Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
60 tonnás svéd szerelvénnyel hét már 10+ éve
700 paci felett vannak a svédek.Es a nyomaték is megvan hozzá.Amcsi kamionok 38 tonnasak, egyszerűen nem kell hozzájuk nagyobb motor.A kenguru Road trainekhez viszont csinálnak 8-900 lovas motorokat is a jenkik
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 654
71 853
113
700 paci felett vannak a svédek.Es a nyomaték is megvan hozzá.Amcsi kamionok 38 tonnasak, egyszerűen nem kell hozzájuk nagyobb motor.A kenguru Road trainekhez viszont csinálnak 8-900 lovas motorokat is a jenkik
Persze, csak a teljesítmény mellett figyelembe vesszük az adott vitában a kibocsátási rátát is, és azt a teljesítmény növelése mellett a svédek tudták megugrani. Ha ezt nem vesszük figyelembe, mindenki tuti a gyártók közül. A Scania csak ajándékképpen a górénak épített a 15,6 literes v8-ból ezer és háromezer lóerős változatot is.
 
S

speziale

Guest
A volvo csúcsa egy 750 lóerős darab, kevés ismeret vagy csúsztatás okán ez félrement.

Volvo FH16 - A beauty on the surface | Volvo Trucks

Nem is új darab.

ok, ezt nem tudtam...

A Scania korábban 15,6 literes V8-at alkotott, az új generációnál álltak át a 16,4 literesre, verziói 520, 580, 650, 770 lóerő. 730-as volt amivel beléptek az euro 6-ba, ezt létpék most túl a 770-nel, fogyasztáscsökkentés és emissziós javulás mellett, ahogy írják, inkább lehet egy kvázi Euro7-nek tekinteni.

DC16-314A_522kW_ATS.pdf (scania.com)

A többi gyártó beszorult teljesítmény terén, nem mintha nem lenne elegendő túlsúlyos fuvarokhoz amijük van, de az emisszió mellett a németek nem tudták elérni a korábbi teljesítményadataikat. A mercedes csúcsa most 630 lóerő, az előző generáció 650-et tudott, az M.A.N. most 640 lóerő, a korábbi generáció 680-at tudott.

A svédek mennek elöl ebben, nemcsak a kibocsátási ráta, hanem közben az egyre nagyobb teljesítmény mentén, ezen nem lehet mit szépíteni.

Az amerikai oldalon 510-560 lóerő volt ugyanezen kb. két évtized alatt változatlanul, amit ebben a szegmensben ki tudtak csikarni. Az is elég sokat tud, nem kell lenézni.

itt viszont azért keverednek a dolgok...

egyrészt amit belinkeltél scania motort, ott az EU stage V besorolás nem igazán közúti motorokra vonatkozik....és főként nem tudom, hogy miből deriváltad, hogy ez jobb lenne mint az EURO 6

de a MAN motorja ugyanezt tudja vonatba szerelve:

https://www.engines.man.eu/global/en/off-road/rail/product-range/Product-Range.html

másrészt keresném azt a 680 le MAN motort, de azt sem találom:

https://www.engines.man.eu/global/e...ial-vehicles/product-range/Product-Range.html

az való igaz, hogy a 12,4 literes motor korábbi 540le-s teljesítménye az EURO 6 alatt 500-ra csökkent, de ha megnézed ez a termékportfolió miatt van így, mert 540 le-től már a 15,3 literest adják
nézd csak végig...a 6,9 literes motornál tudnak eur6-ból 49le/litert kihozni, miközben a 10,5 literesnél meg csak 35-öt? aztán a 15,3 literesnél ismét 42-őt?
ezek nyilván a termékportfolió kialakítása miatt vannak így belőve (egyébként a 49le/liter teljesítménnyel a man is 750 le felett lenne a 15,3 literes motorjával)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 654
71 853
113
ok, ezt nem tudtam...



itt viszont azért keverednek a dolgok...

egyrészt amit belinkeltél scania motort, ott az EU stage V besorolás nem igazán közúti motorokra vonatkozik....és főként nem tudom, hogy miből deriváltad, hogy ez jobb lenne mint az EURO 6

de a MAN motorja ugyanezt tudja vonatba szerelve:

https://www.engines.man.eu/global/en/off-road/rail/product-range/Product-Range.html

másrészt keresném azt a 680 le MAN motort, de azt sem találom:

https://www.engines.man.eu/global/e...ial-vehicles/product-range/Product-Range.html

az való igaz, hogy a 12,4 literes motor korábbi 540le-s teljesítménye az EURO 6 alatt 500-ra csökkent, de ha megnézed ez a termékportfolió miatt van így, mert 540 le-től már a 15,3 literest adják
nézd csak végig...a 6,9 literes motornál tudnak eur6-ból 49le/litert kihozni, miközben a 10,5 literesnél meg csak 35-öt? aztán a 15,3 literesnél ismét 42-őt?
ezek nyilván a termékportfolió kialakítása miatt vannak így belőve (egyébként a 49le/liter teljesítménnyel a man is 750 le felett lenne a 15,3 literes motorjával)
Scania
Elegáns mérnöki megoldások, amelyek lehetővé teszik az új Scania V8 robusztus és hatékony teljesítményét


