[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
555
1 261
93
Egészen érdekes jelenség, hogy haterként telespammeled ezt, meg az L-39-es topicot is....
Neked valami Stockholm szindrómád lehet.

Nem tudom mi ez a látványos korszerűsítés utálat. Mind keleten, mind nyugaton elég sokféle típust korszerűsítettek az élettartama során, és nem azért mert pl USA nem engedhette volna meg, hanem maga a platform a szükséges funkciót ellátta, felesleges volt egy vadi új típust rendszeresíteni helyette.

Az L-39 beszerzésnél az RTL (nem túl kormánypárti) nyilatkoztatta Vári Gyulát (ellenzéki politikus volt, nem túl kormánypárti) abban a reményben, hogy majd jól lefikázza a beszerzést/típust, ezzel szemben Gyula mondta, hogy "ez egy jó kiképzőgép".

Nekem személy szerint az itthoni beszerzéssel sem a típussal van bajom, kell a Gripen mellé egy olcsóbban repülhető, óraszámgyűjtő típus. A darabszám és a felderítő feladatkör sántít nekem, de ennek részleteit meg nem látjuk még, még belsős körökben is félinformációk, dezinformációk terjednek róla.

Én egyébként azt nem értem, hogy miért nem társulunk a Svédekkel és az AV-val karöltve miért nem csinálunk a nagy svéd légtereket, lakatlan/tenger feletti területeket kihasználva egy ottani iskolát, ha már a Gripenek miatt úgyis kijárnak a srácok (az időjárás nem akadály Moose Jaw-ban sincs sokkal melegebb)
A csehek ismerik a Gripent, faraghatnák az L-39NG-t úgy, hogy az a svédeknek jó legyen a Gripen C/D/E felkészítésre, az Sk60 leváltására. A T-7A Red Hawkkal nem egy kategória, kiegészíthetnék egymást (bár utóbbi svéd megrendeléséről sincs hír egyelőre).
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 989
8 555
113
Nem tudom mi ez a látványos korszerűsítés utálat. Mind keleten, mind nyugaton elég sokféle típust korszerűsítettek az élettartama során, és nem azért mert pl USA nem engedhette volna meg, hanem maga a platform a szükséges funkciót ellátta, felesleges volt egy vadi új típust rendszeresíteni helyette.

Az L-39 beszerzésnél az RTL (nem túl kormánypárti) nyilatkoztatta Vári Gyulát (ellenzéki politikus volt, nem túl kormánypárti) abban a reményben, hogy majd jól lefikázza a beszerzést/típust, ezzel szemben Gyula mondta, hogy "ez egy jó kiképzőgép".

Nekem személy szerint az itthoni beszerzéssel sem a típussal van bajom, kell a Gripen mellé egy olcsóbban repülhető, óraszámgyűjtő típus. A darabszám és a felderítő feladatkör sántít nekem, de ennek részleteit meg nem látjuk még, még belsős körökben is félinformációk, dezinformációk terjednek róla.

Én egyébként azt nem értem, hogy miért nem társulunk a Svédekkel és az AV-val karöltve miért nem csinálunk a nagy svéd légtereket, lakatlan/tenger feletti területeket kihasználva egy ottani iskolát, ha már a Gripenek miatt úgyis kijárnak a srácok (az időjárás nem akadály Moose Jaw-ban sincs sokkal melegebb)
A csehek ismerik a Gripent, faraghatnák az L-39NG-t úgy, hogy az a svédeknek jó legyen a Gripen C/D/E felkészítésre, az Sk60 leváltására. A T-7A Red Hawkkal nem egy kategória, kiegészíthetnék egymást (bár utóbbi svéd megrendeléséről sincs hír egyelőre).
A svéd váltótípus egyrészt a T-7A, elötte a PC-20 lenne tudtommal. Az NG ténylegesen kiképző repülőgép, Vári jól jellemezte. Nem a NG-val van a baj, hanem a darabszámmal. 4 darab elegendő lenne a merevszárnyú szuperszonikus kiképzéhez. Másra nem jó. A többmotors és helikopteres kiképzéshez felesleges. Az amcsik, de más nyugati ország se ülteti át a saját szuperszonikus hajózóit más típusra a repidő egy részében "olcsósított kiképzésre". Tegyük hozzá, hogy azzal a repülőgéppel kell a harcászati és fegyverzeti kiképzést végezni amit repülnének élesben is, mert minden repülőgép típusnak megvan a sajátossága, pld fordulékonyság, támadásai szög stb. amit más típussal nem lehet gyakorolni. Az a szegénység bizonyitványa volt, hogy 29-es pilóták nem irányított rakétákat lődöztek ALBA-val.. de legyek még megengegedőbb.. Legyen 6 és akkor még agresszor is játszhat a Griff akár a GBAD vagy a gripenek ellen. Tehát nem az típus, hanem a mennyiség a fájó. Egy század szuperszonikius gépünk van, és ahogy kinéz, nem lesz második század, csak talán még +4 gép.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
555
1 261
93
A svéd váltótípus egyrészt a T-7A, elötte a PC-20 lenne tudtommal.

