Igen,csak egy céges reklámpromót a helyén kezelek.Áruld már el, hogy meg szoktad te nézni a belinkelt dolgokat?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Igen,csak egy céges reklámpromót a helyén kezelek.Áruld már el, hogy meg szoktad te nézni a belinkelt dolgokat?
A dízelhez képest nagyobb a rizikó, hiszen nyomás alatt van a tartály, ugyanakkor az sem szentírás, hogy emiatt károsodás lesz egy szivárgás vége. Simán benne van, hogy csak simán kinyomja a gázt és kész.Igen,ez igaz.Csak erősen gyanitom,hogy a sérült tartály elég komoly sérüléseket okozna a járműben.Legalábbis sokkal nagyobb valószinűséggel,mint a dizeltank sérülése.
Szerinted az Európai vagy az amerikai hatóságok mi alapján engedélyezték a Mirai forgalomba hozását?Igen,csak egy céges reklámpromót a helyén kezelek.
A dízelhez képest nagyobb a rizikó, hiszen nyomás alatt van a tartály, ugyanakkor az sem szentírás, hogy emiatt károsodás lesz egy szivárgás vége. Simán benne van, hogy csak simán kinyomja a gázt és kész.
Tegyünk különbséget a kis szériás polgári felhasználás és a katonai hadihasználat körülményei között.Szerinted az Európai vagy az amerikai hatóságok mi alapján engedélyezték a Mirai forgalomba hozását?
Ha literben számolsz, akkor a folyékony hidrogén 8,5 MJ, az 5 MJ picit csalva felfelé a 350 barra sűrített értéke.Én is annyira emlékeztem,de mint kiderült nem.1 liter 700baron lévő hidrogéngáznak 5 MJ az energiat tartalmaz,mig 1 liter dizel meg 35 MJ-t.
Tegyünk különbséget a kis szériás polgári felhasználás és a katonai hadihasználat körülményei között.
Azonkivűl a 700 baros üzemanyag rendszer csak az egyik probléma a sok között,amik miatt egyenlőre alkalmatlannak tartom hadi használatra.Tömeges polgári felhasználáshoz is elöbb meg kell oldani a még meglévő technikai/gazdasági problémáit.Katonai vonalon meg még plusz problémái is megoldásra várnak-egyszerűen korai,nem elég kiforrott.
Legnagyobb gond meg fizikai,az energiasűrűség gondja.Túl alacsony a térfogatra vetitett energiasűrúsége.
Literre számolok,mert egy adott méretű harcjárműben nem az ózemanyag súlya,hanem a térfogata szokott lenni az elhelyezhető mennyiség korlátja.Külön probléma,hogy egy 700 baros tartályt alakra sem lehet olyan könnyedén formálni,mint egy dizeltankot.Ha literben számolsz, akkor a folyékony hidrogén 8,5 MJ, az 5 MJ picit csalva felfelé a 350 barra sűrített értéke.
Igéret-csak elöbb meg kell oldani a problémáit.Egyenlóre a szénből /biomasszábol elóállitott dizel is gazdaságosabb.Membrán tömeggyártás megoldása is várat magára.És akkor még ott van a rettenetesen rossz összenergia mérleg.Civil vonalon azért jobban kijön az előnye
Ugye nem a Hidrogén nyomásálló tartályáról mondod azt, hogy akármilyen alakú lehet... Nyomásálló tartályoknál gömb, henger alapvetően amivel dolgozni lehet.Szerinted melyik problemasabb egy 8x8 IFV tervezojenek: szetpakolni mondjuk 2-3 darab 200 literes tankot, ami szinte akarmilyen alaku lehet es mindossze ~8kg benne a fuel sulya
Akkor tekintsünk most el a kezelhetőségi problémáktol,meg hasonlóktol.Nagyon kevesen mondják azt, hogy a hidrogénnek nincs előnye. És nagyon kevesen mondják azt, hogy a hidrogénnek nincs hátránya. Ha valaki csak az egyik végletet látja és elfogad tőlem egy javaslatot, akkor gondolkodjon el azon, hogy a legtöbb megszólaló miért van középen!