Volvo
Volvo FH16 Product guide Euro6 EN-GB (volvotrucks.com)


M.A.N. V10 18,3 liter, a korábbi generáció:
Truck History: The MAN 18.3 Liter V10 – The Last On-Highway Turbodiesel Behemoth In Europe | Curbside Classic

M.A.N.
New MAN Truck Generation’s first heavy-duty semitrailer tractor put to use by customer (mantruckandbus.com)
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime
S

speziale

Guest

ez egy szép hosszú szöveg, amiben sok mindenről írnak...azt viszont nem nagyon látom, hogy ezen állításodat bármi is alátámasztaná:

"inkább lehet egy kvázi Euro7-nek tekinteni."


aha...tehát azon állításod, hogy a németek nem érték el az emissziós szigorítás előtti szintet teljesítményben, az azon alapszik, hogy korábban volt egy V8-as 16,3 literes motorjuk 680 le-vel, most meg van nekik egy sorhatos 15,3 literes 640le?...hát most erre mit mondjak?
de továbbra is felhívnám a figyelmedet arra, hogy a MAN ugyanabból az euro6-os motorcsaládból a 6,9literes verzióban 49le/liter teljesítményt hoz ki...ez a legnagyobb 15,3 literes motor esetében 750+ le lenne...vagy szerinted 7 literesben meg tudják csinálni, de 15-ben már nem??

de itt van a Mercedes is:
12 literes om457, euro3 meg euro5/EEV besorolásban is ugyanannyit tudott:

https://www.mercedes-benz.com/conte...rochures/MB_Powertrain_Truck_Classic_2021.pdf

12,8 literből om460 510le

Euro6-os motoroknál meg:

https://www.mercedes-benz.com/conte...tes/brochures/MB_Powertrain_Truck_VI_2021.pdf

12,8 literes om471: 530le

itt sem látom a visszalépést
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 654
71 853
113
ez egy szép hosszú szöveg, amiben sok mindenről írnak...azt viszont nem nagyon látom, hogy ezen állításodat bármi is alátámasztaná:

"inkább lehet egy kvázi Euro7-nek tekinteni."



aha...tehát azon állításod, hogy a németek nem érték el az emissziós szigorítás előtti szintet teljesítményben, az azon alapszik, hogy korábban volt egy V8-as 16,3 literes motorjuk 680 le-vel, most meg van nekik egy sorhatos 15,3 literes 640le?...hát most erre mit mondjak?
de továbbra is felhívnám a figyelmedet arra, hogy a MAN ugyanabból az euro6-os motorcsaládból a 6,9literes verzióban 49le/liter teljesítményt hoz ki...ez a legnagyobb 15,3 literes motor esetében 750+ le lenne...vagy szerinted 7 literesben meg tudják csinálni, de 15-ben már nem??

de itt van a Mercedes is:
12 literes om457, euro3 meg euro5/EEV besorolásban is ugyanannyit tudott:

https://www.mercedes-benz.com/conte...rochures/MB_Powertrain_Truck_Classic_2021.pdf

12,8 literből om460 510le

Euro6-os motoroknál meg:

https://www.mercedes-benz.com/conte...tes/brochures/MB_Powertrain_Truck_VI_2021.pdf

12,8 literes om471: 530le

itt sem látom a visszalépést
Ha meg tudták volna csinálni a szükséges emisszióval, akkor megcsinálták volna. ;)
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
732
2 067
93
A volvo csúcsa egy 750 lóerős darab, kevés ismeret vagy csúsztatás okán ez félrement.

Volvo FH16 - A beauty on the surface | Volvo Trucks

Nem is új darab.

A Scania korábban 15,6 literes V8-at alkotott, az új generációnál álltak át a 16,4 literesre, verziói 520, 580, 650, 770 lóerő. 730-as volt amivel beléptek az euro 6-ba, ezt létpék most túl a 770-nel, fogyasztáscsökkentés és emissziós javulás mellett, ahogy írják, inkább lehet egy kvázi Euro7-nek tekinteni.

DC16-314A_522kW_ATS.pdf (scania.com)

A többi gyártó beszorult teljesítmény terén, nem mintha nem lenne elegendő túlsúlyos fuvarokhoz amijük van, de az emisszió mellett a németek nem tudták elérni a korábbi teljesítményadataikat. A mercedes csúcsa most 630 lóerő, az előző generáció 650-et tudott, az M.A.N. most 640 lóerő, a korábbi generáció 680-at tudott.

