Harckocsik harctéri alkalmazása

És ugymond IFV harcmodorban is használták őket,hk-k közvetlen kisérésére.
Vagyis nem a valóságot hajlitották a tankönyvhöz,hanem a harcmodort a valóság lehetőségeihez,szükségleteihez.
Erről beszélek, harciszekereket a Leo-k mellé Tatán, az olcsó.
Kezded túltolni...
A semmiből semmit nem lehet főzni. Azért APC-ztek mert nem volt más.
Ha lett volna IFV, akkor azt tolták volna be. Mit nem lehet ezen megérteni?
Ma Achrazitok mennek a merkavákkal, mert van. Amíg nem volt nem tudtak velük menni,remélem logikus.
 
Persze.De ma egy utánpotlást szállitó teherautóra is tehetsz IPTRas fegyverállást.Ami azt illeti,kéne is néhányra,meg páncélvédelem is.Szerintem májusban az orosz mobil hadviselés bukásának egyik,de nem kizárólagos,oka a BTGk kicsi és védtelen utánpótlása volt.
Az majd egy külön része lesz szerintem az Ukrajnai ... topic-nak, hogy mik a háború tapasztalatai. Az IFV megjelenését ne keverd a mostani időkhöz, most már szinte mindenre kell fegyverzet, függetlenül az eszköz rendeltetéséről. Hiába tettek volna ATGM-t a logisztikai járművekre, általában tüzérségi tűzzel, vagy jól kialakított lesállásból pusztították őket.
Már többször írtam, hogy az adott feladatok végrehajtása miatt, szinte lehetetlen volt teljes értékű, minimum normális logisztikai hátteret biztosítani a csapatoknak. Ezt a veszteséget sajnos be kellett nyelni az orosz hadseregnek. Szerintem megérte nekik, még így is, ezeken viszont lehet vitatkozni.
 
Az.IFV kritériuma elvileg az is,hogy legyen hk elháritásra képes fegyverzete.Namer APC és IFV között a fegyverzet a különbség.Achrazit MK2 lesz IFV,a gá+IPTR toronnyal.
BTR-80 IFV, 30mm-es gépágyú....
Honnan jött ez a HK elhárító képesség?
Olyan szinten nem vagy hajlandó figyelembe venni a csapattestek eltérő bevetési profilját,és az ebből adódó eltérő eszközparkbeli igényeket hogy az fájdalmas kezd lenni.
 
Erről beszélek, harciszekereket a Leo-k mellé Tatán, az olcsó.
Kezded túltolni...
A semmiből semmit nem lehet főzni. Azért APC-ztek mert nem volt más.
Ha lett volna IFV, akkor azt tolták volna be. Mit nem lehet ezen megérteni?
Ma Achrazitok mennek a merkavákkal, mert van. Amíg nem volt nem tudtak velük menni,remélem logikus.
Mintha azt irtam volna,hogy hk közvetlen kiséretre nehéz járgány kéne.....
Viszont a sima gépesitett gyalogságnak már nem feltétlen.Persze,nem a BTR80ra gondolok,inkább a Patria XPre.
 
BTR-80 IFV, 30mm-es gépágyú....
Honnan jött ez a HK elhárító képesség?
Olyan szinten nem vagy hajlandó figyelembe venni a csapattestek eltérő bevetési profilját,és az ebből adódó eltérő eszközparkbeli igényeket hogy az fájdalmas kezd lenni.
Erőforrás lehetőségek.Nincs pénzünk mindenre is.
IFV def.Bár mindegyik def sántit valahol.
Túl kicsi páncélvédelem miatt a BTR80 gá-val sem IFV.És nincs hk elháritó fegyverzet (mondjuk eredetileg a Mardernek sem volt-mindegyik def sántit...)
 
