voltak.Mikor a Leo 1ben 830 lovas motor volt,akkor a Pattonbab már 900 lovas Continentál csühögött.
Erre azért még visszatérnék....
Hány tonna is volt alap kiépítésben a Leo 1, és mennyi az M60?
Nagyjából 10t különbségről indultak.
Minek is csühögött is volna erősebb motor a Leo 1-ben, amikor úgy is jóval jobb kw/t aránnyal rendelkezett.

De hogy visszautaljak @papi írására...
Szerinted, ha 50%-kal többet fogyaszt egy motor azonos körülmények között, akkor az nem szar, a versenytárshoz képest?
Te milyen gyorsan hajítanád be a bozótba a kamionod slusszkulcsát, ha 50%-kal többet fogyasztana, mint a vetélytárs?
Ráadásul itt nem 6 vs. 9 l fogyasztási eltérésről van szó, hanem 100km-enként 100 literről!