A svédek mennek elöl ebben, nemcsak a kibocsátási ráta, hanem közben az egyre nagyobb teljesítmény mentén, ezen nem lehet mit szépíteni.

Az amerikai oldalon 510-560 lóerő volt ugyanezen kb. két évtized alatt változatlanul, amit ebben a szegmensben ki tudtak csikarni. Az is elég sokat tud, nem kell lenézni.
Ezek a teljesítmények szerintem azért ragadtak le már jóideje, mert a civil piacon a legfontosabb paraméter a fogyasztás és az emisszió. A hatásfokot már alig alig tudják növelni, a fogyasztását a szerelvényeknek megint nem engedi a piac, így nincs nagyon mozgásterük. Szerintem bőven túl vannak azon a határon amilyen teljesítményt igényel a piac. Ezért nem is erre koncentrálnak.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 654
71 853
113
Ezek a teljesítmények szerintem azért ragadtak le már jóideje, mert a civil piacon a legfontosabb paraméter a fogyasztás és az emisszió. A hatásfokot már alig alig tudják növelni, a fogyasztását a szerelvényeknek megint nem engedi a piac, így nincs nagyon mozgásterük. Szerintem bőven túl vannak azon a határon amilyen teljesítményt igényel a piac. Ezért nem is erre koncentrálnak.
A túlméretes, túlsúlyos szállítmányozás volt a közúti fuvarozás leginkább fejlődő ágazata az elmúlt évtizedekben. Kellenek az erős motorok, mert hatalmas tömegeket mozgatnak már egyszerre. Lehet persze több géppel, csak az ugye kevéssé gazdaságos. Szóval a teljesítmény azért fontos. Persze 40-30 éve még 400-430 lóval, aztán már 450-500 lóval oldották meg, aztán jött az 500 feletti skála. De ha megnézed jó húsz éve beállt a normál fuvarozásnál(40 tonnáig) a 420 lóerő mint egyfajta standard, ezen felül csak a kimondottan sok hegyvidéket járó fuvarozók igényeltek. Ezzel a teljesítménnyel mozogtak átlagosan a 8x4-es dömperek szintén. Ez az elég úgymond, 2000 Nm körüli nyomatékkal, ami aztán hasonló teljesítmény mellett is emelkedni kezdett, aztán ahogy a fogyasztást tudták nagyobb teljesítmény mellett csökkenteni, úgy állt át ez mára 450 lóerő körül, 2500 Nm nyomaték tájára. Ennél több megintcsak a hegyvidéken és a túlsúlynál kell, ott viszont már viszonylag elterjedtek a 600 tonnás trafók szállításai is, szóval a normák betartása mellett idővel a teljesítmény is emelkedett.

A Scania 14,3 literes motorja tudott 450 és 500 lovat, aztán 530-at, aztán váltottak 15,6 literre és tudott 580-at Euro 3-ban, aztán Euro 4-5-ben is fel tudtak ugrani 620 lóra vele és ez volt sokáig a csúcsuk, aztán jöttek a fejlesztések, mégjobb fogyasztási mutatók, Euro 6, 520-580-650-730 lóerő, majd mégtovább fejlesztve 530-590-660-770 lóerő ugyanabból a löketérfogatból, bőven 3000 Nm forgatónyomaték felett. A kisebb 12 literes motorjuk pedig, aminek a korai csúcsa volt a 420 lóerő, mostmár 500-at tud.

A Volvo hasonló pályát járt be, többnyire igyekezve a Scania előtt megugrani a fokokat.

Az MAN, az 500 lóerő környéki teljesítményt viszont a csúcsmotorja alsó szegmensében állítja elő, a Mercedes szintén. És félreértés ne essék, 600 lóerő felett, nyomatékváltóval felszerelve mindegyik tökéletesen ellátja a feladatát, ahogy a DAF is, pedig ott a legtöbb ami benne járt, az még az Euro 4-5 korában 610 lóerő volt, most 560. Mindegyikből lehet standardnak tekinhető felső kategóriás 250 tonnás vontatót építeni, ahogy 660 lovas MAN-ből 1,58 nyomatékszorzót adó brutális nyomatékváltóval építettek 1000 tonnás vontatókat, ahogy Mercedes főegységeket használva a Titan is épít 1000 tonnás vontatókat 630 lóerővel. A Iveco 560-600 lovas motorokat használ, többnyire Cummins-t, a DAF Packard-ot és Cummins-t. A Renault 520 lóval érte el a csúcsát a korábbi generációkban és ma is ezt tartja.

Szóval általánosan elmondható, hogy a teljesítményversenyt a svédek nyerték, messze előzve mindenkit úgy, hogy a legnagyobb lökettérfogatú és legnagyobb teljesítményű motorjaik is messze az Euro 6 felett járnak.

