Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 489
55 657
113
elhiszem, nekem sem volt a szívem csücske az anyagtanszék - pedig szerintem az egyik legszebb szakirány

Pedig tényleg az egyik legérdekesebb tudomány. De azon a szinten ahogyan te érted, itt nem érti senki (szerintem)

Neked talán mond ez a szabadalom valamit:

Szovjet BT-70Sh szabadalma van a linken. (elvileg)
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Elektrosalakos hegesztés:

Akkor kezdésnek egy elrendezésvázlat:

629d6ff3cee4ef58cd94e8482f46d661.png


Röviden: Fogsz két vastag lemezt, hézaggal összeilleszted, majd a két oldaláról és alul vízhűtéses rézlemezeket erősítesz fel. Ebbe az előkészített formába bevezeted a huzalelektródát (vagy huzalelektródákat) amit köré előzőleg salakot kell vezetni. A huzalelektródákra ráküldött áram fogja előbb a salakot megolvasztani. Fontos megjegyezni, hogy ez nem ívhegesztés, az ív csak a kezdetén kell. Az olvadt salak ekkor már folyadék, így az ellenállása is lecsökken, majd az ív kialszik és szépen olvad tovább a salak, a huzalelektróda és az alapanyag is.

A rézlemez ahhoz kell, hogy a salakot - és így a varratot a helyén tartsa és segít hűteni az ömledéket. Ez amiatt kell, mert egy hatalmas ömledék van, ami nagyon lassan hűl le, emiatt a varrat mechanikai tulajdonságai az első körben rosszak - a hosszú lehűlési idő miatt a szemcsék erőteljesen eldurvulnak, megnőnek. Emiatt a szilárdság és a szívósság egyaránt lecsökken, a ridegtörési veszély megnő.

Ezen úgy lehet leginkább segíteni, hogy a lehető legkisebb varratkeresztmetszetet kell előállítani, viszont az ömledék viszkozitását is figyelni kell, különben kötéshiba lesz. A szívóssági gondokat főként a nikkel-ötvözésű hegesztőanyaggal lehet javítani, csak a nikkel lerontja az ömledék viszkozitását, emiatt nagyobb hézag kell, ami miatt nagyobb lesz a hegesztésből származó deformáció, illetve több idő van a szennyezésnek dúsulni a varrat közepén - ami már minimális kén-tartalom mellett is melegrepedést okoz.

Szintén gond, hogy a réz is reakcióba lép, ami ridegtörést okozhat.

Megfelelő trükkökkel amúgy kézben tartható feladat. A kezdeti gondok után 200-250mm-es anyagokat hegesztettünk viszonylag jó mechanikai tulajdonságok mellett össze.
Köszi a magyarázatot!
Még egy kérdés: milyen esetekben használják ezt az elektrosalakos hegesztést? És hogy ne legyen annyira off, harckocsigyártásnál szerinted előfordul?
 

Cevat

Well-Known Member
2020. október 22.
1 093
2 859
113
Ozymandias.Nagyra értékelem a metallurgiai ismereteidet,de a Liberty-osztály elött már tíz évvel készült hajóosztály hegesztéssel.A német zsebcsatahajók (1929-től) teljesen hegesztett kivitelűek voltak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 766
17 863
113
Köszi a magyarázatot!
Még egy kérdés: milyen esetekben használják ezt az elektrosalakos hegesztést? És hogy ne legyen annyira off, harckocsigyártásnál szerinted előfordul?
Hol használják?

Manapság javítottak rajta, a reaktorépítésnél meg a nehéz (150 tonna felett) nálunk is előjön.

Harckocsin a torony vastag öntvényeinél tudom elképzelni, bár ahogy írtam, a Challanger-nél már elektronsugaras hegesztés volt vákuumkamrában.

