0. felderítés a lehető legnagyobb mértékbe hogy hol érdemes átjárót nyitni. (ez még nem átjárónyitás csak terv) még ha gyalogutak keletkeznek is a műszaki záráson. akkor is az csak gyalog
1. tüzérségi munka
2. összehangolt robbanó és nemrobbanó műszaki zárások leküzdése (lehetőleg nehézgépek nélkül) (nyujtott töltet alkalmazása is)
3. átjárónyitás műszaki géppel páncélos és lövész biztosítással
4. a lehetőleg minél több átvágás közötti hézag felszámolása az onnan kikerülő lehető legtöbb anyag a saját védműrendszerbe történő beépítése.
Ez valóban szép elmélet és kiválóan működött max a II. Vh alatt.
Manapság már nem ilyen egyszerű.
Egyrészt a távaknásítás miatt. A már megtisztított területet újraaknásítják percek alatt. A 2. Hullám simán ráfuthat egy vadiúj, bár kétségtelenül ritkább aknamezőre.
Másrészt nincs az a tüzérség ami úgy tud rombolni hogy kiszedjen minden gyalogsági állást ahonnan egy pct rakétát tudnak indítani.
Márpedig az aknamentesítő jarművek lesznek a kiemelt célpontok.
Már éjszaka se tudsz aknát szedni mert az éjjellátók, hőkamerák és a drónok kiszúrnak.
Az aknák felszedése és újratelepítése pedig csak erősen öngyilkos hajlamú egyéneknek ajánlott.
Véleményem szerint jelenleg az aknásítás miatt kb első világháborús szintű probléma jött elő. Akkor az volt a gond hogy mit csináljanak a géppuska szögesdrót lövészárok trióval most pedig a mit tegyünk az akna, drón és pct rakéta kombóval.