• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 060
14 103
113
Elfelejted, hogy nem akarjuk rákölteni a világ összes pénzét. Márpedig aaz ide leírt tervek egy jó része alig lenne olcsóbb mint egy új APC.

Nem kell messzire menni, de ha megduplázod a mostani 9mm vastag ajtók páncélzatát, hogy értelems védettségez kapj, akkor azt már nem nagyon nyitod ki kézzel...
Melyik 2-3 esélyes APC-re gondolsz(lista)! ...legalább egy német kötelező, nem elfelejteni! :hadonaszos:
... +dobd be nekünk a szerinted várható(átlag-)árat is! :hadonaszos:
Kösz! Várom! :hadonaszos:

.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Nem kell mécses, maga a btr egy égő mécses ha eltalálja valami pukkan egy nagyot aztán annyi volt én az egész btr helyett rég vettem volna mást akar minimális mennyiségben csak kezdődjön el a leváltása…aztán ha már újra van pénz egy újabb adag lehívása.
8 ève megy a Zrínyi.

Szègyen hogy itt tartunk.

Ha a tarcsisoknak gondolkodnánk a felújításon, akkor is meg lennènk csúszva. :(
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Nem kell messzire menni, de ha megduplázod a mostani 9mm vastag ajtók páncélzatát, hogy értelems védettségez kapj, akkor azt már nem nagyon nyitod ki kézzel...

Ja.

De itt a fórumon a valóság a hotelban nem dívik.

Tudják e akik itt modernizálnak hogy desszantnál hogy nyitják a katonák a felső ajtót?

Várom a válszt a mèrnökuraktól.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 506
113
Melyik 2-3 esélyes APC-re gondolsz(lista)! ...legalább egy német kötelező, nem elfelejteni! :hadonaszos:
... +dobd be nekünk a szerinted várható(átlag-)árat is! :hadonaszos:
Kösz! Várom! :hadonaszos:

.
Ha olvasnál is nem csak írnál (vagy megjegyeznéd amit olvasol), akkor emlékeznél ra, hogy tegnap mit írtam ezzel kapcsolatban.
A realitás az, hogy nincs váltótípus.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 987
113
A realitás az, hogy nincs váltótípus.
Há' már hogy ne lenne :D :

1709205119112-png.7035177
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 880
13 192
113
8 ève megy a Zrínyi.

Szègyen hogy itt tartunk.

Ha a tarcsisoknak gondolkodnánk a felújításon, akkor is meg lennènk csúszva. :(
Krisss javaslatára utána olvastam a tarcsis témakörnek (igen vissza olvastam az egészet) nekik nem lesz semmi ez csak kirakat ezzel is növelve a honvédség statisztikait egy újabb történet amit elbír a papír.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 506
113
De ez meg faszság nem realitás.
Én a nyakamat merem rá tenni, hogy itt 5 éven belül új APC nem lesz és nem azért, mert lassan gyártják.
Há' már hogy ne lenne :D :

1709205119112-png.7035177
Tőlem nem áll távol, hogy ne is legyen APC, csak IFV (természetesen vannak olyan feladatok amire az APC jobb, de it inkább harctámogató feladatokra gondolok így nem is kell olyan hű de sok).
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 729
72 107
113
Ja.

De itt a fórumon a valóság a hotelban nem dívik.

Tudják e akik itt modernizálnak hogy desszantnál hogy nyitják a katonák a felső ajtót?

Várom a válszt a mèrnökuraktól.
Gondolom egy pneumatikus rúd megoldás lenne, csak sokan sírva fakadnának, hogy nem lehet bekötni hálózatba.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 987
113
Tőlem nem áll távol, hogy ne is legyen APC, csak IFV (természetesen vannak olyan feladatok amire az APC jobb, de it inkább harctámogató feladatokra gondolok így nem is kell olyan hű de sok).
Hát mivel eddig a BTR IFV szerepkörben volt alkalmazva bármennyire is alkalmatlan rá így a lynx jelenleg az utódja és reméljük majd egyszer lesz kerekes utódja is....
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Gondolom egy pneumatikus rúd megoldás lenne, csak sokan sírva fakadnának, hogy nem lehet bekötni hálózatba.
Mivel a gèp termel levegőt, gondolom rá lehetne kötni.

A lènyeg.
Itt a nagy tervezgetèsben, dudi egy apróbb pèldát hozott fel.
Ami a cserèljünk motort/váltót/tornyot/+ páncèl stb kombóban azèrt nem merül fel sokakban, mert tudják a gèp adatait, de ez csak az alap.

Nem vèletlenül vannak autós tesztműsorok dögivel.
Mert nem az autóskártya alapján ítèlünk meg egy kocsit.

De itt az alapján modernizálják emberek.
(Elnèzèst de okoskodnak nagyarcal sokan)

Ez a gèp egy retek szar.
Ès nem csak azèrt mert vèkony a páncèlja.
Kamazmotor van benne.
Kicsi a desszanttèr.
Stb........