A lemezeket simán, kézzel hegesztik, kétoldali tompavarrattal.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 766
17 863
113
Ozymandias.Nagyra értékelem a metallurgiai ismereteidet,de a Liberty-osztály elött már tíz évvel készült hajóosztály hegesztéssel.A német zsebcsatahajók (1929-től) teljesen hegesztett kivitelűek voltak.
Köszi a kiegészítést. Úgy emlékeztem, hogy ezek még részben hegesztett/szegecseltek voltak - de már jóval kevesebb szegecseléssel.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 766
17 863
113
Pedig tényleg az egyik legérdekesebb tudomány. De azon a szinten ahogyan te érted, itt nem érti senki (szerintem)

Neked talán mond ez a szabadalom valamit:

Szovjet BT-70Sh szabadalma van a linken. (elvileg)
Combos, nemesíthető, finomszemcsés acél, extrém alakítással. Mondjuk a mikroötvözők összetétele meg mennyisége is érdekes - első blikkre keveslem a nikkelt, de szerintem felmennek 3%-ig is.

Mondjuk a varrat mechanikai tulajdonságaira kívancsi lennék...
 
  • Tetszik
Reactions: Kalormen and fip7
M

molnibalage

Guest
Ozymandias.Nagyra értékelem a metallurgiai ismereteidet,de a Liberty-osztály elött már tíz évvel készült hajóosztály hegesztéssel.A német zsebcsatahajók (1929-től) teljesen hegesztett kivitelűek voltak.
A wiki szerint "csak" 90%-ban és úgy emlékszem egy könyv alapján, hogy a legkritikusabb helyeken nem merték elhagyni még őket.
Meg a német hajók lassan készültek, a súlycsökkentés volt a cél, nem a sebesség.
A Libertynél senkit nem érdekelt a hajó súlye. Az már annál inkább, hogy milyen gyorsan készül.
A jó szegecselés, képzett munkást igényelt. Egy középszar hegesztést megcsinálta erős túlzással bárki és kurva gyorsan.
Na, emiatt törtek a Libertyk...
Mert akkor azért kiderült, hogy törésmechanikailag nem úgy van az ám...
 
S

speziale

Guest
Miről beszélsz dudi?
A Leopárd 2A4 teknő oldal páncélja 50 mm hengerelt acél.
A T-64/72/80/90 esetén ez az érték 80 mm hengerelt acél.

A harckocsikat úgy tervezik, hogy szemből/oldalról egy adott szögtartományon belül védelemt nyújtsanak.
A Leopárd 2 oldala 15 fokos szögben mindössze 200 mm vastag. Ezt egy T-62 is lazán belövi bármivel 2 km-ről. De még az első RPG-7 is!
A T-64/72/80 oldala 15 fokos szögben 320 mm vastag. Ez védelmet nyújt 2 km-ről a legelterjedtebb 105 mm-s lövedékek ellen a korszakban!
Az L52A3 250 mm-t üt át 2 km-en. A 80's évek elején jelent meg olyan KE lövedék nyugaton ami ezt be tudta lőni....

30 fokos szögben a Leopárd 2A4 teknőjének a védelme 100 mm... A Zsu-57-2-s gépágyúja már képes lehet belőni.... Más komolyabb lövedékekről nem beszélve.
Ezzel szemben a T-64/72/80 esetén, ugyan ebben a szögben 160 mm-ről beszélünk, amit 1990-ig semmilyen 25/30 mm-s gépágyú nem tud belőni.

A torony páncélzatnál a doboz alakú tornya a Leopárdnak ugyan ilyen szar.
Ha tényleg igaz a torony 150 mm-s oldalsó védelme a személyzetnél, akkor az csak 15 fokig véd a régi lövedékek ellen.
30 fokos szögben 300 mm KE-ről beszélünk, ezt már a T-62-s is belövi 2 km-ről BM21-el vagy BM28-al...
A T-72B tornyát oldalról, ebből a szögből meg sem tudod lőni, olyan lapos a beesési szög.
A T-64/80 esetén hasonló a helyzet.

A szovjet tankoknak egyszerűen jobb volt az oldalvédelmük, ami szemből is sokat számít 10-30 fok között!

ha már ennyit hivatkozunk rá, akkor nézzük meg mit mond a svéd teszt az oldalsó védelemmel kapcsolatban...

a svédek szerint a Leo2 célfelülete 20 fokból 70%-ban 30 fokból kb. 60%-ban véd 3-400mm között...
a kettő közötti különbséget nagyon nagy valószínűséggel a Leo2 torony oldalán a 30+4*12+40mm-es elrendezésű rész jelenti, ugyanis 20 fokban még ez is 3-400mm közötti védelmet ad, 30 fokban meg már nem....
némi méricskélés után az jön ki, hogy a toronynak kb. harmada védett 30 fokos szögből...vagyis a test több mint 60%-ának védettnek kell lennie 3-400mm között 30 fokos szögből....
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
W

Wilson

Guest
Az orosz T-72B3 harckocsik torony rácsozásához egy kis adalék...egy 2020 szeptemberi cikk formájában...

