[HUN] Airbus A330

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Még szerencse, hogy csak pár embernek (olyanoknak mint a lájk alapján pl. formosa1) van ezzel problémája itt a fórumon..., számomra ez megdöbbentő, hogy egyesek képesek lennének lematricázni a "Goverment of Hungary" feliratot is pl. a magyar kormánygépről. :confused:
Mert olyankor nem kormánygép, hanem egy áruszállító a sok közül. Ha olyan utat teljesít, mint a vakcinabeszerzés, a lélegeztetőgépek szállítása, az állami/kormány megbízás. De sima kereskedelmi forgalomban nekem furcsának tűnne bármelyik kormány gépe.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 462
46 362
113
Mert olyankor nem kormánygép, hanem egy áruszállító a sok közül. Ha olyan utat teljesít, mint a vakcinabeszerzés, a lélegeztetőgépek szállítása, az állami/kormány megbízás. De sima kereskedelmi forgalomban nekem furcsának tűnne bármelyik kormány gépe.
Akkor még egyszer:
Aki kivülről látja a gépet, honnan tudná, hogy a raktér üres, vakcinák vannak benne, vagy esetleg felfújható guminők? :rolleyes:
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Akkor még egyszer:
Aki kivülről látja a gépet, honnan tudná, hogy a raktér üres, vakcinák vannak benne, vagy esetleg felfújható guminők? :rolleyes:
Elbeszélünk egymás mellett. Egyszerűen egy "Magyarország kormánya" feliratú gép fog ott sorakozni a Fedex, DHL, és egyéb szállításra specializálódott gépek között a teherszállítók hubján. Nem az a méltó helye. Durva túltolással az Air Force One is nevetséges lenne A Liszt Ferenc repülőtér cargo területén. Így érthető, mire gondolok?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
Elbeszélünk egymás mellett. Egyszerűen egy "Magyarország kormánya" feliratú gép fog ott sorakozni a Fedex, DHL, és egyéb szállításra specializálódott gépek között a teherszállítók hubján. Nem az a méltó helye. Durva túltolással az Air Force One is nevetséges lenne A Liszt Ferenc repülőtér cargo területén. Így érthető, mire gondolok?

Mintha Orbán személyes VW Tranyójával az üres időben futárkodnának.
 

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
692
1 717
93
281364989_5354958601192583_7183852071460631762_n.jpg
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 212
113
Tényleg nevetséges az A330-as ebben a festésben, különösen mert a Wizz pilótái repülik. Jobb lett volna vmilyen reklámfelirattal kis magyar zászlóval, stb. mint egy normális Cargo gép. Ez így mi a fene? Olyan színe van, mint egy elbaszott sejk magángépe, csakhogy sima szállító-repülőgép. Ráadásul egy gép-nem gép. Nem is igazán lehet érteni ebben a kurva nagy zürzavarban a beszerzést mert egy repülőgép nem flotta, és elkurták, mert nem alakították ki a normális rendszert, tehát alig repül, mert nem találja meg őket az ügyfél).
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 975
93
Ráadásul egy gép-nem gép.
Ez nem légierő. Cégprofil kérdése, hány darab és milyen kapacitású gép kell.
Nem is igazán lehet érteni ebben a kurva nagy zürzavarban a beszerzést
Közel ötöd áron vették pár éves korában. Nem szar üzlet.
mert egy repülőgép nem flotta
Nem flotta kell, hanem egy nagy kapacitású gép ami ha kell azonnal nekünk szállít nagy mennyiségben. Amíg nincs vészhelyzet, addig pedig termelhet.
, és elkurták, mert nem alakították ki a normális rendszert, tehát alig repül, mert nem találja meg őket az ügyfél).
Folyamatosan, napi szinten repül. Jelenleg is levegőben van.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 212
113
Megnézném a jövedelmezőségi mutatóját azért ezeknek a repüléseknek... A napi szinten repülést kicsit túlzó kijelentésnek tartom..
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Katica