@speziale nagyon leegyszerűsítő állásponton van az MAN motorjaival kapcsolatban. Többféle emissziócsökkentő eljárást dolgoztak ki a normák megjelenésével a gyártók. A legtöbb egyszerűen az AdBlue szentségére építve egységesen így gyártotta a különböző lökettérfogatú motorjait, a svédek rászánták magukat a kipufogógáz visszavezetéses, kipufogógáz hűtéses technológiák kidolgozására és ezzel vezették be a kisebb teljesítményű(9-11-12 literes) motorokat, az AdBlue-val pedig a nagyokat, 16 liter környékén. A Volvo így a korai 520 lóerőről tudott lépni 580-610 lóra, majd 660-ra, majd 700-ra ezzel csúcsot beállítva, majd 750-re újabb csúccsal, ahogy a Scania fenti sorozata ezt lekövette, látható, hogy elég komolyan belevetették magukat.

Azért nem ragadtak le egy adott szintnél, mert a kidolgozott egyéb technológiáikkal tudták az AdBlue-t kombinálni, míg a többiek csak motorkarakterisztikát váltottak és töltik bele a kék löttyöt. Szóval ahogy mondtam, nagyon leegyszerűsítő speziale álláspontja, mert a 680 lovas MAN motorhoz töltögethettek volna bármennyit, nem tudtak már kibocsátást csökkenteni az amúgy kiválóan vezérelt brutális erejű motorjukkal. Ezért kellett karakterisztikát váltaniuk, amiben kevesebb hengerrel kisebb fogyasztással kisebb kibocsátási mutatókkal bír eleve a motor(ha ehhez hozzáadnának megint, megintcsak nem menne a csökkentés) és ezt tudják Adblue adagolással csökkenteni. A Mercedes hasonlóan járt el, ahogy az Iveco és a DAF esetében is ez volt a motorbeszállítók stratégiája, mert a kisebb teljesítményű verziói egy adott lökettérfogatú motornak ezzel könnyen kezelhetők.

Na de mostmár kussolok, mert ez nem egy kamionos fórum és nem is akarom azzá tenni, de ha tehetném, harcjármű modernizáláshoz Scania vagy Volvo motort használnék.
 
S

speziale

Guest
@speziale nagyon leegyszerűsítő állásponton van az MAN motorjaival kapcsolatban. Többféle emissziócsökkentő eljárást dolgoztak ki a normák megjelenésével a gyártók. A legtöbb egyszerűen az AdBlue szentségére építve egységesen így gyártotta a különböző lökettérfogatú motorjait, a svédek rászánták magukat a kipufogógáz visszavezetéses, kipufogógáz hűtéses technológiák kidolgozására és ezzel vezették be a kisebb teljesítményű(9-11-12 literes) motorokat, az AdBlue-val pedig a nagyokat, 16 liter környékén. A Volvo így a korai 520 lóerőről tudott lépni 580-610 lóra, majd 660-ra, majd 700-ra ezzel csúcsot beállítva, majd 750-re újabb csúccsal, ahogy a Scania fenti sorozata ezt lekövette, látható, hogy elég komolyan belevetették magukat.

Azért nem ragadtak le egy adott szintnél, mert a kidolgozott egyéb technológiáikkal tudták az AdBlue-t kombinálni, míg a többiek csak motorkarakterisztikát váltottak és töltik bele a kék löttyöt. Szóval ahogy mondtam, nagyon leegyszerűsítő speziale álláspontja, mert a 680 lovas MAN motorhoz töltögethettek volna bármennyit, nem tudtak már kibocsátást csökkenteni az amúgy kiválóan vezérelt brutális erejű motorjukkal. Ezért kellett karakterisztikát váltaniuk, amiben kevesebb hengerrel kisebb fogyasztással kisebb kibocsátási mutatókkal bír eleve a motor(ha ehhez hozzáadnának megint, megintcsak nem menne a csökkentés) és ezt tudják Adblue adagolással csökkenteni. A Mercedes hasonlóan járt el, ahogy az Iveco és a DAF esetében is ez volt a motorbeszállítók stratégiája, mert a kisebb teljesítményű verziói egy adott lökettérfogatú motornak ezzel könnyen kezelhetők.