A védelmi minisztérium megváltoztatta a harcjárművek korszerűsítésével kapcsolatos hozzáállását ettől az évtől kezdve minden szállítási szerződésben további páncélrácsok rögzítésére kell felszerelni.

экрання защита, бмп-3, бтр-82а, т-90м, т-14 армата, т-72б3, т-80бвм. армия-2020
С
Fotó: Vitaly Kuzmin

A múlt héten ért véget a Hadsereg 2020 katonai és műszaki fórum. A kiállításon a fegyverek és katonai felszerelések legújabb, többek között kísérleti példányai mellett a sorozatgyártású harcjárművek széles választéka is szerepelt. Figyelemre méltó, hogy a bemutatott harckocsik, gyalogsági harcjárművek és páncélozott személyszállító járművek számos modellje további védelmi elemekkel, többek között rács pajzsokkal volt felszerelve. Az orosz hadsereg az elmúlt néhány évben programot hajtott végre a páncélozott járművek védelmének növelése érdekében. A legújabb T-90M és T-80BVM harckocsik és BMPT harcjárművek jellemzői a rácsos vêdelem és a kiegészítő páncélelemek. Ezen túlmenően, az idei évtől kezdve a BMP-3-ra (és esetleg a BTR-82-re) vonatkozó valamennyi szerződésben szerepel az a követelmény, hogy a hareceszközöket további védőfelszerelésekkel kell felszerelni.

A 2010-es évek elején a védelmi minisztérium meglehetősen szkeptikusan állt a harcjárművek ilyen jellegű módosításaihoz. A harckocsik speciális páncélzatának - az úgynevezett "városi harci felszerelés" - projektjét többször is kezdeményezték, majd hirtelen leállították. Számos orosz katonai szakértő bírálta az amerikai tapasztalatokat, miszerint a páncélozott járműveket az iraki harci műveletek során kiegészítő védelemmel látták el. Az ukrán harckocsik, BMP-k és APC-k is rendkívül negatív kritikát kaptak. Ezeket az extra rácsos pajzsokkal ellátott járműveket az ukrán fegyveres erők és a nemzeti gárda tömegesen használta az ország délkeleti részén zajló harcokban.

A közelmúltig az Orosz Fegyveres Erők korlátozott tapasztalatokkal rendelkeztek a rácsháló és a kiegészítő páncélzat alkalmazásával kapcsolatban. A második csecsen háború alatt speciális készleteket gyártottak a BTR-80-as páncélozott személyszállító járművek továbbfejlesztésére. Az előállított darabszám nem ismert. De feltehetően körülbelül ezer körüli darabszámról beszélünk. A harci műveletek befejezése után három, T-62-es harckocsikkal felszerelt zászlóaljat átalakítottak. A járművek a 42. gépesített gàrda lövészhadosztály 70., 71. és 291. ezredéhez tartoztak. A harckocsik oldalára rácshálót szereltek, és a torony hátsó részét is lefedték. A rácsos "hatvankettedik" 2009-ig szolgált, amikor a hadosztályt feloszlatták, és ezredeit gépesített lövészdandárrá szervezték át.

Érdemes megjegyezni, hogy a "csecsen" T-62-esek részt vettek a 2008. augusztusi dél-oszétiai harcokban. Legalább egy jármű elveszett. Augusztus 10-én a 71. ezred egyik harckocsiját tisztázatlan körülmények között találat érte Cshinvalban. Parancsnoka, Neff főhadnagy meghalt. Az orosz hadsereg szakértői több tanulmányban és tudományos konferencia jegyzőkönyvében kifejtették a kiegészítő páncélvédelem hiányosságait. A rácsok különösen a harcjárművek futóművét terhelik. Ez esetleges meghibásodásokhoz, valamint az élettartam lerövidüléséhez vezet.

