Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 631
62 462
113
elhiszem, nekem sem volt a szívem csücske az anyagtanszék - pedig szerintem az egyik legszebb szakirány

Pedig tényleg az egyik legérdekesebb tudomány. De azon a szinten ahogyan te érted, itt nem érti senki (szerintem)

Neked talán mond ez a szabadalom valamit:

Szovjet BT-70Sh szabadalma van a linken. (elvileg)
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Elektrosalakos hegesztés:

Akkor kezdésnek egy elrendezésvázlat:

629d6ff3cee4ef58cd94e8482f46d661.png


Röviden: Fogsz két vastag lemezt, hézaggal összeilleszted, majd a két oldaláról és alul vízhűtéses rézlemezeket erősítesz fel. Ebbe az előkészített formába bevezeted a huzalelektródát (vagy huzalelektródákat) amit köré előzőleg salakot kell vezetni. A huzalelektródákra ráküldött áram fogja előbb a salakot megolvasztani. Fontos megjegyezni, hogy ez nem ívhegesztés, az ív csak a kezdetén kell. Az olvadt salak ekkor már folyadék, így az ellenállása is lecsökken, majd az ív kialszik és szépen olvad tovább a salak, a huzalelektróda és az alapanyag is.

A rézlemez ahhoz kell, hogy a salakot - és így a varratot a helyén tartsa és segít hűteni az ömledéket. Ez amiatt kell, mert egy hatalmas ömledék van, ami nagyon lassan hűl le, emiatt a varrat mechanikai tulajdonságai az első körben rosszak - a hosszú lehűlési idő miatt a szemcsék erőteljesen eldurvulnak, megnőnek. Emiatt a szilárdság és a szívósság egyaránt lecsökken, a ridegtörési veszély megnő.

Ezen úgy lehet leginkább segíteni, hogy a lehető legkisebb varratkeresztmetszetet kell előállítani, viszont az ömledék viszkozitását is figyelni kell, különben kötéshiba lesz. A szívóssági gondokat főként a nikkel-ötvözésű hegesztőanyaggal lehet javítani, csak a nikkel lerontja az ömledék viszkozitását, emiatt nagyobb hézag kell, ami miatt nagyobb lesz a hegesztésből származó deformáció, illetve több idő van a szennyezésnek dúsulni a varrat közepén - ami már minimális kén-tartalom mellett is melegrepedést okoz.

Szintén gond, hogy a réz is reakcióba lép, ami ridegtörést okozhat.

Megfelelő trükkökkel amúgy kézben tartható feladat. A kezdeti gondok után 200-250mm-es anyagokat hegesztettünk viszonylag jó mechanikai tulajdonságok mellett össze.
Köszi a magyarázatot!
Még egy kérdés: milyen esetekben használják ezt az elektrosalakos hegesztést? És hogy ne legyen annyira off, harckocsigyártásnál szerinted előfordul?
 

Cevat

Well-Known Member
2020. október 22.
1 121
3 085
113
Ozymandias.Nagyra értékelem a metallurgiai ismereteidet,de a Liberty-osztály elött már tíz évvel készült hajóosztály hegesztéssel.A német zsebcsatahajók (1929-től) teljesen hegesztett kivitelűek voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 786
18 087
113
Köszi a magyarázatot!
Még egy kérdés: milyen esetekben használják ezt az elektrosalakos hegesztést? És hogy ne legyen annyira off, harckocsigyártásnál szerinted előfordul?
Hol használják?

Manapság javítottak rajta, a reaktorépítésnél meg a nehéz (150 tonna felett) nálunk is előjön.

Harckocsin a torony vastag öntvényeinél tudom elképzelni, bár ahogy írtam, a Challanger-nél már elektronsugaras hegesztés volt vákuumkamrában.