BTR-80 IFV, 30mm-es gépágyú....
Honnan jött ez a HK elhárító képesség?
Olyan szinten nem vagy hajlandó figyelembe venni a csapattestek eltérő bevetési profilját,és az ebből adódó eltérő eszközparkbeli igényeket hogy az fájdalmas kezd lenni.
Mert nem fogod fel, hogy minden az amire használják. Ha a harckocsi megosztott tüzet lő akkor tüzér eszköz, ha lövészek akpaszkodnak fel rá akkor IFV vagy APC, ha kihúz a sárból egy teherautót akkor műszaki mentő stb. Teljesen nyilvánvaló dolgok ezek, csak a hülye nem képes felfogni...
 
Várd meg amíg fölázik.... Nem gyakran jársz arra.
foto-dr-kacsmarik-adam-fab56a02-63362.jpg


1559227070-gMPwtA1PI_md.jpg
Most mutattál képeket, de bizonyítékot meg semmit, hogy ezen a lánctalpas elmegye.
Megszámlálhatatlan elsüllyedt lánctalpast láttam már képen felázott talajon...
 
Most mutattál képeket, de bizonyítékot meg semmit, hogy ezen a lánctalpas elmegye.
Megszámlálhatatlan elsüllyedt lánctalpast láttam már képen felázott talajon...
Ahol a lánctalpas vígan meg és nem süllyed el ott a gumikerekes már régen elsüllyedt / elkapart !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az LKT-nek 2 előnye van csupán a sebessége és az , hogy lábon sokfelé eltud menni az aszfaltos úton is ! Minden más előny aTDT-55-nél van ! Dolgoztam mindkettővel bár tovább fejlesztették volna a TDT-t !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Az majd egy külön része lesz szerintem az Ukrajnai ... topic-nak, hogy mik a háború tapasztalatai. Az IFV megjelenését ne keverd a mostani időkhöz, most már szinte mindenre kell fegyverzet, függetlenül az eszköz rendeltetéséről. Hiába tettek volna ATGM-t a logisztikai járművekre, általában tüzérségi tűzzel, vagy jól kialakított lesállásból pusztították őket.
Már többször írtam, hogy az adott feladatok végrehajtása miatt, szinte lehetetlen volt teljes értékű, minimum normális logisztikai hátteret biztosítani a csapatoknak. Ezt a veszteséget sajnos be kellett nyelni az orosz hadseregnek. Szerintem megérte nekik, még így is, ezeken viszont lehet vitatkozni.
Nem az IPTRra tenném a hangsúlyt,hanem a páncélvédelemre és az önvédelmi képességre.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Ahol a lánctalpas vígan meg és nem süllyed el ott a gumikerekes már régen elsüllyedt / elkapart !

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az LKT-nek 2 előnye van csupán a sebessége és az , hogy lábon sokfelé eltud menni az aszfaltos úton is ! Minden más előny aTDT-55-nél van ! Dolgoztam mindkettővel bár tovább fejlesztették volna a TDT-t !
Ez megint igaz is,meg nem is.Mert pl Irak-Irán idején a BTR60 elment olyan laza homokon,amibe a BMP meg elásta magát.....Irakiak rengeteg MT-LB-t vettek,szélesitett lánctalpal,mert az is elment ott,ahol a BMP meg nem.
Legnagyobb gondnak azt érzem,hogy egy-egy szegmensre lekorlátozzátok az értékelést.Olvassatok utána,hogy a búrok miért a kerekes technikára szavaztak.
A harcászati mozgékonyság csak egyik eleme egy többelemes szempontrendszernek.
 
Most mutattál képeket, de bizonyítékot meg semmit, hogy ezen a lánctalpas elmegye.
Megszámlálhatatlan elsüllyedt lánctalpast láttam már képen felázott talajon...