ELSŐ IDŐK

2012-2013-ban a védelmi minisztérium elindított egy úgynevezett városi harckocsi projektet. A T-72-es és T-90-es harckocsik speciális védelmi készleteiről volt szó, amelyek a városi területeken folytatott harci műveletekhez hivatottak alkalmassá tenni őket. A készleteket a tervek szerint raktárakban tartották volna. És szükség esetén telepíteni is fogják őket. Ezután a katonai tárca forrásai megadták a hozzávetőleges paramétereket. A törmelék leküzdésére a városi tankot buldózer lapáttalszerelik fel. Ezenkívül a harckocsi alját páncéllemezekkel erősítik meg az aknák elleni védelem érdekében. A források szerint a harckocsitest körül "egy speciális rácsot rögzítenek, amely felrobbantja a hordozható páncéltörő rendszerek robbanófejét, mielőtt az érintkezne a páncélzattal.

A készlet létrehozását az Acélkutató Intézetnek kellett volna elvégeznie. Az intézet azonban megjegyezte, hogy akkoriban a katonasággal folytatott tárgyalások előzetes jellegűek voltak. A Tudományos Kutatóintézet képviselője különösen azt nyilatkozta, hogy "jelenleg a védelmi minisztériummal a szóbeli tárgyalások szintjén dolgozunk, így a készlet végleges paramétereit, beleértve az árat is, csak az összes dokumentum véglegesítése után határozzák meg.

Ugyanebben az évben a Nyizsnyij Tagilban megrendezett orosz fegyverkiállításon az UralVagonZavod vállalat egy T-72B3 harckocsit mutatott be városi harcra. Úgy tűnik, hogy a jármű egy proaktív Uralvagonzavod konstrukció volt, amit a jellegzetes sivatagi cikcakkos álcázási színezés is


A harckocsit buldózerpengével, kiegészítő dinamikus védelemmel (amely a harckocsi minden oldalát teljesen lefedte), valamint a torony oldalát és hátulját borító rácsokkal látták el. A parancsnoki állomást speciális páncélvédőkkel látták el. A "városi" T-72B3 fő jellemzője azonban az aktív védelmi rendszer volt. A statikus bemutató mellett a harckocsi dinamikus gépbemutatón is részt vett. Leküzdötte az akadályokat, és ágyúval és géppuskával célpontokat talált el. Összességében a tank jó mozgékonyságot mutatott. Külsőleg nem tűnt úgy, hogy a "városi újdonság" futási tulajdonságait tekintve alulmaradna a szokásos "hetvenkettes" és "kilencvenes" modellekkel szemben.

Figyelemre méltó, hogy a rácsos pajzzsal felszerelt T-72-es és T-90-es is a RAE-n volt látható, mégpedig abban az évben először. Ezek, akárcsak a "városi" T-72B3-on, a tankok hátsó részét és tornyát fedték. A városi harckocsi készletekkel kapcsolatos munka csaknem hét évig húzódott. Egyes források szerint a munkát teljesen leállították, majd újrakezdték. Csak tavaly tavasszal jelentette ki egy interjúban Szergej Bibik vezérőrnagy, a Páncélozott Járművek Főigazgatóságának kinevezett vezetője: "A helyi fegyveres konfliktusok során szerzett tapasztalatok lehetővé tették számunkra, hogy befejezzük a munkát a harckocsik és gyalogsági harcjárművek modern kiegészítő védelmi készleteinek kifejlesztésén a városi terepen való működésükhöz.

2020-ban a készleteket már a csapatokhoz fogják szállítani. A SABTU vezetője azonban nem pontosította, hogy a "városi készlet" milyen elemeket tartalmaz. Az új "test páncélzatú" harckocsikat és páncélozott gyalogsági harcjárműveket még nem mutatták be kiállításokon és nyilvános bemutatókon. Az újdonságokról egyelőre a közösségi médiában sincsenek még képek.