Na de mostmár kussolok, mert ez nem egy kamionos fórum és nem is akarom azzá tenni, de ha tehetném, harcjármű modernizáláshoz Scania vagy Volvo motort használnék.

bocs, de ez egyszerűen nem igaz amit írsz...

a Mercedes pl. a 12,8 literes euro6 motorjának konkrétan növelte a teljesítményét a korábbi változatokhoz képest (megjegyzem az 530 le-vel ez erősebb mint a Volvo hasonló űrméretű motorja)

egyébként meg ott van a linkelt pdf-ben hogy miket pakoltak bele a motorba:

  • 4- and 6-cylinder diesel engines in an in-line arrangement with cooled exhaust gas recirculation
  • Future-proof valve timing gear with 2 overhead camshafts and 4-valve technology
  • “One box” exhaust after-treatment with SCR and DPF
  • Common rail injection system up to 2400 bars and multiple injection
  • Tailor-made turbo charging system with 1- and 2-stage turbochargers
szóval semmi egyedi nincsen abban amit a volvo/Scania csinált....a személyautó dízeleknél is pontosan ugyanezeket a megoldásokat használják

másrészt a cégek nem csak úgy l'art pour lart fejlesztenek dolgokat, hanem olyat csinálnak amiről azt gondolják, hogy igény van rá

és ha a MAN-nak ment euro6-os szabványban a 49le/liter teljesítmény a 7 literes motorváltozatban, akkor szerintem nem túl nehéz elképzelni, hogy menne neki a 47le/liter teljesítmény a 15 literes motornál is
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 654
71 853
113
bocs, de ez egyszerűen nem igaz amit írsz...

a Mercedes pl. a 12,8 literes euro6 motorjának konkrétan növelte a teljesítményét a korábbi változatokhoz képest (megjegyzem az 530 le-vel ez erősebb mint a Volvo hasonló űrméretű motorja)

egyébként meg ott van a linkelt pdf-ben hogy miket pakoltak bele a motorba:

  • 4- and 6-cylinder diesel engines in an in-line arrangement with cooled exhaust gas recirculation
  • Future-proof valve timing gear with 2 overhead camshafts and 4-valve technology
  • “One box” exhaust after-treatment with SCR and DPF
  • Common rail injection system up to 2400 bars and multiple injection
  • Tailor-made turbo charging system with 1- and 2-stage turbochargers
szóval semmi egyedi nincsen abban amit a volvo/Scania csinált....a személyautó dízeleknél is pontosan ugyanezeket a megoldásokat használják

másrészt a cégek nem csak úgy l'art pour lart fejlesztenek dolgokat, hanem olyat csinálnak amiről azt gondolják, hogy igény van rá

és ha a MAN-nak ment euro6-os szabványban a 49le/liter teljesítmény a 7 literes motorváltozatban, akkor szerintem nem túl nehéz elképzelni, hogy menne neki a 47le/liter teljesítmény a 15 literes motornál is
Ahham, hány évvel később? :D Honnan származó technológiával? :D

Another big step was the recent hiring of Andreas Renschler to head the VW Truck Group. Before, for almost 10 years, Renschler was at the helm of Daimler Commercial Vehicles. With Daimler Trucks North America holding the market share leader position in the U.S., Renschler has valuable experience with the commercial truck market here.

Europe's biggest automotive group, VW has the financial muscles to replicate in trucks the success of its multi-brand strategy in passenger cars.

The VW-led alliance aims to deepen cooperation in areas including drivetrains, chassis and electronics. Because VW's commercial vehicle experience is primarily with cargo vans, it needs the heavy-truck muscle of MAN and Scania, especially Scania's expertise in advanced technology and top production skills and its high-end brand reputation.
Scania: Sleeping Giant in Emerging VW Truck Portfolio? - Equipment - Trucking Info
:D

Az EU megerősítette a Scania üzemanyag-hatékonysági vezető szerepét


Euro 6-ban első a Scania - Autónavigátor.hu (autonavigator.hu)
"A teljes fejlesztési munka a Scanián belül valósult meg. Az összes olyan rendelkezésünkre álló technológiát felhasználtuk, amelyet az elmúlt évek folyamán fejlesztettünk ki, így például a kipufogógáz-visszavezetést, a változó geometriájú turbót, a közös nyomócsöves nagy nyomású üzemanyag-befecskendezést, az SCR-t, és a részecskeszűrőt. Mindezeket a saját motor- és kipufogó-irányító rendszerünkkel egy rendszerbe sűrítettük. Időt és fáradtságot nem kímélve kerestük a megoldást a motorok lehető legjobb üzemanyag-fogyasztásának eléréséhez. Az üzemeltetők tapasztalni fogják, hogy a motorok üzemanyag-hatékonysága, vezethetősége és reagáló képessége teljesen megegyezik az Euro 5 motorokéval.” - összegezte a véleményét Jonas Hofstedt, a Scania hajtáslánc-fejlesztésért felelős alelnöke.

Bekebelezte az MAN a Scania sebességváltóit - autopro.hu
A megállapodás értelmében az MAN 2016-tól folyamatosan átveszi a Scania jelenlegi váltókínálatát, illetve a vállalatok közösen dolgoznak a további fejlesztéseken. Ez az új termékek esetében az ügyfelek számára rövidebb szállítási határidőt jelent, ugyanakkor a két vállalat számára fokozza a gyártóegységek, valamint a kutatási-fejlesztési erőforrások optimálisabb kihasználását.