Well-Known Member
2022. március 1.
202
604
93
Tényleg nevetséges az A330-as ebben a festésben, különösen mert a Wizz pilótái repülik. Jobb lett volna vmilyen reklámfelirattal kis magyar zászlóval, stb. mint egy normális Cargo gép. Ez így mi a fene? Olyan színe van, mint egy elbaszott sejk magángépe, csakhogy sima szállító-repülőgép. Ráadásul egy gép-nem gép. Nem is igazán lehet érteni ebben a kurva nagy zürzavarban a beszerzést mert egy repülőgép nem flotta, és elkurták, mert nem alakították ki a normális rendszert, tehát alig repül, mert nem találja meg őket az ügyfél).
te direkt vagy ilyen negatív mindennel kapcsolatban???ráadásul egy gép nem gépo_Opersze ha három lenne az lenne a baj:eek:
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Közel ötöd áron vették pár éves korában. Nem szar üzlet.

Nem flotta kell, hanem egy nagy kapacitású gép ami ha kell azonnal nekünk szállít nagy mennyiségben. Amíg nincs vészhelyzet, addig pedig termelhet.

Folyamatosan, napi szinten repül. Jelenleg is levegőben van.
Azért tudták megvenni, mert az arab cégek eladták a veszteséget termelő gépeiket. Mellesleg az Airbus vevő hiányában MÁR NEM GYÁRTJA ezt a teherszállító változatot. - Nézz utána...!!!

Nem termel, PAZAROL - melyért mi, adófizetők fizetünk, mialatt a NER-es f@sszopók röhögnek a markukba...!!!

Nem repül. - Amióta megvettük, többet áll, mint repül, + még 1 csomót költöttünk is rá...!!! Ja, különben a kiváló cargokapcsolatokkal bíró világhírű arab társaságok azért adták el, mert nem tudták minden nap reptetni őket...!!!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 657
113
A májust belinkelték. Eddig minden nap repült valahovvá ebben a hónapban.
Áprilisban 12 napot nem repült. Valószínűleg valamilyen karbantartás volt.
Márciusban 3 olyan nap volt, amikor nem repült a gép sehová.
Februárban 6 olyan nap volt, amikor nem repült a gép sehová.
Januárban 14 napot nem repült. Valószínűleg valamilyen karbantartás volt.
2021 december 11-től december 31-ig 2 olyan nap volt, amikor nem repült a gép sehová. (2021.12.11-én indult el a rendszeres kínai járat.)
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 563
11 136
113
A májust belinkelték. Eddig minden nap repült valahovvá ebben a hónapban.
Áprilisban 12 napot nem repült. Valószínűleg valamilyen karbantartás volt.
Márciusban 3 olyan nap volt, amikor nem repült a gép sehová.
Februárban 6 olyan nap volt, amikor nem repült a gép sehová.
Januárban 14 napot nem repült. Valószínűleg valamilyen karbantartás volt.
2021 december 11-től december 31-ig 2 olyan nap volt, amikor nem repült a gép sehová. (2021.12.11-én indult el a rendszeres kínai járat.)
Óóó, ilyesmit hiába magyarázol neki, csak egy nevetős smiley-t fogsz kapni. Formosa ilyen vicces kedvű kolléga. :)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 906
8 212
113
Óóó, ilyesmit hiába magyarázol neki, csak egy nevetős smiley-t fogsz kapni. Formosa ilyen vicces kedvű kolléga. :)
"Állami Cargo légitársaság" egy adott pillanatban egy gyors döntés volt, hogy berepljenek valamivel kínába a járvány miatt, mert a Wizz-nek és ergo senkinek sem volt teherszállító gépe ilyen távolságra. Maga a A330-as szerintem lehet rentábilis típus, és nem egy, hanem három gép kell ha biztosítani akarod a folyamatos repülést, karbantartást, rendszerbentartást. A repülőgépet katonai célokra is ihénybe lehetne venni, de ténylegsen nem seregbe integrálva, hanem mint több légitársaságot az amcsik (Atlas, Kalita stb). ŐK személyszállításra a használják elsősorban váltások szállítására, gyors élőerő átcsoportosításra. Tehát egy állami ügynökség létrehozása erre megfelelő, és annak kapacítását pedig a piaci szereplőknek fenntartani, persze profitot termelve, tehát nem önköltésgért, vagy alatta reptetve pld. ismét valamilyen oligarca cégének termékeit. Ezért érdekelne a repülés mellett a bevétel, mert nem elég, ha a pilóták jártasságát fenntartáják a repülésekkel, hanem bevételt kell termelnie a cégnek a működési költségeinek fedezésére. És a festése. Szép, csak kurvára nem Cargó gépnek, a címer és a felirat pedig nagyon nem illik rá. Kellett volna egy rendes Cargo társaság nevet és logot kitalálni.
 