A PÁNCÉLVÉDELEM MESTERMŰVEI

Egyértelmű, hogy Szergej Bibik vezérőrnagy interjújában a "helyi fegyveres konfliktusok" tapasztalataira utal. Kétségtelen, hogy szíriai harci műveletekről van szó. Ott a kormánycsapatok egész "remekműveket" alkottak páncélozott védőelemek és rácsok felhasználásával. Valószínűleg ez az oka annak, hogy a Védelmi Minisztérium további páncélvédelmet és szerel fel a harckocsikra, és páncélozott személyszállító járművekre.

2014. május 9-én a győzelem napi felvonuláson bemutatták az első teljesen új fejlesztésű harcjárműveket, a T-14 Armata harckocsikat és a T-15 nehéz gyalogsági harcjárműveket.

A dinamikus védelem mellett mindkét jármű rácsos pajzsot kapott. Ezek a harckocsi test hátsó részét borították. Azóta a dinamikus oldalvédelem, valamint az oldalsó és a tornyokon lévő lamellás pajzsok minden modern orosz harckocsin kötelezőek.

A legújabb T-80BVM és T-90M harckocsik ilyen elemekkel vannak felszerelve.

32-4-1350.jpg

A T-90M-en egy eredeti elemet hajtanak végre páncéltörő rakétarendszerektől rács formájában. Fotó: RIA Novosztyi

Ezzel kapcsolatban figyelemre méltó, hogy a páncéltörő rakétarendszerek elleni védelem egy meglehetősen eredeti elemét vezették be a Ninety-M-en. Ezek a kábelek többféle súllyal rendelkeznek. Ezek a torony aljára vannak rögzítve, és a harckocsi testig terjedő teret fedik le. Elméletileg egy ilyen akadályba ütközve a rakéta robbanófejének fel kellene robbannia. Korábban ilyen passzív védelmi elemeket használtak az izraeli hadseregben a Merkava és a Magach harckocsikon (az amerikai M-60 harckocsi továbbfejlesztett változata).

De a legérdekesebb példa arra, hogy a kiegészítő páncélvédelmet a harckocsik harci képességeinek radikális növelésére használják, a T-72B3M. Amióta a B-hármasokat elkezdték szállítani a csapatoknak, ezeket a járműveket épp gyenge védelmük miatt éles kritikák érték. A média már 2013-ban is arról számolt be, hogy a T-90-es tankok helyett az új harckocsikról lemondanak. A katonai részleg forrásai különösen azt a tényt említették az egyik panaszként, hogy a dinamikus védelmi elemek csak a torony elejét és a jármű oldalainak elejét fedték le. A B-hármas továbbfejlesztett változatáról az első fotók először 2017-ben jelentek meg. Ezek a járművek ekkor a Déli Katonai Körzet újonnan alakult 150. Gépesített Lövészhadosztályánál álltak szolgálatba. 2018-ban az újdonságot hivatalosan először az Army-2018 katonai és műszaki fórumon mutatták be. A T-72B3M mostantól hivatalosan is részt vesz a Vörös téren megrendezett győzelmi felvonuláson, az újdonságot a Taman hadosztály 1. gárdista harckocsiezrede is megkapta.

A harckocsi harci képességeit a torony oldalaira és oldalaira szerelt kiegészítő védelemmel növelték. A harckocsi hátsó részét is hagyományosan lamellás pajzsok fedték. A dinamikus védelem oldalsó elemeit egy speciális puha burkolat veszi körül. Ezért könnyen felszerelhetőek, és nem növelik jelentősen a harcjármű tömegét.
 
W

Wilson

Guest
2.

RÁCS A "HÁRMAS" SZÁMÁRA.

A páncélozott személyszállító járműveket és a gyalogsági harcjárműveket még csak most kezdték el felszerelni kiegészítő páncélvédelmi elemekkel és rácsos pajzsokkal. A "Army-2019" fórumon Szergej Abdulov, a JSC "Special Design Bureau of Machine Building" vezető tervezője kijelentette, hogy "a már leszállított és az orosz hadseregnek szállítani tervezett BMP-3 gyalogsági harcjárművek a közeljövőben további védelmet kapnak üreges rudak és acélpajzsok formájában az RPG lövések elleni védelem érdekében".