A lemezeket simán, kézzel hegesztik, kétoldali tompavarrattal.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 786
18 087
113
Ozymandias.Nagyra értékelem a metallurgiai ismereteidet,de a Liberty-osztály elött már tíz évvel készült hajóosztály hegesztéssel.A német zsebcsatahajók (1929-től) teljesen hegesztett kivitelűek voltak.
Köszi a kiegészítést. Úgy emlékeztem, hogy ezek még részben hegesztett/szegecseltek voltak - de már jóval kevesebb szegecseléssel.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 786
18 087
113
Pedig tényleg az egyik legérdekesebb tudomány. De azon a szinten ahogyan te érted, itt nem érti senki (szerintem)

Neked talán mond ez a szabadalom valamit:

Szovjet BT-70Sh szabadalma van a linken. (elvileg)
Combos, nemesíthető, finomszemcsés acél, extrém alakítással. Mondjuk a mikroötvözők összetétele meg mennyisége is érdekes - első blikkre keveslem a nikkelt, de szerintem felmennek 3%-ig is.

Mondjuk a varrat mechanikai tulajdonságaira kívancsi lennék...
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg and fip7
M

molnibalage

Guest
Ozymandias.Nagyra értékelem a metallurgiai ismereteidet,de a Liberty-osztály elött már tíz évvel készült hajóosztály hegesztéssel.A német zsebcsatahajók (1929-től) teljesen hegesztett kivitelűek voltak.
A wiki szerint "csak" 90%-ban és úgy emlékszem egy könyv alapján, hogy a legkritikusabb helyeken nem merték elhagyni még őket.
Meg a német hajók lassan készültek, a súlycsökkentés volt a cél, nem a sebesség.
A Libertynél senkit nem érdekelt a hajó súlye. Az már annál inkább, hogy milyen gyorsan készül.
A jó szegecselés, képzett munkást igényelt. Egy középszar hegesztést megcsinálta erős túlzással bárki és kurva gyorsan.
Na, emiatt törtek a Libertyk...
Mert akkor azért kiderült, hogy törésmechanikailag nem úgy van az ám...
 
S

speziale

Guest
Miről beszélsz dudi?
A Leopárd 2A4 teknő oldal páncélja 50 mm hengerelt acél.
A T-64/72/80/90 esetén ez az érték 80 mm hengerelt acél.

A harckocsikat úgy tervezik, hogy szemből/oldalról egy adott szögtartományon belül védelemt nyújtsanak.
A Leopárd 2 oldala 15 fokos szögben mindössze 200 mm vastag. Ezt egy T-62 is lazán belövi bármivel 2 km-ről. De még az első RPG-7 is!
A T-64/72/80 oldala 15 fokos szögben 320 mm vastag. Ez védelmet nyújt 2 km-ről a legelterjedtebb 105 mm-s lövedékek ellen a korszakban!
Az L52A3 250 mm-t üt át 2 km-en. A 80's évek elején jelent meg olyan KE lövedék nyugaton ami ezt be tudta lőni....

30 fokos szögben a Leopárd 2A4 teknőjének a védelme 100 mm... A Zsu-57-2-s gépágyúja már képes lehet belőni.... Más komolyabb lövedékekről nem beszélve.
Ezzel szemben a T-64/72/80 esetén, ugyan ebben a szögben 160 mm-ről beszélünk, amit 1990-ig semmilyen 25/30 mm-s gépágyú nem tud belőni.

A torony páncélzatnál a doboz alakú tornya a Leopárdnak ugyan ilyen szar.
Ha tényleg igaz a torony 150 mm-s oldalsó védelme a személyzetnél, akkor az csak 15 fokig véd a régi lövedékek ellen.
30 fokos szögben 300 mm KE-ről beszélünk, ezt már a T-62-s is belövi 2 km-ről BM21-el vagy BM28-al...
A T-72B tornyát oldalról, ebből a szögből meg sem tudod lőni, olyan lapos a beesési szög.
A T-64/80 esetén hasonló a helyzet.

A szovjet tankoknak egyszerűen jobb volt az oldalvédelmük, ami szemből is sokat számít 10-30 fok között!

ha már ennyit hivatkozunk rá, akkor nézzük meg mit mond a svéd teszt az oldalsó védelemmel kapcsolatban...

a svédek szerint a Leo2 célfelülete 20 fokból 70%-ban 30 fokból kb. 60%-ban véd 3-400mm között...
a kettő közötti különbséget nagyon nagy valószínűséggel a Leo2 torony oldalán a 30+4*12+40mm-es elrendezésű rész jelenti, ugyanis 20 fokban még ez is 3-400mm közötti védelmet ad, 30 fokban meg már nem....
némi méricskélés után az jön ki, hogy a toronynak kb. harmada védett 30 fokos szögből...vagyis a test több mint 60%-ának védettnek kell lennie 3-400mm között 30 fokos szögből....
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
W

Wilson

Guest
Az orosz T-72B3 harckocsik torony rácsozásához egy kis adalék...egy 2020 szeptemberi cikk formájában...