  • Vicces
Reactions: hete and formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 462
46 362
113
"Állami Cargo légitársaság"
Egyetlen gépről van szó, amelynek a vészhelyzeti szállításokon kívül a hasznosításat a Wizz végzi. Minek erre külön légitársasagot alapítani. Alkalmazottakkal, irodaval, könyvelővel???
Maga a A330-as szerintem lehet rentábilis típus, és nem egy, hanem három gép kell ha biztosítani akarod a folyamatos repülést, karbantartást, rendszerbentartást.
Nem, nem akarunk semmi ilyesmit!
Annyit akarunk, hogy ha kell, LEGYEN !
Ha ezen túl nem kerül semmibe az államnak, akkor már óriási üzlet.
A repülőgépet katonai célokra is ihénybe lehetne venni, de ténylegsen nem seregbe integrálva, hanem mint több légitársaságot az amcsik (Atlas, Kalita stb). ŐK személyszállításra a használják elsősorban váltások szállítására, gyors élőerő átcsoportosításra.
Direkt nem vertük magunkat plusz költségbe a különböző plusz rendszerek beszereltetése miatt.
Minek baszkódjunk esetleges személyszállításokkal, amikor majd minden nap repül áruval megrakva?
Tehát egy állami ügynökség létrehozása erre megfelelő, és annak kapacítását pedig a piaci szereplőknek fenntartani, persze profitot termelve, tehát nem önköltésgért, vagy alatta reptetve pld. ismét valamilyen oligarca cégének termékeit.
Te olyan vagy, mint "Józsi bácsi", akinek mindenről ugyanaz jut eszébe.
Józsi bácsinak jobban el lehet nézni, mert egy vén hülye...
Mégegyszer: egy erre gründolt ügynökségnek olyan költségei lennének, hogy beszarsz.
Ezért érdekelne a repülés mellett a bevétel, mert nem elég, ha a pilóták jártasságát fenntartáják a repülésekkel, hanem bevételt kell termelnie a cégnek a működési költségeinek fedezésére.
Ööö... Pont ez a lényege a konstrukciónak. Nincs cég, nem kell a jártasságon görcsölni, mint a Honvédség egyéb szállítóinak esetén.
És a festése. Szép, csak kurvára nem Cargó gépnek, a címer és a felirat pedig nagyon nem illik rá.
A gép lényege, hogyha segélyt szállít bárhova, akkor letegyék az hajukat a fogadó ország vezetői, bámészkodói.
Az hogy a szürke hétköznapokon is kurv@ jól néz ki, csak adalék.
Ugyebár Monica Belucci is járt annak idején szülői értekezletre, meg a Tescoba' kenyérér'...
Kellett volna egy rendes Cargo társaság nevet és logot kitalálni
Menthetetlen.... o_O
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 226
4 578
113
Pedig cargo gép, nem VIP.
Te láttad azt a képet egy hsz-el felette? (#265) Így néz ki egy cargo gép? Rá van írva bármelyik ország szállítógépének a hajtóműházára, hogy "Goverment of ......."
Én még nem láttam ilyen szállítógépet.
Semmi bajom azzal, hogy van ilyen gépünk, szükség van rá, de ha bérbe adják, hogy a fenntartása olcsóbb legyen, legalább matricázzák le a Magyarország kormánya feliratot. Mert bérben nem a kormány megbízásából jár.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 581
8 189
113
A lényeg, hogy a mindennapokban a Wizz hozza az üzletet. Ha meg gebasz van, akkor a polgári teherszállítónk bárhova repül és hozza a cuccot. Nem kell ezt túlgondolni.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1