Elsőként a BMP-3-asok kapják meg a pajzsokat, amelyeket a védelmi minisztérium a 168 harcjármű 2021-ig történő szállítására vonatkozó szerződés keretében vásárol 14 milliárd rubelért. A tervek szerint a három jármű a Déli Katonai Körzet harci járműparkjához csatlakozik majd. Az SKBM vezető tervezőjének nyilatkozata szerint a hadsereg által a 2015-2017-es szerződések keretében kapott három járművet is korszerűsítik, hogy további páncélvédelmet építsenek be. Ekkor mintegy 200 harcjárművet szállítottak le.

Mit tudunk a BMP-3 rácsos páncélzatáról?

A járművek burkolatára speciális tartószerkezeteket hegesztenek. Páncéllemezeket szerelnek rájuk. Ez utóbbiak a harcjármű oldalait, hátulját, valamint a tornyot fedik. Ezek az elemek védik a BMP-t a repeszektől, a kis kaliberű automata ágyúk tüzétől és a nagy kaliberű géppuskák tüzétől. Figyelemre méltó, hogy a három páncélozott jármű védelme kétrétegű. A páncéllemezekre rácspajzsokat is szereltek. Védelmet nyújtanak a kézi páncéltörő gránátvetőkkel szemben. Az oldalsó páncéllemezekkel kombinálva védelmet nyújtanak a páncéltörő rakéták ellen. Sajnos még nem világos, hogy az új kiegészítő páncélzatot az orosz hadsereg más páncélozott járművein is alkalmazzák-e majd.

Nem kizárt, hogy az újdonságot a BMP-2M Berezsok modullal is bevezethetik. A Kurganets családba tartozó BMP-k megérkezéséig ezek a korszerűsített harcjárművek maradtak a legerősebb könnyű páncélozott járművek az Orosz Fegyveres Erők arzenáljában. Egyelőre azonban nem látszik, hogy a védelmi minisztériumnak átadott Twin-M járműveken további védelmet lehetne elhelyezni. Bár néhány évvel ezelőtt a Kurganmashzavod és a Research Institute of Steel bemutatta a BMP-2M egy igen érdekes változatát (de Berezsok modul nélkül), új páncéltörő rendszerrel, és ami a legfontosabb, további páncélvédelemmel és rácsos pajzsokkal.

Az újdonságot az Army-2015 fórumon mutatták be. A BTR-82-es páncélozott személyszállító járműveken is további védelemre lehet számítani. Az Army-2020 fórumon a Military Industrial Company bemutatta a BTR-82 modernizációjának egy új távoli fegyverzeti modullal ellátott változatát. Az új modell rácsos pajzsát és további páncélelemeit is kiállították. A VPK még tavaly, a Army 2019 fórumon mutatta be a BTR-82AT városi harcra szánt változatát. A páncélozott személyszállító technikai megoldásokkal történő kiegészítő páncélozása sok tekintetben hasonlított a BMP-3-on alkalmazott megoldáshoz. A páncéllemezek a harckocsi testhez vannak erősítve, amelyekhez viszont rácsok vannak rögzítve. Ha figyelmesen tanulmányozza a BTR-82 páncélozott személyszállító járművekről a védelmi minisztérium honlapján közzétett fényképeket és videókat, akkor láthatja, hogy a csapatok ez év óta kapnak a harckocsi testén jól megkülönböztető tartókkal ellátott harckocsikat. Szükség van rájuk a további páncélvédelmi elemek, valamint a rácspajzsok elhelyezéséhez. A járműveket eddig túlnyomórészt a tengerészgyalogságnak szállították. Sajnos a BMP-3-mal ellentétben a BTR-82-esekre vonatkozó, kiegészítő páncélvédelemmel felszerelt szerződésekről nincs információ. Lehetséges azonban, hogy az orosz védelmi minisztérium kiegészítéseket tett a meglévő szerződésekhez, beleértve a már gyártásban lévő páncélozott személyszállító járművek utólagos felszerelésének szükségességét.

 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 871
81 508
113
Utóbbi napokban heves vitát váltott ki egyes topikokban az orosz harckocsik védettsége. A Vojennaja Prijomka ma reggeli adása, ami a"Harckocsizók Napja" (75 éve szeptember 12.) alkalmából került adásba. Bemutatja az orosz fegyveres erők 4 harckocsijának- T-72B3, T-80BVM, T-90M "Proriv" és T-14 Armata védelmi rendszereit.