A védelmi minisztérium megváltoztatta a harcjárművek korszerűsítésével kapcsolatos hozzáállását ettől az évtől kezdve minden szállítási szerződésben további páncélrácsok rögzítésére kell felszerelni.

экрання защита, бмп-3, бтр-82а, т-90м, т-14 армата, т-72б3, т-80бвм. армия-2020
С
Fotó: Vitaly Kuzmin

A múlt héten ért véget a Hadsereg 2020 katonai és műszaki fórum. A kiállításon a fegyverek és katonai felszerelések legújabb, többek között kísérleti példányai mellett a sorozatgyártású harcjárművek széles választéka is szerepelt. Figyelemre méltó, hogy a bemutatott harckocsik, gyalogsági harcjárművek és páncélozott személyszállító járművek számos modellje további védelmi elemekkel, többek között rács pajzsokkal volt felszerelve. Az orosz hadsereg az elmúlt néhány évben programot hajtott végre a páncélozott járművek védelmének növelése érdekében. A legújabb T-90M és T-80BVM harckocsik és BMPT harcjárművek jellemzői a rácsos vêdelem és a kiegészítő páncélelemek. Ezen túlmenően, az idei évtől kezdve a BMP-3-ra (és esetleg a BTR-82-re) vonatkozó valamennyi szerződésben szerepel az a követelmény, hogy a hareceszközöket további védőfelszerelésekkel kell felszerelni.

A 2010-es évek elején a védelmi minisztérium meglehetősen szkeptikusan állt a harcjárművek ilyen jellegű módosításaihoz. A harckocsik speciális páncélzatának - az úgynevezett "városi harci felszerelés" - projektjét többször is kezdeményezték, majd hirtelen leállították. Számos orosz katonai szakértő bírálta az amerikai tapasztalatokat, miszerint a páncélozott járműveket az iraki harci műveletek során kiegészítő védelemmel látták el. Az ukrán harckocsik, BMP-k és APC-k is rendkívül negatív kritikát kaptak. Ezeket az extra rácsos pajzsokkal ellátott járműveket az ukrán fegyveres erők és a nemzeti gárda tömegesen használta az ország délkeleti részén zajló harcokban.

A közelmúltig az Orosz Fegyveres Erők korlátozott tapasztalatokkal rendelkeztek a rácsháló és a kiegészítő páncélzat alkalmazásával kapcsolatban. A második csecsen háború alatt speciális készleteket gyártottak a BTR-80-as páncélozott személyszállító járművek továbbfejlesztésére. Az előállított darabszám nem ismert. De feltehetően körülbelül ezer körüli darabszámról beszélünk. A harci műveletek befejezése után három, T-62-es harckocsikkal felszerelt zászlóaljat átalakítottak. A járművek a 42. gépesített gàrda lövészhadosztály 70., 71. és 291. ezredéhez tartoztak. A harckocsik oldalára rácshálót szereltek, és a torony hátsó részét is lefedték. A rácsos "hatvankettedik" 2009-ig szolgált, amikor a hadosztályt feloszlatták, és ezredeit gépesített lövészdandárrá szervezték át.

Érdemes megjegyezni, hogy a "csecsen" T-62-esek részt vettek a 2008. augusztusi dél-oszétiai harcokban. Legalább egy jármű elveszett. Augusztus 10-én a 71. ezred egyik harckocsiját tisztázatlan körülmények között találat érte Cshinvalban. Parancsnoka, Neff főhadnagy meghalt. Az orosz hadsereg szakértői több tanulmányban és tudományos konferencia jegyzőkönyvében kifejtették a kiegészítő páncélvédelem hiányosságait. A rácsok különösen a harcjárművek futóművét terhelik. Ez esetleges meghibásodásokhoz, valamint az élettartam lerövidüléséhez vezet.

