[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 003
66 340
113
Naszóval az ajtó csak egy pèlda volt.

A lènyeg, hogy az itt leírtak-motor/váltó/torony/+páncèl/neagyjisten ülèsek/fèk/felfüggesztès stb.

Szóval ezt ki csinálja?
Ja. Mi. Csak akarni kell. :rolleyes:

1,5 ève nem kèpesek 40 kèsz járműbe integrálni különböző eszközöket.
Pedig a program elvileg hány ève megy?

A cz gyárral az elejèn(?) mennyi problèma volt?
Pedig elvileg licencet vettünk meg. Ès a cz is segítet.

Lynx gyár?
Lynx nèmet gyártása?
De vegyük ide az új orosz járműveket is.
Mennyire megy?

Lynxből hány van kèsz?

Gestamen??

Egy hátizsákhoz nekünk mennyi idő kellett. Stb

Itt egy szar jarművet kellene áttervezni kb teljesen!
Amit ti írtok.

Mindenki krisss te lmzek stb.

Melyik gyár?
Melyik harcjármű gyártásban tapasztalt mèrnökgárda?

A kedvenc mondásaim a fórumon az erre mèg lenne pènz/meg az ezt simán meglehet/ja ès csak akarni kell

Persze.
Ki?
Hol?
Mikorra?

8 èvig dolgoztam járműgyártásban.
Ahol volt egy csomó mèrnök.
Próbagyártás.
Így is láttam olyat hogy több száz motorháztetőt kukáztak hónapokon át.
Vagy sárvèdőt több százat csináltunk meg/farigcsáltunk/kalapáltunk/hegesztgettünk hónapokig, mert nem volt jó a mèret.
Ès fogalmuk nem volt a tapasztalt 20 ève a szakmában lèvő mèrnököknek mi a baj.

Sokszor találgatás, próbagyártás hónapokon át.
Ott ahol van kapacitás mindenre.
Ott ahol 6-8 mèrnök áll körbe egy problèmát, ès próbalja megoldani.
Nem. Nem 2 perc alatt oldható meg a legtöbb dolog. Ez a gondolat a Lol.
Csak elmèletben.
A gyakorlat meg nem ezt mutatja.


Mikorra lessz megcsinálva ,nem kókányolva egy jó jármű?
Kiküszöbölve a felmerülő problèma hegyeket.
Amik lesznek.
Letesztelve normálisan?

Azt a pènzt inkább másra kell elkölteni.


A kerekek miatt nem megy.
Igaz, akkor marad a Lambo ajtó.
Viccet felreteve 11 éve megy itt a gittragas a semmiről. Mert úgysem fognak hozzanyulni, megcsak fel se újítják, meg jobb is inkább ha nem nyúlnak hozzájuk.
Újabb 100 oldal után kilyukadunk oda hogy jó a BTR úgy ahogy van.
A tetején kell mégiscsak utazni.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 982
14 043
113
Sajnos tegnap nem találtam jó képet, mára lett.
veh-ruskfor-2605la033-124.jpg

Naszóval az ajtó csak egy pèlda volt.

A lènyeg, hogy az itt leírtak-motor/váltó/torony/+páncèl/neagyjisten ülèsek/fèk/felfüggesztès stb.

Szóval ezt ki csinálja?
Ja. Mi. Csak akarni kell. :rolleyes:

1,5 ève nem kèpesek 40 kèsz járműbe integrálni különböző eszközöket.
Pedig a program elvileg hány ève megy?

A cz gyárral az elejèn(?) mennyi problèma volt?
Pedig elvileg licencet vettünk meg. Ès a cz is segítet.

Lynx gyár?
Lynx nèmet gyártása?
De vegyük ide az új orosz járműveket is.
Mennyire megy?

Lynxből hány van kèsz?

Gestamen??

Egy hátizsákhoz nekünk mennyi idő kellett. Stb

Itt egy szar jarművet kellene áttervezni kb teljesen!
Amit ti írtok.

Mindenki krisss te lmzek stb.

Melyik gyár?
Melyik harcjármű gyártásban tapasztalt mèrnökgárda?

