Az EBESzt az oroszok hívták oda.
Az orosz-ukrán határra igen, de nem a roncshoz (előtte meg a bátor ukránok hívták őket Ukrajnába).
Ez kb. olyan, mint ha kihívnád a vízvezeték-szerelőt, hogy nézze meg a kerti csapot, ő meg (ha már úgyis arra jár) tanulmányozni kezdené a nejedet, hogy "karban van-e tartva". Biztos nem ásnád el a kert végében a szakit, miután élve ledaráltad, igaz?
Mégpedig hogy a levegőben felrobbant és a személyzetnek semmire nem volt esélye.
Ez történhetett pokolgéptől, vagy lelövéstől is vajon ?
Nem ilyen egyszerű: lehet, hogy túlélték, de az elszenvedett sérülés miatt az orr a pilótafülkével össze-vissza pörögve zuhant lefelé, közben a pilóták meg nem tudtak sem rádiózni, sem kapcsolgatni, mert utazómagasságon jellemzően nincsenek bekötve, bár az sem segített volna.
Nem tudni, hogy felrobbant vagy lelőtték a gépet, mindkettő járhat ilyen következményekkel, de nem szükségszerűen. Ez túl sok mindenen múlik.
@antigonosz @laiki
Sznyizsnénél vesztették el a gépet a radarok, elvileg úgy, hogy itt még a "normál" magasságon repült a gép (a transzponder nem csak a kódot sugározza, de pl. a magasságot <b>is</b>). Elvileg itt volt valahol a rakétaindító is.
Ehhez képest a roncsok Rozszipnénél vannak döntően, vagyis onnan kb. 16 km-el <b>vissza</b>. Ha a FlightRadar infója jó, akkor valami nem stimmel, mert a roncsok nem "indulhattak el" zuhanás közben visszafelé, legalábbis ilyen mértékben biztosan nem. Ha nem jó, akkor még mindig ki kéne deríteni, hol tűnt el a gép.
Sznyizsne és Rozszipne mennyire biztos infó?
(Az eddigiek alapján a sznyizsnei indító leszedhette a gépet, persze ez nem nagy kunszt egy olyan Buk indítótól, amelyik olyan térugrásokat hajt végre, mint amilyeneket @boki is jelzett, akinek ezúton is köszönet a videóért, képekért.)