Békeidőben igenis fontos a hosszú élettartam. Nyilván nem probléma ha nem éri el a 20-30.000 órát, ami elvárható egy modern munkagép esetén, de a ló túloldalára átesni sem szerencsés, pl. a T-90-eseknél, ahol a motorok 300 órát sem bírnak. Ez viccnek is rossz.Én amúgy azt hinném, hogy harckocsikban , ahol a motor élettartama harmadlagos dolog, fontosabb , hogy fele akkora nyomatékú de azonos teljesítményű , viszont sokkal nagyobb furdulstú motor kerüljön. A megspórolt tonnákat pedig a páncélzatra lehet felhasználni. Nem kell harckocsiba haszonjármű élettartamú motor. Plusz ha 3x cserélik 20 év alatt, az is aprópénz ahhoz képest amibe kerül amúgy a technika egésze. Az alacsony fordulaton nagy nyomaték mindig nagy súllyal párosul.
Amúgy egy nehéz járműnél, pl. mint amilyen egy tank is, a nyomaték a fontosabb. Csak egy nagyon primitív példa. Vegyünk egy T-72-es harckocsit és egy Formula-1 versenyautót. Mindkettő kb. 800 lóerő körül van. Cseréljük át a motorokat! Hiába a hasonló teljesítmény, hiába a hatalmas fordulat, az F1 motor meg sem tudná mozdítani a harckocsit, azonnal lefulladna.
De tankos példát is lehet mondani. Mondjuk az amerikai M48. Kezdetben benzinmotorral épült, 825 lóerő 2800-as fordulaton. Később átalakították őket dízelesre, ez már csak 750 lóerőt tudott 2400-on, de a harckocsi gyorsulása mégis nőtt, kevésbé volt érzékeny a hirtelen terhelésre. Ez lehet az oka annak is, amiért panaszkondak a Pumára, állítólag ha a járművezető nem figyel élesebb kanyaroknál, (ahol megugrik a teljesítményigény) a gép hajlamos lefulladni.
Itt egy jó cikk ami elmagyarázza: