Harckocsik harctéri alkalmazása

Ehhez képest védelemben pl a németek addig a tűzvonal közelébe sem engedték a harckocsikat amíg meg nem jelent az ellenségnél egy harckocsi(Cariust nagyon komolyan lebaszták amiért másként csinálta).Bár ők nem igazán értettek a harckocsi harcászathoz.
Abba az idobe hk n kivul nagyon nem is volt mas jarmu a csatateren./ami volt hk t kisert./
 
Kurfürst

"Szovjet harckocsikhoz is acél penetrátor volt, mert egyszerűen nem tudtak volna annyi wolframmagvas lőszert biztosítani több tízezer harckocsi részére.
Csak később, a Szovjetunió összeomlása után jelentek meg a wolframmagvas orosz lőszerek, addigra gondolom kezelhető méretűvé zsugorodott az hk állományuk."


Ez nem igaz.

Ez ment Iraknak:
3bm-9.jpg


Ez volt a saját:
3BM15.jpg

(Mondanom se kell, hogy a 125 mm-s ágyú először a T-64A-ba került be szériában, 1969-ben. )

3BM-22.jpg

Ha jól emlékszem ebből készült a legtöbb.

Ez pedig a modern nyugati tankokra és lőszer fejlesztésre adott válasz:
3bm-32.jpg

3BM-42.jpg
 
Az ergonómia az ember-gép-munkakörnyezet kapcsolatát vizsgáló tudományág. Az ergonómia a görög ergon = ’munka’ (görögül: ἔργον), valamint a nomos = ’tan, törvény’ (görögül: νόμος) szavakból alkotott szóösszetétel. Célja a szűkebb és tágabb munkakörnyezet, a gépek, munkaeszközök emberhez igazítása, az emberi adottságoknak lehető legjobban megfelelő munkaeszközök és munkakörnyezet kialakítása. Az ergonómia legfontosabb ágai: a termék-, a munkafolyamat- és a szoftver-ergonómia.

Vagyis a kipufogógázok (vagy égéstermék, vagy bárminek is hívjuk) nem megfelelő elvezetése is ide tartozik.
Hogy az műszaki hiba eredője e, az más kérdés.
Ha szar a görgős széked egy kereke, akkor nem tudod használni, akkor sem, ha műszaki hiba miatt van. Vagyis nem ergonómikus a munkakörnyezeted.
Ha nincs gáz a klímában és fuldokolsz nyáron, akkor is rossz a munkakörnyezeted ergonómiája, csak műszaki hiba idézte ezt elő. Ugyanúgy izzadsz, mintha nem lenne klíma.

A kipufogó gázok küzdőtérbe jutása műszaki hiba eredménye,ha nyolcas lesz a biciklid kerekében az nem ergonómiai hiba attól,hogy nagyban rontja az "ember-gép" kapcsolatot.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Hegylakó
Ehhez képest védelemben pl a németek addig a tűzvonal közelébe sem engedték a harckocsikat amíg meg nem jelent az ellenségnél egy harckocsi(Cariust nagyon komolyan lebaszták amiért másként csinálta).Bár ők nem igazán értettek a harckocsi harcászathoz.
Feltéve, hogy nem ásták be eleve védelembe, vagy nem kezelték egyfajta erődként. (pl A Bukás, amikor beton fedezékek mögé beállították a Tigrist) Rommel mondjuk be akarta a páncélosokat (valamennyit biztosan) a normadiai parton ásni, csak nem engedték neki. Illetve amikor lesállásba voltak a háború vége felé, megint csak nem nagyon mozoghattak.
Szerintem itt nagyon számít, hogy ki uralta a légteret, vagyis, hogy milyen szerepben találod magad.
Amúgy Dudi a gyakorlatot mondja, Szittya meg az elméletet. A gyakorlat mindig a realitásokkal és a lehetőségeiddel való szembesülés.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
Abba az idobe hk n kivul nagyon nem is volt mas jarmu a csatateren./ami volt hk t kisert./

Ez még egy + indok amellett,hogy a harckocsik fő feladata a harckocsi elleni harc.Hisz amikor nem volt más akkor sem használták gyalogság elleni harcra,szóval miért is használnák ma amikor vannak másfajta harcjárművek?
 