Van ezekről konkrét forrás? Mert a PC-20 (ami inkább PC-21) még 2014 körül volt emlegetve/ajánlgatva a svédeknek, akkor még a svájci tender kapcsán lett volna célszerű, "ha vesztek Gripent, veszünk Pilatust" biznisz, de ugye az nem jött össze.
Aztán a brazil tender kapcsán volt a Super Tucano is emlegetve, nyilván ugyan ezen mintára, de azóta onnan is csend van.
A T-7A nyilván szintén logikus lenne, de nem nagyon olvastam sem a Svéd Légierő részéről, sem a Saab részéről nyilatkozatot/bejelentést szándékról/ajánlatról. Ha van, szívesen fogadom.
 
  • Imádom
Reactions: pöcshuszár

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 989
8 555
113
A PC-20-at elírtam valóban PC-21.
Én olvastam valahol, angol nyelvű írás volt, (lehet, hogy vmelyik AFM vagy CATJ) keresek forrást. A T-7A biztos, az alapkiképző gépben lehet, hogy én is keverem az infót. Amíg a T7A-ra várnak addig a régebbi gripenek lesznek a gyakorló gépek úgy emlékszem..
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 989
8 555
113
A PC-20-at elírtam valóban PC-21.
Én olvastam valahol, angol nyelvű írás volt, (lehet, hogy vmelyik AFM vagy CATJ) keresek forrást. A T-7A biztos, az alapkiképző gépben lehet, hogy én is keverem az infót. Amíg a T7A-ra várnak addig a régebbi gripenek lesznek a gyakorló gépek úgy emlékszem..
NO megvan.. egyikünk sem nyert :)

Alapfokú gépnek Grob G120TP-t rendeltek, utána jön az SK60 és majd az utódja az T-7A.. Az átállás alatt GripenD .. Ugyanakkor írták máshol, hogy a svéd légierő külföldre küldi a pilóták egy részét és nem a D-vel repteti őket,
---
For the next 10-12 years, Edstrom said, Sweden plans to send student pilots overseas for lead-in fighter training (LIFT) with advanced jet trainers. That marks a change from the 2018 plan, which called for providing LIFT with JAS 39Ds borrowed from operational squadrons.
----
LIFT program
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 797
113
"Ma meglátogatott bennünket egy tekintélyes török küldöttség, amelyet Hulusi Akar védelmi miniszter vezetett..."

Jvicdw04ChsUZOml.jpg


 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
555
1 261
93
NO megvan.. egyikünk sem nyert :)

Te állítottad, hogy mit vesznek, erre az állításra kértem bizonyítékot.
Ezzel szemben annyit írtam le, ami korábban konkrétan elhangzott, és írtam is, hogy végül egyikből sem lett semmi.

A Grob megvétele az alapfokú kiképzőgép szerepkörére nem újdonság, ahogy az sem, hogy a sugárhajtású kiképzőgép továbbra sincs kiválasztva és az Sk60-ast továbbra is szolgálatban tartják, mellette a régebbi Gripenek segítik a képzést.
Az általad linkelt írásban sem idéznek hivatalos személyt a T-7A beszerzésének lehetősége kapcsán, csak a szerző elmélkedik rajta az utolsó bekezdésben. A cikk végén linkelt LIFT-es hírben ellenben Torgny Fälthammar ezredes említi, mint egyik lehetséges jelölt.