A kedvenc mondásaim a fórumon az erre mèg lenne pènz/meg az ezt simán meglehet/ja ès csak akarni kell

Persze.
Ki?
Hol?
Mikorra?

8 èvig dolgoztam járműgyártásban.
Ahol volt egy csomó mèrnök.
Próbagyártás.
Így is láttam olyat hogy több száz motorháztetőt kukáztak hónapokon át.
Vagy sárvèdőt több százat csináltunk meg/farigcsáltunk/kalapáltunk/hegesztgettünk hónapokig, mert nem volt jó a mèret.
Ès fogalmuk nem volt a tapasztalt 20 ève a szakmában lèvő mèrnököknek mi a baj.

Sokszor találgatás, próbagyártás hónapokon át.
Ott ahol van kapacitás mindenre.
Ott ahol 6-8 mèrnök áll körbe egy problèmát, ès próbalja megoldani.
Nem. Nem 2 perc alatt oldható meg a legtöbb dolog. Ez a gondolat a Lol.
Csak elmèletben.
A gyakorlat meg nem ezt mutatja.


Mikorra lessz megcsinálva ,nem kókányolva egy jó jármű?
Kiküszöbölve a felmerülő problèma hegyeket.
Amik lesznek.
Letesztelve normálisan?

Azt a pènzt inkább másra kell elkölteni.


A kerekek miatt nem megy.

Ha a 14 és elején nem hagyják elmenni azt a kevés szakembert --megtartva a vezérigazgatókat és helyetteseiket, és 14 után elkezdték volna képezni-fejleszteni a követező generációt, akkor nem lennének ilyen helyzetben az "Illetékes" munkatársai! :oops:

Ahogy tudjuk: "...mert kilenc nő egy hónap alatt nem tud kihordani egy terhességet!"

Megjegyzem, ha van ilyen műszaki, szakértő, fejlesztői háttér akkor nehezebb lett volna megmagyarázni --és elfogadtatni a belső ellenzőkkel-- a kizárólagos német orientációt és a horror-árakat, amik miatt nincs most pénz SEMMIRE!

Azzal a pluszban szükséges mérnök-állománnyal miért is nem rendelkezünk???
Matolcsy kapott 1-2ezer milliárdot erre az új mérnök-, közgazdász --értelmiségi-- Nemzeti-generációra!!!
Mintha ezek hiánya is ott lenne problémák mögött!!!
A nem-akarás, létre hozta nem-tudás(nem tudjuk) hátteret saját önigazolására.
A problémák jelentős részét jól látod.
A következő lépés rákérdezni ezek "Miért?"-jére, a következő pedig a Válaszok után a dühös séta a hangukatjavító hűtött sörért...


Ezeket is meg lehet(ne) oldani! Szerbek rurinból csinálják pár évtizede, Izrael a túlélésért, a finnek hosszútávú túlélésért, mi meg éppen "Így járunk..."
Mivel nehéz, meg sem próbáják a2/3-osaink. lassan kezdődik a túlélő fázisuk, a szinte mindig ezzel párhuzamos "A patkányok a sűlyedő hajón..." reakcióval.
A teljes képet nézve --katonapolitikait is--, nem nagyon látom a hibáik kijavítását!
Ráadásul a katonai költségvetést --az én észrevételem szerint--, egy szavazatvásárlási (vész)tartalékként visszatartják, ahelyett hogy ezeket a szavazatokat a munkával szerzett valós eredményekkel tartsák meg! :mad:

(Bocs Modik, ennyi/kevés belpol nélkül nem értelmezhető a jelenlegi "beszerzési-Stop"!)

