itt most megint nem értem mivel vitatkozol. Annyit állítottam, hogy a Leo2a4 gyártása 92-ig tartott, a svéd tender meg 93-ban volt. Szóval jó eséllyel a svéd tenderre küldött gép még csak az ékpáncélban különbözött az A4-től és nem a végleges A5-nek tekinthető. Ha akarod hívhatod Leo2A5 proto-nak is felőlem
Prototípusok
1989-ben a Leopard 2 KVT-t (Komponenten-Versuchsträger, azaz komponens próbajármű) az ötödik tétel járműveivel építették meg, ezt később átdolgozták az IVT-be (Instrumenten-Versuchsträger, azaz műszerpróba jármű).
A KVT -t további páncélzatokkal, béléscsövekkel, új típusú, elektromos meghajtású tolóajtóval látták el a vezető számára, átrendezett nyílásokat a parancsnok és a rakodó számára, valamint fokozott védelmet a tornyos tető számára.
Az EMES 15 felemelkedett, és páncélozott házat kapott, míg a PERI-R 17-et, amely immár független termikus látócsatornát tartalmazott, a parancsnoki állomás bal hátsó részébe helyezték át.
Ennek a járműnek a tömege körülbelül 60,5 tonna volt, és a páncélzatot olyan mértékben növelték, amennyi az idő és a fenyegetések szempontjából elegendőnek számított.
A torony és a hajótest elején található további páncélos csomagok D-technológiával készültek, de a torony súlynövekedése miatt ehhez új FCS/stabilizáló rendszerre volt szükség, ez azt jelentette, hogy hidraulikusról elektromosra váltottak.
A kísérletek után átalakították IVT -re, és csatlakozott az IFIS (Integrált parancs és információs rendszer) programhoz.
A KVT -vel végzett fejlesztési tesztek kiértékelése után azonban 1991 -ben két TVM -t (Truppenversuchsmuster, azaz csapatpróbajárművek) építettek, amelyek nyolcadik kötegelt járművekre épültek, ezek TVM max és TVM min (62,5 t) néven váltak ismertté.
Tekintettel arra, hogy a TVM max és min közötti különbségek olyan kicsik, nem beszélek róluk részletesen.
A változó politikai légkör és a csökkenő védelmi költségvetés miatt megváltoztak a TVM -ekkel és a Leopard 2 "Improved" -vel kapcsolatos tervek, ez volt a KWS program kezdete.
1992 -ben Svájc, Hollandia és Németország egy mannheimi konferencián szerződést írt alá a KWS II projekt konfigurálásáról.
A TVM 2 -t (átalakított ötödik kötegelt jármű) a "Mannheim -konfigurációra" építették, és 1993 és 1994 között alaposan tesztelték.
Az első Leopard 2A5 -ösöket 1995. november 30 -án hivatalosan átadták a német páncélosiskolának.
Svéd tárgyalások
Svédország új MBT -t keresett a Strv 103 -asok és a régi Centurionok helyett, kiírt egy pályázatot egy új MBT -re.
Idézeteket fogok használni a projekt egyik emberétől, ne feledje, hogy a Google svédből fordítva:
Idézet
Információkérés
Az elméleti értékelés befejezése után négy potenciális beszállítónak RFI -t (Request For Information) küldtek. 1991. november 11-én. 1992. március 1-jén válaszokat kaptak arra, hogy a Challenger 2 (Vickers Defense, Egyesült Királyság), a Leclerc (GIAT, Franciaország), a Leopard 2 "Improved" (Krauss-Maffei, Németország) és az M1A2 "Abrams tankok "(General Dynamics, USA) úgy ítélték meg, hogy megfelel a pályázati dokumentáció követelményeinek. Ebben az összefüggésben meg kell jegyezni, hogy a Krauss-Maffei által benyújtott RFI-válasz nem tartotta fenn ugyanazt a minőségi szintet, mint a másik három szállító válaszai . A projektcsoportban azt a kérdést tették fel, hogy a németeket valóban érdekli -e a közbeszerzésben való részvétel - talán csak egy szabványos választ nyújtottak be a "brosúra információk" alapján ? De hamar rájöttünk, hogy komoly az érdeklődésük ...
Kezdetben a négy versenyző volt:
Idézet
- A British Challenger 2 a Challenger 1 továbbfejlesztett változata volt, beleértve a vadonatúj tornyot is
- Az amerikai M1A2 az M1A1 széles körben kifejlesztett változata volt, többek között irányítási rendszerekkel, periszkóppal IRV -vel a csoportvezető számára, és hogy az autó elektronikus rendszerét adat buszrendszerrel látták el
- A German Leopard 2 Improved jelentősen javított tartály volt az előző A4 -es verzióhoz képest; főként az autó ballisztikus védelmére és a kocsivezető periszkópjára való tekintettel
- A francia Leclerc még fejlesztés alatt álló tank volt; három férfi legénység, automatikus töltés és hiperbár motor, 8 tonnával alacsonyabb összsúllyal, mint a versenytársak
Általános következtetések:
Idézet
- Valamennyi kocsi nagyrészt egyenértékű volt a mobilitás tekintetében, előnye a Leclerc gyorsulásának a nagy fajlagos motorteljesítmény miatt. Meglepő módon az akadálymentesítést egyébként nem befolyásolta a nagy súlykülönbség. Leclerc 7 tonnával kevesebb volt, mint a többi kocsi.
