De, nagyon is.
Nézd meg referenciának az F-16CJ-nél, hogy a gép könnyebb lesz azonos %-ban mennyit számít és akkor ahhoz még vegyél plusz tolóerőt.
A jenki F-15 zsoké is azt mondta, hogy az F-15C vs F.15E esetén a +1,5 tonna, a CFT és két üres bomba rack is érezhető difit okoz manőverző légiharcban és főleg gyorsulásban. A plusz szárnyállás már megjelent az ML-nél is. Ez további légellenállás optimalizációt tett lehetővé.
Annyira azért nem ismerem a kályhacsöveket, én inkább a II.Vh-s repcsikért vagyok oda, igazából azokból indulok ki. Persze, nagyobb motor(toló) erő, az segít, meg az alacsonyabb tömeg is (= alacsonyabb szárnyfelületi terhelés), de nem lesz óriási különbség.
Mindjárt kifejtem mire gondolok.
A Mig-23-ast én a Lavocskin La5/7-hez tudnám hasonlítani, ezekről van részletes infóm, és hasonló fejlődést lehet megfigyelni:
A La-5F és FN változatok tömege között 4% különbség van az FN javára (könnyebb), de ezzel egy időben az FN motorja 9%-al erősebb. Sebesség jelentősebb mértékben, emelkedőképesség kissebb mértékben nőtt az FN-nél, viszont a fordulókör, és általában véve a manőverező képesség ugyanaz maradt. A két alváltozat aerodinamikailag azonos.
Ezzel szemben, az aerodinamikailag javított La-7 teljesítménye brutális mértékben nőtt minden szempontból, azonos motorerő, és kis mértékű tömegcsökkentés mellett.
A Mig-23M és ML esete is hasonló mint a La-5F és FN. Azonos aerodinamika, de az ML 6%-al könnyebb, és 2.25/4%-al nagyobb a tolóerő. Nem vagyok szakértő, de szerintem az ML esetén is csak a sebesség, és az emelkedőképesség javult. Igazi javulást az aerodinamikailag fejlettebb MLD-nél lehet várni: Új szárny automatikus orrsegédszányakkal, örvénygenerátorok, új repülésvezérlő rendszer, és persze a 33 fokos szárnyállás (ez utóbbinak hátrányai is voltak).
De csak gondolj bele, hogyan javítottak jelentősen az amcsik is az F4E Phantom manőverezőképességén? Aerodinamika! Amit felsoroltál az F15C és F15E esetén, azok is aerodinamikai változások.
A manőverező képesség nem csak a fordulásból áll.
Természetesen ez így van. Csakhogy:
"Among the nicknames the Constant Peg pilots had for the MiG-23 was the "Looping Hog" because it flew like a pig and one of the
few basic fighter maneuvers (BFM) it could pull off in a dogfight was a massive loop."
" The only other BFM the MiG-23 could perform, according to Col (ret.) John "Sax" Saxman, was the "no circle fight": as the two aircraft approached and passed close by each other the MiG-23, instead of trying to turn one way or the other with the enemy aircraft (as in a one-circle or two-circle fight), would speed on ahead until it could come back into the fight from a different angle."
Az MLD-n kívül ez minden korábbi változatra vonatkozik.
A legtöbb ilyen vélemény alaptalan, főleg ha így, típus megjelölés nélkül van.
Szerintem a MiG-21PF sokkal nagyobb szar volt bárhogyan nézve. Korszakosan és abszolú értékben is.
A lényeg pont az általánosításon van. Mert hiába volt a végén már használható az MLD, ha az összes korábbi változat egy rakás szar volt. És most nem csak a borzalmas repülési jellemzőkről van szó. A gép ergonómiailag is szörnyű volt. A fedélzeti rendszerek teljesen megbízhatatlanok voltak. Az elektronika az elvárt paramétereket csak papíron tudta. Valami magyar szaki említette aki az MF-eken dolgozott, hogy nem létezett két egyforma teljesítményű radar, pár naponta újra kellett hangolni az egész rendszert, és még akkor is hatalmas különbségek voltak a gépek között. Ugyanazt a célt az egyik be tudta fogni mondjuk 40km-ről, a másik csak 30-ról, a harmadik meg csak 25-ről. A légiharcrakéták minősége is a béka segge alatt volt, különösen az R-23-as. A típus üzemeltetése is renkdívül drága volt, élettartama nagyon alacsony.
Persze, a Mig-21-esnél is voltak problémák bőven, de ha általánosságban nézzük, az a gép nem volt rossz a saját korában, és harcban is tudott eredményeket elérni.
Az amcsi 4477 század pilótái gyűlölték a 23-ast, de nem lehet vádolni őket azzal, hogy lenézték a szovjet típusokat mivel a 21-esről így nyilatkoztak:
"Much like the MiG-17, the Red Eagle pilots had found the Fishbed to be a real joy to fly. It was considered safer to fly than both the MiG-17 and the MiG-23."
"The MiG-21 was a super airplane that flies as good as it looks. You can pull 7Gs in it, look over your shoulder and still be very comfortable."
"...But the maneuver characteristics and slow-speed flight handling of the Fishbed were both compelling and absolutely out of the ordinary. The MiG-21 could fly maneuvers that contemporary US aircraft could not, at least not without their jet motors stalling and flaming out."