De hát ez az első, díszfestésű prototípus... ezzel volt a típusbemutató és erről a gépről van a legtöbb fotó.Azt hittem a vietnámi, azzal már az első repülést el kellett volna kezdeni. Decemberben végére ígérték.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
De hát ez az első, díszfestésű prototípus... ezzel volt a típusbemutató és erről a gépről van a legtöbb fotó.Azt hittem a vietnámi, azzal már az első repülést el kellett volna kezdeni. Decemberben végére ígérték.
Egészen érdekes jelenség, hogy haterként telespammeled ezt, meg az L-39-es topicot is....
Neked valami Stockholm szindrómád lehet.
A svéd váltótípus egyrészt a T-7A, elötte a PC-20 lenne tudtommal. Az NG ténylegesen kiképző repülőgép, Vári jól jellemezte. Nem a NG-val van a baj, hanem a darabszámmal. 4 darab elegendő lenne a merevszárnyú szuperszonikus kiképzéhez. Másra nem jó. A többmotors és helikopteres kiképzéshez felesleges. Az amcsik, de más nyugati ország se ülteti át a saját szuperszonikus hajózóit más típusra a repidő egy részében "olcsósított kiképzésre". Tegyük hozzá, hogy azzal a repülőgéppel kell a harcászati és fegyverzeti kiképzést végezni amit repülnének élesben is, mert minden repülőgép típusnak megvan a sajátossága, pld fordulékonyság, támadásai szög stb. amit más típussal nem lehet gyakorolni. Az a szegénység bizonyitványa volt, hogy 29-es pilóták nem irányított rakétákat lődöztek ALBA-val.. de legyek még megengegedőbb.. Legyen 6 és akkor még agresszor is játszhat a Griff akár a GBAD vagy a gripenek ellen. Tehát nem az típus, hanem a mennyiség a fájó. Egy század szuperszonikius gépünk van, és ahogy kinéz, nem lesz második század, csak talán még +4 gép.Nem tudom mi ez a látványos korszerűsítés utálat. Mind keleten, mind nyugaton elég sokféle típust korszerűsítettek az élettartama során, és nem azért mert pl USA nem engedhette volna meg, hanem maga a platform a szükséges funkciót ellátta, felesleges volt egy vadi új típust rendszeresíteni helyette.
Az L-39 beszerzésnél az RTL (nem túl kormánypárti) nyilatkoztatta Vári Gyulát (ellenzéki politikus volt, nem túl kormánypárti) abban a reményben, hogy majd jól lefikázza a beszerzést/típust, ezzel szemben Gyula mondta, hogy "ez egy jó kiképzőgép".
Nekem személy szerint az itthoni beszerzéssel sem a típussal van bajom, kell a Gripen mellé egy olcsóbban repülhető, óraszámgyűjtő típus. A darabszám és a felderítő feladatkör sántít nekem, de ennek részleteit meg nem látjuk még, még belsős körökben is félinformációk, dezinformációk terjednek róla.
Én egyébként azt nem értem, hogy miért nem társulunk a Svédekkel és az AV-val karöltve miért nem csinálunk a nagy svéd légtereket, lakatlan/tenger feletti területeket kihasználva egy ottani iskolát, ha már a Gripenek miatt úgyis kijárnak a srácok (az időjárás nem akadály Moose Jaw-ban sincs sokkal melegebb)
A csehek ismerik a Gripent, faraghatnák az L-39NG-t úgy, hogy az a svédeknek jó legyen a Gripen C/D/E felkészítésre, az Sk60 leváltására. A T-7A Red Hawkkal nem egy kategória, kiegészíthetnék egymást (bár utóbbi svéd megrendeléséről sincs hír egyelőre).
A svéd váltótípus egyrészt a T-7A, elötte a PC-20 lenne tudtommal.
NO megvan.. egyikünk sem nyertA PC-20-at elírtam valóban PC-21.
Én olvastam valahol, angol nyelvű írás volt, (lehet, hogy vmelyik AFM vagy CATJ) keresek forrást. A T-7A biztos, az alapkiképző gépben lehet, hogy én is keverem az infót. Amíg a T7A-ra várnak addig a régebbi gripenek lesznek a gyakorló gépek úgy emlékszem..
NO megvan.. egyikünk sem nyert
Én is ezt akartam írni, amikor először olvastam az ötletet.Te állítottad, hogy mit vesznek, erre az állításra kértem bizonyítékot.
Ezzel szemben annyit írtam le, ami korábban konkrétan elhangzott, és írtam is, hogy végül egyikből sem lett semmi.
A Grob megvétele az alapfokú kiképzőgép szerepkörére nem újdonság, ahogy az sem, hogy a sugárhajtású kiképzőgép továbbra sincs kiválasztva és az Sk60-ast továbbra is szolgálatban tartják, mellette a régebbi Gripenek segítik a képzést.
Az általad linkelt írásban sem idéznek hivatalos személyt a T-7A beszerzésének lehetősége kapcsán, csak a szerző elmélkedik rajta az utolsó bekezdésben. A cikk végén linkelt LIFT-es hírben ellenben Torgny Fälthammar ezredes említi, mint egyik lehetséges jelölt.
Ahogy korábban is írtam, a T-7A abszolút logikus választás lenne, repteljesítményben biztosan magasabban az L-39NG felett áll, de nem is egy kategória. Jópár légierőnél megfér egymás mellett a két kategória a piston/turbopop - basic jet - advance jet - fighter lépcső. Ebbe a vonalba illene a Grob - L-39NG - T-7A - Gripen E, nyilván a gazdasági realitás mást mondd, valószínűleg megoldják 3 lépcsőben. (Egyébként a svédeknél az sem lenne óriási ostobaság, ha hosszabb távon is a Gripen D maradna a LIFT és nem kerülne új T-7A legyártásra.)
Remélem nemItt repül a "magyar A-10" !
Lesz még ebből nekünk 5 századra való!
.
Nem az Aero-nak lenne inkább szüksége a török elektronikára, fegyverekre és segítségre a kéthajtóműves hangsebesség feletti típus fejlesztéséhez?...mert amúgy a törököknek semmi szükségük látszólag a NER-39NG gépre, mert a saját, sokkal modernebb TAI Hürjet trainerük már közel van az első felszálláshoz.
.Nem az Aero-nak lenne inkább szüksége a török elektronikára, fegyverekre és segítségre a kéthajtóműves hangsebesség feletti típus fejlesztéséhez?
Hátha végre láthatunk 70 mm-es rakétalövszetet a H145M-ről...
Ez a "rakétablokkok dobásával" az ökölrázás légi-harcászati megfelelője?