.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 331
34 114
113
https://en.wikipedia.org/wiki/Volcano_mine_system én egy részüket aknatelepítővé alakítanám át. össz 12 db minimum kellene a dandároknak további 12 db a műszakiaknak össz 14 db al a tartalékos ezredeket támogatnám meg (ha már területvédelem) 6 db ot kiképzési célokra. ez 44 db )természetesen ezeken kívűl a légi telepítés és opcionálisan a teherautós is szükséges) tehát 44 db btr nek értelmes felhasználást lehetne találni ha ezekhez hozzávesszük a parancsnoki és egyéb járműveket a darusjárműveket utántőltésre stb máris egy 60-70 akár 80 db os hasznosítást érnénk el ennyiért már érdeme egy szórt aknatelepítő variánst kidolgozni.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 069
10 218
113
Ha a 14 és elején nem hagyják elmenni azt a kevés szakembert --megtartva a vezérigazgatókat és helyetteseiket, és 14 után elkezdték volna képezni-fejleszteni a követező generációt, akkor nem lennének ilyen helyzetben az "Illetékes" munkatársai! :oops:

Ahogy tudjuk: "...mert kilenc nő egy hónap alatt nem tud kihordani egy terhességet!"

Megjegyzem, ha van ilyen műszaki, szakértő, fejlesztői háttér akkor nehezebb lett volna megmagyarázni --és elfogadtatni a belső ellenzőkkel-- a kizárólagos német orientációt és a horror-árakat, amik miatt nincs most pénz SEMMIRE!

Azzal a pluszban szükséges mérnök-állománnyal miért is nem rendelkezünk???
Matolcsy kapott 1-2ezer milliárdot erre az új mérnök-, közgazdász --értelmiségi-- Nemzeti-generációra!!!
Mintha ezek hiánya is ott lenne problémák mögött!!!
A nem-akarás, létre hozta nem-tudás(nem tudjuk) hátteret saját önigazolására.
A problémák jelentős részét jól látod.
A következő lépés rákérdezni ezek "Miért?"-jére, a következő pedig a Válaszok után a dühös séta a hangukatjavító hűtött sörért...


Ezeket is meg lehet(ne) oldani! Szerbek rurinból csinálják pár évtizede, Izrael a túlélésért, a finnek hosszútávú túlélésért, mi meg éppen "Így járunk..."
Mivel nehéz, meg sem próbáják a2/3-osaink. lassan kezdődik a túlélő fázisuk, a szinte mindig ezzel párhuzamos "A patkányok a sűlyedő hajón..." reakcióval.
A teljes képet nézve --katonapolitikait is--, nem nagyon látom a hibáik kijavítását!
Ráadásul a katonai költségvetést --az én észrevételem szerint--, egy szavazatvásárlási (vész)tartalékként visszatartják, ahelyett hogy ezeket a szavazatokat a munkával szerzett valós eredményekkel tartsák meg! :mad:

(Bocs Modik, ennyi/kevés belpol nélkül nem értelmezhető a jelenlegi "beszerzési-Stop"!)

.
Te már jármű vagy hegesztő mérnök lettél közben ezzel a lelkesedéssel? 2014 óta volt rá időd...
Kipróbálni milyen is ez.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
753
1 453
93
Nulla helyett persze jobb.
Pontosan erről lenne szó! A semminél jobb volna. S ha megjönnek a törökből (esetleg netalán tán) az kerekes IFV-k APC-k, (vagy valahonnan), akkor ezek lekerülhetnének a területvédelmiekhez. Ezért úgy gondolom hogy nem ártana a feljavításuk. Igaz te utálod őket, vagy legalábbis a mostani állapotukat. Ami valahol jogos morgolódás!

9edf4e3d9a29b71bbd7f24150d684ad9.jpg


7e31c6211c7061659413f51fcff36a12.jpg


- Motor-váltó elől, osztásház torony alatt. Toronytól üres végig a hátsó ajtóig! Ahol az 1db deszantajtó van. Oldalt csak a gk. pk. s a lövész szállna be, álló helyzetben a másik oldalt pedig a sofőr. Így nem bántanám különösebben az ajtót. Ugye csak előre lenne hozva egy kerékkel.
Az összes mindenséget, s a rengeteg rudazatot a hátuljából kipakolva, meglehetne oldani az akna védelmet is!
Első kettő, hátsó kettő tengely kormányozhatóra volna jó elkészíteni.