- A Leopard 2 Improved gyakorló lőszerrel és a lövések legrövidebb idejével érte el a legjobb találati eredményeket. Harci lőszerrel az M1A2 lőtt a legjobban. A kocsivezető megfigyelési lehetőségei a legjobbak az M1A2 -ben. A kocsinak azonban nem volt napi nézete a kocsi menedzsere számára.
- A Leopard 2 Improved elölről a legjobb ballisztikus védelemmel, az ellenséges lövedékek elleni védelemmel rendelkezett, és további védelmet kapott a torony tetején. Az M1A2 ballisztikus védelmet kapott az exportált változatban. A legjobb ballisztikus védelem elleni lövési kísérleteket az Egyesült Államokban hajtották végre. Egyébként az M1A2 túlélési képessége jó volt, amikor a lőszert a legénységtől elkülönítve tárolták.
- A tesztelt kocsik közül az M1A2 volt az egyetlen, amely működési irányítási rendszerrel rendelkezett. Az M1A2 irányítási rendszere hatékonyan alkalmazkodik a svéd követelményekhez. Egy prototípus -tervezési rendszerrel továbbfejlesztett Leopard 2 -t kölcsönöztek kifejezetten a menedzsment kísérleteihez. Ezt a felügyeleti rendszert is értékelték, miután bizonyos módosítások megfeleltek a svéd követelményeknek, és ez lett az alapja annak a felügyeleti rendszernek, amelyet később szállítottak a Strv 122 -vel.
- A Leopard 2 Improved és az M1A2 rendelkezett a legnagyobb rendelkezésre állással és a legkevesebb hibával a próbaidőszak alatt. Itt kiderült, hogy Leclerc nem teljesen kifejlődött, hanem számos, többé -kevésbé súlyos gyermekkori betegség érintette.
További részletek:
Idézet
A tankokkal végzett paracetikus kísérletekkel párhuzamosan az FMV műszaki teszteket és elemzéseket végzett. Különösen a harci kocsik túlélése - a képességet szigorú felülvizsgálatnak vetették alá. Csúsztatási vizsgálatokat végeztek minden országban a különböző tartályok védőmoduljainak almintái ellen az alvázban és a tornyokban. A megfelelő tesztet szintén elvégezték a megfelelő forró lőszerekkel (kissé alacsonyabb fenyegetettségi szint az alvázra) a Karlsborgi FFK-n minden tank ellen, vagy svéd fejlesztésű védelemmel látták el Åkers Krutbruk és a német partner partner IBD (Ingenieurbüro Deisenroth) ellen. Mivel nem kaptunk elegendő dokumentációt a szállítótól,
Ez egy ballisztikus védelem volt, amely sok hozzáállásban 50-100%-kal növelte a védelem szintjét, mindenekelőtt a franciáknál, de az amerikai tanknál is (amit egy négycsillagos amerikai tábornok meglepett a felülvizsgálattal). A tankok aláírásait különböző hullámhossztartományokban is feltérképezték - amihez többek között a FOA is hozzájárult.
Az összes vizsgált iparág 1993. június 1 -ig nyújtott be ajánlatot. Jelentős mennyiségű kötőanyag érkezett az FMV -hez, és mintegy 3000 kiegészítő írásbeli kérdést nyújtottak be az ajánlattevőknek. A pályázat beérkezése után megtörtént a hivatalos értékelés. Ez az értékelés taktikai, technikai és gazdaságos volt. Számítógép-alapú értékelési modellben több mint 2000 különböző paramétert értékeltek.
Az év második felében újratárgyalásokat folytattak a beszállítókkal. Ezt a munkát úgy tervezték, hogy először a megrendelés tervezetét az ajánlattevőkkel együttműködve készítették el. Ezt követően további árajánlatokat kértek a végrehajtott változtatásokra vonatkozóan. A harmadik rendelettervezet volt az alapja a végső tárgyalásoknak, és a kormány javaslatának alapja. Ezt 1993. december 22 -én terjesztették a kormány elé.
Végül a további értékelés után a 2 -es leopárdot választották a legjobb versenytársnak.
Amint az a svéd tárgyalásokból és a kiszivárgott dokumentumokból is kitűnik, a Leopard 2 "Improved" kiváló kialakítás volt az MBT szempontjából sok szempontból:
- A védelem kiváló volt, és a legjobb az akkor használatban lévő NATO MBT-k között
- A tűzerő ismét csúcsminőségű volt, csak a régi lőszertől (DM33) szenvedett, amelyet hamarosan új lőszer bevezetésével megoldottak.
- A három tesztelt MBT közül a mobilitást tartották a legjobbnak, míg a Leclerc gyorsításban felülmúlta, más problémái is voltak, amelyek rontották az összminősítést
- A legjobb megbízhatósággal és a legkevesebb hibával rendelkezett a kísérletek során
- A C2 rendszer volt a második legjobb, az M1A2 -ek felülkerekedtek rajta, bár az IVT -n használt rendszert módosították és svéd célokra használták.
Mindenesetre fontos felismerni, hogy nem ismerjük a tesztparaméterek teljes kiterjedését, ezért fel kell ismernünk, hogy a különbségek egyes paramétereknél kicsik vagy elhanyagolhatóak lehetnek.
Disclaimer This is NOT a request or suggestion for the next patch/immediate future, so please, keep the comments about the vehicle itself and not about "powercreep" or when it should be implemented. We are here to discuss the vehicle and it's implementation, whenever that may be. Thanks for stayi...
forum.warthunder.com