Hadd idézzem egy pénteki posztomat:Az osztrák exxpress.at a Chally 2 bevetéséről írja, a The Sun-re hivatkozva:
A 14 Chally már Litvàniàban van. Az angoloknak gondot okoz bevetésük, mer nem szeretnèk, ha egy Chally, akár mint roncs is, az oroszok kezébe kerûlne és igy a titkos műszaki részleteket megismernék.
Ezért már most tervezik, hogyan mentsék ki a sérült harckocsikat.
Erre következő tervük van: Először is az ukránok ne ott vessék be a harckocsikat, ahol a front összeomlàsa fenyeget.
Másodszor, minden áron el kell vontatni a sérült eszközöket.Ez az ukrànok feladata lenne elsősorban. Végső esetben magán zsoldosokat vetnének be a mentésére.
A leókkal kapcsolatban szerintük hasonló tervek létezhetnek, bár erről még nem beszéltek.
Véleményem szerint a ki kit lő ki probléma melett, sokkal nagyobb gond a nyugati szakértők számára az a tapasztalat, hogy az ukrán személyezt harchelyzetben, a mehibásodó nyugati harcjárműveket minden javítási, és mentési próbálkozás nélkül elhagyja. Mi lesz a fokozottan karbantartásigényes, ráadásul 60-70 tonnás járművekkel, amiket menteni sem egyszerű. Nem kilőtt, égő NATO harckocsik, hanem elhagyott harckocsik fogják tarkítani a tájat. NNem az a fő kérdés, hogy hány harckocsit ajánlanak fel, hanem hogy mennyi Bölényt!
Támadás tervezésnél még értem az angol elképzeléseket, de egy esetleges ellenlökés esetén, pont a kritikus frontszakaszon kell közbelépni.
A megoldás különben az, hogy a harckocsi területét angol territoriumnak kell nyilvánítani, oda orosz katona csak vízummal léphet be, és a vízum elbírálásáig lesz lehetőség a területen kívüliséget élvező járművet elvontatni.