- Egy-kettőt kellene csak elkészíteni amit más országok is bevállaltak, prototípusnak, kipróbálásnak!
Én nem gondolnám hogy motort, váltót, osztásművet kellene cserélni, mivel azok költségek. Egyelőre maradjunk a prototípus erejéig a saját egységeinél. Meg amit találunk hozzá itthon!
Ezzel a hazai ipart tudnánk erősíteni, nem a külföldit, most mindegy merre tekintenék! Én semleges nézetű vagyok. Rádió mehetne bele a Gidrán rádiója.

- A hátsó deszantajtón belül van egy emelt rész, mely a lövészek ki-be szállását könnyítené!
Ugyanakkor lehetőséget ad egy-két légvédelmi rendszer elhelyezésére is! S egy súlykiegyenlítést is produkálna.

- Oldalt a zöld kockák a vízsugár meghajtók, amik a védelmi háromszögek alatt vannak elhelyezve. Használatukkor lenyílnak s rögződnek, így egyszerre 6db vízsugár hajtómű tolja a gépet a vízben.

- Ez egy "kis lemezmunka", s átrendezése a gépnek.
Sajnos másképpen nemigen lehet megoldani a hátsó deszantolást, oldalt pedig jogosan prüszkölnek a lövészek hogy balesetveszélyes a gépből való távozás!
Befele megint jogos, mikor a fegyverrel való tolongás helyzete van.


- Az eleje pedig így nézne ki, kicsit hajazna a törökökére, mivel így lenne egy kis motorháztető emelkedés. Ami a motor jobb elhelyezését segítené elő. (Piros nyíl).

fc7885b2b9fbde9d1bc4027c3306bcda.jpg


Ja a fekete karika pedig a plusz kerék. (Nem volt kedvem vele kínlódni).

- Mivel a háta hatalmas lesz, ha nem kellenek majd a lövészeknek másra is fellehet használni.
Szerintem kár lenne kidobni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 402
120 557
113
Pontosan erről lenne szó! A semminél jobb volna. S ha megjönnek a törökből (esetleg netalán tán) az kerekes IFV-k APC-k, (vagy valahonnan), akkor ezek lekerülhetnének a területvédelmiekhez. Ezért úgy gondolom hogy nem ártana a feljavításuk. Igaz te utálod őket, vagy legalábbis a mostani állapotukat. Ami valahol jogos morgolódás!

9edf4e3d9a29b71bbd7f24150d684ad9.jpg


7e31c6211c7061659413f51fcff36a12.jpg


- Motor-váltó elől, osztásház torony alatt. Toronytól üres végig a hátsó ajtóig! Ahol az 1db deszantajtó van. Oldalt csak a gk. pk. s a lövész szállna be, álló helyzetben a másik oldalt pedig a sofőr. Így nem bántanám különösebben az ajtót. Ugye csak előre lenne hozva egy kerékkel.
Az összes mindenséget, s a rengeteg rudazatot a hátuljából kipakolva, meglehetne oldani az akna védelmet is!
Első kettő, hátsó kettő tengely kormányozhatóra volna jó elkészíteni.

- Egy-kettőt kellene csak elkészíteni amit más országok is bevállaltak, prototípusnak, kipróbálásnak!
Én nem gondolnám hogy motort, váltót, osztásművet kellene cserélni, mivel azok költségek. Egyelőre maradjunk a prototípus erejéig a saját egységeinél. Meg amit találunk hozzá itthon!
Ezzel a hazai ipart tudnánk erősíteni, nem a külföldit, most mindegy merre tekintenék! Én semleges nézetű vagyok. Rádió mehetne bele a Gidrán rádiója.

- A hátsó deszantajtón belül van egy emelt rész, mely a lövészek ki-be szállását könnyítené!
Ugyanakkor lehetőséget ad egy-két légvédelmi rendszer elhelyezésére is! S egy súlykiegyenlítést is produkálna.

- Oldalt a zöld kockák a vízsugár meghajtók, amik a védelmi háromszögek alatt vannak elhelyezve. Használatukkor lenyílnak s rögződnek, így egyszerre 6db vízsugár hajtómű tolja a gépet a vízben.

- Ez egy "kis lemezmunka", s átrendezése a gépnek.
Sajnos másképpen nemigen lehet megoldani a hátsó deszantolást, oldalt pedig jogosan prüszkölnek a lövészek hogy balesetveszélyes a gépből való távozás!
Befele megint jogos, mikor a fegyverrel való tolongás helyzete van.