ELSŐ IDŐK

2012-2013-ban a védelmi minisztérium elindított egy úgynevezett városi harckocsi projektet. A T-72-es és T-90-es harckocsik speciális védelmi készleteiről volt szó, amelyek a városi területeken folytatott harci műveletekhez hivatottak alkalmassá tenni őket. A készleteket a tervek szerint raktárakban tartották volna. És szükség esetén telepíteni is fogják őket. Ezután a katonai tárca forrásai megadták a hozzávetőleges paramétereket. A törmelék leküzdésére a városi tankot buldózer lapáttalszerelik fel. Ezenkívül a harckocsi alját páncéllemezekkel erősítik meg az aknák elleni védelem érdekében. A források szerint a harckocsitest körül "egy speciális rácsot rögzítenek, amely felrobbantja a hordozható páncéltörő rendszerek robbanófejét, mielőtt az érintkezne a páncélzattal.

A készlet létrehozását az Acélkutató Intézetnek kellett volna elvégeznie. Az intézet azonban megjegyezte, hogy akkoriban a katonasággal folytatott tárgyalások előzetes jellegűek voltak. A Tudományos Kutatóintézet képviselője különösen azt nyilatkozta, hogy "jelenleg a védelmi minisztériummal a szóbeli tárgyalások szintjén dolgozunk, így a készlet végleges paramétereit, beleértve az árat is, csak az összes dokumentum véglegesítése után határozzák meg.

Ugyanebben az évben a Nyizsnyij Tagilban megrendezett orosz fegyverkiállításon az UralVagonZavod vállalat egy T-72B3 harckocsit mutatott be városi harcra. Úgy tűnik, hogy a jármű egy proaktív Uralvagonzavod konstrukció volt, amit a jellegzetes sivatagi cikcakkos álcázási színezés is


A harckocsit buldózerpengével, kiegészítő dinamikus védelemmel (amely a harckocsi minden oldalát teljesen lefedte), valamint a torony oldalát és hátulját borító rácsokkal látták el. A parancsnoki állomást speciális páncélvédőkkel látták el. A "városi" T-72B3 fő jellemzője azonban az aktív védelmi rendszer volt. A statikus bemutató mellett a harckocsi dinamikus gépbemutatón is részt vett. Leküzdötte az akadályokat, és ágyúval és géppuskával célpontokat talált el. Összességében a tank jó mozgékonyságot mutatott. Külsőleg nem tűnt úgy, hogy a "városi újdonság" futási tulajdonságait tekintve alulmaradna a szokásos "hetvenkettes" és "kilencvenes" modellekkel szemben.

Figyelemre méltó, hogy a rácsos pajzzsal felszerelt T-72-es és T-90-es is a RAE-n volt látható, mégpedig abban az évben először. Ezek, akárcsak a "városi" T-72B3-on, a tankok hátsó részét és tornyát fedték. A városi harckocsi készletekkel kapcsolatos munka csaknem hét évig húzódott. Egyes források szerint a munkát teljesen leállították, majd újrakezdték. Csak tavaly tavasszal jelentette ki egy interjúban Szergej Bibik vezérőrnagy, a Páncélozott Járművek Főigazgatóságának kinevezett vezetője: "A helyi fegyveres konfliktusok során szerzett tapasztalatok lehetővé tették számunkra, hogy befejezzük a munkát a harckocsik és gyalogsági harcjárművek modern kiegészítő védelmi készleteinek kifejlesztésén a városi terepen való működésükhöz.

2020-ban a készleteket már a csapatokhoz fogják szállítani. A SABTU vezetője azonban nem pontosította, hogy a "városi készlet" milyen elemeket tartalmaz. Az új "test páncélzatú" harckocsikat és páncélozott gyalogsági harcjárműveket még nem mutatták be kiállításokon és nyilvános bemutatókon. Az újdonságokról egyelőre a közösségi médiában sincsenek még képek.

