Ez igaz is de szerinted melyik süllyed el hamarabb aminek kisebb vagy aminek nagyobb a fajlagos talajnyomása ?Ahol a talaj nem tömörödik a talajra kifejtett nyomástól (inkább félreáramlik mint a sár) és nincs szilárd réteg alatta, ott megfeneklik minden víznél nehezebb jármű... és a a feneke felül a talajra, akkor hiába forog a sárban a lánctalp/kerék. A kisebb talajnyomásnak ott van előnye, ahol a talaj tömörödve szilárdabbá válik, mert kevéssé süllyed bele. Ilyen elég sok helyen van. Na meg adott talajnyomást egy nagyon nehéz járműnél nem egyszerű kerékkel elérni. Azonos tömegű lánctalpas később süllyed el, mint a kerekes.
"
A harckocsiba beépített dízelmotor mindenevő, többféle üzemanyaggal is üzemeltethető. A mozgékonyságot a harckocsi méretei is befolyásolják. A harckocsi teljes hossza 9,2 m, teljes szélessége 3,2 m, magassága 2,26 m, hasmagassága 0,47 m. A harckocsi tömege 41 tonna. Az 580 kW teljesítményű motor a harcjárművet a hidraulikus erőátvitelen keresztül 50-60 km/h-ra gyorsítja fel. A futóműlánc felfekvő hossza 4,2 m, a lánc szélessége 0,58 m, s ez mindössze 81,4 kPa fajlagos talajnyomást eredményez, aminek következtében a T–72-es az „elsüllyedés” veszélye nélkül homokos és vizenyős talajon is közlekedhet. A T sorozatból a T–72-es az első típus, amelynél a nagy átmérőjű futógörgők helyett kisebb méretű görgőket alkalmaznak. A jól szerkesztett futómű növeli a harckocsi terepjáró képességét, gyorsítóképességét, ami egyúttal a védettséget is fokozza."