Hirtelen nagy terheléstől.Hogy tud lefulladni menetközben egy elektronikusan vezérelt hajtáslánc automata váltója?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hirtelen nagy terheléstől.Hogy tud lefulladni menetközben egy elektronikusan vezérelt hajtáslánc automata váltója?
Nem engedi a rendszer.Hirtelen nagy terheléstől.
Erről van szó. Egy brutál méretű, és nehéz áttétel kellene neki. És még így is rosszul reagálna a hirtelen nagy terhelésekre. Ezért kell a nyomaték. De, ahogy korábban is írtam, módosítás nélkül meg sem bírná mozdítani. Ha megy az angol, olvasd el a cikket amit linkeltem.Az F1 es motor a főtengely utan azonnal kb egy 7-8 szoros leáttételezést kapna
Ez felesleges vita! Kb lófasz méretü leáttételezés kellene neki! 2 db fogaskerék! 200 Nm- er 20.000- res fordulaton ugyanazzal a teljesítménnyel vinné a tankot mint 2000Nm-er 2.000-res fordulaton!!!!! Ez előbbi minimális élettartam mellett minimális súlyt tenne ki, az utóbbi meg nagy súly mellett hosszú élettartamot. Az optimális egyensúly megtalálása a lényeg a kettő közt.Erről van szó. Egy brutál méretű, és nehéz áttétel kellene neki. És még így is rosszul reagálna a hirtelen nagy terhelésekre. Ezért kell a nyomaték. De, ahogy korábban is írtam, módosítás nélkül meg sem bírná mozdítani. Ha megy az angol, olvasd el a cikket amit linkeltem.
A nyomaték azt jelenti, hogy mekkora munkát tud elvégezni a motor, a lóerő meg azt, hogy milyen gyorsan.
+ ez is:
"Most drivers know that torque translates into low-end power, or the ability to accelerate the vehicle at low rpm levels. Torque moves the vehicle from a stop and helps it get up steep hills. As such, more torque is required to start a heavier vehicle than a lighter one."
Ehhez nem kell angol. Ezt álltalánosban fizikaórán elvileg megtanulta mindenki.Erről van szó. Egy brutál méretű, és nehéz áttétel kellene neki. És még így is rosszul reagálna a hirtelen nagy terhelésekre. Ezért kell a nyomaték. De, ahogy korábban is írtam, módosítás nélkül meg sem bírná mozdítani. Ha megy az angol, olvasd el a cikket amit linkeltem.
A nyomaték azt jelenti, hogy mekkora munkát tud elvégezni a motor, a lóerő meg azt, hogy milyen gyorsan.
+ ez is:
"Most drivers know that torque translates into low-end power, or the ability to accelerate the vehicle at low rpm levels. Torque moves the vehicle from a stop and helps it get up steep hills. As such, more torque is required to start a heavier vehicle than a lighter one."
Egy kerékanyát kb 120 Nm-el huzol meg ! Probáld meg kerékkulcsal hajtani az autót!Erről van szó. Egy brutál méretű, és nehéz áttétel kellene neki. És még így is rosszul reagálna a hirtelen nagy terhelésekre. Ezért kell a nyomaték. De, ahogy korábban is írtam, módosítás nélkül meg sem bírná mozdítani. Ha megy az angol, olvasd el a cikket amit linkeltem.
A nyomaték azt jelenti, hogy mekkora munkát tud elvégezni a motor, a lóerő meg azt, hogy milyen gyorsan.
+ ez is:
"Most drivers know that torque translates into low-end power, or the ability to accelerate the vehicle at low rpm levels. Torque moves the vehicle from a stop and helps it get up steep hills. As such, more torque is required to start a heavier vehicle than a lighter one."
Az a baj, hogy nem tudom a részleteket. Persze lehet, hogy valami elektronikai probléma miatt történt, de tény, hogy panaszkodtak a lefulladásokra. Azóta lehet ki is javították a problémát.Nem engedi a rendszer.
Nincs optimális egyensúly. Nehézgépekhez, legyen az teherautó, harckocsi, vagy dózer, mindenhol alacsony fordulatú, nagy nyomatékú motorokat alkalmaznak és alkalmaztak mindenhol.Ez felesleges vita! Kb lófasz méretü leáttételezés kellene neki! 2 db fogaskerék! 200 Nm- er 20.000- res fordulaton ugyanazzal a teljesítménnyel vinné a tankot mint 2000Nm-er 2.000-res fordulaton!!!!! Ez előbbi minimális élettartam mellett minimális súlyt tenne ki, az utóbbi meg nagy súly mellett hosszú élettartamot. Az optimális egyensúly megtalálása a lényeg a kettő közt.