A PÁNCÉLVÉDELEM MESTERMŰVEI

Egyértelmű, hogy Szergej Bibik vezérőrnagy interjújában a "helyi fegyveres konfliktusok" tapasztalataira utal. Kétségtelen, hogy szíriai harci műveletekről van szó. Ott a kormánycsapatok egész "remekműveket" alkottak páncélozott védőelemek és rácsok felhasználásával. Valószínűleg ez az oka annak, hogy a Védelmi Minisztérium további páncélvédelmet és szerel fel a harckocsikra, és páncélozott személyszállító járművekre.

2014. május 9-én a győzelem napi felvonuláson bemutatták az első teljesen új fejlesztésű harcjárműveket, a T-14 Armata harckocsikat és a T-15 nehéz gyalogsági harcjárműveket.

A dinamikus védelem mellett mindkét jármű rácsos pajzsot kapott. Ezek a harckocsi test hátsó részét borították. Azóta a dinamikus oldalvédelem, valamint az oldalsó és a tornyokon lévő lamellás pajzsok minden modern orosz harckocsin kötelezőek.

A legújabb T-80BVM és T-90M harckocsik ilyen elemekkel vannak felszerelve.

32-4-1350.jpg

A T-90M-en egy eredeti elemet hajtanak végre páncéltörő rakétarendszerektől rács formájában. Fotó: RIA Novosztyi

Ezzel kapcsolatban figyelemre méltó, hogy a páncéltörő rakétarendszerek elleni védelem egy meglehetősen eredeti elemét vezették be a Ninety-M-en. Ezek a kábelek többféle súllyal rendelkeznek. Ezek a torony aljára vannak rögzítve, és a harckocsi testig terjedő teret fedik le. Elméletileg egy ilyen akadályba ütközve a rakéta robbanófejének fel kellene robbannia. Korábban ilyen passzív védelmi elemeket használtak az izraeli hadseregben a Merkava és a Magach harckocsikon (az amerikai M-60 harckocsi továbbfejlesztett változata).

De a legérdekesebb példa arra, hogy a kiegészítő páncélvédelmet a harckocsik harci képességeinek radikális növelésére használják, a T-72B3M. Amióta a B-hármasokat elkezdték szállítani a csapatoknak, ezeket a járműveket épp gyenge védelmük miatt éles kritikák érték. A média már 2013-ban is arról számolt be, hogy a T-90-es tankok helyett az új harckocsikról lemondanak. A katonai részleg forrásai különösen azt a tényt említették az egyik panaszként, hogy a dinamikus védelmi elemek csak a torony elejét és a jármű oldalainak elejét fedték le. A B-hármas továbbfejlesztett változatáról az első fotók először 2017-ben jelentek meg. Ezek a járművek ekkor a Déli Katonai Körzet újonnan alakult 150. Gépesített Lövészhadosztályánál álltak szolgálatba. 2018-ban az újdonságot hivatalosan először az Army-2018 katonai és műszaki fórumon mutatták be. A T-72B3M mostantól hivatalosan is részt vesz a Vörös téren megrendezett győzelmi felvonuláson, az újdonságot a Taman hadosztály 1. gárdista harckocsiezrede is megkapta.

A harckocsi harci képességeit a torony oldalaira és oldalaira szerelt kiegészítő védelemmel növelték. A harckocsi hátsó részét is hagyományosan lamellás pajzsok fedték. A dinamikus védelem oldalsó elemeit egy speciális puha burkolat veszi körül. Ezért könnyen felszerelhetőek, és nem növelik jelentősen a harcjármű tömegét.
 
W

Wilson

Guest
2.

RÁCS A "HÁRMAS" SZÁMÁRA.

A páncélozott személyszállító járműveket és a gyalogsági harcjárműveket még csak most kezdték el felszerelni kiegészítő páncélvédelmi elemekkel és rácsos pajzsokkal. A "Army-2019" fórumon Szergej Abdulov, a JSC "Special Design Bureau of Machine Building" vezető tervezője kijelentette, hogy "a már leszállított és az orosz hadseregnek szállítani tervezett BMP-3 gyalogsági harcjárművek a közeljövőben további védelmet kapnak üreges rudak és acélpajzsok formájában az RPG lövések elleni védelem érdekében".