Ahogy korábban is írtam, a T-7A abszolút logikus választás lenne, repteljesítményben biztosan magasabban az L-39NG felett áll, de nem is egy kategória. Jópár légierőnél megfér egymás mellett a két kategória a piston/turbopop - basic jet - advance jet - fighter lépcső. Ebbe a vonalba illene a Grob - L-39NG - T-7A - Gripen E, nyilván a gazdasági realitás mást mondd, valószínűleg megoldják 3 lépcsőben. (Egyébként a svédeknél az sem lenne óriási ostobaság, ha hosszabb távon is a Gripen D maradna a LIFT és nem kerülne új T-7A legyártásra.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Te állítottad, hogy mit vesznek, erre az állításra kértem bizonyítékot.
Ezzel szemben annyit írtam le, ami korábban konkrétan elhangzott, és írtam is, hogy végül egyikből sem lett semmi.

A Grob megvétele az alapfokú kiképzőgép szerepkörére nem újdonság, ahogy az sem, hogy a sugárhajtású kiképzőgép továbbra sincs kiválasztva és az Sk60-ast továbbra is szolgálatban tartják, mellette a régebbi Gripenek segítik a képzést.
Az általad linkelt írásban sem idéznek hivatalos személyt a T-7A beszerzésének lehetősége kapcsán, csak a szerző elmélkedik rajta az utolsó bekezdésben. A cikk végén linkelt LIFT-es hírben ellenben Torgny Fälthammar ezredes említi, mint egyik lehetséges jelölt.

Ahogy korábban is írtam, a T-7A abszolút logikus választás lenne, repteljesítményben biztosan magasabban az L-39NG felett áll, de nem is egy kategória. Jópár légierőnél megfér egymás mellett a két kategória a piston/turbopop - basic jet - advance jet - fighter lépcső. Ebbe a vonalba illene a Grob - L-39NG - T-7A - Gripen E, nyilván a gazdasági realitás mást mondd, valószínűleg megoldják 3 lépcsőben. (Egyébként a svédeknél az sem lenne óriási ostobaság, ha hosszabb távon is a Gripen D maradna a LIFT és nem kerülne új T-7A legyártásra.)
Én is ezt akartam írni, amikor először olvastam az ötletet.
A svédek szempontjából jelenleg semmi nem indokol semmilyen döntést. A T7A-ba maguk csak a törzs végét gyártják. Ellenben a Gripen teljes sárkányát.
Ráadásul, ha minden igaz, akkor lennie kell egy halom B-nek is letárolva, amelyek kiképzési célra bármikor előkaphatók.
Anyagilag biztosan jobban fognak kijönni, ha maradnak a Gripen valamelyik 2 üléses verziójánál.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 532
93 841
113
Nah....ez most csak fizetett hirdetés??
Canadian Ferences Review
A CDR a közelmúltban Csehországba utazott, hogy meglátogassa AERO_Vodochodyt, hogy megnézze L39NG repülőgépüket, amely egy lehetséges lehetőség a kanadai FFLIT (Future Fighter Lead-In Training) projektben
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
.
.
A törökök minek mentek oda? :) Persze nekünk is volt anno nyári török turistaúton, hogy busszal megnéztünk valami látnivalót, és visszafelé kötelező jelleggel meg kellett állni egy ékszeráruházban, ruhanagykerben, mert a csoport programjának része volt.
.
Kb itt is ilyen történhetett, mert amúgy a törököknek semmi szükségük látszólag a NER-39NG gépre, mert a saját, sokkal modernebb TAI Hürjet trainerük már közel van az első felszálláshoz.
.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 736
76 797
113
...mert amúgy a törököknek semmi szükségük látszólag a NER-39NG gépre, mert a saját, sokkal modernebb TAI Hürjet trainerük már közel van az első felszálláshoz.
Nem az Aero-nak lenne inkább szüksége a török elektronikára, fegyverekre és segítségre a kéthajtóműves hangsebesség feletti típus fejlesztéséhez?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 597
6 034
113
Nem az Aero-nak lenne inkább szüksége a török elektronikára, fegyverekre és segítségre a kéthajtóműves hangsebesség feletti típus fejlesztéséhez?
.
Lehet logikus ez is! Azért nem erre tippeltem, mert nem azt irták, hogy valami konkrét cég vezetői és szakértői mennek együttműködésről tárgyalni, hanem a rövid hir szerint a török védelmi miniszter ment.
.
A twitteres hir szövege angolra áttéve:
"Minister of National Defense Hulusi Akar also visited Omnipol, one of the important defense industry companies of Czechia, and received information about the works. Minister Akar also met with the close attention of Turkish citizens in Prague."