[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Át kell építeni drónná; szerintem nincs kész vezérlési rendszer az Aero-nál; leveszik a polcról, beszerelik, és holnaptól drónvadász L-39NG drónok árasztják el az eget. Mert akkor már rég promóznák, és próbálták volna eladni.
De legyen igaza itt mindenkinek, és örülnék a legjobban, ha bejönne minden itt felemlegetett üzlet, és dróvadász drónokat állítanánk hadrendbe, nálunk zajlana az alapfokú sugárhajtású képzés a NATO sok pilótája számára, és a C-17-ek hordanák sok fordulóval Afrikába a megrendelt L-39NG könnyű harci változatát. Csak úgy érzem, belelóg a bilibe a kezem...
Még egyszer mondom, hogy nem akarok @LMzek 2.0 drónraátalakítós ötlete mögé odaállni.
Szimplán csak közöltem, hogy ahhoz hogy drónvadászatra használják, gyakorlatilag nem kell drasztikus átalakítás.
Alapvetően maga a drónvadász felhasználás eléggé adná is magát. De még egyszer mondom, én ezt sima pilótás megoldásban is kiosztanám rá.

(Megjegyzés: A DARPA a drónos AI légiharc fejlesztéseinek tesztelésére pont L-39-eseket vett meg, 1-2 évvel ezelőtt. Mivel volt elég hely (2 ülés) a pilótafülkékben a szükséges számítógépes és kommunikációs berendezések beépítésére, és olcsón tud kiváló légiakrobatikát megvalósítani, így nekik ez volt az ideális platform)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
.
.
Sajnos nem. A repulöiparban komoly szakertöi multtal rendelkezö Szalay-Bobrovniczky tulajdonossaga szamomra nem a szakertö innovaciora garancia, hanem a NER tipusu lenyulasra.
Sz.B kb annyira hiteles repulögepgyarto nagyfönök, mint Pelikan elvtars volt a magyar narancs project elen.
Maróth Gáspár végzettségére való tekintettel orvos.
(Ezzel ne érezd magad felhatalmazva bármire is! :D :D :D )
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
....vaaaagy !???! :rolleyes:
Mi lenne, ha végre abbahagynád az ámokfutást? Érteném én, ha lenne legalább minimális háttérinfód - mint ahogy nincs. o_O
De, ha kicsit odafigyelnél (ahelyett, hogy folyamatosan hisztériázol), akkor olvashattál olyantól is véleményt itt a topicban, akinek van háttérinfója, és bár nem lelkesedik a jelenlegi helyzetért, de már látja hogy milyen kifutása lehet ennek az ügynek. (és nem @kelepisti -re gondolok!).
Nyugodjál le!
Tenni ellene nem tudsz semmit. Tessék szépen kivárni a légierőt érintő változások, bejelentések sorát.
Aztán majd lehet köpködni.
.
.
Amit irtam egy velemeny. A tied is egy velemeny. Ne erts velem egyet, es ha zavar a velemenyem, nem kell valaszolnod. Ha neked jo, hogy lenyulnak, örulj neki.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Még egyszer mondom, hogy nem akarok @LMzek 2.0 drónraátalakítós ötlete mögé odaállni.
Szimplán csak közöltem, hogy ahhoz hogy drónvadászatra használják, gyakorlatilag nem kell drasztikus átalakítás.
Alapvetően maga a drónvadász felhasználás eléggé adná is magát. De még egyszer mondom, én ezt sima pilótás megoldásban is kiosztanám rá.

(Megjegyzés: A DARPA a drónos AI légiharc fejlesztéseinek tesztelésére pont L-39-eseket vett meg, 1-2 évvel ezelőtt. Mivel volt elég hely (2 ülés) a pilótafülkékben a szükséges számítógépes és kommunikációs berendezések beépítésére, és olcsón tud kiváló légiakrobatikát megvalósítani, így nekik ez volt az ideális platform)
Értem és elfogadom.
Remélem, hogy nem jut eszébe a drónokat építő cégeknek, hogy a drón egyszer csak visszalőjön egy IR rakétával, ami egy komolyabb felfegyverzett drón számára nem lehet probléma, érzékelői meg vannak ab ovo.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 560
113
Itt van 1 volt top pilóta véleménye, aki egyébként a MSZP megyei elnöke is volt. Csak azért irom, hogy mennyire elfogult.