- Az eleje pedig így nézne ki, kicsit hajazna a törökökére, mivel így lenne egy kis motorháztető emelkedés. Ami a motor jobb elhelyezését segítené elő. (Piros nyíl).

fc7885b2b9fbde9d1bc4027c3306bcda.jpg


Ja a fekete karika pedig a plusz kerék. (Nem volt kedvem vele kínlódni).

- Mivel a háta hatalmas lesz, ha nem kellenek majd a lövészeknek másra is fellehet használni.
Szerintem kár lenne kidobni.
Na ez az aminél olcsóbb az újat megvenni.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 069
10 218
113
Pontosan erről lenne szó! A semminél jobb volna. S ha megjönnek a törökből (esetleg netalán tán) az kerekes IFV-k APC-k, (vagy valahonnan), akkor ezek lekerülhetnének a területvédelmiekhez. Ezért úgy gondolom hogy nem ártana a feljavításuk. Igaz te utálod őket, vagy legalábbis a mostani állapotukat. Ami valahol jogos morgolódás!

9edf4e3d9a29b71bbd7f24150d684ad9.jpg


7e31c6211c7061659413f51fcff36a12.jpg


- Motor-váltó elől, osztásház torony alatt. Toronytól üres végig a hátsó ajtóig! Ahol az 1db deszantajtó van. Oldalt csak a gk. pk. s a lövész szállna be, álló helyzetben a másik oldalt pedig a sofőr. Így nem bántanám különösebben az ajtót. Ugye csak előre lenne hozva egy kerékkel.
Az összes mindenséget, s a rengeteg rudazatot a hátuljából kipakolva, meglehetne oldani az akna védelmet is!
Első kettő, hátsó kettő tengely kormányozhatóra volna jó elkészíteni.

- Egy-kettőt kellene csak elkészíteni amit más országok is bevállaltak, prototípusnak, kipróbálásnak!
Én nem gondolnám hogy motort, váltót, osztásművet kellene cserélni, mivel azok költségek. Egyelőre maradjunk a prototípus erejéig a saját egységeinél. Meg amit találunk hozzá itthon!
Ezzel a hazai ipart tudnánk erősíteni, nem a külföldit, most mindegy merre tekintenék! Én semleges nézetű vagyok. Rádió mehetne bele a Gidrán rádiója.

- A hátsó deszantajtón belül van egy emelt rész, mely a lövészek ki-be szállását könnyítené!
Ugyanakkor lehetőséget ad egy-két légvédelmi rendszer elhelyezésére is! S egy súlykiegyenlítést is produkálna.

- Oldalt a zöld kockák a vízsugár meghajtók, amik a védelmi háromszögek alatt vannak elhelyezve. Használatukkor lenyílnak s rögződnek, így egyszerre 6db vízsugár hajtómű tolja a gépet a vízben.

- Ez egy "kis lemezmunka", s átrendezése a gépnek.
Sajnos másképpen nemigen lehet megoldani a hátsó deszantolást, oldalt pedig jogosan prüszkölnek a lövészek hogy balesetveszélyes a gépből való távozás!
Befele megint jogos, mikor a fegyverrel való tolongás helyzete van.


- Az eleje pedig így nézne ki, kicsit hajazna a törökökére, mivel így lenne egy kis motorháztető emelkedés. Ami a motor jobb elhelyezését segítené elő. (Piros nyíl).

fc7885b2b9fbde9d1bc4027c3306bcda.jpg


Ja a fekete karika pedig a plusz kerék. (Nem volt kedvem vele kínlódni).

