Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 548
18 881
113
Nem tudom láttál e már dózert dolgozni. Ott nem gyakori a max terhelés, hanem szinte állandó. A "gázpedál" is fordítva működik. Ha lenyomod, akkor a fordulatszám nem nőni, hanem csökkenni fog. Ez azért van, hogy a kezelőnek ne kelljen állandóan a pedált taposnia, úgyis full gázon megy a gép. Ennek ellenére a Caterpillar motorjai jó karbantartással elmennek akár 20-25.000 órát is.
Kotrógép hasonló, a motor lényegében ott is végig max fordulatszámon pörög.
Igazad van, traktor motorok is ilyen üzemre vannak meretezve. De az emelt teljesítmény, magasabb effektív középnyomást jelent, az növeli az igénybevételt.
A kipufogó oldalán nagyobb hőt, fordulatszámot. Ott is érzékeny csapágyak vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
M

molnibalage

Guest
A villanyhajtású autóknál én úgy látom, hogy sokat az állandó fordulatszámon működő legtöbbször stabilan járatott szivattyúkéból indulnak ki.
Nos, a kocsikban nem egészen ilyenek vannak. Valaki tett is be adatot arról, hogy egy mese az, hogy a villanymotor is olcsóbb lenne a benzinesnél kocsiban...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 556
26 014
113
De okosnak hiszed magad...
Nesze B+

A Kettőből 1 csak sima Euro6 de nem baj még tanulnod kell ! Csak szólok az amerikai teherautó és egyéb dieselek azért nem nagyon futnak Európában mert nem nagyon tudják felvenni a versenyt emissziós szinten illetve a gazdaságosságuk a béka segge alatt van , túl későn ismerték fel a közösnyomócső forradalmi előnyeit ! Ettől még a CAT jó -talán a legjobb földmunkagépeket gyártja - de nem a motorja miatt jó ! Akkor most B+ gorjak ide kb 500 féle Német Euro6D motort kamion és mindenféle kategóriákban !

Azt nem állítom , hogy a Komatsu , CAT , Cummins , Ditroit dieselek szarok lennének csak nem ütik meg a Német dieselek szintjét !

Látom ha eltávolodsz a tankogradblogtól B+ akkor ingoványos talajra tévedsz . Mellesleg a komment első felére valahogyan nem sikerült válaszolni vagy csak kellemetlen lett volna ?
 
  • Vicces
Reactions: gorkamorka

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
A Kettőből 1 csak sima Euro6 de nem baj még tanulnod kell ! Csak szólok az amerikai teherautó és egyéb dieselek azért nem nagyon futnak Európában mert nem nagyon tudják felvenni a versenyt emissziós szinten illetve a gazdaságosságuk a béka segge alatt van , túl későn ismerték fel a közösnyomócső forradalmi előnyeit ! Ettől még a CAT jó -talán a legjobb földmunkagépeket gyártja - de nem a motorja miatt jó ! Akkor most B+ gorjak ide kb 500 féle Német Euro6D motort kamion és mindenféle kategóriákban !

Azt nem állítom , hogy a Komatsu , CAT , Cummins , Ditroit dieselek szarok lennének csak nem ütik meg a Német dieselek szintjét !

Látom ha eltávolodsz a tankogradblogtól B+ akkor ingoványos talajra tévedsz . Mellesleg a komment első felére valahogyan nem sikerült válaszolni vagy csak kellemetlen lett volna ?
Ha annyi eszed lenne mint amekkora pofád van...

Na kinek kellene tanulnia?
"The latest 1.9-litre Isuzu D-Max engine, which was last updated in 2020, is fully Euro 6d complaint so the whole range meets the latest standards."

De az amcsiknak mégis mi a f*sznak kellene felvenni a versenyt? Óriási piacuk van ott amerikában. De fordítsuk meg a dolgot. Ott meg az európai teherautók nem tudják felvenni a versenyt az amerikaival! Sőt, ha nem lett volna az agyatlan oroszellenesség nyugaton, még oroszországból is kiszorították volna az európai kocsikat idővel! Még valamikor a 2000-es évek elején elkezdtek az oroszok amerikai teherautókat importálni, és rögtön népszerűek lettek. Az európaiakkal összehasonlítva kényelmesebbek, megbízhatóbbak, könnyebben karbantarthatóak voltak, és a szélsőséges időjárási és útviszonyokat is jobban bírták.