Az újságírók figyelembe veszik a védelem minden típusát: a legegyszerűbb rácsoktól a távírányított elektronikus zavarás legösszetettebb komplexumáig. De a fő téma a szupertitkos "Relikt" reaktív páncél tesztje lesz, amelyet először mutatnak meg a tv-ben és mesélnek a tulajdonságairól.
A néző megismerheti a Stora és az Arena-M elektronikus és aktív védelmi rendszereinek képességeit, a T-14 Armata komplex védelmi rendszerét, és hogyan lehet egy közönséges polgári járművet elrejteni tank védelmi rendszereinek segítségével.

 
T

Törölt tag 1586

Guest
Utóbbi napokban heves vitát váltott ki egyes topikokban az orosz harckocsik védettsége. A Vojennaja Prijomka ma reggeli adása, ami a"Harckocsizók Napja" (75 éve szeptember 12.) alkalmából került adásba. Bemutatja az orosz fegyveres erők 4 harckocsijának- T-72B3, T-80BVM, T-90M "Proriv" és T-14 Armata védelmi rendszereit.

Az újságírók figyelembe veszik a védelem minden típusát: a legegyszerűbb rácsoktól a távírányított elektronikus zavarás legösszetettebb komplexumáig. De a fő téma a szupertitkos "Relikt" reaktív páncél tesztje lesz, amelyet először mutatnak meg a tv-ben és mesélnek a tulajdonságairól.
A néző megismerheti a Stora és az Arena-M elektronikus és aktív védelmi rendszereinek képességeit, a T-14 Armata komplex védelmi rendszerét, és hogyan lehet egy közönséges polgári járművet elrejteni tank védelmi rendszereinek segítségével.

Szerintem sikerült tönkretenni a kis robbantó kamràt .o_O
15:41 nél a kisérletnél mintha egy elég nagy repedés jelenne meg rajta...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 871
81 508
113
Szerintem sikerült tönkretenni a kis robbantó kamràt .o_O
15:41 nél a kisérletnél mintha egy elég nagy repedés jelenne meg rajta...
De a kísérlet sikeres volt -70C fokos laboratóriumi körülmények között, a Relikt kibírta a robbantást. Ahogy a NII vezető mérnöke említi, eddig csak -45 fok között tesztelték.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
De a kísérlet sikeres volt -70C fokos laboratóriumi körülmények között, a Relikt kibírta a robbantást. Ahogy a NII vezető mérnöke említi, eddig csak -45 fok között tesztelték.
Mivel olyan szinten nem beszélek oroszul hogy a videót megértsem, angol felirat meg nem volt, fogalmam sincs mit akartak bizonyítani (talán egyszer lesz egy angol szinkron vagy feliratos verzió...)

A videón szereintem annyit láttunk hogy a vékony lemezt a fő páncél elé téve egy 45 fokos szögben lőtt kicsi kumulatív töltet végül is nem égette át a főpáncélt.
Meg azt láttuk még hogy a robbantó kamra épp hogy nem repült szét...
Az ominózus jelenet végén a főnök tekintetén látszik hogy valószínű ő megértette hogy rossz ötlet volt a kamra mellett állni a kísérlet alatt. :confused:
 
M

molnibalage

Guest
Mivel olyan szinten nem beszélek oroszul hogy a videót megértsem, angol felirat meg nem volt, fogalmam sincs mit akartak bizonyítani (talán egyszer lesz egy angol szinkron vagy feliratos verzió...)

A videón szereintem annyit láttunk hogy a vékony lemezt a fő páncél elé téve egy 45 fokos szögben lőtt kicsi kumulatív töltet végül is nem égette át a főpáncélt.
Meg azt láttuk még hogy a robbantó kamra épp hogy nem repült szét...
Az ominózus jelenet végén a főnök tekintetén látszik hogy valószínű ő megértette hogy rossz ötlet volt a kamra mellett állni a kísérlet alatt. :confused:
Elég jól felismeri az orosz szöveget és a fordító elég jól rakja át angolba.