Ez felesleges vita! Kb lófasz méretü leáttételezés kellene neki! 2 db fogaskerék! 200 Nm- er 20.000- res fordulaton ugyanazzal a teljesítménnyel vinné a tankot mint 2000Nm-er 2.000-res fordulaton!!!!! Ez előbbi minimális élettartam mellett minimális súlyt tenne ki, az utóbbi meg nagy súly mellett hosszú élettartamot. Az optimális egyensúly megtalálása a lényeg a kettő közt.
A megspórolt tonnákat pedig a páncélzatra lehet felhasználni.
Nem csak a motor lehet könnyebb, hanem minen a végáttétel kivételével. Nyilván nem pár órás élettartam kell. A példáim az MTU- motorhoz kapcsolódtak. Hogy a nagy fordulatszámot vsloszínűleg az élettartam rovására, de a hajtáslánc könnyítésére áldozták. Szerintem okosan.Alapvetően igaz amit írsz csak rossz számok vannak a példádban.
Olyan 10,000-s fordulat körül van nyomaték csúcs a formula motoroknál, kb. 300-400 nm.
A tipikus tankmotorok meg 3-5000 nm-esek.
Nem véletlen az, hogy a kamionok és nagy munkagépek alacsony fordulatszámra vannak belőve. Az élettartalom fontos kérdés.
Egy forma egyes motor képes megmozdítani a tankot megfelelő áttételezéssel, csak éppen van 4-5 óra élettartalma.
Egy normális tankmotor meg 3-500 üzemóra között tud.
Ami annak tekintetében szép szám, hogy a harckocsi üzeme a legjobban egy rally autójéra hasonlít.
Az a helyzet, hogy valójában nem spórolsz meg tonnákat!
A szovjet harckocsi dízelek 1-1.1 tonna körül mozognak súlyban.
Az UTD-20-as dízel a BMP-1/2-ből 700 kg. (Ennyi egy tipikus buszba való motornak is a súlya)
A nyugati harckocsi motorok is maximum 2 tonnásak. (kb. mint egy nagy kombájn motor)
Én e miatt nem látom értelmét a túlfeszített motoroknak
Az élettartamok amugy kb egyenesen arányosak a fordulatszámokkal. A kamionmotorok is nagyságrendileg annyival birnak ki többet a személygépkocsimotoroknál, amennyivel az átlag fordulatszámuk kisebb. Ez persze soktényezős, de ez amolyan ökölszabály. Ha én tanktervező lennék, élettartamot és teljesítményigényt határoznék meg elsősorban a motorkonstruktőröknek. A nyomaték a súly meg a fordulatszám pedig már ebből fog alakulni. Természetesen kismillió más paraméter mellett.Alapvetően igaz amit írsz csak rossz számok vannak a példádban.
Olyan 10,000-s fordulat körül van nyomaték csúcs a formula motoroknál, kb. 300-400 nm.
A tipikus tankmotorok meg 3-5000 nm-esek.
Nem véletlen az, hogy a kamionok és nagy munkagépek alacsony fordulatszámra vannak belőve. Az élettartalom fontos kérdés.
Egy forma egyes motor képes megmozdítani a tankot megfelelő áttételezéssel, csak éppen van 4-5 óra élettartalma.
Egy normális tankmotor meg 3-500 üzemóra között tud.
Ami annak tekintetében szép szám, hogy a harckocsi üzeme a legjobban egy rally autójéra hasonlít.
Az a helyzet, hogy valójában nem spórolsz meg tonnákat!
A szovjet harckocsi dízelek 1-1.1 tonna körül mozognak súlyban.
Az UTD-20-as dízel a BMP-1/2-ből 700 kg. (Ennyi egy tipikus buszba való motornak is a súlya)
A nyugati harckocsi motorok is maximum 2 tonnásak. (kb. mint egy nagy kombájn motor)
Én e miatt nem látom értelmét a túlfeszített motoroknak.