De ha tényleg nem ütik meg a német motorok szintjét az amerikai és japán dízelek, akkor miért van a gépek többségében ilyen motor, német helyett? Na errre válaszolj! Az, hogy egy pár behemótban van MTU, az még ott is a ritkaság kategória. Normál méretű gépeknél az MTU sehol nincs. Liebherr csak a sajátjaiba építi. Deutz, oké azt aláírom, nem ritka. Viszont a piac nagy részét a Cat, Cummins, Perkins, Komatsu és Isuzu uralja. (Kissebbeknél meg a Kubota és a Yanmar)
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 218
113
az MTU-nak ez a harcjármű motor dolog szerintem onnan ered, hogy korábban ők a Daimler része voltak...ugye a Leopard 1 motorja még Mercedes név alatt futott...
Amúgy ne értsd félre, nem azt mondom, hogy minden MTU szar lenne. A Leopard-1 és 2 motorjai saját kategóriájukban kiválóak, semmi baj nincs velük. 100%-ig biztos vagyok benne, hogy jobbak mint bármelyik szovjet-orosz motor, vagy akár az amerikai AVDS-1790, vagy a Perkins CV12. Egyedüli kihívója a Doosan DV27K, de nem csoda, mivel az sokkal újabb, korszerűbb.
Egyedül a Puma motorjánál látom úgy, hogy nem biztos, hogy az lenne a legmegfelelőbb a célra. Nagy fordulat, viszonylag alacsony nyomaték, elég furcsa megoldás. De majd idővel kiderül, hogy igazuk volt e vagy sem.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
732
2 067
93
A Kettőből 1 csak sima Euro6 de nem baj még tanulnod kell ! Csak szólok az amerikai teherautó és egyéb dieselek azért nem nagyon futnak Európában mert nem nagyon tudják felvenni a versenyt emissziós szinten illetve a gazdaságosságuk a béka segge alatt van , túl későn ismerték fel a közösnyomócső forradalmi előnyeit ! Ettől még a CAT jó -talán a legjobb földmunkagépeket gyártja - de nem a motorja miatt jó ! Akkor most B+ gorjak ide kb 500 féle Német Euro6D motort kamion és mindenféle kategóriákban !

Azt nem állítom , hogy a Komatsu , CAT , Cummins , Ditroit dieselek szarok lennének csak nem ütik meg a Német dieselek szintjét !

Látom ha eltávolodsz a tankogradblogtól B+ akkor ingoványos talajra tévedsz . Mellesleg a komment első felére valahogyan nem sikerült válaszolni vagy csak kellemetlen lett volna ?
Nagy valoszínűséggel a legtöbb komolyan vehető nagy gyártó képes lenne viszonylag hamar kifejleszteni és gyártani akár a vitaindító MTU -nál is komolyabb literteljesítményt adó erőforrást. Akár lényegesen kisebb tömeg mellett. Szerintem nem a technológia , hanem a költségvetés a szűk keresztmetszet. 500 db vagy 1500 db motort legyártani ilyen szintem amúgy kb mindegy. Manufaktúrális téma! Maga a “vas” nem túl komoly összeget kíván. Afejlesztés és a gyártósor felépítése felelmetes összeg. Most egy 3 literes BMW-motort 3-6 millio forint körül meg tudsz rendelni. Ha ebből a motorból 1000 db- ot gyartanának összesen, akkor 3 Milliárd lenne darabja. De tovább bonyolítom. Ha egy megrendelő kérne 1000 ret, annak is 3Milliárd lenne darabja, de ha kétezret, az is kb annyiba lenne neki. Milliós darabszámok mellett lehet csak olcsó motort csinálni. Ezért gondolom, hogy a szük keresztmetszet ma nem a technológia, hanem a pénz! Amúgy én is azt gondolom, hogy a németek köröket vernek kb mindenkire! Van egy 5.9 V8 Jeepem és van egy 235 lovas 2.0 Diesel volvom (bar az már kinai) Elképesztő , hogy milyen durván lenyomja a 4 hengeres 2.0 diesel volvo az 5.9 V8-at minden téren! Ha a pénz nem számít és nincs környezetvédelmi gát, kb ürhajóba is fejlesztenek neked ma Diesel motort!
 