Feltéve, hogy nem ásták be eleve védelembe, vagy nem kezelték egyfajta erődként. (pl A Bukás, amikor beton fedezékek mögé beállították a Tigrist) Rommel mondjuk be akarta a páncélosokat (valamennyit biztosan) a normadiai parton ásni, csak nem engedték neki. Illetve amikor lesállásba voltak a háború vége felé, megint csak nem nagyon mozoghattak.
Szerintem itt nagyon számít, hogy ki uralta a légteret, vagyis, hogy milyen szerepben találod magad.
Amúgy Dudi a gyakorlatot mondja, Szittya meg az elméletet. A gyakorlat mindig a realitásokkal és a lehetőségeiddel való szembesülés.

Konkrétan nem beásni akarta őket Rommel a parton hanem már a parton akarta megtámadni felük a partraszállókat.
 
Elyel panasszal a nato parancsnoksagon meg a volt vsz tabornokoknal is miert talaltak ki ekora marhasagot. /nem tudok mast irni./rendeltetesere is ket fele verziot ismerek vsz es nato eggyikbe se a hk elleni harc volt elsodleges az egy kepesseg ami a cel eleresehez szukseges./ahogy a pancel fajtaja is lemyegtelen hogy aktiv passziv tomor acel vagy retegelt a lenyeg hogy nagyfoku vedelem legyen.ez a cel es nem az hogy minel vastagabb legyen./a hk nak celja van a celja nem a masik hk lekuzdese /resze lehet neki/ de nem a cel. /mint a tarsasjateknal jo ha dupla mezore lepsz de nem az a jatek celja hogy duplamezore lepj hanem hogy celba erj./
 
A kipufogó gázok küzdőtérbe jutása műszaki hiba eredménye,ha nyolcas lesz a biciklid kerekében az nem ergonómiai hiba attól,hogy nagyban rontja az "ember-gép" kapcsolatot.
De ha fuldokolsz a tankban rendkívül nem ergonómikus dolog! :D

Viszont valóban komoly kihívásokkal küzd az "ember-gép kapcsolat".
 
Csak egy példa az ergonmiára:
Ez a T-80 irányzójának helye.A bal oldalon lévő optika az éjjellátó azaz ezt kell használnod éjszaka.Biztos marha kényelme abba bámulni órákon keresztül este...

t-80-gunner-s-station.jpg


Ez ergonómiai dolog nem pedig a beszivárgó kipufogó gáz.
De itt van pl aparancsnok helye látszik rajta,hogy milyen jól el lehet férni benne:
t-80-commander-s-station.jpg

Hasonlítsd össze őket egy nyugati harckocsijéval
Itt jön be a szovjet/orosz elektronikai ipar lemaradása.És a modernizácis programok kiterjednek az elavult figyelő-célzó műszerek cseréjére.
Hogy a hk-kat hogyan vetik be,azt nagyban befolyásolja a rendelkezésre álló tankok száma.Ha nincs belőlük elég,akkor védelemben a fő feladatkörre tartalékolják őket.Az áttörő egységek megállitására,és az ellenlökésre.Ha van belőlük elég,akkor a fővédőöv támpontrendszerében is telepitik őket-lásd a Bar-lev vonalat,ahol a támpontokba 2-3 hk szakaszt is beosztottak
 
Elyel panasszal a nato parancsnoksagon meg a volt vsz tabornokoknal is miert talaltak ki ekora marhasagot. /nem tudok mast irni./rendeltetesere is ket fele verziot ismerek vsz es nato eggyikbe se a hk elleni harc volt elsodleges az egy kepesseg ami a cel eleresehez szukseges./ahogy a pancel fajtaja is lemyegtelen hogy aktiv passziv tomor acel vagy retegelt a lenyeg hogy nagyfoku vedelem legyen.ez a cel es nem az hogy minel vastagabb legyen./

Van egy videó lengyel Leopard 2 harcászattal egybekötött éleslövészetéről.Semmi más nem látszik csak az,hogy a gyalogság jelére előjön a harckocsi a fedezékből kilövi az ellenséges tankot majd visszamegy a fedezékbe,még véletlen sem lő olyan célpontokra amit a ygalogságnak kell megsemmisíteni.Akkor még is hogy van ez?
 
