Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Még jó, hogy sem az orosz, sem az amerikai, de még a T-80U-n szolgáló dél koreai harckocsizók sem értenek veled egyet. Nem úgy veszem észre, hogy bármiféle szakirodalmat, esetleg a felhasználók véleményét olvastad volna.
A fogyasztást leszámítva csak előnyei vannak a turbinának a dízellel szemben.
Azért van a fogysztáson kivűl is pár hátránya.De akinek megvan a háttere,hogy kiegyenlitse őket,az tudja élvezni az előnyeit.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Még jó, hogy sem az orosz, sem az amerikai, de még a T-80U-n szolgáló dél koreai harckocsizók sem értenek veled egyet. Nem úgy veszem észre, hogy bármiféle szakirodalmat, esetleg a felhasználók véleményét olvastad volna.
A fogyasztást leszámítva csak előnyei vannak a turbinának a dízellel szemben.
Logikus. Ezért szabadulna tőle mindenki, aki eddig harckocsiba építette... :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Logikus. Ezért szabadulna tőle mindenki, aki eddig harckocsiba építette... :)
Hát éppen ez az,hogy bár meglenne rá a lehetőség,egyetlen Abrams felhasználó sem igényli a dizelmotort.T80nál meg az orosz gyártásminőség a fő probléma,a megbizhatatlanság.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Hát éppen ez az,hogy bár meglenne rá a lehetőség,egyetlen Abrams felhasználó sem igényli a dizelmotort.T80nál meg az orosz gyártásminőség a fő probléma,a megbizhatatlanság.
T-80-nál nem a turbinával van baj. Az teljesen megbízható, olyannyira hogy több mint 3x annyit bír elméletben, mint a T-72B3 és T-90 V92-es dízele. Gyakorlatban meg még többet. Sőt, még a görög teszteknél is a legmegbízhatóbb motornak számított a GTD-1250.

Amúgy nem tudom hallottál már róla, de az amcsiknál már le akarták váltani az AGT-1500-at... egy másik turbinára :D Ez volt az LV100-5.

Aztán itt a másik, az AVDS-1790... mégsem kellett.

1790+in+abrams.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
T-80-nál nem a turbinával van baj. Az teljesen megbízható, olyannyira hogy több mint 3x annyit bír elméletben, mint a T-72B3 és T-90 V92-es dízele. Gyakorlatban meg még többet. Sőt, még a görög teszteknél is a legmegbízhatóbb motornak számított a GTD-1250.

Amúgy nem tudom hallottál már róla, de az amcsiknál már le akarták váltani az AGT-1500-at... egy másik turbinára :D Ez volt az LV100-5.

Aztán itt a másik, az AVDS-1790... mégsem kellett.

1790+in+abrams.jpg
Nemtudom,én nem kezeltemnem szereltem.De az oroszok a csecsen háború után nem voltak oda érte-ez lehetett a karbantartás hiánya rész.A távol keleti csapatok viszont már akkor is ragaszkodtak hozzá.
Abramsnak már protoként is volt dizel változata,azóta meg egy amcsi,meg egy német dizel hajtáslánc is készült hozzá,de senkinek nem kellettek.
Kb 10 éve meg a GE ajánlotta,hogy lehetne fejleszteni bele 2000+ lovas új turbinát,ami még ráadásul tartósabb is,meg kevesebbet is eszik.És nem kellett a Pentagonnak
Valójában a hk dizelek többnyire egyáltalán nem olyan hűdetartós darabok.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Valójában a hk dizelek többnyire egyáltalán nem olyan hűdetartós darabok.
Hát azért az MTU bírja rendesen... meg a T-72 eredeti V46 és V84 motorjai is. A baj akkor kezdődik amikor elérsz egy szintet a "tuningolással", ott már a megbízhatóság és élettartam rovására mennek a dolgok. Ezt az oroszok elérték a V92-vel. 300 órára van tervezve, de irtózatosan ritka az a motor ami ezt eléri. Ha jól tudom a régi V46 játszva kibír 2x többet is ennél.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Hát azért az MTU bírja rendesen... meg a T-72 eredeti V46 és V84 motorjai is. A baj akkor kezdődik amikor elérsz egy szintet a "tuningolással", ott már a megbízhatóság és élettartam rovására mennek a dolgok. Ezt az oroszok elérték a V92-vel. 300 órára van tervezve, de irtózatosan ritka az a motor ami ezt eléri. Ha jól tudom a régi V46 játszva kibír 2x többet is ennél.
300 :eek:
 
W

Wilson

Guest
Még jó, hogy sem az orosz, sem az amerikai, de még a T-80U-n szolgáló dél koreai harckocsizók sem értenek veled egyet. Nem úgy veszem észre, hogy bármiféle szakirodalmat, esetleg a felhasználók véleményét olvastad volna.
A fogyasztást leszámítva csak előnyei vannak a turbinának a dízellel szemben.
Dehogyis az oroszok feketén fehéren leírták,hogy a gázturbina csak sarkvidéki körülmények között van előnyben a dízellel szemben,ezért használnak illetve kapnak modernizált gázturbinás T-80-at az orosz sarkvidéki csapatok.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Dehogyis az oroszok feketén fehéren leírták,hogy a gázturbina csak sarkvidéki körülmények között van előnyben a dízellel szemben,ezért használnak illetve kapnak modernizált gázturbinás T-80-at az orosz sarkvidéki csapatok.
Meg a távolkeleti és dél szibériai csapatok.De az Abrams meg kifejezetten meleg helyeken van használatban.
Bejzony.A mags teljesitmény sűrűségnek megvan az ára.Valójában megfelelő háttérrel a gázturbina tartósabb,és olcsóbb,meg olcsóbban javitható-felújitható mint a hk dizelmotor.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 548
18 881
113
Hát azért az MTU bírja rendesen... meg a T-72 eredeti V46 és V84 motorjai is. A baj akkor kezdődik amikor elérsz egy szintet a "tuningolással", ott már a megbízhatóság és élettartam rovására mennek a dolgok. Ezt az oroszok elérték a V92-vel. 300 órára van tervezve, de irtózatosan ritka az a motor ami ezt eléri. Ha jól tudom a régi V46 játszva kibír 2x többet is ennél.
A V-46 elvileg 500 üzemóra.
Amivel meg lehet ölni, az a szar olaj és a rossz fagyálló.
Előbbi a főtengely csapágyakat, utóbbi a vízpumpát nyirja ki.
Amúgy nagyon kényes a hűtésre, a hengerfej tömítések gyakran átégnek.

A régi tömítések, gumicsovek miatt, gyakran előfordul RMH. Ha elmegy az olajnyomas, egy perc alatt beáll.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
A V-46 elvileg 500 üzemóra.
A GTD-1250-nek is ennyi volt a javításközi üzemideje kezdetben. Ha jól tudom ezt később kitolták ~1000 órára.
+ egy kis érdekesség. Ugyanezt a turbinát mozdonyokba is ajánlják, ott akár 20.000 órás élettartamot is elérhetik.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Hát éppen ez az,hogy bár meglenne rá a lehetőség,egyetlen Abrams felhasználó sem igényli a dizelmotort.T80nál meg az orosz gyártásminőség a fő probléma,a megbizhatatlanság.
Attól tartok félre értetted. Nem a meglévő típusok az érdekesek, hanem a jelenlegit leváltó program(ok).

Az orosz hadsereg eleve nem kért gázturbinás fejlesztést, a T-14 és a Project 195 sose volt még tervezőasztalon se gázturbinás.

A US Army dettó nem igényelt gázturbinás harckocsit vagy harcjárművet fejlesztési program terén a közelmúltban. Az összes fejlesztés Diesel-motorra épült.

Az Abrams terén a fejlesztési irány jelenleg az Advanced Powerpack Demonstrator, ami szintén egy Diesel-motor.

Szóval az Abrams és a T-80 egy technikai érdekességként vonul a technika történelembe, mert esélyesen ezek lesznek az első és utolsó gázturbinás harckocsitípusok, amiket sorozatban gyártottak.
 
K

kamm

Guest
Még jó, hogy sem az orosz, sem az amerikai, de még a T-80U-n szolgáló dél koreai harckocsizók sem értenek veled egyet. Nem úgy veszem észre, hogy bármiféle szakirodalmat, esetleg a felhasználók véleményét olvastad volna.
A fogyasztást leszámítva csak előnyei vannak a turbinának a dízellel szemben.
What.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Attól tartok félre értetted. Nem a meglévő típusok az érdekesek, hanem a jelenlegit leváltó program(ok).

Az orosz hadsereg eleve nem kért gázturbinás fejlesztést, a T-14 és a Project 195 sose volt még tervezőasztalon se gázturbinás.

A US Army dettó nem igényelt gázturbinás harckocsit vagy harcjárművet fejlesztési program terén a közelmúltban. Az összes fejlesztés Diesel-motorra épült.

Az Abrams terén a fejlesztési irány jelenleg az Advanced Powerpack Demonstrator, ami szintén egy Diesel-motor.

Szóval az Abrams és a T-80 egy technikai érdekességként vonul a technika történelembe, mert esélyesen ezek lesznek az első és utolsó gázturbinás harckocsitípusok, amiket sorozatban gyártottak.
Hát,nem követem az amcsi szándékokat,mert szeszélyesebbek mint egy asszony.Pár éve még egy ellendugattyús dizel motorcsaládot akartak,igy egyesitve gondolván a dizel és a gázturbina előnyeit-dehogy most éppen mi a gondolatjuk,megvallom,nemtudom.Majd meglátjuk,hogy mi lesz rendszeresitve-ha megérjük.40 éve ugyanazt a hk-t pofozgatják,lassan ideje lesz újat csinálniuk
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
T

Törölt tag 22302

Guest
Pár évvel/hónappal ezelőtt találkoztam részletes adatokkal a T- szériás gépek "megbízhatóságával" kapcsolatban de azt most nem találom. Ráírtam egy cimbire, hátha ő tud valamit. Helyette viszont találtam legalább annyira érdekes dolgot - a gépek üzembenntartásához szükséges üzemanyag (kenőanyagok beleszámítva) mennyiség egy éves átlag használatra levetítve.

Na akkor;
A szovjet norma szerint a "tél" 6 hónapot tesz ki az évből (+5C° alatt télnek számít)
A példában szereplő egységek folyamatosan használják a gépeket, 2000km/éves futásteljesítménnyel ami az össz "kilométer tartalék" 20%-t teszi ki. A norma szerint a harckocsikat 10-15ezer megtett kilométerenként kell gyári nagyjavításra küldeni, az "új gépeket" 5e km-ként kell részletesen átnézni, gyári nagyjavítás után 3e km a gyári garancia periódus.

Heti 4 nap gyakorol az állomány a gépekkel, harci riadóval nem számol a példa.
Karbantartási/javítási normák mind a szovjet korszaknak megfelelően vannak betartva, és az összes üzemanyag az elsődlegesen előírt ill. javasolt anyag, nem csere/helyettesítő anyag.
A szervizelést a hadsereg normái és nem a "technikai" normák szerint hajtják végre - TO-1 tavaszi és TO-2 őszi szerviz.

Itt van levezetve a szerviz/javítás/karbantartás alatt felhasznált összes anyag mennyiség szerint.
c8b6b66f2f68a3ae.jpg

c9237a5ef057e38a.jpg

58edc69dbb51f8d2.jpg

4211bc61e16f49f4.jpg


Összesített
be8183fa9a22daf9.jpg


A lényeg: átváltva kilogrammra majd rubelre.
-.jpg

Az alsó két sor a lényeg - éves felhasznált anyag rubelben, legalul a rubel/megtett kilométer. Látható, hogy egy T-80B-t csak a hajtásából eredően egész pontosan 81%-al drágább évente fenntartani, mint egy T-72A-t. Ez az arány semmiben sem változik mondjuk T-72B vagy T-90-nél.