S

speziale

Guest
Viszont a piac nagy részét a Cat, Cummins, Perkins, Komatsu és Isuzu uralja

mondjuk azért mert ezek saját maguknak gyártanak motort...ahol viszont nincs saját motor, ott bizony nem ritka az MTU (pl.: Beloz vagy a terex is használt MTU-t)

Amúgy ne értsd félre, nem azt mondom, hogy minden MTU szar lenne. A Leopard-1 és 2 motorjai saját kategóriájukban kiválóak, semmi baj nincs velük. 100%-ig biztos vagyok benne, hogy jobbak mint bármelyik szovjet-orosz motor, vagy akár az amerikai AVDS-1790, vagy a Perkins CV12. Egyedüli kihívója a Doosan DV27K, de nem csoda, mivel az sokkal újabb, korszerűbb.
Egyedül a Puma motorjánál látom úgy, hogy nem biztos, hogy az lenne a legmegfelelőbb a célra. Nagy fordulat, viszonylag alacsony nyomaték, elég furcsa megoldás. De majd idővel kiderül, hogy igazuk volt e vagy sem.

hát reméltem is hogy nem akarod megmagyarázni, hogy az MTU szar lenne, amikor a Leclerc-et meg Chally2-őt is csak MTU-val sikerült exportálni...meg hát a K2 első szériáiba is az került, amíg nagy nehezen kiizaddtak maguknak egy hasonló motort

a Puma motorján meg olyan szempontból felesleges pattogni, hogy ott egyszerűen nagyon be voltak szorulva a méretigénybe...egyébként meg ott van a javított verziója...1340 le amit simán lekorlátozhatnak 1100-ra békeidőben, és az már jóval alacsonyabb fordulaton leadja (ez viszont nyilván csak pénz kérdése lenne)

FYI: az amcsi kamiongyártás egy igen jelentős része német kézben van...a Freightline pl. 1981 óta a Daimler része...azért nem hiszem, hogy nem kapnak Stuttgart-ból technológiát...
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
732
2 067
93
hát a koreaiak eléggé megszenvedtek amíg sikerült sajáttal kiváltani...pedig az az MTU már nagyon nem mai gyerek
Korea sem
hát a koreaiak eléggé megszenvedtek amíg sikerült sajáttal kiváltani...pedig az az MTU már nagyon nem mai gyerek
Személyautó szinten van tapasztalatom , nagyon kevés rálátásom a koreai motorokra. Nem egy kávéház a német motortechnologiával összevetve. Én úgy látom, hogy a koreai motorok főleg arra gyúrtak, hogy egyszerűek és viszonylag tartósak legyenek. Autoiparban fenyévekre van tőlük a német Dieseltechnológia. Legalább is az a része amit , beletesznek utcai autóba. De még mielött valaki a szívére venné, hogy leszólom őket, épp most cserélem a Volvot nagycssládos támogatással egy Kia Sorentora! :D Köszi Viktor :D :D :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 138
59 735
113
tudom te leragadtál az orosz acél bhn bűvöletében :D
Sejtettem, hogy ilyen puruttya érvelésre számíthatok.
Akkor nézelődj még kicsit a témában szerintem ;)

tudjuk, hogy leragadtál a bmp1/2 sorozatnál :D
mondjuk ha már itt tartunk a T15 sem éppen kicsi...
A CV90 is kisebb, mint a német vasak, hasonló motorerő, védelem és nagyobb tűzerő mellet :rolleyes:
A T15 meg egy kudarc. A kisebb Kurganyec 25 lenne a nyerő, de annak meg az árát sokalják....

az a motor ami változtatás nélkül elbír +25%-nyi teljesítményt azt szerintem nyugodtan nevezhetjük úgy, hogy nincsen túlhúzva
Ha ránézel a görbékre akkor látod , hogy elég sok változás volt ott, nem chiptuning....
A hozzád hasonló chip tuning szakértők tádéí golfjai szoktak kipukkanni XD
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 138
59 735
113
Autoiparban fenyévekre van tőlük a német Dieseltechnológia.