Nem lesz csodaszer, ezt már most előre garantálom mindenkinek. És nagyon csodálkozom azon, hogy ezen a fórumon is olyan zsigerből jövő kijelentések vannak, mint hogy az ellenség egytől egyig kilövi, mert hát csak, mert gáz. És félek a gáztól.
K+F terén van bőven mit fejleszteni, ami nekünk szempont, ha a jövő hadiparát építjük és az eredményeket be akarjuk vezetni a Honvédségnél. Polgári vonatkozásban is iparfejlesztő tényező. És ha komolyan 40 évre vettünk most haditechnikát és nem csak 1 évre, akkor a diesel legalább annyira problémássá tud válni.
Kezelhetőség tekintetében meg ki mivel dolgozott. Néha úgy állítjátok be, hogy a hagyományos járműveknél semmi gond, de a hidrogén majd mindent szét fog vinni. Ehhez képest egy lőgyakorlaton vagy egy teszt bemutatón ezek a gyulladásra meg robbanásra képtelen régi járművek első lövés után lángolnak és robbannak.
Az egy szempont, hogy a tartályból kiszökő gáz fölfelé fog terjedni és ha tüzet kap, akkor fölfelé fog égni. A szénhidrogén esetén pedig Isten óvjon minket attól, ahogy szétfolyik a jármű aljában és szikrát kap! Ami egy lehetőség a több közül. De az eddig látott videók alapján nagyon is reális.
Logikusan nem akármilyen, de akármilyen hosszu, rovid, kover-vekony stb. Szetszedhetik tobb kis tartalyra, stb.Ugye nem a Hidrogén nyomásálló tartályáról mondod azt, hogy akármilyen alakú lehet... Nyomásálló tartályoknál gömb, henger alapvetően amivel dolgozni lehet.
10x vegigmentunk kar ezen, olvass vissza. Semmi rizikó nincs, mert ahhoz yy írod is 700 baron a lyukon iszonyú sebességgel kijon és ha meg is gyullad valamitol (tapalat stb), akkor hirtelen kieg - nem ugy mint a diedel, ami szetlovsopja az ego anyagot es minden elrg körülötte.A dízelhez képest nagyobb a rizikó, hiszen nyomás alatt van a tartály, ugyanakkor az sem szentírás, hogy emiatt károsodás lesz egy szivárgás vége. Simán benne van, hogy csak simán kinyomja a gázt és kész.
Éppenséggel tudnék betenni olyan videókat is, ahol meg nem adta ki és a tartály oldalából egy fasza 10-15 méteres lángszóró lett ami 2-3 percen keresztül nyomta a műsort, miközben az egész gép rommá égett, meg olyat is, amin nincs láng, csak szétvágja a nyomás az egyik tartály, az is jó műsor, nem kell IED, szériafelszerelés.10x vegigmentunk kar ezen, olvass vissza. Semmi rizikó nincs, mert ahhoz yy írod is 700 baron a lyukon iszonyú sebességgel kijon és ha meg is gyullad valamitol (tapalat stb), akkor hirtelen kieg - nem ugy mint a diedel, ami szetlovsopja az ego anyagot es minden elrg körülötte.
Touche!Áruld már el, hogy meg szoktad te nézni a belinkelt dolgokat?
Touche!
Soha nem néz meg és nem olvas el semmit, ez elég világos szerintem, lásd ezt az amokfutasat az elmult 12 oraban...
Nincs ma idom semmire; megertette mar, hogy CGH2 != LH2 vagy meg mindig minusz ketszaz fokos tankokrol ertekezik, mint mult heten?
Ezen veszélyek persze egy normális tervezéssel kivédhetők. Úgy mint hogy a harckocsikban a lőszer elkülönítik, vagy mint ahogy a régi orosz harckocsikon a tartalék üzemanyagot a jármű hátulján a testen kívül helyezték el. Találat esetén nem borítva lángba az egész harckocsit.Éppenséggel tudnék betenni olyan videókat is, ahol meg nem adta ki és a tartály oldalából egy fasza 10-15 méteres lángszóró lett ami 2-3 percen keresztül nyomta a műsort, miközben az egész gép rommá égett, meg olyat is, amin nincs láng, csak szétvágja a nyomás az egyik tartály, az is jó műsor, nem kell IED, szériafelszerelés.