- Mivel a háta hatalmas lesz, ha nem kellenek majd a lövészeknek másra is fellehet használni.
Szerintem kár lenne kidobni.
Elöl motorháztető emelés??? Hé?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 506
55 731
113
Hehe!
Nem egészen. :)
Ha egybe akarod varrni az ajtó két részét, akkor a pancéltest követő alakja (befelé döntött felső rész) azt fogja eredményezni, hogy a kinyitott hosszú ajtó vége nem rámpaként fog működni, hanem ugratóként (kifelé), vagy átugorni való akadályként (befelé)....
Ugyanis, ha a törésnél leér a vége, akkor a rámpa vége a levegőbe fog meredezni.:cool:

Erre inkább nem mondok semmit....
Már a nehezebb ajtót nem lehet kinyitni szintje alá kezdünk bemenni XD

Naszóval az ajtó csak egy pèlda volt.

A lènyeg, hogy az itt leírtak-motor/váltó/torony/+páncèl/neagyjisten ülèsek/fèk/felfüggesztès stb.

Szóval ezt ki csinálja?
Ja. Mi. Csak akarni kell. :rolleyes:

1,5 ève nem kèpesek 40 kèsz járműbe integrálni különböző eszközöket.
Pedig a program elvileg hány ève megy?

A cz gyárral az elejèn(?) mennyi problèma volt?
Pedig elvileg licencet vettünk meg. Ès a cz is segítet.

Lynx gyár?
Lynx nèmet gyártása?
De vegyük ide az új orosz járműveket is.
Mennyire megy?

Lynxből hány van kèsz?

Gestamen??

Egy hátizsákhoz nekünk mennyi idő kellett. Stb

Itt egy szar jarművet kellene áttervezni kb teljesen!
Amit ti írtok.

Mindenki krisss te lmzek stb.

Melyik gyár?
Melyik harcjármű gyártásban tapasztalt mèrnökgárda?

A kedvenc mondásaim a fórumon az erre mèg lenne pènz/meg az ezt simán meglehet/ja ès csak akarni kell

Persze.
Ki?
Hol?
Mikorra?

8 èvig dolgoztam járműgyártásban.
Ahol volt egy csomó mèrnök.
Próbagyártás.
Így is láttam olyat hogy több száz motorháztetőt kukáztak hónapokon át.
Vagy sárvèdőt több százat csináltunk meg/farigcsáltunk/kalapáltunk/hegesztgettünk hónapokig, mert nem volt jó a mèret.
Ès fogalmuk nem volt a tapasztalt 20 ève a szakmában lèvő mèrnököknek mi a baj.

Sokszor találgatás, próbagyártás hónapokon át.
Ott ahol van kapacitás mindenre.
Ott ahol 6-8 mèrnök áll körbe egy problèmát, ès próbalja megoldani.
Nem. Nem 2 perc alatt oldható meg a legtöbb dolog. Ez a gondolat a Lol.
Csak elmèletben.
A gyakorlat meg nem ezt mutatja.


Mikorra lessz megcsinálva ,nem kókányolva egy jó jármű?
Kiküszöbölve a felmerülő problèma hegyeket.
Amik lesznek.
Letesztelve normálisan?

Azt a pènzt inkább másra kell elkölteni.

Figyelj, én tisztában vagyok azzal, hogy haszontalan emberek gyülekezetével vagyunk körbe véve.
A kedvenc mondásuk az "Ezt lehetetlen megcsinálni, meg úgy sem sikerül"
Aztán jön valaki és nem egyszer két perc alatt megoldja.
Azt nem tudom, hogy a jármű gyártásban mi az általános mérnöki szint, de pl. az építész mérnökök egy részéről nem túl jó a véleményem. (Nem offolok itt vele, lásd. építészetis topikot)
Hozzá tenném, hogy az ismerőseim nagy része mérnök vagy technikus. Unokaöcsém pl. gépészmérnök, nehézgépekre szakosodva. :rolleyes:
Valamennyire a saját korlátaimmal is tisztában vagyok gyakorlati téren (pl. bénán hegesztek XD Tény, nem szakmám)
De nekem ne akard bemesélni, hogy lehetetlen feladat lenne egy ilyen BTR modernizáció meg pénztemető baszki XD
Akkor az ha szét akarjuk lopni. Vagy ha csak hülyék vagyunk, de miénk a haveri cég ezért megnyertük a pályázatott.