Ha nem vettek volna az olaszoktól tudást még mindig PD elemes szarokkal bohóckodnának....
A modern autódízelekben kb. mindent ami modern az olaszoktól vették.
(Pl. Közösnyomócsöves rendszer, változó geometriájú turbók, piezoelektromos többrészes befecskendezés stb....)
És ha tartósságról van szó a mai napig agyonverik az olaszok a német dízeltechnológiát.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
732
2 067
93
Ha nem vettek volna az olaszoktól tudást még mindig PD elemes szarokkal bohóckodnának....
A modern autódízelekben kb. mindent ami modern az olaszoktól vették.
(Pl. Közösnyomócsöves rendszer, változó geometriájú turbók, piezoelektromos többrészes befecskendezés stb....)
És ha tartósságról van szó a mai napig agyonverik az olaszok a német dízeltechnológiát.
Nézd! Én autószerelő vagyok. Javítunk olaszokat is. És nagyon szeretem a járműipar technológiai részének bogarászgatását. Sejtem, hogy az első Multijetre gondolsz. De ha nem haragszol meg, erre az olasz felvetésre most nem reagálok. Meg az amerikai Jeepek is azóta szarok amióta olasz motor van bennük. Én amúgy szeretem az olasz autókat, de csak nézni. A pizzájuk az viszont jó.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
732
2 067
93
De okosnak hiszed magad...
Nesze B+

Sokat javítunk mostanábsn Tata pickupot. 4 éves! Nincs rajt semmi ami nem folyik, nem szivárog vagy nem az ipari hulladék kategória! Azt sem értem, hogy kaphatott europában forgalmi engedélyt. 50 eves technologia a kocsi! A commonrail csövet kivéve!
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 654
71 853
113
A Kettőből 1 csak sima Euro6 de nem baj még tanulnod kell ! Csak szólok az amerikai teherautó és egyéb dieselek azért nem nagyon futnak Európában mert nem nagyon tudják felvenni a versenyt emissziós szinten illetve a gazdaságosságuk a béka segge alatt van , túl későn ismerték fel a közösnyomócső forradalmi előnyeit ! Ettől még a CAT jó -talán a legjobb földmunkagépeket gyártja - de nem a motorja miatt jó ! Akkor most B+ gorjak ide kb 500 féle Német Euro6D motort kamion és mindenféle kategóriákban !

Azt nem állítom , hogy a Komatsu , CAT , Cummins , Ditroit dieselek szarok lennének csak nem ütik meg a Német dieselek szintjét !

Látom ha eltávolodsz a tankogradblogtól B+ akkor ingoványos talajra tévedsz . Mellesleg a komment első felére valahogyan nem sikerült válaszolni vagy csak kellemetlen lett volna ?
Ennek ellent kell mondanom. A Cummins és Perkins dízelek terén végig jelen voltak az amcsik is az európai teherautó piacon. A holland DAF gépekben ha megnézed most is az van, a DAF techológiájára építő Tatra Phoenix szériában szintén az van. Az angolok azóta javarészt beszántott ERF, Seddon-Atkinson, Leyland típusaiban végig szinte csak ezek dünnyögtek.

Az emissziós értékek harcában Európa előrébb jár egy leheletnyivel ezekben a kategóriákban, de nem a német a csúcsa, bár ők sem rosszak, hanem a svéd. A Volvo és méginkább a Scania az úttörői, akik hatalmas teljesítmény és nyomaték leadására képes motorok gyártása közben már messze túl járnak az Euro6 kívánalmain.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
Ennek ellent kell mondanom. A Cummins és Perkins dízelek terén végig jelen voltak az amcsik is az európai teherautó piacon. A holland DAF gépekben ha megnézed most is az van, a DAF techológiájára építő Tatra Phoenix szériában szintén az van. Az angolok azóta javarészt beszántott ERF, Seddon-Atkinson, Leyland típusaiban végig szinte csak ezek dünnyögtek.