Ellenseges hk a hk elott csak egy akadaj amit le jell kuzdeni ahhoz hogy a cel el legyen erve.
 
Konkrétan nem beásni akarta őket Rommel a parton hanem már a parton akarta megtámadni felük a partraszállókat.
A légierő és a hajók miatt be akarta ásni, hogy így védje meg az ellenséges tűzerőtől.
Ha leviszi a partra (közelbe nyilván), akkor be kell ásni (most ez lehet hogy csak álcázást jelent, ez a ti szakmátok).

Így sem voltak nagyon messze, de a maquisardok úgy lelassították a haladást, meg a nappali légifölény, hogy lényegében soha nem értek Caen-en túl.
Rommel ezt orvosolta volna. Viszont így akkor "be kellett volna ásni őket".
Amúgy olyat is hallottam (Rommel-film), hogy kifejezetten a parti bunkerek hiányát is HK-kal pótolta volna.
Mondjuk Normandia igen gyenge pontja volt az Atlanti Falnak.
 
Van egy videó lengyel Leopard 2 harcászattal egybekötött éleslövészetéről.Semmi más nem látszik csak az,hogy a gyalogság jelére előjön a harckocsi a fedezékből kilövi az ellenséges tankot majd visszamegy a fedezékbe,még véletlen sem lő olyan célpontokra amit a ygalogságnak kell megsemmisíteni.Akkor még is hogy van ez?
Gondolod ha jon egy csomo ifv egy szal tank se akkor a sajat tankokosok szotyiznak ameddig el nem foglaljak az allasaikat majd elmenekulnek mert ifv re nem lovunk.../megyek kaptarat festeni./
 
Amúgy a topikot végig olvasva megjegyezném, hogy az oroszok szerint is, nagyon rossz volt a T-64 ergonómiája. A T-80-ére még mindig voltak panaszok, de már jobb volt, mint a T-64-é. A T-72 ergonómiája volt a modern SZU tankok között a legjobb.
A T-90A ergonómiája szerintük bármelyik nyugati harckocsiéval összevethető pozitív értelemben.
 
Itt jön be a szovjet/orosz elektronikai ipar lemaradása.És a modernizácis programok kiterjednek az elavult figyelő-célzó műszerek cseréjére.
Hogy a hk-kat hogyan vetik be,azt nagyban befolyásolja a rendelkezésre álló tankok száma.Ha nincs belőlük elég,akkor védelemben a fő feladatkörre tartalékolják őket.Az áttörő egységek megállitására,és az ellenlökésre.Ha van belőlük elég,akkor a fővédőöv támpontrendszerében is telepitik őket-lásd a Bar-lev vonalat,ahol a támpontokba 2-3 hk szakaszt is beosztottak

Ezek az optikai rendszerek(1A33 ,1G42) nem jelentősen nagyobbak mint pl egy EMES-15 vagy egy PERI R-17 csak az egyik egy mini toronyba van berakva a másik meg nem.
 
A légierő és a hajók miatt be akarta ásni, hogy így védje meg az ellenséges tűzerőtől.
Ha leviszi a partra (közelbe nyilván), akkor be kell ásni (most ez lehet hogy csak álcázást jelent, ez a ti szakmátok).

Így sem voltak nagyon messze, de a maquisardok úgy lelassították a haladást, meg a nappali légifölény, hogy lényegében soha nem értek Caen-en túl.
Rommel ezt orvosolta volna. Viszont így akkor "be kellett volna ásni őket".
Amúgy olyat is hallottam (Rommel-film), hogy kifejezetten a parti bunkerek hiányát is HK-kal pótolta volna.
Mondjuk Normandia igen gyenge pontja volt az Atlanti Falnak.

Maga az,hogy a parton nem azt jelentette,hogy a víztől pártucat méterre lettek volna harckocsik,dagálykor szarban is lettek volna és ott fedezék sem lett volna hajóágyúk elöl.Azt jelentette ez az elképzelés,hogy maguk a harckocsik valahol a part közelében rejtve várnak majd a kellő pillanatban megindulnak a part felé és a harcot már ott vívják meg.