Kell cserélni, mert tervezéskor meghatározott üzemi körülményekre méreteznek alkatrészeket.Egy korszerű dieselt felhúzni a normál teljesítmény duplájára nem nagy truváj , csak el kell fogadni , hogy csökkenni fog drasztikusan az élettartam és romlik az emissziós érték . De ha egy civil életre tervezett motor nagy élettartammal tud Kw-t az átírt motorvezérlővel simán fog tudni akár 1000Kw-t is , még alkotó elemet se nagyon kell cserélni ! Ez az előnye a mai common-rail motoroknak !
Igen, élettartam az áldozat. De a katonai üzem gyakori max terheléssel jár, más, mint egy kotrógép üzemeltetés.
Ilyenkor hengerfej, kipufogó tömítés, főtengely csapágy hamar gallyra megy.
Ezért a Liebherr nem egy chip tuningot ad, hanem alkatrészeket cserél erősebbre, tartósabbra.
Az élettartam ettől még csökken, de nem lesz RMH veszély. Lehet katonai célra használni, 20 helyett 10-15 évig.
De ez már drágítja a felhúzott motort, amihez nem minden alkatrész, tömítés jó a civilből.
Mert speckó...