Az emissziós értékek harcában Európa előrébb jár egy leheletnyivel ezekben a kategóriákban, de nem a német a csúcsa, bár ők sem rosszak, hanem a svéd. A Volvo és méginkább a Scania az úttörői, akik hatalmas teljesítmény és nyomaték leadására képes motorok gyártása közben már messze túl járnak az Euro6 kívánalmain.
Bejzony.Scania és a Volvo motorok jobbak a németeknél.Amcsik 50 éve nem gyártanak hk dizelt,Az utolsót az MBT70be fejlesztették,amibe a Leo 2 MTU motorját is.Kb ugyanazt tudták,csak az amcsi léghűtésesként.
Ez nem azt jelenti,hogy a német motorok rosszak,csak azt,hogy nem csak az ő motorjaik jók.Kaliforniai környezetvédelmi szabványok meg a világ legkeményebbjei közé tartoznak.
Puma motorja egyszerűen kicsi.Pörgősre kellett épiteni,hogy le tudja adni a kivánt lóerőt.Erősen gyanitom,hogy az inditó nyomatéka nem éppen a legjobb.És nem is valami tartós szerkezet.Ez utóbbi viszont a legtőbb hk motorra igaz.
 
S

speziale

Guest
Ha nem vettek volna az olaszoktól tudást még mindig PD elemes szarokkal bohóckodnának....
A modern autódízelekben kb. mindent ami modern az olaszoktól vették.
(Pl. Közösnyomócsöves rendszer, változó geometriájú turbók, piezoelektromos többrészes befecskendezés stb....)
És ha tartósságról van szó a mai napig agyonverik az olaszok a német dízeltechnológiát.

1) ahhoz a Multijet motorhoz magát a befecskendező rendszert a Bosch szállította

2) az első piezoelektromos befecskendezőrendszert meg a Siemens csinálta

3) a PD TDI-k egyáltalán nem voltak rossza motorok...sőt...a korabeli CR dízeleknél is takarékosabbak voltak. A PD korszak végét az hozta el, hogy a szigorodó környezetvédelmi normáknak ezek már csak nagyon drága fejlesztésekkel tudtak volna megfelelni
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
S

speziale

Guest
Az emissziós értékek harcában Európa előrébb jár egy leheletnyivel ezekben a kategóriákban, de nem a német a csúcsa, bár ők sem rosszak, hanem a svéd. A Volvo és méginkább a Scania az úttörői, akik hatalmas teljesítmény és nyomaték leadására képes motorok gyártása közben már messze túl járnak az Euro6 kívánalmain.

hát ezt így nem mondanám...ugyanis létezik olyan dolog, hogy termékportfolió...

a Volvo D13-as motorcsaládja 12,8 literes és a legerősebb 500 le, a Mercedes OM473-as család 15,6 literes, legerősebb 625 le, Man-ből 15,3 literes és 640 le...

fajlagos mutatókban a Volvo a leggyengébb....ugyanakkor az, hogy 39 vagy 41 le/liter a teljesítmény az kb. a whatever kategória, ráadásul nyilván nem arról van szó, hogy bármelyik gyártó ne tudna a jelenleginél nagyobb liter teljesítményt, hanem arról, hogy egyszerűen így lőtték be a termékportfoliót....

A Scania abból a szempontból kicsit más tészta, hogy eleve ők csinálják a legnagyobb motort (16,4liter), és ők a 660le verzión felül (ez lenne ugye kb. a Merci 625 és MAN 640 le párja a termékpalettán) csináltak egy extra erős 770 le változatot...de ahogy írtam, nyilván nem arról van szó, hogy a többi gyártó ne tudna ilyen erőset...ez egyszerűen termékportoflio kérdése

a környezetvédelmi besorolásban meg mindegyik gyártó hozza az Euro 6d-t...úgyhogy aligha van bármi érdemi különbség...ezen a szinten már sokkal többet számítanak az olyan dolgok pl. mint a predictive cruise
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 654
71 853
113
hát ezt így nem mondanám...ugyanis létezik olyan dolog, hogy termékportfolió...

a Volvo D13-as motorcsaládja 12,8 literes és a legerősebb 500 le, a Mercedes OM473-as család 15,6 literes, legerősebb 625 le, Man-ből 15,3 literes és 640 le...

fajlagos mutatókban a Volvo a leggyengébb....ugyanakkor az, hogy 39 vagy 41 le/liter a teljesítmény az kb. a whatever kategória, ráadásul nyilván nem arról van szó, hogy bármelyik gyártó ne tudna a jelenleginél nagyobb liter teljesítményt, hanem arról, hogy egyszerűen így lőtték be a termékportfoliót....

