Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 238
33 527
113
Az a gond, hogy nem jöttél rá, hogy miért. Végiggondoltad, hogy vajon miért? Pedig egyszerű.
Van egy teljesen kiépített support rendszerük, több 10.000 kiképzett emberrel. Irgalmatlam mennyiségű felesleges harckocsival, tartalék alkatrésszel. Soha nem tudnak annyit spórolni az üzemanyagon, hogy megérje. Aki meg most venne harckocsit, ezen problémákkal nem kell foglalkoznia. De NEM fog gázturbinásat venni...



Ezt meg honnan a tökből vetted?
Nyilván ezért újítja fel a RM a Challengereket, mert a GD jobb elektronikát tudott volna szállítani!
Nézz már meg egy Sep v3 belsőt, és sírjál!
De a külfpldi vevők is gázturbinával rendelte őket.....
Nézd meg a kenguruk rendszereit,M1A2C rendszereit-és sirjál...???
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 238
33 527
113
MERT GÁZTURBINÁVAL GYÁRTJÁK ! Nem opció a diesel motor most !
MERT NEM RENDELTE MWEG SENKI......Van opció hozzá,3 féle is.
main-qimg-266f1f6be5bca224f0a33074d54e543d

Gázturbina nyomatéka az,ami miatt nem cserélik le.Egy közel 70 tonnás járgánynál rendkivűl fontos ez a nyomatékelőny.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 457
84 446
113
MERT NEM RENDELTE MWEG SENKI......Van opció hozzá,3 féle is.
main-qimg-266f1f6be5bca224f0a33074d54e543d

Gázturbina nyomatéka az,ami miatt nem cserélik le.Egy közel 70 tonnás járgánynál rendkivűl fontos ez a nyomatékelőny.
Senki nem fogja kifizetni azt a pénzt amibe az integració kerül.Amúgy se nagy szám az export Abrams, így meg még csillagászati ara is lenne.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 590
26 283
113
MERT NEM RENDELTE MWEG SENKI......Van opció hozzá,3 féle is.
main-qimg-266f1f6be5bca224f0a33074d54e543d

Gázturbina nyomatéka az,ami miatt nem cserélik le.Egy közel 70 tonnás járgánynál rendkivűl fontos ez a nyomatékelőny.
Meg a lófaxt ! Volt de most már nem opció ! Mindent a gázturbinára építettek fel ! Gondolod , hogy a jó öreg dieselekből nem tudnának még akár +1000Nm-t is kihozni ? Csak megéri e ? Mert a gázturbinánál ez se érte meg !
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 097
113
Meg a lófaxt ! Volt de most már nem opció ! Mindent a gázturbinára építettek fel ! Gondolod , hogy a jó öreg dieselekből nem tudnának még akár +1000Nm-t is kihozni ? Csak megéri e ? Mert a gázturbinánál ez se érte meg !
scania_tahac.jpg

Összelegózták a főnöknek ajándékba anno a Scania dolgozói veretni, kicsit a mérnökök eljátszottak a benne csühögő dízellel is. 3000 lóerő, 6200 Nm forgatónyomaték....Szóval gondolom haditechnikában sem lenne lehetetlen. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
De a külfpldi vevők is gázturbinával rendelte őket.....
Nézd meg a kenguruk rendszereit,M1A2C rendszereit-és sirjál...???
Van egy egyirányú logikai lánc.
Az ausztrálok, a tajvaniak, az egyiptomiak, marokkóiak mind-mind Abramsot KELLETT venniük - mert akartak valamit (politikai vonalon) az USA-tól - az amerikaiaknak nincs csak Abramsuk - Abrams csak gázturbinával létezik - ergo ezen országok gázturbinás harckocsit fognak üzemeltetni. Ilyen egyszerű ez. :cool:

Most linkeltem be az M1A2 SEPv3 belsejét. Az megegyezik az M1A2C-vel tudtommal, amit rendeltek az ausztrálok. Erre a szabványra upgradelik a már meglévő harckocsijaikat is.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 721
72 097
113
Mellesleg ezzel a 70 tonnával csinálnak lassan belőle Tigris II-t ! Kiváncsi lennék ojrópában miképpen boldogulna pont e miatt ?
NAgyjából eddig határig tartják ésszerűnek a hk építést, de az angolok átlépték a Chally 2 kiegészítő blokkjaival. A német Leo 2A7V 64,5 tonna, a mi A7+-jaink 65-67,5 tonna(a páncélzattól függ, ha a standard, akkor 65 körüli), a dán 2A7DNK 68 tonna, ők raktak ugye még A5DK korukban extra páncélt az alváz oldalára is. Szóval ha ezek elmennek, esélyesen ott el tud menni 70-75 tonna is.
 