A Scania továbbfejlesztette soros motorjait - hungarokamion.hu

Az MAN és a Scania meghatározza a közös fejlesztési | Volkswagen Newsroom (volkswagen-newsroom.com)
A Scania vezető szerepet tölt be a 13 literes közös motorplatform fejlesztésében, míg az MAN felelős lesz az öt és kilenc liter közötti kapacitású motorplatformokért. Ezzel összhangban a Scania lesz a felelős a nagy kipufogógáz-utókezelő rendszerekért és az MAN-ért a közepes és kis rendszerek esetében. A sebességváltók is hasonló módon lettek kiosztva. A Scania a nehéz sebességváltókban, míg az MAN lesz a felelős a közepes és könnyű sebességváltókért. Az MAN a jövőben a meghajtott tengelyekért és a nem hajtott tengelyekért lesz felelős, a Scania pedig átveszi a vezetést a motorirányítási rendszerekben.

És három évvel később már meg is jelent az M.A.N. új generációs motorja. :D

NA és akkor ha akarod, feltúrom neked az idők sötétjéből a Mercedes csodálatos önképzésének a történetét is. :D
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Sokat javítunk mostanábsn Tata pickupot. 4 éves! Nincs rajt semmi ami nem folyik, nem szivárog vagy nem az ipari hulladék kategória! Azt sem értem, hogy kaphatott europában forgalmi engedélyt. 50 eves technologia a kocsi! A commonrail csövet kivéve!
Na jó, de az indiai... Ami megmagyarázza a minőségbeli problémákat.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Bejzony.Scania és a Volvo motorok jobbak a németeknél.Amcsik 50 éve nem gyártanak hk dizelt,Az utolsót az MBT70be fejlesztették,amibe a Leo 2 MTU motorját is.Kb ugyanazt tudták,csak az amcsi léghűtésesként.
Ez nem azt jelenti,hogy a német motorok rosszak,csak azt,hogy nem csak az ő motorjaik jók.Kaliforniai környezetvédelmi szabványok meg a világ legkeményebbjei közé tartoznak.
Puma motorja egyszerűen kicsi.Pörgősre kellett épiteni,hogy le tudja adni a kivánt lóerőt.Erősen gyanitom,hogy az inditó nyomatéka nem éppen a legjobb.És nem is valami tartós szerkezet.Ez utóbbi viszont a legtőbb hk motorra igaz.
Igen, mondjuk az tény, hogy kimondottan harckocsi dízelt egészen mostanáig nem igazán fejlesztettek. A civil piacon vannak már sokkal jobbak is, az új M88A3 harckocsivontatóba is Caterpillar C32-es motort raknak.
Mondjuk a Cummins dolgozik mostanság egy ACE (Advanced Combat Engine) nevű motoron, elég érdekes lesz, állítólag erősen inspirálták őket a harkovi 5TDF és 6TD motorok, ugyanúgy kétütemű, ellendugattyús konstrukció. Csak itt 4 hengerből hoztak ki 1000 lóerőt, és majdnem 3300 Nm nyomatékot, alacsony fordulaton. Kicsivel nagyobb mint a Puma motorja, 14.3 literes. Kíváncsi leszek mi lesz belőle.
 
S

speziale

Guest
Ahham, hány évvel később? :D Honnan származó technológiával? :D

Another big step was the recent hiring of Andreas Renschler to head the VW Truck Group. Before, for almost 10 years, Renschler was at the helm of Daimler Commercial Vehicles. With Daimler Trucks North America holding the market share leader position in the U.S., Renschler has valuable experience with the commercial truck market here.

Europe's biggest automotive group, VW has the financial muscles to replicate in trucks the success of its multi-brand strategy in passenger cars.

The VW-led alliance aims to deepen cooperation in areas including drivetrains, chassis and electronics. Because VW's commercial vehicle experience is primarily with cargo vans, it needs the heavy-truck muscle of MAN and Scania, especially Scania's expertise in advanced technology and top production skills and its high-end brand reputation.
Scania: Sleeping Giant in Emerging VW Truck Portfolio? - Equipment - Trucking Info
:D

Az EU megerősítette a Scania üzemanyag-hatékonysági vezető szerepét


Euro 6-ban első a Scania - Autónavigátor.hu (autonavigator.hu)
"A teljes fejlesztési munka a Scanián belül valósult meg. Az összes olyan rendelkezésünkre álló technológiát felhasználtuk, amelyet az elmúlt évek folyamán fejlesztettünk ki, így például a kipufogógáz-visszavezetést, a változó geometriájú turbót, a közös nyomócsöves nagy nyomású üzemanyag-befecskendezést, az SCR-t, és a részecskeszűrőt. Mindezeket a saját motor- és kipufogó-irányító rendszerünkkel egy rendszerbe sűrítettük. Időt és fáradtságot nem kímélve kerestük a megoldást a motorok lehető legjobb üzemanyag-fogyasztásának eléréséhez. Az üzemeltetők tapasztalni fogják, hogy a motorok üzemanyag-hatékonysága, vezethetősége és reagáló képessége teljesen megegyezik az Euro 5 motorokéval.” - összegezte a véleményét Jonas Hofstedt, a Scania hajtáslánc-fejlesztésért felelős alelnöke.