Ha voltál jármű iparban pontosan tudod mi kell a próbadarabok elkészítéséhez.
Van hozzá elég szarrá ment vázunk, kellenek hozzá alkatrészek a piacról, egy csapat ami szétszedi, egy kamra ahol leveretik homokfúvóval, majd a váztiszta fémen jön a módosítgatás. Nyugodtan vagdoshatjuk, gányolhatjuk, próbadarabon azt nézed meg mi hol fér el.
Az egyiken a török torony helyét próbálgatjuk, a másikon a rábásokkal a futóművet, a harmadikon a motorteret vagdossuk, a negyediken a küzdőteret (meg az ajtót !!!) baszkuráljuk stb...
2-3 hónapig eljátszunk, majd jön az összesített prototípus fázis, ahol megpróbáljuk egybe gyúrni az egészet.
Itt is simán 5-10 régi vázat szétbaszkurálunk mire összeáll egy használható protó. Ez is jó 3-6 hónap, szívástól függően.
Majd a kész próbadarab alapján megtervezzük az első véglegesnek szánt protót, amit elsőre össze kell rakni hefftölgetés nélkül.
Ha ez megvan jön a második fázis, vagyis a finomhangolás. Ez megint minimum fél év!
Az automata torony esetén akár sokkal több is, mert az erősen szoftveres dolog is. De önmagában a jármű első kész mintadarabnak tekinthető protója kb. 1 éven belül gurulna.
A csapatpróbás példányok 2 éven belül meglennének. Én így tippelem.
Ehhez nem kell sok szakember, csak egy szép tiszta jól felszerelt műhely, meg kb. 30 olyan ember aki érti mit csinál.
Persze a mai modern "CAD-ozgatós" buziskodással sokkal több időt is el lehet szarni, meg bámulni a vasat ", hogy ez nem így nézet ki a számítógépes terveken", de ezt a modern idiotizmust hagyjuk szerintem. Nem 0-ról tervezünk!
Létező vasról beszélünk, megvannak az eredeti rajzok (meg kéne legyenek....) a pontos méretekkel, stb...
Ez alapján lehet csinálni egy egyszerű vázlatot mi hova kellene, majd a fentebb vázoltaknak neki állni és megnézni , hogy néz ki a valóságban. És ha az jó, utána a valóságot fölvinni papírra.
Én így látom.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 606
46 469
113
Persze a mai modern "CAD-ozgatós" buziskodással sokkal több időt is el lehet szarni, meg bámulni a vasat ", hogy ez nem így nézet ki a számítógépes terveken", de ezt a modern idiotizmust hagyjuk szerintem. Nem 0-ról tervezünk!
Ehhh erről meg fingod sincs, hogy hol tartunk. Szerinted mennyi hegesztgetést/próbálgatást lehet megspórolni, ha így állnának hozzá?:
Ha tudod, hogy gépelemek, teljesítmény szinten mit szeretnél beletenni, akkor azokat az elemeket pontosan ugyan úgy be tudod 3d szkennelni, mint magát a lecsupaszított vázat.
Előre meg tudod mindennek a helyét tervezni. Meg tudod tervezni 3d-ben a segédtartókat, konzolokat,...MINDENT! Aztán meg szépen legyártod, és a végén összelegózod. Akár a komplett vezetékelést is bele tudod tervezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 188
66 892
113
Ehhh erről meg fingod sincs, hogy hol tartunk. Szerinted mennyi hegesztgetést/próbálgatást lehet megspórolni, ha így állnának hozzá?:
Ha tudod, hogy gépelemek, teljesítmény szinten mit szeretnél beletenni, akkor azokat az elemeket pontosan ugyan úgy be tudod 3d szkennelni, mint magát a lecsupaszított vázat.
Előre meg tudod mindennek a helyét tervezni. Meg tudod tervezni 3d-ben a segédtartókat, konzolokat,...MINDENT! Aztán meg szépen legyártod, és a végén összelegózod. Akár a komplett vezetékelést is bele tudod tervezni.
Ja, aztán szembesültök a valósággal, fejvakarás, há' a programba' ment a dolog, faszért nem olyan derékszög a gép...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 761
77 869
113
Ehhh erről meg fingod sincs, hogy hol tartunk. Szerinted mennyi hegesztgetést/próbálgatást lehet megspórolni, ha így állnának hozzá?:
Ha tudod, hogy gépelemek, teljesítmény szinten mit szeretnél beletenni, akkor azokat az elemeket pontosan ugyan úgy be tudod 3d szkennelni, mint magát a lecsupaszított vázat.
Előre meg tudod mindennek a helyét tervezni. Meg tudod tervezni 3d-ben a segédtartókat, konzolokat,...MINDENT! Aztán meg szépen legyártod, és a végén összelegózod. Akár a komplett vezetékelést is bele tudod tervezni.
Ez túl modern.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 506
55 731
113
Ja, aztán szembesültök a valósággal, fejvakarás, há' a programba' ment a dolog, faszért nem olyan derékszög a gép...