Ööö, nem?!
Izlelgesd.Energiasűrűségek.Ugyan tudjuk,hogy nem fogod fel,miért a térfogategységre vetitett érték a fontos-dehát ez van,és kész.
Hidrogén forráspontja meg -252 C fok.A folyékony hidrogén legalább ilyen hideg (viszont -259 fok meg az olvadáspontja,az alatt szilárd halmazállapotú).Mikor a folyékony hidrogén energiasűrűségével számolsz,akkor egy legalább - 252 fokos anyag harctéri felhasználásárol agyalogsz-mondjuk hót falsul,de ne is törődj vele.Mint tudjuk,se angol,se magyar,de még szuahéli térképpel se találod meg a saját seggedet se,szóval elnézzük néked
Nem ártana megtanulni értelmezni az általános iskolai szintű fizikát.Ott az energiatartalom,700 bar nyomású H gáz literje 5 MJ-szemben a dizel 35,7 MJ energiatartalmával......Fajlagos tömeg.Hidrogénnek az egy kicsit alacsony.Hiába sokkal jobb tömegegységre vetitve a hidrogén energiatartalma,ha az alacsony fajlagos tömeg miatt ez térfogat egységre vetitve sokkal rosszabb,mint a dizelolajé.6x akkora üzemanyag tároló kapacitás kell ürtartalomra ugyanannyi energiatartalmú üzemanyag tárolásához 700 bar nyomású H gázbol,mint dizelolaj esetén.Ööö, nem?!
Szerinted miért kell 700 bar nyomás?
A 700 bar nyomás esetén nincs szükség alacsony hőmérsékletre (cseppfolyósításra) a nagy energia sűrűségű tárolásra.
Mondom, hogy nem ártana elolvasnod azokat a linkeket, amiket beteszünk neked.
Tehát akkor azt sikerült megérteni, hogy a közlekedési célú felhasználás esetén nem használnak (legalább is eddig nem használtak) cseppfolyósított hidrogént? (űrkutatás nem játszik!)Nem ártana megtanulni értelmezni az általános iskolai szintű fizikát.Ott az energiatartalom,700 bar nyomású H gáz literje 5 MJ-szemben a dizel 35,7 MJ energiatartalmával......Fajlagos tömeg.Hidrogénnek az egy kicsit alacsony.Hiába sokkal jobb tömegegységre vetitve a hidrogén energiatartalma,ha az alacsony fajlagos tömeg miatt ez térfogat egységre vetitve sokkal rosszabb,mint a dizelolajé.6x akkora üzemanyag tároló kapacitás kell ürtartalomra ugyanannyi energiatartalmú üzemanyag tárolásához 700 bar nyomású H gázbol,mint dizelolaj esetén.
Capise?
No capise....Tehát akkor azt sikerült megérteni, hogy a közlekedési célú felhasználás esetén nem használnak (legalább is eddig nem használtak) cseppfolyósított hidrogént? (űrkutatás nem játszik!)
Csak mert ez volt a mai napi 2. bődületes marhaság, amit elsütöttél fuel cell rendszerekkel kapcsolatban, bizonyítva, hogy nagyjából fingod sincs róluk.
Ok, hogy nagyobb tartály szükséges a hidrogén tárolásához, de azzal tetszett számolni, hogy milyen hatékonyság van a belsőégésű rendszerekben, valamint a fuel cell mögött?
Meg persze az sem elhanyagolható, hogy míg a fuel cell rendszerek aksijai (és motorjai) alkalamasak az energia fékezéskori visszatáplálására, addig a belső égésűek esetén csak a hibrid rendszerek. Abból meg nem igazán elterjedtek a dízel hibridek.
Hidrogén forráspontja meg -252 C fok.A folyékony hidrogén legalább ilyen hideg (viszont -259 fok meg az olvadáspontja,az alatt szilárd halmazállapotú).
Ööö, nem?!
Szerinted miért kell 700 bar nyomás?
A 700 bar nyomás esetén nincs szükség alacsony hőmérsékletre (cseppfolyósításra) a nagy energia sűrűségű tárolásra.
Mondom, hogy nem ártana elolvasnod azokat a linkeket, amiket beteszünk neked.