Hanem mert minden apró rèszlete szar.
Pl hogy hogyan nyitod az ajtókat(nem ajtót) ami oldalra nyílik.


Az meg a honvèdsèg/ország szègyene, hogy a modernizáció ès annak szüksègessège aktív alakulatoknál 8 èvvel a nagy haderőreform kezdete után mèg felmerül.
Sőt.


Megjegyzem egy ilyen modernizációs terv sem pár hèt alatt realizálódik.
Főleg nálunk.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Ja.

De itt a fórumon a valóság a hotelban nem dívik.

Tudják e akik itt modernizálnak hogy desszantnál hogy nyitják a katonák a felső ajtót?

Várom a válszt a mèrnökuraktól.

Rúgós zsanérról hallottál már? o_O
De komolyan, a legtöbb dolog 2 perc alatt megoldható. Amiért 11 éve értelmetlenül topogunk BTR ügyben az az elképesztő dilettantizmus, ami az általad feltett kérdésben is kiviláglik.
És ezt nem neked , mint konkrét személynek szánom, hanem úgy az egész HM-et jellemzi.... Önmaguktól évekig agyalnának azon, hogy lehet kinyitni egy nehezebb ajtót.... Ez a szint. LOL.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Én a nyakamat merem rá tenni, hogy itt 5 éven belül új APC nem lesz és nem azért, mert lassan gyártják.
Ezt szerintem bebukod! :D
Ja.

De itt a fórumon a valóság a hotelban nem dívik.

Tudják e akik itt modernizálnak hogy desszantnál hogy nyitják a katonák a felső ajtót?

Várom a válszt a mèrnökuraktól.
Igen az mondjuk nem árt, ha legalább egy élménykörre elmentél vele, akár csak utasként, hogy megértsd, hogy mekkora kihívásokkal küzd. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Aladeen

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 060
14 103
113
Mivel a gèp termel levegőt, gondolom rá lehetne kötni.

A lènyeg.
Itt a nagy tervezgetèsben, dudi egy apróbb pèldát hozott fel.
Ami a cserèljünk motort/váltót/tornyot/+ páncèl stb kombóban azèrt nem merül fel sokakban, mert tudják a gèp adatait, de ez csak az alap.

Nem vèletlenül vannak autós tesztműsorok dögivel.
Mert nem az autóskártya alapján ítèlünk meg egy kocsit.

De itt az alapján modernizálják emberek.
(Elnèzèst de okoskodnak nagyarcal sokan)

Ez a gèp egy retek szar.
Ès nem csak azèrt mert vèkony a páncèlja.
Kamazmotor van benne.
Kicsi a desszanttèr.
Stb........

Hanem mert minden apró rèszlete szar.
Pl hogy hogyan nyitod az ajtókat(nem ajtót) ami oldalra nyílik.


Az meg a honvèdsèg/ország szègyene, hogy a modernizáció ès annak szüksègessège aktív alakulatoknál 8 èvvel a nagy haderőreform kezdete után mèg felmerül.
Sőt.


Megjegyzem egy ilyen modernizációs terv sem pár hèt alatt realizálódik.
Főleg nálunk.

Ki is akarja deszantra használni? :oops: Azt bele kell ültetni!

Csak mert a --szerintem normálisabb-- javaslatoknál szinte mindig ott van, hogy elsődlegesen, NEM APC feladatra gondolnak a további alkalmazás során!

Sőt, szerintem az is benne van a le-nem-írt részében a javaslatai(n)knak, hogy kötelezően elő kellene írni a döntéshozók részvételét az APC tipusú bevetéseknél! :hadonaszos:

Valóban elég sok nagy arc van, akik a Kamaz felújítás/üzemeltetés/alkatrész-árak konkrét, megadott számait nem-tudják/nem-merik összehasonlítani a saját --valóságtól elrugaszkodott-- javaslatuk áraival! :oops:

Ekközben ekézik az eredeti-motor felújítási árait! :confused:

.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Ezt szerintem bebukod! :D

Igen az mondjuk nem árt, ha legalább egy élménykörre elmentél vele, akár csak utasként, hogy megértsd, hogy mekkora kihívásokkal küzd. :cool:

Szerintem senki se mondta, hogy a BTR jó APC.
Viszont van belőle kb. 600 darab, aminek a fele talán menthető.
És jobb azokkal a frontra menni, mint volánbusszal vagy gyalog.
Ez a helyzet.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
738
2 108
93
Az egész BTR alapvető gyengéje a túl vékony lemezelés. Ezért is van benne merevítő segédkeret is.
A kevlár belső, ha kellő vastagságban és megfelelő minőségben elkészülne, akkor az nem csak a ballisztikus védelmet fokozná hanem a jármű merevségét is.
Ahogyan az általam említett aknavédelmi megoldás is. Így nem kellene félni alváztöréstől, már ha nem növekszik jelentősen a súly.