3D-s szkennelés KGST módszer. Jön Józsi, aki tanult műszaki rajzott, és az eredeti tervek alapján átrajzolja papíron. 1 napnyi munkája.
És nem dollár milliós tétel mint egy 3D-s szken XD
Alapvetően nem érti a csávó, hogy egy kb. 300 darabos, akár 10 különböző alváltozatott létrehozó munka, az bizony kisipar....
GT3-as Porshe-ből is több, mint tízszer annyi készül mint egy összesen modernizált BTR-ből, de majd beruházunk a k*rva drága szkennre, amit párszor használunk azt kakukk. Kell hozzá egy rakat informatikus, meg programozó, karbantartó stb...
Nah, így lehet csillagászati áron szart csinálni.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 188
66 892
113
3D-s szkennelés KGST módszer. Jön Józsi, aki tanult műszaki rajzott, és az eredeti tervek alapján átrajzolja papíron. 1 napnyi munkája.
És nem dollár milliós tétel mint egy 3D-s szken XD
Alapvetően nem érti a csávó, hogy egy kb. 300 darabos, akár 10 különböző alváltozatott létrehozó munka, az bizony kisipar....
GT3-as Porshe-ből is több, mint tízszer annyi készül mint egy összesen modernizált BTR-ből, de majd beruházunk a k*rva drága szkennre, amit párszor használunk azt kakukk. Kell hozzá egy rakat informatikus, meg programozó, karbantartó stb...
Nah, így lehet csillagászati áron szart csinálni.
De a modernitásélmény, meg a gdp... :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 606
46 469
113
Erre inkább nem mondok semmit....
Már a nehezebb ajtót nem lehet kinyitni szintje alá kezdünk bemenni XD
Na erre kíváncsi vagyok, hogy egy olyan oldalra nyíló ajtót, ami követi a test geometriáját hogyan akarsz egy darabból legyártani és megtervezni, hogy az használható legyen. Nem hiszem el, hogy nem látod a rámpa felfelé emelkedő végének problémáját!
Hja és ne felejtsük el, hogy vízzárónak is kell lennie, hiszen a gép jelenleg még úszóképes.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 729
2 515
113
Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 506
55 731
113
Na erre kíváncsi vagyok, hogy egy olyan oldalra nyíló ajtót, ami követi a test geometriáját hogyan akarsz egy darabból legyártani és megtervezni, hogy az használható legyen. Nem hiszem el, hogy nem látod a rámpa felfelé emelkedő végének problémáját!
Hja és ne felejtsük el, hogy vízzárónak is kell lennie, hiszen a gép jelenleg még úszóképes.

Ha most őszinte választ adnék, kidobna a moderáció....
Fémiparban sajtolásnak hívják a technikát, olyan 100 éve használják. Adott formája kipréseli a présgép a lemezt.... XD
Ívelt a formája :eek:
Szerinted ha már amúgy is repeszfogót is kap, akkor nem lehet belülről egyenesre burkolni? o_O
Sőt... ha nehezebb lesz akár rugós zsanért is kaphat, és így könnyedén föl-le lehet mozgatni! :cool:
Remélem téged bíznak meg a BTR modernizációval... 100 év múlva is csak állsz majd és nézed, hogy ez lehetetlen...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 506
55 731
113
Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.

Köszi, hogy leírtad! Erről beszélünk :)