Elsőként a BMP-3-asok kapják meg a pajzsokat, amelyeket a védelmi minisztérium a 168 harcjármű 2021-ig történő szállítására vonatkozó szerződés keretében vásárol 14 milliárd rubelért. A tervek szerint a három jármű a Déli Katonai Körzet harci járműparkjához csatlakozik majd. Az SKBM vezető tervezőjének nyilatkozata szerint a hadsereg által a 2015-2017-es szerződések keretében kapott három járművet is korszerűsítik, hogy további páncélvédelmet építsenek be. Ekkor mintegy 200 harcjárművet szállítottak le.

Mit tudunk a BMP-3 rácsos páncélzatáról?

A járművek burkolatára speciális tartószerkezeteket hegesztenek. Páncéllemezeket szerelnek rájuk. Ez utóbbiak a harcjármű oldalait, hátulját, valamint a tornyot fedik. Ezek az elemek védik a BMP-t a repeszektől, a kis kaliberű automata ágyúk tüzétől és a nagy kaliberű géppuskák tüzétől. Figyelemre méltó, hogy a három páncélozott jármű védelme kétrétegű. A páncéllemezekre rácspajzsokat is szereltek. Védelmet nyújtanak a kézi páncéltörő gránátvetőkkel szemben. Az oldalsó páncéllemezekkel kombinálva védelmet nyújtanak a páncéltörő rakéták ellen. Sajnos még nem világos, hogy az új kiegészítő páncélzatot az orosz hadsereg más páncélozott járművein is alkalmazzák-e majd.

Nem kizárt, hogy az újdonságot a BMP-2M Berezsok modullal is bevezethetik. A Kurganets családba tartozó BMP-k megérkezéséig ezek a korszerűsített harcjárművek maradtak a legerősebb könnyű páncélozott járművek az Orosz Fegyveres Erők arzenáljában. Egyelőre azonban nem látszik, hogy a védelmi minisztériumnak átadott Twin-M járműveken további védelmet lehetne elhelyezni. Bár néhány évvel ezelőtt a Kurganmashzavod és a Research Institute of Steel bemutatta a BMP-2M egy igen érdekes változatát (de Berezsok modul nélkül), új páncéltörő rendszerrel, és ami a legfontosabb, további páncélvédelemmel és rácsos pajzsokkal.

Az újdonságot az Army-2015 fórumon mutatták be. A BTR-82-es páncélozott személyszállító járműveken is további védelemre lehet számítani. Az Army-2020 fórumon a Military Industrial Company bemutatta a BTR-82 modernizációjának egy új távoli fegyverzeti modullal ellátott változatát. Az új modell rácsos pajzsát és további páncélelemeit is kiállították. A VPK még tavaly, a Army 2019 fórumon mutatta be a BTR-82AT városi harcra szánt változatát. A páncélozott személyszállító technikai megoldásokkal történő kiegészítő páncélozása sok tekintetben hasonlított a BMP-3-on alkalmazott megoldáshoz. A páncéllemezek a harckocsi testhez vannak erősítve, amelyekhez viszont rácsok vannak rögzítve. Ha figyelmesen tanulmányozza a BTR-82 páncélozott személyszállító járművekről a védelmi minisztérium honlapján közzétett fényképeket és videókat, akkor láthatja, hogy a csapatok ez év óta kapnak a harckocsi testén jól megkülönböztető tartókkal ellátott harckocsikat. Szükség van rájuk a további páncélvédelmi elemek, valamint a rácspajzsok elhelyezéséhez. A járműveket eddig túlnyomórészt a tengerészgyalogságnak szállították. Sajnos a BMP-3-mal ellentétben a BTR-82-esekre vonatkozó, kiegészítő páncélvédelemmel felszerelt szerződésekről nincs információ. Lehetséges azonban, hogy az orosz védelmi minisztérium kiegészítéseket tett a meglévő szerződésekhez, beleértve a már gyártásban lévő páncélozott személyszállító járművek utólagos felszerelésének szükségességét.

 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 160
87 413
113
Utóbbi napokban heves vitát váltott ki egyes topikokban az orosz harckocsik védettsége. A Vojennaja Prijomka ma reggeli adása, ami a"Harckocsizók Napja" (75 éve szeptember 12.) alkalmából került adásba. Bemutatja az orosz fegyveres erők 4 harckocsijának- T-72B3, T-80BVM, T-90M "Proriv" és T-14 Armata védelmi rendszereit.