S

speziale

Guest
Látom,kitört a vihar.
DU páncélzatot azért használják,mert "olcsó".Simán lehet DU nélkül rendelmi igen jó páncélzattal az Abramsot is.
Gázturbinát le lehetbe cserélni,de senki nem akarja lecserélni valahogy mégsem.Mert vannak ugyan hátrányai,de van pár olyan előnye is,ami azokat jol ellensúlyozza.Nyomatékelőnye pedig igen nagy előny.

Azért érdekes,hogy az olyan "pocsék" páncélozású Abramson csak most jelentek meg az előtétpáncélok.És még bőven van hely rajta növelni azt.

Az Abrams is elég rég óta szedegeti fel a tonnáit...az szerinted miből jött?

Elektronikai rendszerei-amik manapság pedig igen fontos harcértékmeghatározó-az Abrams mindig előnyben volt.

ezt mondjuk mire is alapozod? a görög tenderen emlékeim szerint a leopard2 verte az m1-et...

Abramsban még mindig van fejleszthetőségi tartalék,mig a Leo 2 már eléggé a végét járja.

ezt megint mire is alapozod? Az eredeti verzióhoz képest az Abrams is eléggé meghízott...elég megnézni, hogyan tudták rákendácsolni a Trophy-t...

Rögtön a leg szemléletesebb példa erre a gázturbina.Egyszerre előny és hátrány.De az a tényező,hogy a lehetséges alternativ dizelmotorok megléte ellenére egyetlen felhasználó sem cseréli le,mutatja,hogy az előnyök fajsúlyosabb számukra a hátrányoknál.

Az Abrams-hoz nem úgy van elérhető dízel, mint az F16-hoz a GE vagy PW hajtómű...ezt előbb integrálni kellene...és hát ki fogja azt kifizetni ha senki más nem használja dízellel?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 457
84 446
113
Nagyjából 70 tonna az amit meg nem befolyásol lényegesen a terep és az időjárás.Ma már a motorerő nem gáz, a németek ezelőtt 42 évvel tudtak 1500LE-t. Ma gond nélkül menne nekik azonos motor térfogat,tömeg és fogyasztás mellett akár 2000LE is.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Német.De eredetileg volt egy Continentál motor is hozzá,meg késöbb még egy.Bárki megrendelheti a beépitést-csak senki nem teszi
Akkor most kezdj el gondolkodni, hogy milyen árat kapnál FMS (Foreign Military Sales) procedúrában mondjuk 60db ilyen harckocsira, ha a marokkóiak alap modelre kaptak egy 7+M USD-s átalakítási ajánlatot. Ide idézném a svájci vagy a finn vadászgép tenderre benyújtott F-18/F-35-ös ajánlatot. Tudnak FMS-en belül olyan ajánlatot adni, hogy nevetve választod azt, amit az amerikaiak akarnak. Hja és persze a MTU/RENK hajtást nem akárki rakhatja be a gépbe, mint a GDELS.
Arra már a lengyeleket is próbálják rávezetni, hogy kizárólag olyan modellt (és pontosan olyat!! ) szabad az amerikaiaktól megrendelni, amit az amerikai hadsereg/flotta/marines használ. Ellenkező esetben a hozzányúlás ára elveszi minden életkedvedet.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 723
28 881
113
NAgyjából eddig határig tartják ésszerűnek a hk építést, de az angolok átlépték a Chally 2 kiegészítő blokkjaival. A német Leo 2A7V 64,5 tonna, a mi A7+-jaink 65-67,5 tonna(a páncélzattól függ, ha a standard, akkor 65 körüli), a dán 2A7DNK 68 tonna, ők raktak ugye még A5DK korukban extra páncélt az alváz oldalára is. Szóval ha ezek elmennek, esélyesen ott el tud menni 70-75 tonna is.
Egyáltalán nem biztos. Sőt. Hidak, utak terhelhetősége, fajlagos talajnyomás, hogy csak néhányat említsek. Az orosz hk.-k nem véletlenül vannak 60 tonna alatt.