Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 225
35 553
113
Gyakorlati tapasztalat alapján,a svéd és az amerikai dizelek a legjobbak.Német jön utánuk.A legjobb váltó viszont a ZF.De kifejezetten a ZF cég,mert példul a Merci váltók szarok.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 571
62 035
113
1) ahhoz a Multijet motorhoz magát a befecskendező rendszert a Bosch szállította

A BOSH az után szállított bármit, hogy az olaszoktól licencet vettek....
"A „Common Rail” rendszer előiparosítása 1990 -ben kezdődött a Magneti Marelli , a Fiat Research Center és az Elasis együttműködésével . A Fiat csoport fejlesztése után a projektet 1994 áprilisában eladták a német Robert Bosch GmbH -nak (a Mercedes nyomására), amely az iparosításról és a marketingről gondoskodott."

Az 1999-es Multijet (többszöri befecskendezéses) technológiát ugyan így eladták más gyártóknak is az olaszok. A németek erőből (tőkéből) szerezték meg ezt a tudást. A pénzükön kívül semmi közük nem volt az egészhez!
Ennyit a német dízelekről....

) a PD TDI-k egyáltalán nem voltak rossza motorok...sőt...
Sőt, kifejezetten szarok voltak. A PD TDI a motorépítés egyik legnagyobb zsákutcája, nem véletlenül nem csinálja ma már senki...
 
M

molnibalage

Guest
Nah, volt annak adok kapok, hogy melyik lőszer mikor érkezett és érhető el...
Ehhez képest most.
Elsővonalas Ka-52 repked. Akkor ezt hogyan sikerült most összehozni?
Hol van a BM42? Miért majd 40 éves cuccal vannak ottan?

lr0X2Hr.png
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ennek ellent kell mondanom. A Cummins és Perkins dízelek terén végig jelen voltak az amcsik is az európai teherautó piacon. A holland DAF gépekben ha megnézed most is az van, a DAF techológiájára építő Tatra Phoenix szériában szintén az van. Az angolok azóta javarészt beszántott ERF, Seddon-Atkinson, Leyland típusaiban végig szinte csak ezek dünnyögtek.

Az emissziós értékek harcában Európa előrébb jár egy leheletnyivel ezekben a kategóriákban, de nem a német a csúcsa, bár ők sem rosszak, hanem a svéd. A Volvo és méginkább a Scania az úttörői, akik hatalmas teljesítmény és nyomaték leadására képes motorok gyártása közben már messze túl járnak az Euro6 kívánalmain.
A Scania az pedig VW, ez ne zavarjon meg...... Annak a csoportnak a tagja az MAN-el egyetemben.....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 401
86 511
113
Nah, volt annak adok kapok, hogy melyik lőszer mikor érkezett és érhető el...
Ehhez képest most.
Elsővonalas Ka-52 repked. Akkor ezt hogyan sikerült most összehozni?
Hol van a BM42? Miért majd 40 éves cuccal vannak ottan?

lr0X2Hr.png
Ez jó kérdés, de az biztos, hogy drága dolog a BM42...
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Ez jó kérdés, de az biztos, hogy drága dolog a BM42...
Egészen elképesztő... A BM42 még az ukránoknál is alap! Nagyon úgy néz ki, hogy az orosz haderő egy igazi papírtigris. 1991 még mindig érezteti a hatását, sokkal inkább mint az ember hitte volna.

BM42 ukrán T-64-ben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Egészen elképesztő... A BM42 még az ukránoknál is alap! Nagyon úgy néz ki, hogy az orosz haderő egy igazi papírtigris. 1991 még mindig érezteti a hatását, sokkal inkább mint az ember hitte volna.

BM42 ukrán T-64-ben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mi az a BM42?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 401
86 511
113
Egészen elképesztő... A BM42 még az ukránoknál is alap! Nagyon úgy néz ki, hogy az orosz haderő egy igazi papírtigris. 1991 még mindig érezteti a hatását, sokkal inkább mint az ember hitte volna.

BM42 ukrán T-64-ben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lehet, hogy volt benne BM42 is.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Lehet, hogy volt benne BM42 is.
Az igen valószínűtlen. Bár van a T-80BVM-ben lőszerválasztó (kategórián belüli típusok), de azt az irányzó állítja be, a töltőgép csak a lőszerfajták (űrméret alatti, kumulatív, RRO, IPTR) között tud különbséget tenni. "Vegyes tárazás" csak úgy működhet, hogy a parancsnok manuálisan tölt (így parancsnoki feladatait nem tudja ellátni), és szóbeli utasítást ad az irányzónak, milyen lőszertípust válasszon. Figyelembe kell venni, mert a 3BM26-nak és a 42-nek más a ballisztikája.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 401
86 511
113
Az igen valószínűtlen. Bár van a T-80BVM-ben lőszerválasztó (kategórián belüli típusok), de azt az irányzó állítja be, a töltőgép csak a lőszerfajták (űrméret alatti, kumulatív, RRO, IPTR) között tud különbséget tenni. "Vegyes tárazás" csak úgy működhet, hogy a parancsnok manuálisan tölt (így parancsnoki feladatait nem tudja ellátni), és szóbeli utasítást ad az irányzónak, milyen lőszertípust válasszon. Figyelembe kell venni, mert a 3BM26-nak és a 42-nek más a ballisztikája.
Meg lehet oldani, tehát lehetséges.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Az igen valószínűtlen. Bár van a T-80BVM-ben lőszerválasztó (kategórián belüli típusok), de azt az irányzó állítja be, a töltőgép csak a lőszerfajták (űrméret alatti, kumulatív, RRO, IPTR) között tud különbséget tenni. "Vegyes tárazás" csak úgy működhet, hogy a parancsnok manuálisan tölt (így parancsnoki feladatait nem tudja ellátni), és szóbeli utasítást ad az irányzónak, milyen lőszertípust válasszon. Figyelembe kell venni, mert a 3BM26-nak és a 42-nek más a ballisztikája.
mindig a parancsnok mondja meg hogy milyen lőszerrel történjen a célleküzdés. az irányzó ebbe nem szólhat bele.
a töltőgépbe úgy tárazól ahogy tetszik mindenki tudja hogy milyen sorrendet szeret alkalmazni... (ezért kiképzett ember és tapasztalt hogy tudja hogy hányas tárba mit tárazott...) sorozatokat táraz be mindenki 4-6 os sorozatokat mert a töltőgép szerencsekerekét nem lehet megszakítani (tehát ha egymás után 8-10 gránát kimegy a súlyeloszlás elferdíti a szerencsekerék tengelyét.)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 401
86 511
113
Az igen valószínűtlen. Bár van a T-80BVM-ben lőszerválasztó (kategórián belüli típusok), de azt az irányzó állítja be, a töltőgép csak a lőszerfajták (űrméret alatti, kumulatív, RRO, IPTR) között tud különbséget tenni. "Vegyes tárazás" csak úgy működhet, hogy a parancsnok manuálisan tölt (így parancsnoki feladatait nem tudja ellátni), és szóbeli utasítást ad az irányzónak, milyen lőszertípust válasszon. Figyelembe kell venni, mert a 3BM26-nak és a 42-nek más a ballisztikája.
Kiokosíttattam magam! Lehetséges olyat csinálni, hogy APFSDS kategória alatt BM26-ot tárazol és HEAT kategória alatt pedig pl BM42-t. Ilyenkor az lesz, hogy amikor HEAT-ot választ a töltő, akkor BM42-t tölt be a töltőgép. A hárány persze az, hogy így nem lesz HEAT lőszer betárazva, de az ma már kb felesleges is.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
Kiokosíttattam magam! Lehetséges olyat csinálni, hogy APFSDS kategória alatt BM26-ot tárazol és HEAT kategória alatt pedig pl BM42-t. Ilyenkor az lesz, hogy amikor HEAT-ot választ a töltő, akkor BM42-t tölt be a töltőgép. A hárány persze az, hogy így nem lesz HEAT lőszer betárazva, de az ma már kb felesleges is.
Nem lehet. Mivel a fő kategóriát tudja a tűzvezető rendszer a töltőautomatán keresztül. Vagyis ha megcsinálnánk azt amit írsz, akkor így nézne ki a dolog: Irányzó kiválasztja a kumulatívat (ahova mondjuk BM42 van betárazva), töltőautomata megkeresi, majd tölt. Viszont a tűzvezetőrendszernek azt üzeni "kumulatív". A tűzvezetőrendszer meg kétféle közül tud választani csak, BK14 és BK18, így azoknak megfelelő ballisztikát fog alkalmazni. Nagyon rövid távolságon (100-200m) még találni fog, de mondjuk 500m-en már orbitális pályára fog állítani egy nyilat. Nem tudod így átverni a gépet.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter