[HUN] Airbus A319

nincs valami osszesito hogy melyik geptipus mennyi orat repult iden/tavaly es hany fo kikepzet szemelyzet van ra?? nekem ugy tunik mintha kevesen repulnek az a 319-est (keves valtas szemelyzet tobb repult ora? ) es kicsit nagy a tolongas a grippenek korul 14 gepunk van ugye? abbol 2 folyamatosan foldon van(idoszakos karbantartas ,miegymas) 2 keszi marad 10 gep .. azt mennyien nyuzzak vajon? szerintem lenyegesen rovidebb a "varolista" a 2db a319-en
 
Magasságával? Az, hogy alacsony és kicsi kifejezetten előny. A Gripen pilótafülkéje messze legszűkebb a 4. gen gépek között tudtommal. Ültem benne a 174 centimmel. Kb. MiG-21 kategória csak jobb a kilátás.

Még a nagyobb vadászgépek esetén is 185-190 centis pilóta igen szűken érzi magát. F-15 és F-18 gépekben még elvannak és anno az A-6-on is, de egy Gripenbe már vakarnám a fejem, hogy egyáltalán lehetséges-e 190 centis pilótát ültetni.


Akkor ezt buktam...:rolleyes::D
 
Van ott még, ahonnan ez jött:

https://www.cvonline.hu/repulogep-v...acs-kiskun-allas/kecskemet-bacs-kiskun?query=

Bár típus nincs írva, de sejtésem szerint nem sok ember van, aki megfelel a követelményeknek a Falcon 7X-re, vagy a Gripenre ;), így marad az Ancsa, meg az Airbus. (Sőt, szerintem Gripen pilótából sincs sok, akinek meg van a 3000 óra össz. repideje és az 1500 órája a típuson.)
 
Bár típus nincs írva, de sejtésem szerint nem sok ember van, aki megfelel a követelményeknek a Falcon 7X-re, vagy a Gripenre ;), így marad az Ancsa, meg az Airbus. (Sőt, szerintem Gripen pilótából sincs sok, akinek meg van a 3000 óra össz. repideje és az 1500 órája a típuson.)

Szerintem csak most lesznek majd 1000 órás Gripen pilóták a Honvédségnél, 2019 első felében...

Valószínűleg utasszálló gépes pilótákat akarnak átcsábítani a civil életből A319-re és Falconra.

A 605-ös ma repült először idén. Egy kis országon belüli gyakorlás volt Pápa és Kecskemét között.
 
Szerintem csak most lesznek majd 1000 órás Gripen pilóták a Honvédségnél, 2019 első felében...

Valószínűleg utasszálló gépes pilótákat akarnak átcsábítani a civil életből A319-re és Falconra.

A 605-ös ma repült először idén. Egy kis országon belüli gyakorlás volt Pápa és Kecskemét között.

Benéztem. A 605-ös már 8-án és 9-én is volt gyakorló repülésen.
 
Parlamenti írásbeli kérdés-válasz...

"Hány Airbus A-319-es repülőgépe van a Honvédelmi Minisztérium és a honvédelmi szervezetek vagy a miniszter tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságnak?

Német Szilárd válasza: 2. "


Mondanám, hogy nagyon nincs képben a kérdező... de a második Falcon lebuktatása is így kezdődött. (Meg kell kérdezni, hogy utána azt lehessen mondani, hogy "hazudott a válaszadó.")

Mondanám, hogy már bejelentették, hogy vesznek meg egy A319-est, hogy 3 legyen... de nyilván nem erről van szó.

Kíváncsian várom, mi lesz ebből.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Elég tömör és érthető volt a válasz :)

Ennek is volt már egy előzménye, még november 22-én...

Akkor Benkő Tibor azt válaszolta, hogy két A319-es van és nem tervezi a Honvédség több ilyen gép beszerzését.

Aztán 2 héttel később bejelentette, hogy venni fognak egy harmadik A319-est is...

Ezek után kérdezte meg Demeter Márta még egyszer, kiegészítve a kérdését a "honvédelmi szervezetek vagy a miniszter tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságnak?" résszel.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Ennek is volt már egy előzménye, még november 22-én...

Akkor Benkő Tibor azt válaszolta, hogy két A319-es van és nem tervezi a Honvédség több ilyen gép beszerzését.

Aztán 2 héttel később bejelentette, hogy venni fognak egy harmadik A319-est is...

Ezek után kérdezte meg Demeter Márta még egyszer, kiegészítve a kérdését a "honvédelmi szervezetek vagy a miniszter tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságnak?" résszel.

Persze Benkő Tibor novemberi válaszát úgy is lehet értelmezni, hogy a harmadik A319 nem csapatszállító lesz :D
 
De az katonai rámpás, azok külön csoportban játszanak (3db)
Most a 3. csapatszállító a kérdés :)
Normális országokban csapatszállításra - az airlifterek mellé - bérelni szokás civil gépeket, mert úgy sokat lehet spórolni a fenntartási költségeken...!