Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 044
113
De indokolja. Nézd meg a gyártási darabszámot évenként és azt, hogy a T-80B mikori. A Skoda 120L is a világ legdrágább autója lenne, ha csak 20 db készül belőle és nem több százezer vagy millió.

Ha semmit nem raksz bele akkor is?Majdnem harckocsi árban volt a U változat hőkameraja mégsem került annyival többe mint a B.A T-80 szinte egy reszelt turbinás T-64 volt.
 
M

molnibalage

Guest
Ha semmit nem raksz bele akkor is?Majdnem harckocsi árban volt a U változat hőkameraja mégsem került annyival többe mint a B.A T-80 szinte egy reszelt turbinás T-64 volt.
A gyártást elkezded, de szépen lassan jössz bele. Aztán reszelgetsz rajta itt ott és elkezded tolni, mint állat. Naná, hogy olcsóbb lesz az, amiből legyártanak vagy 20-szor annyit. Nézd meg az F-35A-t. Az első Lot ára valami 120 misi volt. A Lot 14 után meg lesz valami 80M. Akkor szerinted ez a T-80-nál hogyan volt?
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 044
113
A gyártást elkezded, de szépen lassan jössz bele. Aztán reszelgetsz rajta itt ott és elkezded tolni, mint állat. Naná, hogy olcsóbb lesz az, amiből legyártanak vagy 20-szor annyit. Nézd meg az F-35A-t. Az első Lot ára valami 120 misi volt. A Lot 14 után meg lesz valami 80M. Akkor szerinted ez a T-80-nál hogyan volt?

A táblázatból nem derül ki,hogy melyik évben mennyi volt.Meg az F-35 Lotok szoftveresen térnek el nem pedig teljesen más a hajtómű pl.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 044
113
Persze ettől lehet drágább csak nekem az a fura,hogy egy sokkal elqvultabb eszközről beszélünk ami félig egy T-64 kis túlzással.
 
M

molnibalage

Guest
A táblázatból nem derül ki,hogy melyik évben mennyi volt.Meg az F-35 Lotok szoftveresen térnek el nem pedig teljesen más a hajtómű pl.
Dudi bakker, a felette levő táblázat. Azt hittem sikerül megtalálni...
1976-1979
30, 43, 53, 80 évenként = 206 db

Aztán 1980-ban kb annyit (160 db) , mint 4 év alatt, aztán onnan hajjaj. Az eltérő alváltozatok hadrendbe állása is ismert.

Az F-35 változatok kismértékben hardveresen is eltérnek, mert akkor nem kéne az első 200 db-ot visszatenni a sorra, mert egy SW frissítéshez az nem kell. A Gripenek sem repültek vissza Svédországba az MS.21-ért.

Nem sikerült összekombinálni a dolgokat. Megint... :(
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 044
113
Dudi bakker, a felette levő táblázat. Azt hittem sikerül megtalálni...
1976-1979
30, 43, 53, 80 évenként = 206 db

Aztán 1980-ban kb annyit (160 db) , mint 4 év alatt, aztán onnan hajjaj. Az eltérő alváltozatok hadrendbe állása is ismert.

Nem sikerült összekombinálni a dolgokat. Megint... :(

Nem a gyártott mennyiség hanem azaz ár nem berül ki ami az adott évben volt.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 304
113
Ha még nem lett volna...

3881193-original.jpg

f0c75b444254.jpg
Jól látom, hogy a T-64A sokkal olcsóbb mint a T-72A? Azt meg, hogy a picsbe?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 044
113
Jól látom, hogy a T-64A sokkal olcsóbb mint a T-72A? Azt meg, hogy a picsbe?
Az is fura volt mondjuk az magyarázható azzal,hogy a T-72A azért nem csak festésben különbözik a T-72-től hanem nagyon komoly lényegi eltérés van a kettő közt.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 054
113
Szerintem árfolyam eltérés van és ez torzítja a táblázatot!

Ugye a T-64A az 1969-s, míg a T-72A 1979-s.
A páncélzat nem okozhat áreltérést, mert az lényegében ugyan az a K formula. Amiben többet tud a T-72A az a lézertávmérő, elektromos (számítógépes) tűzvezetés és a ködgránát vetők. Nem hiszem, hogy ez ilyen komoly áreltérést okozna.

Azonos korszakban a T-72A és a T-64B volt. Ott viszont jelentős az árkülönbség a T-64 B javára. A B1 verzió az irányított rakéta indítás képessége nélküli verzió.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 095
113
Az argentínok TAM 2-je használható mbt funkcióban, vagy csak a saját környezetében tud ekként funkcionálni? Többet tud bármilyen paraméterében mint mondjuk egy CV-90120?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Az argentínok TAM 2-je használható mbt funkcióban, vagy csak a saját környezetében tud ekként funkcionálni? Többet tud bármilyen paraméterében mint mondjuk egy CV-90120?

