Az egész BTR alapvető gyengéje a túl vékony lemezelés. Ezért is van benne merevítő segédkeret is.
A kevlár belső, ha kellő vastagságban és megfelelő minőségben elkészülne, akkor az nem csak a ballisztikus védelmet fokozná hanem a jármű merevségét is.
Ahogyan az általam említett aknavédelmi megoldás is. Így nem kellene félni alváztöréstől, már ha nem növekszik jelentősen a súly.
Írtunk már róla. Ma már (olyan 30 éve) habbal töltött öntömítő üzemanyag tartályokat használnak.
Nem igazán égnek. Ahogyan a halonnal oltó is simán elfolyt egy ilyen tüzet.
Ha kigyullad egy lítium aksi ott azonnal mindenki szarrá ég, és a halonnal oltó sem tudja elfojtani.
A BTR modernizációnál a cél az, hogy egy nem túl nagy összegből csináljunk egy ipari nagyjavítást és enyhébb modenizációt.
A költségek csökkentése miatt, olcsó megoldásokra támaszkodva.
Most, hogy erősebb Kamaz motor legyen benne, vagy a Gidránnal közös Cummis azt ki kellene kísérletezni. Mi éri meg?
Az öntömítő üzemanyag tartály, a halonnal oltó és a kevlár belső viszont alap követelmények. Jelentősen növelik a túlélés esélyét.
Az új gumik, esetleg futómű elemek és az új stabilizált fegyver torony szintén fontosak.
Ez meg a BTR-82-es képesség növekedése. Mi is hasonlót szeretnénk elérni:
A torony kialakítása egy egységes modul, amely kétsíkú fegyverstabilizáló rendszerrel, valamint elektromos hajtásokkal van felszerelve. A fegyverzetet egy 14, 5 mm-es KPVT géppuska (a BTR-82 esetében) vagy egy gyorstüzelő 30 mm-es 2A72 ágyú (a BTR-82A esetében) képviseli, koaxiális egy 7, 62 mm-es PKTM géppuskával a toronyágyú és a géppuska tartó (BPPU) modulban. Az ikerfegyverzet elektromos hajtással és digitális kétsíkú stabilizátorral, kombinált TKN-4GA gunner egész napos látványával nappali és éjszakai csatornákkal, stabilizált látómezővel és távoli robbanásvezérlő csatornával van felszerelve. A TKN-4GA-03 látvány módosításakor az éjszakai csatornát hőkamerával helyettesítették.
A túlélés, a sífutási képesség, a megbízhatóság és az élettartam nőtt a BTR-80-hoz képest. A test belső felületén speciális párnák és töredezettség elleni védelem van. A páncélozott személyszállító Aqueduct digitális rádiókat kapott jeltitkosítással és kombinált megfigyelő eszközökkel. Az aknák ellenállása javult.
A fegyverstabilizáló rendszer jelenlétével lehetővé vált a mozgás és az éjszaka hatékony tüzelése. A töredezettség elleni védelem a váz belső felületére van felszerelve. A BTR-82A névleges kezelőülése a toronyból a személyzeti térbe költözött. Az aknák hatásának enyhítése érdekében minden ülést lengéscsillapító tartókra szerelnek fel. A jármű új, továbbfejlesztett tűzoltó rendszerrel van felszerelve