A Scania abból a szempontból kicsit más tészta, hogy eleve ők csinálják a legnagyobb motort (16,4liter), és ők a 660le verzión felül (ez lenne ugye kb. a Merci 625 és MAN 640 le párja a termékpalettán) csináltak egy extra erős 770 le változatot...de ahogy írtam, nyilván nem arról van szó, hogy a többi gyártó ne tudna ilyen erőset...ez egyszerűen termékportoflio kérdése

a környezetvédelmi besorolásban meg mindegyik gyártó hozza az Euro 6d-t...úgyhogy aligha van bármi érdemi különbség...ezen a szinten már sokkal többet számítanak az olyan dolgok pl. mint a predictive cruise
A volvo csúcsa egy 750 lóerős darab, kevés ismeret vagy csúsztatás okán ez félrement.

Volvo FH16 - A beauty on the surface | Volvo Trucks

Nem is új darab.

A Scania korábban 15,6 literes V8-at alkotott, az új generációnál álltak át a 16,4 literesre, verziói 520, 580, 650, 770 lóerő. 730-as volt amivel beléptek az euro 6-ba, ezt létpék most túl a 770-nel, fogyasztáscsökkentés és emissziós javulás mellett, ahogy írják, inkább lehet egy kvázi Euro7-nek tekinteni.

DC16-314A_522kW_ATS.pdf (scania.com)

A többi gyártó beszorult teljesítmény terén, nem mintha nem lenne elegendő túlsúlyos fuvarokhoz amijük van, de az emisszió mellett a németek nem tudták elérni a korábbi teljesítményadataikat. A mercedes csúcsa most 630 lóerő, az előző generáció 650-et tudott, az M.A.N. most 640 lóerő, a korábbi generáció 680-at tudott.

A svédek mennek elöl ebben, nemcsak a kibocsátási ráta, hanem közben az egyre nagyobb teljesítmény mentén, ezen nem lehet mit szépíteni.

Az amerikai oldalon 510-560 lóerő volt ugyanezen kb. két évtized alatt változatlanul, amit ebben a szegmensben ki tudtak csikarni. Az is elég sokat tud, nem kell lenézni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 074
33 186
113
A volvo csúcsa egy 750 lóerős darab, kevés ismeret vagy csúsztatás okán ez félrement.

Volvo FH16 - A beauty on the surface | Volvo Trucks

Nem is új darab.

A Scania korábban 15,6 literes V8-at alkotott, az új generációnál álltak át a 16,4 literesre, verziói 520, 580, 650, 770 lóerő. 730-as volt amivel beléptek az euro 6-ba, ezt létpék most túl a 770-nel, fogyasztáscsökkentés és emissziós javulás mellett, ahogy írják, inkább lehet egy kvázi Euro7-nek tekinteni.

DC16-314A_522kW_ATS.pdf (scania.com)

A többi gyártó beszorult teljesítmény terén, nem mintha nem lenne elegendő túlsúlyos fuvarokhoz amijük van, de az emisszió mellett a németek nem tudták elérni a korábbi teljesítményadataikat. A mercedes csúcsa most 630 lóerő, az előző generáció 650-et tudott, az M.A.N. most 640 lóerő, a korábbi generáció 680-at tudott.

A svédek mennek elöl ebben, nemcsak a kibocsátási ráta, hanem közben az egyre nagyobb teljesítmény mentén, ezen nem lehet mit szépíteni.

Az amerikai oldalon 510-560 lóerő volt ugyanezen kb. két évtized alatt változatlanul, amit ebben a szegmensben ki tudtak csikarni. Az is elég sokat tud, nem kell lenézni.
60 tonnás svéd szerelvénnyel hét már 10+ éve