Bekebelezte az MAN a Scania sebességváltóit - autopro.hu
A megállapodás értelmében az MAN 2016-tól folyamatosan átveszi a Scania jelenlegi váltókínálatát, illetve a vállalatok közösen dolgoznak a további fejlesztéseken. Ez az új termékek esetében az ügyfelek számára rövidebb szállítási határidőt jelent, ugyanakkor a két vállalat számára fokozza a gyártóegységek, valamint a kutatási-fejlesztési erőforrások optimálisabb kihasználását.

A Scania továbbfejlesztette soros motorjait - hungarokamion.hu

Az MAN és a Scania meghatározza a közös fejlesztési | Volkswagen Newsroom (volkswagen-newsroom.com)
A Scania vezető szerepet tölt be a 13 literes közös motorplatform fejlesztésében, míg az MAN felelős lesz az öt és kilenc liter közötti kapacitású motorplatformokért. Ezzel összhangban a Scania lesz a felelős a nagy kipufogógáz-utókezelő rendszerekért és az MAN-ért a közepes és kis rendszerek esetében. A sebességváltók is hasonló módon lettek kiosztva. A Scania a nehéz sebességváltókban, míg az MAN lesz a felelős a közepes és könnyű sebességváltókért. Az MAN a jövőben a meghajtott tengelyekért és a nem hajtott tengelyekért lesz felelős, a Scania pedig átveszi a vezetést a motorirányítási rendszerekben.

És három évvel később már meg is jelent az M.A.N. új generációs motorja. :D

NA és akkor ha akarod, feltúrom neked az idők sötétjéből a Mercedes csodálatos önképzésének a történetét is. :D

jajmár...

már megint nem ugyanarról beszélsz...

mit állítottál korábban?

azt, hogy a svédek valami sokkal jobb módszerrel tették környezetbaráttá a motorjaikat (mert a németek csak rátoltak egy AdBlue befecskendezést) és ők ezért tudták emelni a motorjaik teljesítményét...

ezzel szemben a valóság:

1) beraktam egy pdf-et a Mercedes motorokról, amiből 2 dolog is látszik: 1, a 12,8 literes motorjuk esetében még nőtt is a teljesítmény a korábbi euro-s norma motorokhoz képest és 2, ők is pont azokat a megoldásokat alkalmazzák amiket a Scania

de itt van egy a cikk (javaslom a dátumát is megnézni)

https://www.greencarcongress.com/2011/03/mb-20110318.html

meg van itt egy még hosszabb leírás is:

https://roadstars.mercedes-benz-tru...rcedes-benz-om-471-the-latest-generation.html

szintén javaslom figyelmedbe ezt 2014-ből:

https://www.sae.org/news/2014/09/man-launches-heavy-duty-truck-diesel-engine

kiemelném ezt:

"MAN uses twin sequential turbochargers with intermediate cooling to help ensure compliance with Euro-VI exhaust emissions limits. The smaller-diameter turbocharger provides boost at lower engine speeds, while the larger-diameter unit delivers boost at higher engine speeds.

Charge air cooling is handled by a two-stage system. The intermediate cooler reduces the charge air temperature leaving the first turbocharger and is cooled again by the main charge air cooler after leaving the second turbocharger. MAN says that the system can reduce charge air temperatures below that of the engine coolant. The system also helps to reduce temperatures in the second turbocharger, offering a claimed increase in reliability and service life of the components."

meg ezt:

"MAN claims a first for a truck with a cooling system that pumps refrigerant from the top down to the bottom of the engine. The company describes this as a priority cooling system for the areas of the cylinder head subjected to high thermal stress—in particular the injectors and exhaust valves. This cooling method is also said to guarantee high cooling capacity evenly spread for all cylinders, which helps to counter localized peak temperatures and thermal stresses......A new valve design for the four-valves-per-cylinder engine is also credited with being a first in a truck diesel engine."

"The engine uses a combination of cooled exhaust gas recirculation (EGR) and selective catalytic reduction to control exhaust emissions. The two-stage EGR cooler uses both the engine cooling system and the low-temperature charge air cooler."

de valóban, csak ráraktak egy adblue befecskendezést :D

egyébként meg ez a motor is nyert ám díjat:

https://www.diesel-international.com/off-highway/man-d3876/

"The off-road version was presented in major off-road events such as those in Munich and Las Vegas. Instead, the industrial one was presented at Agritechnica 2015 and played a dominant role at Bauma 2016. At Baum it won the 2016 Diesel of the Year prize."

a "nemlétező" kipufogógáz visszavezetésről:

"The on-road one relies on a double stage for the Egr, one for the low one for the high temperatures ranges. This means a recirculation of up to 40% of unburned gas."


azért ezek után elég vicces, hogy egy olyan 2016-os cikkel akarsz érvelni, ami arról szól, hogy a Scania és MAN egyesülését követően hogyan osztják le a melót egymás között...

de ha már itt tartunk a világ legjobb kamionja is MAN: :D:D

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/02/11/bemutattak_az_uj_man_teherautokat/
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
732
2 067
93
A legjobb Diesel motor amit eddig vezettem a 3.0 tdi Audi motorok. Szerintem a motoépités csúcs most ennek az elektromos turbóval megtámogatott verziója. De ez meg mondhatni a jövő zenéje. A múlt és a jelen legjobbja pedig a Vovo 2.0 D5 motor. 2 db turbó+egy hagyományos légkopresszor , ami egy kis tartályba elősűrít és ha odalépsz aznnal van töltőnyomás! Ez annyira innovatív és egyedi, hogy nincs is másban. De úgy megy vele részterhelésen a volvó, ahogy egyik más diesel sem. Szóval az biztos, hogy a Skandinávok ezzel nagyot alkottak. De későn. Bár ezt már a kínai felügyelet alatt tették. Szóval van spiritusz az északi népekben! ;) Afrikábsn nem fognak motort fejleszteni :D A fenti kamionos motor/teljesítmény kommentekbél azért eléggé árnyalja a képet, hogy ezek a fogyasztás/teljesítmény adatok jobbára a katalógusokbsn igazak csak. Legalább is ez a szakma véleménye. Ma már nem tudsz úgy újat eladni, hogy ne növekedjenek a paraméterek! Megha csak papíron is….
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Szóval van spiritusz az északi népekben! ;) Afrikábsn nem fognak motort fejleszteni :D
A probléma csak az, hogy pár évtized, és Svédország lesz az észak afrikája :D Viszont amúgy egyetértek, motort azt tudnak ám fejleszteni! Autó, gép, teherkocsi, bármi. Volvo motor rossz nem lehet. Még annak idején, V40-en tanultam vezetni... Úgy húzott mint egy tank. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Igen, mondjuk az tény, hogy kimondottan harckocsi dízelt egészen mostanáig nem igazán fejlesztettek. A civil piacon vannak már sokkal jobbak is, az új M88A3 harckocsivontatóba is Caterpillar C32-es motort raknak.
Mondjuk a Cummins dolgozik mostanság egy ACE (Advanced Combat Engine) nevű motoron, elég érdekes lesz, állítólag erősen inspirálták őket a harkovi 5TDF és 6TD motorok, ugyanúgy kétütemű, ellendugattyús konstrukció. Csak itt 4 hengerből hoztak ki 1000 lóerőt, és majdnem 3300 Nm nyomatékot, alacsony fordulaton. Kicsivel nagyobb mint a Puma motorja, 14.3 literes. Kíváncsi leszek mi lesz belőle.
Ha ez bejön nekik,az nagyon hasznos lesz a harcjárműfejlesztőknek.Főleg,ha továbbfejlesztik motorcsaláddá.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Gyakorlati tapasztalat alapján,a svéd és az amerikai dizelek a legjobbak.Német jön utánuk.A legjobb váltó viszont a ZF.De kifejezetten a ZF cég,mert példul a Merci váltók szarok.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 138
59 735
113
1) ahhoz a Multijet motorhoz magát a befecskendező rendszert a Bosch szállította

A BOSH az után szállított bármit, hogy az olaszoktól licencet vettek....
"A „Common Rail” rendszer előiparosítása 1990 -ben kezdődött a Magneti Marelli , a Fiat Research Center és az Elasis együttműködésével . A Fiat csoport fejlesztése után a projektet 1994 áprilisában eladták a német Robert Bosch GmbH -nak (a Mercedes nyomására), amely az iparosításról és a marketingről gondoskodott."

Az 1999-es Multijet (többszöri befecskendezéses) technológiát ugyan így eladták más gyártóknak is az olaszok. A németek erőből (tőkéből) szerezték meg ezt a tudást. A pénzükön kívül semmi közük nem volt az egészhez!
Ennyit a német dízelekről....

) a PD TDI-k egyáltalán nem voltak rossza motorok...sőt...
Sőt, kifejezetten szarok voltak. A PD TDI a motorépítés egyik legnagyobb zsákutcája, nem véletlenül nem csinálja ma már senki...