Különböző szakportálok becslése alapján egyetlen kiképzőgép ára 4,5 és 6 milliárd forint között alakulhat. A konkrét árat azt rtl.hu kérdésére az érintett cég és a kormány sem árulta el, és a szerződés részleteit 30 évre titkosították.

Vári Gyula nyugalmazott vadászpilóta szerint jó hír, hogy erre a cseh gyártmányú gépre esett a választás, ugyanis jóval olcsóbb, mint egy hasonló nyugati gép és mindenben jobb, mint az elődj e.
Most posztoltam én is a másikba. :)
Vári nyilván támogatja.

Nem ő tett tönkre pár MiG-29-est a műrepülgetésekkel és a rendszeres túlhúzásokkal?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Értem és elfogadom.
Remélem, hogy nem jut eszébe a drónokat építő cégeknek, hogy a drón egyszer csak visszalőjön egy IR rakétával, ami egy komolyabb felfegyverzett drón számára nem lehet probléma, érzékelői meg vannak ab ovo.
A drónok korlátozott hasznos terhelési adatai valamint az áruk miatt nem rentábilis a megvédésük. Pláne, hogy a lelövésükkel nincs a pilóta veszélyben.
 
  • Tetszik
Reactions: migfun

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Értem és elfogadom.
Remélem, hogy nem jut eszébe a drónokat építő cégeknek, hogy a drón egyszer csak visszalőjön egy IR rakétával, ami egy komolyabb felfegyverzett drón számára nem lehet probléma, érzékelői meg vannak ab ovo.
.
.
A mar repulö Bayraktar Akincire olyan AAM fegyvereket is integralnak, mint a Bozdogan (AIM-9X jellegu IR) es Gökdogan (AIM-120 jellegu, aktiv radaros)
Ha tuzelesi helyzetbe tud kerulni, jelenthet gondot barmilyen vadaszgepnek, kerdes, hogy a lassu es manöverezesre keptelen gep mennyire alkalmas erre. Anno a Jaguarra, a fura szarny feletti pilonra tettek fel legiharcraketat, de a pilotak szerint ettöl nem lett vadaszgep belöle, az csak csak az önbizalom fokozasara volt jo. Az Akincira ez fokozottan igaz, viszont teny, hogy az AAM fegyverzete miatt lehet veszelyes ellenfel bizonyos helyzetekben.
.
A sugarhajtasu Bayraktar Kızılelma, sokkal "vadaszgepesebb" kialakitassal, pedig meginkabb veszelyes lehet a jövöben.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 149
9 299
113
Zsebben elférő műholdaktól -- minden tiszteletem a társaságnak, mert több előadást láttam tőlük a MASZAT-al kezdve. No ez házi sufnituning, tudományos háttérrel nem pedig űripar.
Ők külföldi rakétákkal a gyártók által meghatározott feltételekkel mikró műholdakat hoztak létre, minimális pénzeszközökkel kiváló szakmai tudással, sok-sok munkával és agyalással, hogy a meghatározott méretű és tömeg kis Cube-kba be tudjanak a építeni műszereket. Ez egyetemi projekt volt, és más hasonló de sokkal nagyobb költségvetésű társaságok mikró műholdjaival versengve értek el kiváló eredményt.
Ennek a katonai repüléshez kurvára semmi köze nincs. (Azaz annyi, hogy évente a Szolnoki repülő konferencián előadták mit is dolgoztak, mi a produktum és ezt mindig élvezettel hallgattuk, mert kiváló koponyák és társaság. Nos ettől még nem fog az Aero high tech repülőgépet gyártani, és nem lesz sem innovatívabb, sem a gyártástechnológiája jobb. (lásd az elcseszett pilonokat a L-39NG_hez, ami miatt nem lehet annyira terhelni a szárnyat, amennyire lehetséges lenne.)
Az ALCA egyáltalán nem rossz konstrukció, sőt merem állítani, hogy felvette volna a versenyt a Hawk 100-200 típussal is, amelyből többet is eladtak. A probléma az amerikai műszerezettséggel és turbina alkalmazásával volt, mégpedig politikai, mert sok exportpiarcra nem szállíthattak. Helyette pld. francia avionkia és ukrán Motorszics valamelyik turbinájának használatával (utóbbi licencgyártásával) sokkal többet tudtak volna kihozni a mennyiségből. (egyébként koszönöm midlife modernizációs cikket, szerintem a blogomra ebből és más forrásokból posztolni fogok egyet. Ja a légi utántöltés már a jelen változatnál is tervezve volt, száraz repülésekre is került sor, tudtommal, Én Le-Bourgeten láttam töltőcsonkos ALCA-t, aztán végül olcsósítás miatt nem került bele, akárcsak a célzókonténer integrálása.