Te vagy mindig büszke a középsulis fizika tudásodra.
Számold ki légyszíves, hogy a két megoldás közül melyiknek alacsonyabb a talajnyomása hasonló súly mellet:
TransferTrack-Comparison.png


Picture-of-Timbco-TF820-D-used-for-illustrating-nominal-ground-pressure.png


graphic-ground-pressure.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mert pl Irak-Irán idején a BTR60 elment olyan laza homokon,amibe a BMP meg elásta magát.....Irakiak rengeteg MT-LB-t vettek,szélesitett lánctalpal,mert az is elment ott,ahol a BMP meg nem.
HA annyira jó volt a BTR-60 akkor miért nem azt vettek? :rolleyes:
A BMP-1 talajnyomása terhelten a tankokéhoz van közel.
A BTR-60-é meg extrém alacsony a gumikerekesek között, mert 4 tengelyes nagyméretű és felületű terepgumikkal, de a kasztnija papírból van, 4-9 mm-s lemezekből.
Az MTLB-ből a szélsesített lánctalpas pedig ott is elmegy, ahol önerőből egy gyalogos katona is csak nehezen.
(Az alap MTLB talajnyomása 0.45 kg/ncm. A BMP-1-é üresen 0.6 kg/ncm. A Leopárd 1-é 0.89 kg/ncm. Gyalogos katona 0.2 kg/ncm)
 
Az alap MTLB talajnyomása 0.45 kg/ncm. A BMP-1-é üresen 0.6 kg/ncm. A Leopárd 1-é 0.89 kg/ncm. Gyalogos katona 0.2 kg/ncm
Hogy legyen gumikerekes is, a dedikált felderítő járműnek, a BRDM-2-nek a legalacsonyabb talajnyomása üresen 0.5 kg/ncm. A maximuma 2 kg/ncm!
 
Te vagy mindig büszke a középsulis fizika tudásodra.
Számold ki légyszíves, hogy a két megoldás közül melyiknek alacsonyabb a talajnyomása hasonló súly mellet:
Pont ez az a fizika SOKKAL bonyolultabb annál, mint alacsonyabb talajnyomás oszt jól lesz...
Mert a talajban levő feszültségek egészen mások.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
Pont ez az a fizika SOKKAL bonyolultabb annál, mint alacsonyabb talajnyomás oszt jól lesz...
Mert a talajban levő feszültségek egészen mások.

Értem. Magyarán beleálltál egy védhetetlen álláspontba és ezért azt mondod, hogy "Nem tudhatjuk"
Vagy azt, hogy a világ összes nehézgépgyártó cége hülye. Aham....
 
Értem. Magyarán beleálltál egy védhetetlen álláspontba és ezért azt mondod, hogy "Nem tudhatjuk"
Vagy azt, hogy a világ összes nehézgépgyártó cége hülye. Aham....
Nem. Az, hogy egy olyan komplex modellt jelent, amit itt neked senki nem modellez le. Ez kurvára nem középiskolás fizika.
Mert nagyobb talajnyomás bizony lehet jobb, hogy annyira összenyomja a neves talajt, hogy lassú kerületi sebességgel a gumikerekes tud mozogni.

Az alacsony talanyomású lánctalp meg csak keveri a folyós homokot.
Ez nem a nem tudhatjuk, hanem nem eldönthető ilyen egyszerűen.
Ez nem jelenti ugyanazt.

De értjük, megint szerettél volna nagyot mondani.

Hogy értsed nem teljesen analóg módon. Itt felmenne egy hasonló tömegű lánctalpasa jármű?
Nem, mert semmibe sem tud kapaszkodni a lánctalpa.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ne haragudj, de mennyi mechanikát tanultál te életedben amúgy?
 
Értem. Magyarán beleálltál egy védhetetlen álláspontba és ezért azt mondod, hogy "Nem tudhatjuk"
Vagy azt, hogy a világ összes nehézgépgyártó cége hülye. Aham....
Az a baj,hogy a harcászati mozgékonyságon kivűl van még pár szempont.Ezeket meg figyelmen kivül hagyjátok.