M
molnibalage
Guest
Nézd meg a légkör sűrűségét 100 km magasan a 25 km-hez képest és kezdjél gondolkodni...Ebben az igazan elgondolkodtato az, amikor az 1960-as tervezesu 3 mach SR71 csuklobol elonyosebbnek van itelve, mint egy 100km magasrol 20+ mach indulosebessegu, 2020-21-es tervezesu-gyartasu glider, amirol nem tudunk semmit, azt sem, hogy van-e propulsion, ha igen milyen, vannak-e vezersikjai, ha igen hogyan neznek ki stb... mindez raadasul "fizika aalapjai" szerint.
Ezen a magasságon repült az SR-71.
Nah, akkor 80 km magasságban a légkör sűrűsége kisebb, mint 1/200-ad része annak, ami 25 km-en van.
Remélem ennek jelentőségét megérted a felhajtóerő termelésnél.
Tehát nagyon durva közelítéssel, ha (20/3)^2/200 = 0,22
Azonos hatékonyságú felhajtóerő termelést feltételezve 80 km M20 esetén kb. ÖTÖDE a termelt erő. És 80 km-en semmi nem megy M20-szal.
És akkor a gépet ugyebár be is kéne dönteni, hogy a felhajtóerőnek legyen oldalirányú komponense.
Mondom, nem irtózni kéne számoktól...
A 30 km és 80 km között is SZÁZSZOROS eltérés van sűrűségben.
Geo potential Altitude above Sea Level - h - (m) | Temperature - t - (oC) | Acceleration of Gravity - g - (m/s2) | Absolute Pressure - p - (104 N/m2) | Density - ρ - (kg/m3) | Dynamic Viscosity - μ - (10-5 N s/m2) |
---|---|---|---|---|---|
-1000 | 21.50 | 9.810 | 11.39 | 1.347 | 1.821 |
0 | 15.00 | 9.807 | 10.13 | 1.225 | 1.789 |
1000 | 8.50 | 9.804 | 8.988 | 1.112 | 1.758 |
2000 | 2.00 | 9.801 | 7.950 | 1.007 | 1.726 |
3000 | -4.49 | 9.797 | 7.012 | 0.9093 | 1.694 |
4000 | -10.98 | 9.794 | 6.166 | 0.8194 | 1.661 |
5000 | -17.47 | 9.791 | 5.405 | 0.7364 | 1.628 |
6000 | -23.96 | 9.788 | 4.722 | 0.6601 | 1.595 |
7000 | -30.45 | 9.785 | 4.111 | 0.5900 | 1.561 |
8000 | -36.94 | 9.782 | 3.565 | 0.5258 | 1.527 |
9000 | -43.42 | 9.779 | 3.080 | 0.4671 | 1.493 |
10000 | -49.90 | 9.776 | 2.650 | 0.4135 | 1.458 |
15000 | -56.50 | 9.761 | 1.211 | 0.1948 | 1.422 |
20000 | -56.50 | 9.745 | 0.5529 | 0.08891 | 1.422 |
25000 | -51.60 | 9.730 | 0.2549 | 0.04008 | 1.448 |
30000 | -46.64 | 9.715 | 0.1197 | 0.01841 | 1.475 |
40000 | -22.80 | 9.684 | 0.0287 | 0.003996 | 1.601 |
50000 | -2.5 | 9.654 | 0.007978 | 0.001027 | 1.704 |
60000 | -26.13 | 9.624 | 0.002196 | 0.0003097 | 1.584 |
70000 | -53.57 | 9.594 | 0.00052 | 0.00008283 | 1.438 |
80000 | -74.51 | 9.564 | 0.00011 | 0.00001846 | 1.321 |