Az újságírók figyelembe veszik a védelem minden típusát: a legegyszerűbb rácsoktól a távírányított elektronikus zavarás legösszetettebb komplexumáig. De a fő téma a szupertitkos "Relikt" reaktív páncél tesztje lesz, amelyet először mutatnak meg a tv-ben és mesélnek a tulajdonságairól.
A néző megismerheti a Stora és az Arena-M elektronikus és aktív védelmi rendszereinek képességeit, a T-14 Armata komplex védelmi rendszerét, és hogyan lehet egy közönséges polgári járművet elrejteni tank védelmi rendszereinek segítségével.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
T

Törölt tag

Guest
Utóbbi napokban heves vitát váltott ki egyes topikokban az orosz harckocsik védettsége. A Vojennaja Prijomka ma reggeli adása, ami a"Harckocsizók Napja" (75 éve szeptember 12.) alkalmából került adásba. Bemutatja az orosz fegyveres erők 4 harckocsijának- T-72B3, T-80BVM, T-90M "Proriv" és T-14 Armata védelmi rendszereit.

Az újságírók figyelembe veszik a védelem minden típusát: a legegyszerűbb rácsoktól a távírányított elektronikus zavarás legösszetettebb komplexumáig. De a fő téma a szupertitkos "Relikt" reaktív páncél tesztje lesz, amelyet először mutatnak meg a tv-ben és mesélnek a tulajdonságairól.
A néző megismerheti a Stora és az Arena-M elektronikus és aktív védelmi rendszereinek képességeit, a T-14 Armata komplex védelmi rendszerét, és hogyan lehet egy közönséges polgári járművet elrejteni tank védelmi rendszereinek segítségével.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerintem sikerült tönkretenni a kis robbantó kamràt .o_O
15:41 nél a kisérletnél mintha egy elég nagy repedés jelenne meg rajta...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 160
87 413
113
Szerintem sikerült tönkretenni a kis robbantó kamràt .o_O
15:41 nél a kisérletnél mintha egy elég nagy repedés jelenne meg rajta...
De a kísérlet sikeres volt -70C fokos laboratóriumi körülmények között, a Relikt kibírta a robbantást. Ahogy a NII vezető mérnöke említi, eddig csak -45 fok között tesztelték.
 
T

Törölt tag

Guest
De a kísérlet sikeres volt -70C fokos laboratóriumi körülmények között, a Relikt kibírta a robbantást. Ahogy a NII vezető mérnöke említi, eddig csak -45 fok között tesztelték.
Mivel olyan szinten nem beszélek oroszul hogy a videót megértsem, angol felirat meg nem volt, fogalmam sincs mit akartak bizonyítani (talán egyszer lesz egy angol szinkron vagy feliratos verzió...)

A videón szereintem annyit láttunk hogy a vékony lemezt a fő páncél elé téve egy 45 fokos szögben lőtt kicsi kumulatív töltet végül is nem égette át a főpáncélt.
Meg azt láttuk még hogy a robbantó kamra épp hogy nem repült szét...
Az ominózus jelenet végén a főnök tekintetén látszik hogy valószínű ő megértette hogy rossz ötlet volt a kamra mellett állni a kísérlet alatt. :confused:
 
M

molnibalage

Guest
Mivel olyan szinten nem beszélek oroszul hogy a videót megértsem, angol felirat meg nem volt, fogalmam sincs mit akartak bizonyítani (talán egyszer lesz egy angol szinkron vagy feliratos verzió...)

A videón szereintem annyit láttunk hogy a vékony lemezt a fő páncél elé téve egy 45 fokos szögben lőtt kicsi kumulatív töltet végül is nem égette át a főpáncélt.
Meg azt láttuk még hogy a robbantó kamra épp hogy nem repült szét...
Az ominózus jelenet végén a főnök tekintetén látszik hogy valószínű ő megértette hogy rossz ötlet volt a kamra mellett állni a kísérlet alatt. :confused:
Elég jól felismeri az orosz szöveget és a fordító elég jól rakja át angolba.