megjegyzem ha most kb. 85 évvel ezelőtt lennénk, és a Somua/Char 1 vs Panzer 3/4-ről menne a vita, gyanítom, hogy ugyanezeket a hülyeségeket hoznád fel érvként....
csak éppen a német tankoknak volt 3 olyan tulajdonsága ami aztán eldöntötte a háborút:
1) mindegyikben volt rádió (ez abban a korban kb. a mostani fejlett BMS rendszernek felelt meg)
2) olyan terepen is elmentek amiről a franciák a saját tankjaik alapján azt gondolták, hogy lehetetlen
3) a korabeli technikai szintjén a francia tankok 3 fős személyzete nagyon jelentős hátrány volt, mivel elképesztően túlterhelte a személyzetet...eredmény: rohadt lassú és körülményes célleküzdés (meg úgy általában az egész tank kezelése is sokkal problémásabb volt)...
persze tudom ezek nem mm-ekben mérhető dolgok....csak éppen eldöntötték a háborút....
Az is ezerszer le lett írva, hogy a Wehrmacht és a Bundeswehr közé teljesen értelmetlen egyenlőségjelet tenni, a mostani Németek görcsösen tolják még 2022-ben is az " Elhatárolódnak / a múltat végképp eltörölni / kollektív bűnösség" hozzáállásokat, de reagálok rá.
A Német harckocsizók zöme, közel kétharmada 1940-ben elavult könnyű harckocsi volt, Panzer I, Panzer II és csehszlovák hadizsákmány Panzer 35(t) és Panzer 38(t) típusok, nem kell külön a Pzkpfw III / IV-esekbe belekötni.
2445 db német tankkal szemben 4071 db francia tank állt. 1940-ben a Franciáknak kellett volna győzniük, de mégis elkövettek sok hibákat, fordítva lett.
Abba szoktunk esni, hogy a harckocsikat a típus tudása, harcértéke alapján hasonlítjuk össze, fontos a vas, de mellé kell mozgóháborús taktika, és akár stratégia is, összfegyvernemileg.
- Rossz volt a taktikájuk: - a Franciák a harckocsijaikat nem külön hadosztályokba szervezték, nem csapásmérő erőként használták őket, hanem szétosztották és mozgó bunkerekként használták őket.
- Rossz volt a stratégia: úgy gondolták , hogy a védelmi vonal majd megállítja a Németeket , a csapataik feltartják őket, amíg jönnek a Brit szövetségesek és ezután együtt túlerőben elintézik az ellenséget. Erre a Németek nem feltétlenül jöttek a Maginot-vonalnál, hanem megkerülték őket az áthatolhatatlannak, természetes akadálynak hitt Ardenneknél a védelmi vonalukat....
- Rossz volt a hadvezetés: a főparancsnokuk, Maurice Gamelin öreg volt, nem tudta, hogy mi történik, az első világháborús állóháború szellemében gondolkodott, vagy akár azelőtti időkre akarta visszapörgetni a hadtudományt, egy jó 50 - 100 évvel, minthogy "légiharc, olyan nem létezik", és a Char B1-es is túlméretezett és tervezett volt.
Túlzó veszteségeik voltak, 9 - 10-szer annyian, mint a Németek, de a 40,000 elesett Német katona is illúzióromboló, mert úgy állítják be a Franciaországi hadjáratot, mint forró kés a vajban, közben nem, Sedan-nál is az egyik település 17-szer gazdát váltott, mire a Franciák kifáradtak.
A Franciaországi hadjárat után az Angliai kudarcos lett, háborúztak Észak-Afrikában, meg elsődlegesen a Szovjetunióban, és ott a nehézharckocsis, páncélvédett, és erős tűzerejű, és közepesen motorizáltakat vették, mint a Tigris I-est, és a Párduct (az a Szovjetunióban, Olaszországban, és Franciaországban harcolt).
A Párduct azt nagyon kedvelem, VH-s viszonyok között, és annál is a páncélvédettség - tűzerő - motorizáltság volt a sorrend, és a Párduc II-esnél is növelték a teknőfrontot, ésszerű mértékben.
A Tigris II-es és társai viszont megalomán őrültségek.
A VH-t végülis nem a Németek nyerték, vagy már teljesen új történelmet is kreáltál ? Felőlem kreálhatsz magadnak egy alternatív történelmet amiben a Németek a világ legerősebbjei, legjobbjai, a többiek meg csak az égitestek együttállása miatt nyertek ami egymillió évente egyszer van meg százból 99-szer. A Német nyertek volna a VH-t meg hasonlók, de ha tényként adod itt elő akkor hogy lehet rád nézni ?
A VH-val teljesen megszűnt a Német harckocsigyártás, meg trauma érte őket, és nagyon beleháborodtak a Leopárd 1-esbe, ami mellől csakazért sem tágítanak, és te sem, pedig mennyi különb harckocsi létezett annál ?