A TAM2 csak egy koncepció, nem került sorozatgyártásba, sem a korábbi TAM 2C, sem az újabb TAM 2IP verzió.
A TAM család "vékonybőrű" megoldás, teljes értékű harckocsiként nem értékelhető, hiszen ehhez elvárás lenne, hogy reális távolságon belül megfelelő védelemmel bír az ellenséges harckocsik fegyverzete ellen. Ez nem áll meg a TAM és a TAM 2 esetében sem. Vagyis MBT-ként nem osztályozható.
Helyi szinten a TAM harcjárművekkel Argentína mondjuk Chile ellen nem versenyképes, hiszen ott Leo2A4-ek vannak.
A többi szomszéd ellen nem annyira elveszett, még Brazilia is csak M60A3 TTS harckocsikkal bír, Bolívia osztrák SK105-ösökkel, Uruguay és Paraguay pedig legfeljebb könnyű harcjárművekkel, mint a gumikerekes EE-9.

Ilyenformán a TAM 2C és 2IP program önmagában Argentína szempontjából értékelhető megoldás, mondjuk Chile ellen nem annyira, maximum a fejlettebb optikák és adatkapcsolat jelenthet nem elhanyagolható előnyt.

Egy CV90120 a legtöbb szempontból felülmúlja a TAM 2IP-t is, első sorban az erősebb löveg miatt, másod sorban a sokkal modernebb alváz miatt. Az optika és a rádiók / adatkapcsolat egy összetettebb dolog. A CV90120 esetében az APS opció, a TAM 2IP esetében én sehol sem láttam olyan megjegyzést, hogy kapna aktív védelmet...

De ehhez hozzá kell tenni, hogy a CV90120 is az MBT besorolás határmesgyéjén ingázik - ha van komolyabb APS-e, akkor akár annak is tekinthető...
 
  • Tetszik
Reactions: honved

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A TAM2 csak egy koncepció, nem került sorozatgyártásba, sem a korábbi TAM 2C, sem az újabb TAM 2IP verzió.
A TAM család "vékonybőrű" megoldás, teljes értékű harckocsiként nem értékelhető, hiszen ehhez elvárás lenne, hogy reális távolságon belül megfelelő védelemmel bír az ellenséges harckocsik fegyverzete ellen. Ez nem áll meg a TAM és a TAM 2 esetében sem. Vagyis MBT-ként nem osztályozható.
Helyi szinten a TAM harcjárművekkel Argentína mondjuk Chile ellen nem versenyképes, hiszen ott Leo2A4-ek vannak.
A többi szomszéd ellen nem annyira elveszett, még Brazilia is csak M60A3 TTS harckocsikkal bír, Bolívia osztrák SK105-ösökkel, Uruguay és Paraguay pedig legfeljebb könnyű harcjárművekkel, mint a gumikerekes EE-9.

Ilyenformán a TAM 2C és 2IP program önmagában Argentína szempontjából értékelhető megoldás, mondjuk Chile ellen nem annyira, maximum a fejlettebb optikák és adatkapcsolat jelenthet nem elhanyagolható előnyt.

Egy CV90120 a legtöbb szempontból felülmúlja a TAM 2IP-t is, első sorban az erősebb löveg miatt, másod sorban a sokkal modernebb alváz miatt. Az optika és a rádiók / adatkapcsolat egy összetettebb dolog. A CV90120 esetében az APS opció, a TAM 2IP esetében én sehol sem láttam olyan megjegyzést, hogy kapna aktív védelmet...

De ehhez hozzá kell tenni, hogy a CV90120 is az MBT besorolás határmesgyéjén ingázik - ha van komolyabb APS-e, akkor akár annak is tekinthető...
CV90120 és a TAM ugyanaz a koncepció.IFV alvázon hk torony.Csak a TAM a 70es évekből-akkor még bőven a legjobb volt a térségben.Közben eltelt 40év.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Maximum akkor lenne egy napi veszteség, ha mondjuk 10 000+ bevethető harckocsival számolnál. Vagy azzal, hogy globális nukleáris háború tör ki.
Előbbi nem igaz, utóbbi esetében értékelhetettlen a végeredmény, hiszen mindkét fél így jár...
Minél jobban felkészülsz egy hagyományos háborúra, annál kisebb egy nukleáris világvége esélye.