Az ALCA és az NG egyetlen nagyobb közös hibája, hogy képtelenek a csehek egy XXI századi airframet- összehozni. Ezt nem is értem, miért, mert van szélcsatornájuk, és mert például gépkocsi gyártás terén eszméletlen innovatív karosszériákat is létre tudtak hozni. (Skoda). Az Aero viszont nem nyúlt lényegesen hozzá az L-39 alap terveihez.

Ami a drónterveket illeti. A fene tudja. Eddig nem csináltak hasonlót, a Szojkát igaz csehek fejlesztették tovább sőt Ők rendszerbe is állították anno, mi meg nem. Én még láttam működő Szojkát és irányítópultját is. Manapság viszont nem látszanak komolyabb drónok, bár tavaly Brno-ban vagy egy tucat klf. prototípust mutattak be különféle cégek, nos ezek mint olyan mini UAV katerória volt
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113
Az ALCA és az NG egyetlen nagyobb közös hibája, hogy képtelenek a csehek egy XXI századi airframet- összehozni. Ezt nem is értem, miért, mert van szélcsatornájuk, és mert például gépkocsi gyártás terén eszméletlen innovatív karosszériákat is létre tudtak hozni. (Skoda). Az Aero viszont nem nyúlt lényegesen hozzá az L-39 alap terveihez.

Ami a drónterveket illeti. A fene tudja. Eddig nem csináltak hasonlót, a Szojkát igaz csehek fejlesztették tovább sőt Ők rendszerbe is állították anno, mi meg nem. Én még láttam működő Szojkát és irányítópultját is. Manapság viszont nem látszanak komolyabb drónok, bár tavaly Brno-ban vagy egy tucat klf. prototípust mutattak be különféle cégek, nos ezek mint olyan mini UAV katerória volt
.
.
Az, hogy nem tudnak a gephez igazan hozzanyulni, az a csehek tehetetlensege, penzhianya, illetve miutan 20 eve a program lenyegeben megallt, igy mar az is kerdes, hogy van-e ott meg olyan repulögeptervezesben rutinos mernökgarda, aki erdemben hozza tud nyulni. A gyarnak mennyire vannak modern gepei, hogy az L-39-en kivul masra is gyartosort tudjanak felallitani. Amit irsz, hogy a szarny/pilon tervezese nem sikerult, szoval amihez hozzanyultak öneröböl, az meg nem lett igazan jo, erösiti a kerdest, hogy az Aero mernökgardaja mennyire alkalmas nagyivu fejlesztesekre. Jelenleg eladhato termekuk nincs, amiböl komolyabban felfejlödhetnenek, a dolog ördögi kör, nincs penz, akkor nincs fejlödes, fejlödes nelkul meg nincs penz. Az utobbi idöben lemezek hajlitgatasan kivul sokat nem tudtak maguk csinalni, a vilagpiacrol keszen vasarolt reszegysegeket (pl kommersz cockpit elektronika) probaljak a 60 eves vasra racsavarozni (integralni) uj termekkent, keves önallo hozzaadott ertekkel.
Az Aero jelenleg a Trabant szintjen van, szep mult a KGST idökben, amikor fejlesztesek nelkul, evtizedekig lehetett sorozatgyartani valtozatlanul valamit, de KGST nelkul hasraestek, közben a vilag reg elment mellettuk, es mar nincs szukseg rajuk. Utolso erejukkel kiköhögtek az NG-t, mint a 4 utemu Trabantot, es most nezik, hogy valojaban eladhatatlan.
.
Az meg hogy az L-39-et dronna kene alakitani, az egy rossz vicc, ha dront akarnak epiteni, kezdjek tiszta lappal, es a feladathoz tervezzenek gepeket, ne egy ösöreg gepet probaljanak uj feladatra raeröltetni. Es kezdjek a dronozast kicsiben, a Bayraktar lepeseit követve jussanak el lassan ujra a jet kategoriaig. Az L-39 maximum annyira jo dronnak, mint az öreg F-4 vagy ujabban F-16 tavvezerelt celgeppe alakitasa löveszetekhez. A jo dron lenyege amugy sem annyira a lemezmunka, hanem, az elektronika, es a software mesterseges intelligencia kepessegekkel.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 614
6 104
113

