pach egy egész csöppet nagyobb harcértékű az eredetileg dedikált páncélvadász Tigernél.
Az összesbe,amibe beletették.Mert az M48 is megkapta utólag-meg a IDF Centurionok és a Merkava I is.59ben az M60 750 lovas dizellel indult,majd jött a 900 lovas,végül az 1200lovas változat.
Egyébként van egy 1500 lóerős AVDS-1790 változat is, de eddig semmibe nem került beépítésre.
Egyik gondja, hogy 600 kilóval nehezebb mint az MTU 883 másik, hogy a fogyasztása is harmadával több. Egy MTU 883 úton, ~50 km/h sebesség mellett 200 liter/óra körül fogyaszt, ezzel szemben az AVDS-1790-1500 inkább 300 liter/óra körül. Mind a két motor 1500 lóerő, maximális nyomatékra is 5000 körül vannak, az AVDS-nek annyi előnye van, hogy a nyomatékcsúcsa ~1800 fordulatnál áll rendelkezésre, még az MTU ~2100 fordulatnál éri el ezt.
A GDLS gyártja az MTU motorokat az Egyesült Államokban ugyanabban a gyárban, ahol a Continental AVDS motorok is készülnek.
L3 Technologies Combat Propulsion Systems makes transmissions and engines for military vehicles.
www.mlive.com
Ott lenne a CAT/Perkins CV12 motor 1500 lovas változata is, aminek nagyon jó nyomatékgörbéje van, ha jól emlékszem ilyen 1300 rpm körül eléri az 5000 Nm forgatónyomatékot, 1500 fordulaton tud 5250 Nm-et, amit ki tud tartani 2000 fordulatig, de ott sem szakad be, hanem viszonylag szépen leszállóágba megy át és csak 2400 fordulatnál zuhan be. 2002 körül már a Crusader is ezt a motort kapta volna, akkor egységesen cserélni szerették volna az Abrams motorokat is ugyanerre. Aztán a Crusader 55 tonna helyett már csak 40 tonnásnak volt tervezve, akkor ennek a Perkins motornak egy 1000 esetleg az 1200 lóerős változatával számoltak, mert feleslegesnek érezték az 1500 lóerős változatot a 40 tonnásra fogyó gépbe. Természetesen, ahogyan te is mondtad, a GE/Honeywell is nyomult az LV 100-5 turbinával, ami ha jól rémlik 25 százalékos fogyasztáscsökkenést ígért az AGT-1500 turbinához képest és a tömeggel kampányoltak a közel 2 tonnás Perkins dízellel szemben. Egyébként nincs min csodálkozni, hiszen közel 3000 harckocsi átmotorizálásáról volt szó és 20 éve 3 milliárd dolláros költséggel számoltak, ami harckocsinként 1 millió dollárnak felel meg.
Ahogyan a Crusader programból sem lett semmi, ugyanúgy az Abrams dízelmotorosításából sem. Ennek szerintem annyi az oka, hogy nem volt meg az anyagi háttere annak, hogy a 2 intervenció mellett még arra is égessék a pénzt, hogy átfaragják több ezer Abrams hátulját.
Az, hogy más sem rendel ilyen konfigot simán lehet, hogy senki nem szeretné kifizetni az átalakítás költségeit. AVDS-1790-1500 esetén gond lehet az is, hogy senki nem rendszeresítette, a CV12-ből is csak az 1200 lóerős motor került be a Challenger harckocsikba, szóval ez is inkább egzotikum mint elterjedt típus. Így marad a gázturbina vagy esetleg az MTU 880 típuscsalád, de ebben az esetben is számtalan hosszadalmas és költséges tervezésre, próbára, átépítésre lehet számítani. Szerintem az amik simán megcsinálják ezt is, ha lesz valaki aki kifizeti a dolgot, de én úgy gondolom, hogy ez egyszerűen nem éri meg, főleg olyannak nem, aki pár száz darab géppel rendelkezik csak.