Nem ez lesz, mert nem fér bele. Egy kisebb sor 6-os lesz. Az fér bele.A Liebherr motor már csak a gyártó miatt is qrva drága lesz Állítólag ezt, vagy ennek egy változatát kapja a Lynx.
| Liebherr
www.liebherr.com
Szerintem ez egy messze jobb motor mint az MTU. A Caterpillarhoz hasonlóan nagy és nehéz, de brutális nyomatékot ad le, alacsony fordulaton. Tipikus munkagépmotor, ami szerintem sokkal alkalmasabb katonai felhasználásra mint az MTU "versenymotorja". Élettartama garantáltan hosszabb lesz, valószínűleg nem is kicsivel. És mivel eredetileg civil felhasználású motor, alkatrészellátása is hosszabb ideig biztosított.
A nyugati harckocsi motorok is maximum 2 tonnásak. (kb. mint egy nagy kombájn motor)
Én e miatt nem látom értelmét a túlfeszített motoroknak.
Nem ez lesz, mert nem fér bele. Egy kisebb sor 6-os lesz. Az fér bele.
Viszont az csak 800 KW asszem, de ők 850-KW-ost szeretnének, mert nagy a tömeg.
Tehát nem széria motor lesz.
Tehát kis szériában kell megrendelni a Liebherr-tol.
Tehát a civil változat csak részben csereszabatos.
És máris nem olyan nagy ötlet, mint eredetileg tűnt.
Nem ez lesz, mert nem fér bele. Egy kisebb sor 6-os lesz. Az fér bele.
Viszont az csak 800 KW asszem, de ők 850-KW-ost szeretnének, mert nagy a tömeg.
Tehát nem széria motor lesz.
Tehát kis szériában kell megrendelni a Liebherr-tol.
Tehát a civil változat csak részben csereszabatos.
És máris nem olyan nagy ötlet, mint eredetileg tűnt.
Elnézést a cinikus hangvételért de azt tudnám erre mondani, hogy:Nem ez lesz, mert nem fér bele. Egy kisebb sor 6-os lesz. Az fér bele.
Viszont az csak 800 KW asszem, de ők 850-KW-ost szeretnének, mert nagy a tömeg.
Tehát nem széria motor lesz.
Tehát kis szériában kell megrendelni a Liebherr-tol.
Tehát a civil változat csak részben csereszabatos.
És máris nem olyan nagy ötlet, mint eredetileg tűnt.
Eddig 350 Puma lett legyártva. Értem, mire célzol, félek igazad is van. De az alap ötlet ez, mint a Patria Scania motorjánál.Elnézést a cinikus hangvételért de azt tudnám erre mondani, hogy:
Jaja, hiszen a Liebherr amúgy ezres tételben ontja a terepes daruit, amikhez már ez a motor kell.
Nem mondom, gyártanak, adnak el szépen dolgokat amikbe ez kerül, de ez nem tekinthető alapból kis szérián felülinek. Nem sokan ugyranak be évente hozzájuk az utcáról, hogy jó napot, kinéztem maguknál egy 1200 tonnás emelőkapacitású darut, jó az ha van otthon, csak azt szeretném kérdezni, hogy bézs színben van?
Egy korszerű dieselt felhúzni a normál teljesítmény duplájára nem nagy truváj , csak el kell fogadni , hogy csökkenni fog drasztikusan az élettartam és romlik az emissziós érték . De ha egy civil életre tervezett motor nagy élettartammal tud Kw-t az átírt motorvezérlővel simán fog tudni akár 1000Kw-t is , még alkotó elemet se nagyon kell cserélni ! Ez az előnye a mai common-rail motoroknak !mondjuk nézegetve a Liebherr portfolio-ját sorhatosból a legerősebb motoruk az csak 620 kw....hát azon azért még elég masszívan kell maszírozni
Mi ? Mihez képest ! Egy harcjárműnek nem kell millió km-t futnia de még sok 100 000km-t se élete folyamán ! Ha egy civil motort felhúznak 150%-ra az még bőven jó lesz mindenre is 3-400 000km-ig ! Ha a hűtés és a légszűrés jó nem lehet probléma !Eddig 350 Puma lett legyártva. Értem, mire célzol, félek igazad is van. De az alap ötlet ez, mint a Patria Scania motorjánál.
Csak nem biztos, hogy összejön, mert a sok követelménynek nem lehet egyszerre megfelelni.
Olcsó, strapabíró, erős, de kicsi.
Az MTI egy speckó harcjármű motor, de drága.
A Liebherr lehetne olcsóbb, de nagy és nehéz.