Sztem ebből lesz vmi, makettet már kaptak. :D

Complex training system
Cost effective solution
Light attack capabilities
.
.
Ez egy teljesen ures stand, teljesen alap standfelszereles, egy kis TV/monitor, muanyag kuka, par szek, ilyenek, ezek mind a standepitö alapcsomag resze, kb 15nm, dragabb rendezveny igy saccra kb 600-800dollar per negyzetmeter aron berlik a szervezöktöl, de semmi egyedi, semmi sajat nincs a kepen, nincsenek kirakva nagy makettek, nincs kirakva mittudomen egy cockpit, amibe bele lehet ulni, nincs itt semmi, ami felkeltene az erdeklödest, de itt meg rendesen leultetni se lehet senkit egy kaveval a kezben beszelgetni.
.
A mi cegunk jobb standdal jar kongresszusokra azt kell mondjam.
Az, meg hogy van egy közös fotojuk egy fökatonaval, az pont semmit nem jelent, a kiallitason a föember körbejar es minden standdal csinal egy közös fotot. Erdekesseg, nekem pl meg a haboru elöttröl van ilyen fotom a sziriai egeszsegugyi miniszterrel, amikor a cegem resztvett egy kongresszuson, meg volt mondva, hogy 14 oratol körbejar a miniszter, na jött hozzank is, a tolmacson keresztul par dicserö rutinfrazis, majd beallas egy közös pont ilyen fotora (atadott egy szep, fa talapzatos emlekzaszlot ugyanigy kezfogas közben), azutan hipphopp maris a szomszedos maltai standon volt es ott csinalta ugyanezt. :)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 588
97 752
113
Lehet semmi köze az AVhoz, de érdekesség, hogy a kisebbségi tulajdonis Omnipol bevásárolt.

Az Aircraft Industries - LET Kunovice cég a cseh OMNIPOL csoport kezébe kerül

6648.jpg


A Megállapodás célja az üzleti tevékenységek együttműködése és koordinálása, valamint a harmadik országok piacaira való terjeszkedés, amely a két fél együttműködésében valósul meg. Az alaptermékek az L 410 és L 410 NG sorozatú szállító repülőgépek.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 420
113
Lehet semmi köze az AVhoz, de érdekesség, hogy a kisebbségi tulajdonis Omnipol bevásárolt.

Az Aircraft Industries - LET Kunovice cég a cseh OMNIPOL csoport kezébe kerül

6648.jpg


A Megállapodás célja az üzleti tevékenységek együttműködése és koordinálása, valamint a harmadik országok piacaira való terjeszkedés, amely a két fél együttműködésében valósul meg. Az alaptermékek az L 410 és L 410 NG sorozatú szállító repülőgépek.

Nekünk kellet volna beszállni!!!

.