Írtunk már róla. Ma már (olyan 30 éve) habbal töltött öntömítő üzemanyag tartályokat használnak.
Nem igazán égnek. Ahogyan a halonnal oltó is simán elfolyt egy ilyen tüzet.
Ha kigyullad egy lítium aksi ott azonnal mindenki szarrá ég, és a halonnal oltó sem tudja elfojtani.

A BTR modernizációnál a cél az, hogy egy nem túl nagy összegből csináljunk egy ipari nagyjavítást és enyhébb modenizációt.
A költségek csökkentése miatt, olcsó megoldásokra támaszkodva.
Most, hogy erősebb Kamaz motor legyen benne, vagy a Gidránnal közös Cummis azt ki kellene kísérletezni. Mi éri meg?
Az öntömítő üzemanyag tartály, a halonnal oltó és a kevlár belső viszont alap követelmények. Jelentősen növelik a túlélés esélyét.
Az új gumik, esetleg futómű elemek és az új stabilizált fegyver torony szintén fontosak.



Ez meg a BTR-82-es képesség növekedése. Mi is hasonlót szeretnénk elérni:

A torony kialakítása egy egységes modul, amely kétsíkú fegyverstabilizáló rendszerrel, valamint elektromos hajtásokkal van felszerelve. A fegyverzetet egy 14, 5 mm-es KPVT géppuska (a BTR-82 esetében) vagy egy gyorstüzelő 30 mm-es 2A72 ágyú (a BTR-82A esetében) képviseli, koaxiális egy 7, 62 mm-es PKTM géppuskával a toronyágyú és a géppuska tartó (BPPU) modulban. Az ikerfegyverzet elektromos hajtással és digitális kétsíkú stabilizátorral, kombinált TKN-4GA gunner egész napos látványával nappali és éjszakai csatornákkal, stabilizált látómezővel és távoli robbanásvezérlő csatornával van felszerelve. A TKN-4GA-03 látvány módosításakor az éjszakai csatornát hőkamerával helyettesítették.
A túlélés, a sífutási képesség, a megbízhatóság és az élettartam nőtt a BTR-80-hoz képest. A test belső felületén speciális párnák és töredezettség elleni védelem van. A páncélozott személyszállító Aqueduct digitális rádiókat kapott jeltitkosítással és kombinált megfigyelő eszközökkel. Az aknák ellenállása javult.
A fegyverstabilizáló rendszer jelenlétével lehetővé vált a mozgás és az éjszaka hatékony tüzelése. A töredezettség elleni védelem a váz belső felületére van felszerelve. A BTR-82A névleges kezelőülése a toronyból a személyzeti térbe költözött. Az aknák hatásának enyhítése érdekében minden ülést lengéscsillapító tartókra szerelnek fel. A jármű új, továbbfejlesztett tűzoltó rendszerrel van felszerelve
Ha ennyire félünk a tűztől, akkor lőszert se tegyünk bele. Ma már kezdenek elterjedni a nem egetverően tűzveszélyes akkuk. Ha egy csoda folytán sikerülne egy ilyen hibridet összehozni, addig már olyan akkutechnológia lesz, amiről ma nem is álmodunk. Azt pedig kicserelni, csak egy "mozdulat. Gyakorlatilag az akkunak elég tervezni a külső méretével, és az elvárt kapacitással. Mire kikerülne egy ilyen gép a forgalomba, dupla kapacitása lesz a piacon... A villanymotor pedig olcsóbb mint egy belső égésű. Szóval igazán olcsó csak így lehetne. Ha a meglévő diferenciálműveknhelyére helyére épeited be őket, akkor szinte a polcról tudsz már most tucatjával válogatni, és ebben a témakörben fillérekért. Ha kidobod bentről az egész hajtást, és agymotorokat csinálsz, az már komolyabb, de szerintem pont a Tanulás, a tapasztalatszerzés lenne itt a legfontosabb. Plussz, az agymotorok súlya nem terheli a felfüggesztést! Csak a talajnyomást gyarapítja. Ma már egy 100 lóerős villanyotor kB a zsebedben elfér! (8x100) Brutális súlycsökkenést és teljesítményt hozna. Nem értem, hogy minek erölködnénk tuningolni a fost. Teljesen új nézőpont és megoldás kell. Egy hangtalanul lopakodó, 800 lóerős, felpáncélozott BTR az azért egy új témakör lehetne. És most úgy is hadiipart akarunk fejleszteni....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hanem mert minden apró rèszlete szar.
Nem vitatkozni akarok veled, mert én tudom, hogy mire gondolsz.
Nem soroltad fel a kormányzást, kuplungolást, fékek esetlegességét, a kezelőfelelületek általános korszinvonalát, meg úgy az általános belső téri miliőt.
A vezetői kilátásról, vezetési megkötésekről, üzemeltetési problémákról nem beszélve.
Több mint 20 évvel ezelőtti az élmény de még most is megborzongok egyes megoldásokon.

Csak megjegyzem, hogy egy ügyes csapattal a deszantéren, ergonómián lehetne annyit javítani, ami miatt nem seggel fordulsz ki belőle.
Igazság szerint, enélkül bele se kezdjen senki semmibe!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and krisss